Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*HEINISTEN alkuviikko*~*~*

23.01.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oli jossain kauempana jo pino!?

Aamu on alkanut ihan sika huonosti!!!! Mä en jaksa! Kurkku on kipeä ja oksettaa! En tiedä onko tämä sitten jotain mahatautia vai mitä, mutta koululla ollaan kuitenkin! Oksensin sitten linkissä! Onneksi en koko mahaa tyhjäksi vaan vähäsen ja sekin oli kauhean yskänpuuskan jälkeen! Mä en enää ikinä matkusta linkillä!!!!

Lähden tästä tunnille. En taida olla koko päivää kyllä täällä vaan karkaan jossain vaiheessa kotiin. Olo ei todellakaan ole mikään hyvä ja kaikenlisäksi tuo takki haisee ihan sikapahalle (=oksennukselle) :´(

~suviande ja öttiäinen 17+2~

Vierailija
2/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas pinoa vähän paremmin näkösälle :)

Ei hemmetti, ei ota sitten laantuakseen tää mun jäätävä kylkisärky. Täytyy kyllä terkalle sanoa keskiviikkona, kun on neuvola. Oikeesti kun ei tuu työnteosta yhtään mitään, kun vaan toi kylki särkee ihan koko ajan. Viikonloppuisin se on suht ok, kun kotona voi välillä makoilla eikä tarvi istua tietsikan äärellä 8 h/päivä. Kait se sitten sairasloma odottaa...

Mulle on iskenyt tän toisen raskauden myötä ihan hillitön " himo" käsitöihin. Oon toki niitä ennenkin tehnyt, mutta harvemmin. Nyt pitäis joka ilta istua/maata sohvalla puikot kourassa.

Taidanpa poistua takavasemmalle ja yrittää sitä työntekoa.

Sari rv 15+1 ja tyttö 1½v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä mielessä hyvä vaihe raskautta että olo on aika normaali. Työpäivän jälkeen toki välillä väsyttää aivan kamalasti, ruokahalu on melkoinen (painoakin tullu ihan kiitettävästi...) ja maha on jo niin iso, ettei tavalliset vaatteet mahdu päälle.

Ajoittain vaivaa päänsärky, etenkin jos en nuku tarpeeksi.

Kovasti odottelen vauvan liikkeitä. Esikoisesta tunsin ensimmäiset " kuplinnat" rv 17+6.

Oletteko te muut jo tunteneet liikkeet?

Evius 15+6

Vierailija
4/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviande: Koita jaksaa, mutta lähde himaan jos et jaksa! Nyt sun pitää huolehtia omasta voinnistas!! Toivottavasti olosi kohenee!!

Terkut neuvolasta.. Ihanaa kyllä ne sydämen äänet siellä kuulu! Syke oli siinä 140 luokkaa, sykkeethän on korkeemmat yleensä alussa, ja kovasti heräs poikafiilis!!! Tytön kanssa oli jatkuvasti 155-180 ja pojan kanssa alle 150, melkeen aina 140.... no joo... tai sitten siellä on rauhallinen flicka :-)

Liikkeitä en vielä ole tuntenut ja terkka katto papereista että edellisen kanssa olin tuntenut vasta siinä 19++...

Ihanaa kun on vähän inhimillisempi keli ulkona, ulos meinaan mennä lasten kanssa heti iltapäivällä kun tyttö herää.. kyllä on oltu ihan tarpeeksi neljän seinän sisällä...

Nyt laittamaan tytsä nukkumaan ja ite siivoomaan!!

Kaikille hauskaa päivää ja hyviä vointeja!!!

maryanne + kolmonen 16+0

Vierailija
5/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen jo liikkumista..Sellaista möyrimistä ja välillä " muljahdellaan" ympäri :)

Huono olo jatkuu..Pikkaisen kait helpotti, kun kävin äsken syömässä,mutta ei voi sanoa että olisi " huippuolo" . Mulla on kurkkukin kipeä ja nuhanpoikasta. Yskäkin meinaa vaivata..kiitos vissiin miehen kuumetaudin viikonlopulta. Taitaa tarttua minuunkin :( Huomisen työt kun pääsis, niin sitten ei haittaa..Harmittaa pirusti, kun 60 työtuntia sitten peruuntui, kun ei ollut osanottajia :( Olin jo laskeskellut tulevat rahatkin..olishan ne ihan kivasti mieltä lämmittänyt..Toivon nyt vain että kurssi saataisiin kasaan tässä vielä kevään aikana!

Väsyttää, tänään pitää mennä nukkumaan varmaan jo 8:lta ;)

Vierailija
6/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä viikolla oli sitten np-ultra, rv 12 +5. Pienokainen oli parhaillaan päiväunilla ja liikkui melko vähän, niinpä terveydenhoitaja töni hieman masun päältä ja sitten vauveli venytteli oikein selkäranka kaarella, ojenteli käsiään, jalkojaan ja vilkutteli tietysti äidille ja isille :D Sitten alkoi jumppatuokio :) Samanlaiset pitkät sormet näytti olevan, kuin siskollaankin.

Ajoittain minulla on tunne, että tämä toinen tulokas on poika, mutta en oikein tiedä ihan varmuudeksi sitä kuitenkaan...kulunut fraasi, mutta pääasia, että on terve. Kaikki näytti olevan hyvin, niskapoimua oli 1mm:n verran ja sen verran sitä kuulemma saa ollakin. Istukka oli kiinni takaseinässä ja vauvan kasvu muutaman päivän viikkoja jäljessä, laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan. Itseasiassa se nyt oli ultran mukaan 28.7. joka lukeekin tuolla listalla :D Kun en ole sitä jaksanut muuttaa sinne, vaikka kuukautisten perusteellahan se olisikin 27.7. No, vauvat syntyvät sitten kun haluavat/ovat siihen valmiita.

Pikkuinen oli 63,3mm:n pituinen, ihan normaalinkokoinen ikäisekseen kuitenkin.

Seuraava neuvola olisi tämän viikon perjantaina. Saas nähdä, mitä siellä tapahtuu tällä kertaa. Tämän raskauden aikana olen voinut erinomaisen hyvin väsymystä lukuunottamatta, pahoinvointia ei ole ollut lainkaan. Masu on alkanut vähitellen pikkuisen pullottaa, mutta painoa ei ole juurikaan tullut lisää/olen laihtunut kilon. Toivottavasti ei ihan heti tulekaan, muuten en mahdu siihen morsiuspukuuni ensi lauantaina :D Meillä on siis lauantaina omat häät ja pari päivää häiden jälkeen muutto isompaan asuntoon. Kiireitä riittää!

Toivottavasti nämä pakkaset alkavat hieman hellittää, parhaimmillaan täällä itä-Suomessa oli -33, eikä paljon huvittanut ulkoilla/lähteä minnekään. Tänäänkin oli vielä -20, mutta täytyy lähteä iltavuoroon töihin...Mukavaa viikkoa kaikille!

t.Saraida + pikkuinen rv 13+4

Vierailija
7/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino oli pudonnut -500g vaikka tuntuu että olen kyllä herkutellut... Mutta kyllä vauva omansa ottaa, sanoi terkka. Sydänäänet kuuluivat ja kohtu oli kasvanut sopivasti. Hemppa yllättävän hyvä ja paineet ok. Nyt sitten odotellaan viikon päästä olevaa rakenneultraa. Hyviä vointeja kaikille flunssaisille ja muuten kipeille!

Miina ja Pötkylä 17+2

Vierailija
8/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tuntuu jo kun joutuu kumartelemaan alaspäin, että vatsa ottaa vastaan ja alkaa hengästyttämään helpommin. En ole käynyt vaa' alla, mut ens vvikon ti on neuvola, et sithän sitä nähdään... tainnu tulla vähän herkkuja popsittua... ;)

Seuraava ultra on vasta 2.3. Kävin tossa justiinsa 12.1. ja silloin lääkäri oli kyllä sitä mieltä, et kaikki ok ja voin hyvin vielä jatkaa töissä. Hippu oli nukkumassa ja ilmiselvästi häiriköimme uniansa... alkoli sätkimään hirmuisesti :) Pituutta oli 9cm pää-peppu.

Tilasin uä-ajan myös yksityiselle gynikselle, joka puhuu saksaa. Mieheni on sveitsiläinen ja PHKSn lääkärit eivät kaikki puhu edes englantia niin on edes kerran kiva käydä niin, et mieskin ymmärtää. Meikäläinen kun joutuu muuten tulkkailemaan. Saan sitten samalla homeopaattiset lääkkeet synnytystä varten.

Ihanaa kun ulkona on vain -8!!! Pääsevät lapsetkin päiväkodissa ulkoilemaan. Meidän esikoinen on ollut niin sähköä täynnä kun ei pääse tarpeeksi ulos kuluttamaan energiaa.

Mä pääsen illalla virkistäytymään grafiikankurssille (mezzotinto). Se on ihana henkireikä tässä perhearjessa. Aikaa ihan itselle ja saa tehdä jotain mukavaa!!!

Jakselkaa hyvin huonosta olosta, flunssasta, päänsärystä yms. huolimatta! Hauskaa viikkoa kaikille!

Vierailija
9/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla on rviikkoja huomenna 17!

Vierailija
10/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne montaa kertaa kirjoitellut, eikä minua taida löytyä heinisten viralliselta listaltakaan. Lueskelen kyllä pinojanne ahkerasti.

Nyt olisi teille kanssasisarille kysymys vauvan liikkeistä.

Olen tuntenut iltaisin möyrimistä ja muljahtelua masussa selvästi jo viikolta 14, myös mies on tuntenut liikkeitä masun päältä. Sitä varten on pitänyt kyllä rauhoittua sohvalle löhöilemään ja oikein kuulostella.

Pari viikkoa tunsin liikkeitä joka päivä, ja nyt ei perjantain jälkeen ole tuntunut mitään elonmerkkejä. Olen koko viikonlopun istunut sohvalla käsi mahan päällä ja töninyt vauvaa hereille, eikä mitään reaktiota.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Jos vauvan liikkeet tuntuu aikaisin, tunnetteko niitä joka päivä? Liikkeitä ei vielä tunne kun on itse liikkeessä, joten voi tietysti olla, että vaavi nukkuu illalla kun yritän kuulostella, ja on hereillä päivällä jolloin en liikkeitä muutenkaan tunne.

Esikoisen liikkeet tunsin vasta viikolla 20, joten tuntuu aikaiselta huolehtia tällaisesta. Mutta minkäs teet kun stressaa.

Olo on fyysisesti ok, välillä oksettaa vieläkin, mutta ei paljoa. Päänsärytkin on hellittäneet. Vatsa kasvaa huimaa vauhtia. Ja ruoka maistuu niin hyvin, että muutkin paikat leviää kiitettävää vauhtia...

t.Sisil rv 16+4

Vierailija
11/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pelokkaat fiilikset jatkuu. Ruskeaa verta tuli to-la seksin jälkeen. Nyt ei ole tullut mitään, mutta en ole varma, liikkuuko vauva. Välillä olen tuntevinani potkun ja ajattelen, että kaikki ok enkä lähde päivystykseen. Liikkeet on kuitenkin huomattavasti vähentynyt. Aloin tuntea ne 15+6 ja nyt pe jälkeen en ole tuntenut juuri mitään - mutta sen verran, etten ole lähtenyt päivystykseen. Luultavasti odotan ke neuvolaan asti sydänäänten kuunteluun. Kai kaikki on hyvin, oon vaan epäileväinen kaikesta tähän liittyvästä. Minä tyhmä oon lukenu kirjaa 40 tositarinaa keskenmenosta, joten sekin vaikuttaa tietysti! Maha on silti suuri ja kumartuminen jo vaikeaa.

Eiköhän tämä tästä. Voi Suviandea ja muita raskauspahoinvoivia!

Liinaharja 17+4

Vierailija
12/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan suuresti, että liittyy johonkin järkevään!! Tismalleen samat fiilikset täällä, kovasti oon yrittäny pientä herätellä mutta potkuja ei kuulu juurikaan!

Vierailija
13/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut viikon kestäneen rotavirusinfektion kaikkine oksennuksineen ja ripuleineen ja nyt, viimeinkin, olo alkaa helpottaa ja ruoka pysyy sisällä!

Olen myös huolehtinut vaavin mukanapysymisestä...mutta neuvolasta sanottiin, että kyllä ne siellä sinnittelee! Mun paino on pudonnut viikon aikana ainakin 4kg, koska en ole saanut pidettyä mitään sisällä. Onneksi pääsen huomenna nla:aan, jossa katsellaan verenpaine ja ne sydänäänet...oli pakko ' tilata' aika, jotta mielenterveys säilyy!!

