Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koska vauva omaan huoneeseen?

23.01.2006 |

Milloin te olette siirtäneet / ajatelleet siirtää vauvan omaan huoneeseen nukkumaan? Meillä nukkuu vielä pinnasängyssään vanhempien makkarissa, mutta pikkuhiljaa alkaa ajatus lapsettomasta makkarista kiehtoa. Kokemuksia

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen siirrettiin n. 1 vuotiaana omaan huoneeseen. Keskimmäinen siirrettiin 6 kk ( nukkui silloin jo yöt ilman syöntiä) ja nuorimmainen sai passit viikko sitten (ikää hällä 9 kk).

Meillä kyllä varmaan olisi kannattanut tuo nuorimmainen siirtää jo aikaisemmin, mutta näin kauan vetkutin ;-) Itse en ole perhepetiä vastaan, jos se takaa kaikille hyvät unet, mutta ainakin meidän perheessä äidin unet ovat kärsineet. Itse asiassa luulen aiheuttaneeni jonkin verran itse sitä, että sekä esikoinen, että nuorimmainen ovat yöheräilijöitä. Äiti kun on aina herännyt pienimpäänkin ähkäisyyn, niin opettele siinä sitten rauhoittumista itsekseen, kun todennäköisesti äiti on toimillaan herättänyt vähän lisää. Enkä tällä nyt tarkoitta juttelua ja sirkustemppuja!!! ;-)

Meillä myöskin mies on siirtynyt sohvakerhoon jokaisen vauvantulon myötä !!! Mies ei yksinkertaisesti ole uskaltanut nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä. Toisaalta ei meitä ole haitannut hänen sohvalle siirtymisensä.....aina sieltä on takaisin makkariin päästy, kuten lapsilukukin osoittaa :-)

Mutta kukin tyylillään

Vierailija
22/22 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, asiat ovat yksilöllisiä ja ihmiset yksilöitä ja tärkeintä on, että lapsi viihtyy ja on tyytyväinen.

Mitä taas tulee " yleistykseeni" varhaisesta itsenäistämisestä, se oli kirjoitettu viestissäni olleen linkin tutkimustulosten perusteella. Tutkimuksissahan etsitään yleisiä tendenssejä isompien ihmismäärien keskuudesta, ja perhepeti / läheisyys näytti tuottavan parempaa itsetuntoa ja itsenäisyyttä kuin yksin nukuttaminen.

Siis yleisellä tasolla tarkasteltuna :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla