Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektio Naikkarilla...

23.01.2006 |

tietääkö kukaan saako NKL:llä nykyään(kään) vauvaa heräämöön? Jossain muissa sairaaloissa kuulema saa, mutta itse en ainakaan vuonna -99 vielä saanut. Olisi vaan niin ihana nähdä vauvaa myös heräämössä eikä joutua odotella yksin siellä. Esikoisesta olin heräämössä 2 tuntia, toisesta jouduin olemaan 4 tuntia ja se tuntui todella pitkältä ajalta olla erossa vastasyntyneestä!

Kommentit (7)

1/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sektioaika varattu puolentoista viikon päähän ja muistaakseni lääkäri sanoi että vauvaa ei tuoda heräämöön vaan äiti saa nähdä vauvaa hetken kun se on syntynyt ja sitten seuraavan kerran osastolle päästessään. Tätä vähän itsekin olen harmitellut..Isä saa onneksi olla vauvan kanssa ja tulla myös heräämöön...

Milloin olet menossa sektioon?

Vierailija
2/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään NKL:llä? Itselläni mitä todennäköisemmin suunniteltu sektio edessä ja olen kuullut, että yleensä tehdään viikolla 39+0. Entä saitteko itse vaikuttaa leikkauspäivään mitenkään? Kuulin, etteivät perjantaisin leikkaa..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2004 marraskuussakaan..onhan se kurjaa kärvistellä siellä heräämössä ja malttamattomana odotella vauvan näkemistä. Siinä leikkurissa ehtii vain niin pienen hetken kurkata. Ja aika heräämössä kuluu hitaasti...!

Deisi; jos ei ole mitään erikoista, Naistenklinikalla tehdään sektio rv 39 ja nykyisin eivät tosiaan enää leikkaa suunniteltuja sektioita perjantaisin.

Terkuin

Mandi ja kuudes sektio noin 11 vkon päästä *jaiks*

4/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt että tämäkin näköjään vaihtelee vähän lääkäristä riippuen. Itsekin olin luullut että suunniteltu sektio tehdään aina rv 39 mutta minulle lääkäri sanoi että vauvan on hyvä olla masussa tarpeeksi kauan että on varmasti valmis. Näin ollen on pienemmät riskit että vauvan hengitys ei esimerkiksi alkaisi heti sektion toimia ilman ongelmia..

Vierailija
5/7 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin kait turha toivo että olis käytäntö muuttunut. Tosin kun esikoisesta olin sen 2 tuntia heräämössä meni aika nopeasti ja olin niin jotenkin sekaisin ja huonovointinen että enpä tajunnut edes vauvaa kaivata. Tosin olis ollut kiva jos isä olis voinut tulla siihen viereen vauvan kanssa vaikka että olis saanut edes vilkuilla vauvaa.

Toisen sektion jälkeen jouduin olla tosiaan 4 tuntia siellä ja se oli tosi pitkä aika odottaa. Puudutuksen poistumisen kanssa oli ongelmia, muuten olin ihan hyvävointinen. Oli todella ikävää odotella vauvan kuulumisia. Molemmilla kerroilla sentään isä sai tulla käymään katsomassa mua, mutta mies vain piipahti kun jo hätistelin sen takas vauvan luokse :).

Mulla on tämä sektio edessä vasta kesäkuussa. Ja nyt on sanottu että sektio tehdään viikkoa ennen laskettua aikaa. Tuo edellinen sektio joka oli siis sovittu sellainen tehtiin 40+1, eli lääkäri katsoi parhaaksi odottaa että vauva on täysaikaiseksi masussa, vaikka koko arvio olikin jo päälle 4kg siinä vaiheessa...

Tämä kolmas sektio tullaan tekemään etuajassa koska kohdun kestämistä epäilevät, niin sanoivat että tilanteen mukaan viikolla 36-39 on mulla edessä se siis! Kohdun repeämisen takia siis tullaan tekemään aika aikaisin ehkä tällä kertaa....

Tsemppiä teille jotka menette jo kohta sektioon!!

Vierailija
6/7 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketun ajan jälkeen on vähän riskipeliä siinä mielessä, että on kalliimpaa leikata päivystyksenä jos vauva alkaakin syntyä ennen sovittua leikkauspäivää. Mutta kuten moni on jo todennut, kaikki riippuu siitä kuka lääkäri sattuu kohdalle synnytystapa-arviossa. Ja pääasiahan on vauvan vointi. Itselläni on esikoinen leikattu alatiesynnytyksen pysähdyttyä rv 41, kakkonen 38+3 kun päätti tulla maailmaan 4 pvää ennen sovittua aikaa. Kolmas ja viides syntyivät sovitusti sektiolla 39+1, mutta heidänkin kanssaan oli monta päivää jo kipeitä suppareita ennemmin. Neljäs syntyi muista syistä sektiolla 34+2 (lapsivesi meni 31+3).

Nyt 4D-ultrassa on todettu, että minulla on ohut kohtu arven alueelta ja lääkäri epäili, että sektio siirtyisi aiemmaksi kuin rv 39, mutta senhän sitten näkee mitä mieltä synnytystapa-arvion lääkäri taas on...Kyllä olisi helpompaa kun pystyisi alateitse synnyttämään, ei tarvitsisi näistä huolta kantaa. (vaikka muuten se asia ei mieltäni vaivaa- kun lantio on ahdas, sille ei mitään voi)

Mandi 27+5

Vierailija
7/7 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kysymyksessä oli kuitenkin poikkeustapaus, ja poikkeus tehtiin sen vuoksi, että heräämössä ei ollut muita potilaita samaan aikaan. Tämä vuonna 2003.