Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin mokkapalat

23.01.2006 |

Heips!

Olisikohan kukaan sattumoisin tehnyt noita Englannin mokkapaloja? Ovat siis niitä tavallisten mokkapalojen tyylisiä, mut päällä on mansikkatomusokerista tehty kuorrutus. Niitä kun itse juuri väsäsin ja jäin miettimään teinkö kenties jotain väärin. Pirkka-lehden sivuilla palat olivat niin kauniin vaaleanpunaisia, itselläni tuli sellaista ruskeanpunaista sotkua. Olisikohan siis pitänyt odottaa kunnes kuorrutus olisi hiukan jähmettynyt ennenkuin kaadoin sen pohjan päälle? Ohjeessa oli 4 rkl kaakaojauhetta, tuntui aika paljolta. Varmaankin palat voisi tehdä myös vaalealla pohjalla? Tuo mansikka-suklaa-makuyhdistelmä tuntui etukäteen aika jännältä, vielä kun kuorrutuksessa oli vaihtoehtoina vesi tai kahvi. Eivät kyllä maistu erikoisen hyviltä, mietin siis oliko vika kokissa vai reseptissä...? Tuo mansikkatomusokeri oli mulle ihan uusi tuttavuus emmekä ystävystyneet, olipa keinotekoinen maku. Kuitenkin tuo ohje oli minusta ajatuksena ihan hauska, vaikka lasten synttäreille.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin ja ihan hyviä tuli. Ehkä hiukan turhan makeita, mutta pieninä paloina ok. Kuorrute oli ihan nättiä ja vaaleanpunaista (= 5-vuotiaan tytön mielestä toooosi ihanaa!).

En tehnyt sitä ihan ohjeen mukaan vaan sovelsin kuorrutuksen osalta hiukkasen. Ensinnäkin laitoin nesteeksi 4 rkl kahvia ja 2 rkl mansikkamehutiivistettä (ihan vain siksi kun sattui mansikkamehua olemaan), lisäsin myös pari teelusikallista vaniljasokeria. Pelkäsin että pelkällä mansikkatomusokerilla tulisi turhan tummaa, joten laitoin vajaa puolet tavallista tomusokeria. Sekoittelin huolella tasaiseksi ja levitin vähän jähtyneen pohjan päälle.

Sattui olemaan tummaa suklaata jääkaapissa. Sain sitten sellaisen idean, että sulatin sitä suklaata ja pursotin siitä sydämiä leivinpaperille. Niitä kun sitten lätkin tuon vaaleanpunaisen kuorrutuksen päälle niin johan näytti kivalta. :)

Vierailija
2/2 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen tehnyt paloja mansikkatomusokerista siten, että olen jättänyt mokkapalojen pohjaohjeesta kaakaojauheen pois ja korvannut sen vehnäjauhoilla.

Päälle en ole käyttänyt kahvia, enkä kaakaojauhettakaan, vaan sulatettua margariinia, vettä ja mansikkatomusokeria. Siinä ainakin huomasin, että parempi väri tuli, kun lisäsin vielä tavallista tomusokeria, tuli kauniimman vaaleanpunainen. Mansikan, kahvin ja kaakaojauheen yhdistelmä kuulostaa erikoiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan