Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko esikoulu pakollinen nykyään? miksi pitäisi laittaa jos ei ole?

Vierailija
23.01.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pääs koulussa muiden mukaan.

Kyllä sitä koulussa oppii kaikki asiat sit ajallaan eikä siihen eskaria tartteta. Koulua saa käydä vuosia. Eiköhän anneta lasten viettää vapautta niin kauan kuin mahdollista.

Meillä on tietty eri tilanne kuin kaupungissa asuvilla. Täällä maalla on paljon lapsia, joita ei eskariin laiteta. En meinaa mäkään seuraavianikaan eskariin laittaa näillä näkymin.

Vierailija
22/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni av:n mammoista uskoo pystyvänsä määrittämään sen,

mitä on " normaali lapsi " ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikka on koti! Eskari ei ole mikään paikka häiriintyneille tai erityslapsille, näitä varten on ihan omat eritysryhmät. Eskari on nimensä mukaisesti esiopetusta!

Juuri sinunlaiset älykääpiöt pilaavat muilta mahdollisuuden oppimiseen ja monopolisoivat opettajan/ tarhantädin ajan kokonaan, kun eivät osaa / pysty kasvattamaan lapsiaan muita ihmisiä ja sääntöjä kunnoittaviksi, vaan tyrkkäävät lapset kunnan harteille ajatellen että siellähän oppii. Uskomaton asenne!

Vierailija:

Se on hyvä, että opetetaan kirjaimia ja lukemista sekä numeroita ja laskemista kun ei osata muuten käyttäytyä, eikä kuunnella ohjeita. Jos lapsi on normaali ja pystyy keskittymään ja toimimaan ohjeiden mukaan niin ei sinne eskariin tarvi mennä. Mutta jos meinaa olla ongelmia lapsen kanssa. Tyyliin, ei pysy ruokapöydässä, ei mene nätisti nukkumaan, ei pue kaikkia vaatteita itse eikä pysty sanallisten ohjeiden saattelemana tekeen pikkujuttuja niin sitten eskariin harjoittelemaan.

Vierailija
24/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskariin ja hän eí, niin se voi herättää hänessä kysymyksiä, että miksen minä pääse.

Itse oli kotihoidossa ja onneksi vanhempani laittoivat minut 6v eskariin, opin siellä paljon hyödyllistä mm ryhmässä toimimista ja oma-aloittellisuutta, mutta lapset ovat erilaisia.

Vierailija
25/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin meidän tapauksessa taidot opetti eskaopettaja huomattavasti ammattitaitoisemmin kuin mitä minä itse olisin koskaan pystynyt opettamaan.

Lisäksi meidän eskalla oli paljon yhteistyötä koulun kanssa, tutustumisia yms. joten sekä koulu että nykyiset tokaluokkalaiset tulivat siinä yhteydessä tutuksi.

Mutta kuten sanoin, eskaan ei ole pakko mennä, mutta itse laittaisin oman lapseni uudelleen sinne samassa tilanteessa. Meille se oli erittäin hyvä ratkaisu.

t. 8

Vierailija:

Ei eskaria tarvitse käydä siksi, että lapsi oppisi lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Ne taidot voi opettaa ihan kotonakin.

Vierailija
26/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvitse miettiä tällaista.

Vierailija
27/27 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan lapsen eskariin. Siksi kun lapsi haluaa (jos homma ei toimi, niin ainahan sen voi lopettaa!) ja uskon sen olevan lapselle hauskaa leikinomaista toimintaa. En siis usko, että " lapsuus loppuu" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi