" uuden" tarina...
Hei kaikille! Ajattelin taas osallistua tänne vauvasivuille..yleensä käyn vain lukemassa muiden ajatuksia ja kokemuksia. Itsestäni..olemme siis mieheni kanssa yrittäneet saada vauvaa kaksi ja puoli vuotta,sekundäärisesti lapsettomia olemme eli mitään vikaa ei kummastakaan löytynyt, kaikki oli huippukunnossa.Vauvaa vaan ei kuulu. Vuosi sitten tammikuussa aloitin clomit kierron 3-7 päivä ja tammikuussa inssi josta nega.Yritimme clomien kanssa luonnollisesti ja kolmannesta clomikierrosta tulin raskaaksi toukokuussa,raskaus meni suureksi murheeksemme kesken viikolla 13. VAuva oli kuollut jo aiemmin.Minulle tehtiin kaavinta. Sen jälkeen olemme pitäneet hiljaiseloa vauvatoiveen kanssa, mutta nyt taas tähän kiertoon otin clomit mukaan ja toivotaan taas. Ihan vielä emme ole miettineet " järeämpiä" hoitoja, joskin niihen sitten turvaudemme tulevaisuudessa mikäli tarvetta on. Paljon onnea ja voimia kaikille kohtalotovereille...
Kommentit (3)
Muistan sinut kyllä! Hävisit silloin pitkäksi aikaa club20:stä enkä itsekään jaksanut monesti vaivautua. Nyt on ollut elämässä muita projekteja, ja olen ollut sinut lapsettomuuden kanssa,kuitenkin joka kuukausi haikea toivo yllä. kesä oli kyllä vaikeaa aikaa kun mietin sitä keskenmenoa.Oli se raskas paukku, mutta antoi toivoa että meillä on sittenkin mahdollisuus..mieheni ei vielä halua järeämpiin hoitoihin (ei edes inssi oikein houkuta) kun olemme kuitenkin vielä niin nuoria. Mulla tuli sellanen luottamus että voisin tulla clomeilla kotikonstein uudelleen raskaaksi..nyt menossa kp 6 ja huomenna viimenen clomipilleri..oireita mulle tulee clomeista vaan hirvittävät kuumakohtaukset yöllä, mutta ei se haittaa kun muita oireita ei ole. Sitten vaan tiheästi sänkyelämää.. :) joka on parantunut huomattavasti kun ei olla ajateltu edes ns lapsentekoa. Olen kyllä itse ajatellut että ivf tulee varmaan kysymykseen jos ei mitään tapahdu..voi vaan olla että ensin pitäis käydä ne inssit kaikki,montako niitä nyt tehdäänkään ennen ivf-hoitoa.Miten teillä ne hoidot on menny?Miten ivf ylipäätään menee?Miten ootte jaksaneet? Minä oon todella yrittänyt keksiä elämässäni muuta etten koko ajan stressaisi vauvajutuilla..ens kuussa lähetään etelänlomalle ja pahus ku sattuu menkat just siihen ellen...Kirjoitellaan!Hyvää päivänjatkoa! (ps kasaantuiskohan vielä club 20...)
mutta kukaan muu kuin minä ei ilmottautunut! Lieneeköhän kaikki siirtyneet tuolle plussaneiden puolelle, vai missä luuraavat?? Pitäisköhän sitä saada taas porukkaa kasaan? Varmasti uusiakin parikymppisiä tänne on ilmaantunut??
Onhan nämä hoidot aina rankkoja, varsinkin henkisesti! Ekassa IVF:ssä olin kyllä punktiopäivästä noin neljä päivää aikas kipeänä, mutta kyllä sen kestää, kun voi ajatella mikä voisi olla lopputulos! Punktiokaan ei ollut yhtään kivulias. No, piinisaikahan nyt on se kaikista pahin vaihe, henkisesti siis. Minäkin olin silloin kesäkuussa juuri Turkissa kun menkat alkoivat. Tietenkin olisin toivonut plussaavani, mutta niin vain kävi että menkat alkoivat IVF:n jälkeen siellä +35 asteen lämmössä. Ei ollut kivaa ei!!! No, kuitenkin Turkissa ollessani sain aika hyvin pidettyä asian pois mielestä, mutta kyllä sitä tuli monet itkut tirautettua epäonnistuneen IVF:n takia! Mehän ei edes saatu pakkaseen mitään!
Nyt tosiaan on tämä toinen hoito alkamassa. Enää tätä ei jännitä niin hirveästi (paitsi näitä menkkojen alkamista ;)), ainakaan vielä. Voi olla että piinisaika on taas yhtä hel.....ä. Ja tietenkin jännittää ensin munisten määrää, sitten hedelmöittymistä, sitten jakaantumista ja sitten päästäänkö siirtoon asti jne...
Mutta pidetään nyt sulle peukut pystyssä että pääsette plussaamaan etelän matkalla!! Olisihan se aivan mahtavaa :)
Ja " tervetuloa" taas tänne seuraamme! Muistatko minua club20:stä? Minäkin pidin myös viime vuoden alusta syksyyn asti palstataukoa, en eksynyt tänne edes ekan IVF:n aikana, joka tehtiin kesäkuussa 2005!
Nyt on taas laitettu tuulta purjeisiin. Tänään on taysiin aika, tällä viikolla alkaa piikittelyt toiseen IVF:ään jahka vain menkat alkavat...
Ei muutakuin plussaonnea sinulle! Olisihan se mahtavaa jos onnistuisit taas clomeilla plussaamaan, niin ei tarvitse näitä järeämpiä aseita ottaa käyttöön!! Vaikkakin mulle tuli varmaan clomeista enemmän oireita (haittasellaisia) kuin IVF-hoidossa :)