Onneksi mies oli esikoisen kanssa kotona koko viikon, joten sain potea rauhassa. On tää ollut kyllä rankka viikko kaikille.

Yksi hyvä puoli ainakin siinä miehen kotonaolemisessa oli: sanoi (tunnusti), ettei olis koskaan uskonut, kuinka hiton paljon hommaa on olla kotona taaperon kanssa ja hoitaa samalla huushollia! Oli ihan riemuissaan palaamassa tänään töihin ' lepäämään' ...;)

Niistä liikkeistä...voihan olla, että vauva on asettunut kohdussa nyt niin, että potkii sinua selkäänpäin etkä siis tunne liikkeitä niin hyvin. Ja kaipa niilläkin on rauhallisempia aikoja, joten ei kannata liikaa huolehtia! Mutta jos kovin vaivaa, niin soittakaa neuvolaan ja kinutkaa aika Dopplerilta:)...niin minä tein, vaikkei järjellä ajateltuna syytä ehkä olisikaan...=)

Niin sitä vaan huolehditaan näistä muksuista..aina muutaman sentin kokoisesta sinne aikuisikään saakka...

Minä en tunne vielä liikkeitä..siksikin haluan ne sydänäänet kuulla...kun ei ole mitään indikaattoria, että onko siellä masussa elämää vai ei. Maha on pienentynyt ainakin kovasti (turvotus ja nesteet lähteneet), vaikka sen pitäisi kasvaa....:(

No, kaikilla meillä on murheemme...koitetaan silti jaksaa!

sitruska rv 16+1

Vierailija
14/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa oliin aamulla ja kyllähän ne sydänäänet sieltä vielä tomerasti kuuluivat :) Mulla meni se niiden kuuntelu vähän ohi, kun tyttö oli mukana ja säikähti josatin syystä kamalasti kun sillä doplerilla mun mahaa tutkittiin ja alkoikuulua se sen humina. Tyttö on kyllä muuten niin reipas eikä vähästä hätkähdä, mutta reppanalle hätä tulee, kun äitiä noin kummallisesti tutkiskellaan, heh heh... No, terkaa sanoi, että mulla on kuulemma kohtu vielä vähän taaksepäinkääntynyt, ettei se vielä ulospäin paljon pullistele. Ja kohtu oli jo noin navan korkeudella. Ja kaikki muu ok. Jostain luin, että näillä viikoilla se piipero on jo noin 16 senttiä pitkä, hui! Kamalan iso! Missä välissä se ehti jo noin kasvaa?? Varasin tänään myös ajan rakenneultraan, se onkin jo ensi kuun 21. päivä, raskauden puolessa välissä, miettikää nyt se on jo käsillä se puoliväli!!! Aika kummaa...vähitellen alan vasta uskoa, että meille oikeasti on nyt tulossa se vauva :)

Eipä tässä kai kummempia, kuulemisiin!

Niinaemo rv 16+0

Vierailija
15/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on mennyt ainakin muutama viikko siitä kun viimeksi kirjoittelin. olen kyllä seuraillut ahkerasti teidän juttuja. Aika monilla tuntuu olevan huolia vauvan voinnista... elänköhän jonkun " väärän tietoisuuden" alla, kun on ollu ihmeen varma olo tästä raskaudesta oikeestaan koko ajan niskapoimu-ultran jälkeen.

Aika monet tuntee jo liikkeitäkin. Hirmusti olen yrittänyt tunnnustella, mutta ei mitään. No, ei kai niitä voi oikein ensisynnyttäjä vielä tunteakaan. Torstaina on neuvola. Siellähän aina otetaan samalla se virtsanäyte, niin ne vissiin tutkii siitä vaan sen valkuaisen ja sokerin, vai? Eli pitää vissiin erikseen pyytää jos haluu että katotaan tulehdukset? On nimittäin vähän tuntunut, että vois virtsis vaivata.

Maha on kasvanut hirmusti viimesen parin viikon aikana ja turvostus helpottanut. Kaikennäkösiä kipuja on kyllä mahassa ollut... semmosia viilteleviä kasvukipuja ja sit semmosta polttelua. Aina jos kävelee tosi reippaasti, niin rupee sillai polttelemaan.... oiskohan ne niitä supisteluja? Onkohan ihan normaalia. Kasvukipuja ainakin varmasti on osa, kun on niin hirmusti kasvanut tuo maha niin lyhyessä ajassa. Noh, pääsenpähän torstaina neuvolaan valittelemaan noitakin. päänsärky ja väsymys vaivaa edelleeen, mutta huono-olo jäi kyllä sille tielleen jo ennen joulua.

Opintojen kanssa on aikas kiire, kun yritän saada nyt alkukeväästä aika paljon suoritettua, että voi sit huhti-ja toukokuussa ottaa jo hiukan rennommin ja silti tehdä ihan kivasti opintoja kevään aikana.

Tulipas oikeen romaani. Pitäs yrittää kirjotella useammin niin ei tarvis sitten kaikkea tilittää kerralla. Hauskaa talvista viikkoa kaikille!

Manteli 16+2

Vierailija
16/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne päin ei taas mitään ihmeellistä. Ainoastaan unettomuus vaivaa.

Vauvelin potkuja tuntuu päivittäin, mutta kovin ne on vielä hentoisia. Eipä tuo mahakaan vielä tuosta kovin näy, itse sentään nyt huomaa että on vähän kasvanut.

Esikoisen hoidosta: Olen hoitovapaalla tällä hetkellä, joten esikoinenkin jatkaa luonnollisesti kotona kun uusi vauva syntyy, on silloin 1v8kk. Pakko sanoa, että on tämä odotus vaan leppoisaa verrattuna esikoisen odotukseen jolloin tein fyysistä työtä rv 32 saakka. Mulla oli silloin kamalat selkäsärytkin, varmaan tuosta työstä johtuen ja nyt olen selvinnyt ihan ilman mitään särkyjä.

Pitäis varmaan varata seuraavaa neuvolaa, se menee varmaan helmikuun puoliväliin.

Liinaharja: Toivotaan ja uskotaan että pikkuisella on kaikki hyvin!

T:Myy rv 16+5

Vierailija
17/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin alko paistaa aurinko ja pakkastakin on=) Jos vielä vähän lunta saatais tänne niin oispa ihana! Ollaan alettu katella miehen kanssa rivaria ja maanantaina mennään kattomaan yhtä. En meinaa pöksyissä pysyä! Se oli kyllä netissä ihan unelma=) No katotaan miten käy.. Poika osoittaa mieltään, kun pikkuautolla paukutti vitriinin oveen ja otin siltä auton pois. Vaan äkkiäpä näytti kiukku unohtuvan, kun tuossa vieressä kattoo koirakirjaa ja muka hirveesti selostaa mitä siinä tapahtuu (siis aivan siansaksaa, kun ei tuo sanavarasto ole 1v4kk vielä niin laaja:).) No nyt pitää mennä kuulemma äitin lukemaan..

Vierailija
18/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinaemo: kiva kun sullakin kaikki hyvin. Niin täälläkin hyvät jumputkset eilen kuului ja kovasti oli kasvanut SF 16cm ja navassa ollaan :)

Olin aamulla joogassa ja kyllä teki hyvää venytellä paikkoja :) Tosi nautinnollista puuhaa. Nyt kyllä lupaan ottaa aina itselleni aikaa pieneen joogahetkeen aamusta. Sen verran kieryttä tuppaa olemaan selässä, kylissä ja lonkissa.

Supistuksia ei ole enää ollut, joten töihin sitten suunnistan torstaina. Ihan kiva nähdä taas työkavereita.

Nyt olen ihan lääpäälläni siihen Stokken sänkyyn :) Anoppi on lupautunut ostamaan meille sängyn kun vain sanon minkä haluan. Onko kellään kokemusta Stokkesta ?

Ninni rv 17+6

Vierailija
19/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan minäkin kerkesin pinoutumaan :)

Väsyttää..illalla oli sitten lämpöä ja kurkku ihan sairaan kipeä. Nyt yskittää niinkuin olisi karvatuppo kurkussa :( Taas on lämpöä ja olo " hiukan" pöllähtänyt..Jos kohta söisi jotain ja lähtis peiton alle..

Eilen illalla tuntui kunnon potkut ja liikkumiset :D Oli todella kivaa pötkötellä käsi masun päällä..

Mutta nyt kyllä lähden syömään jotain. Väsyttää ;)

~suviande ja öttiäinen 17+3~