Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan nimen " varastaminen" ´.

Vierailija
22.01.2006 |

Kaverit vei meidän vauvalle varatun nimen, vaikka tiesivät että olimme päättäneet omallemme tuon nimen. Ehtivät kuitenkin pitää ristiäiset ennen, joten sinne meni kiva nimi. Meidän on kai nyt muutettava päätöstämme. Tosi tylsää!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi ihan samalla tavalla:

Kun olin raskaana, kerroin PARHAALLE YSTÄVÄLLENI, että jos tulee tyttö, niin hänen nimekseen tulee " ..." ja jos olisi talvivauva, niin aivan ehdottomasti nimeksi tulisi " ..." (monen vuoden haave se " talvinimi" , ja ystäväni on tiennyt sen). Kesätyttö tuli ja laitoin toisen nimen säästöön, sillä se on kasvanut sydämeni haaveisiin.

Hän tuli raskaaksi ja kertoi suureen ääneen, että jos tulee tyttö, niin hänen nimekseen tulee " ..." eli meidän perheen tyttösen " haavenimi" . Minä olin aivan ällikällä päähän lyöty, en pystynyt kuitenkaan ilmaisemaan pettymystäni hänelle ja kannan asiasta edelleenkin pahaa mieltä. Miksi?

Ymmärrän ja tiedän, että nimet ovat vapaassa käytössä ja jokainen saa laittaa lapselleen itse haluamansa nimen. Minä en vain itse olisi ikinä kyennyt antamaan lapselleni sitä nimeä, josta paras ystäväni on aina haaveillut. Ja toiseksi: TAHALLAAN kertoi heidän tyttönimitoiveestaan kaikille suurella äänellä, että kaikki vain tietäisivät, että nimi on hänen " juttunsa" . Tiesi myös, että minä en tuota nimeä ollut kenellekään muulle " paljastanut" ja näin tiesi saattavansa muut ystävämme siihen luuloon, että nimi on hänen ideansa.

No, heille syntyi poika ja tilanne raukesi.

VOi josta kusta kuulua pikkutyttöjen kähinältä, mutta minä loukkaannuin ihan kamalasti - varsinkin asian ilmaisutavasta.

Minä toivon meille tyttöä, jolle saisin tämän rakkaaksi tulleen nimen antaa.

Vierailija
2/20 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette olleet ristiäisissäkään (jos kerran kertoi että tänään oli ristiäisiet jne)

sellattis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

VOi josta kusta kuulua pikkutyttöjen kähinältä, mutta minä loukkaannuin ihan kamalasti - varsinkin asian ilmaisutavasta.

Minä toivon meille tyttöä, jolle saisin tämän rakkaaksi tulleen nimen antaa.

Toivottavasti saat toivomasi tytön :).

Vierailija
4/20 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usien kuitenkin nämä " varastetut" nimet eivät ihan kauhean persoonallisia ole. Jos ovat harvinaisempaa sorttia, ovat nousussa olevia nimiä, kuten Lumi (josta ehkä nro 17 puhui).

Ihan totta, kaksi pariskuntaa voivat MOLEMMAT löytää sen saman nimen yhtäaikaa, ei siinä aina mitään varastamisia tarvita.

Vierailija
5/20 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nimi edes on niin pirun tärkeä mitä on haaveissaan aina ajatellu niin miksi sitten kertoa sitä kenellekään jos ei kestä että löytyy ketään toista saman nimistä? Voisitko antaa sen nimen jos omaan pitäjään muuttaa jostain sen niminen?

Jos nimi on NIIN IHANA niin miksi kertoa sen edes parhaimmalle kaverilleen joka tyhmänä varastaa sen? Kyllä mää ottaisin vinkistä vaarin ja jos nimi kuulostaa hyvältä niin antaisin lapselleni -En tosin mitään Lumea.. ;)

6

Vierailija
6/20 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pettyneeltä olo tai jotain semmoista. Nimet ovat yhteisiä ja vapaasti käytössä, mutta jokin raja on sentään oltava.

Vierailija
7/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä väliä sillä on, että kavereilla on samanniminen lapsi? Mistä sen tietää montako vuotta kavereitanne ovat?

Vierailija
8/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tytön ja hän pojan. Olin kertonut minkä nimen antaisin pojalle ja minkä tytölle. Kaverini sitten " varasti" sen nimen minkä minä oisin ehkä antanut. Nyt sanon ehkä, koska en tytöllenikään antanut sitä nimeä mitä olin ajatellut raskausaikana. Ei vaan ollut sopivan " näköinen" nimi. Myöhemmin sain sitten pojan ja tuskin olisin tällekään sitä " alkuperäistä" nimeä antanut.

Mitään kaunoja ei ole jäänyt kaveriani kohtaan. Hänen pojallaan on kiva nimi mutta, niin on myös omilla lapsillani.

Vierailija
9/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkaan ei oo kauhean kiva jos läheisessä tuttavapiirissä on kaksisamannimistä ja samalla luokalla.

Vierailija
10/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ny sama nimi! Mitä hemmetin väliä sillä on että on sama nimi? Ja kuka " omii" kenenkäkin nimen? Käsittääkseni ainoastaan omilla lapsilla pitää olla keskenään eri nimet.. Mitä väliä on sillä että jollai kaverilla on sama nimi kuin lapsellasi? Voihan lapsesi paras koulukaveri olla saman niminen? Ottaa varmaan päähän jos joskus ystävyys loppuu ja lapsellasi on semmonen nimi kuin mistä ette niin pidä kuin se mitä olette ny ajatellu!

Mulla on ollu vuosia tytölle nimi valmiina ja poikia vaan on syntyny, jos joku kaveri saa tytön ja antaa tän nimen kuin mitä me on ajateltu niin sama nimi annetaan, ei kiinnosta.

Vierailija
11/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keksikää nyt sitten toinen nimi, että ei vaan luultaisi matkijoiksi. Oletteko 10-v? Siltä alkaa kuulostaa.

Vierailija
12/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenystäviä kuitenkin ollaan, joten en ihan samaa viitsi omalleni laittaa. Ei ilmeisesti kovinkaan monelle näin käynyt, sillä kolautti itseäni yllättävän kovasti.

Vierailija
13/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei tienny, että olin haaveillut siitä. Ja sain lapseni vasta monta vuotta myöhemmin, ja olisin edelleen halunnut antaa sen nimen. Mutta en sitten kuitenkaan halunnut serkuksille samaa nimeä, joten isä sai valita lapsen nimen. Harmittavaa, mutta ei näille jutuille mitään voi.

Hassua minusta kyllä oli, kun naapurit laittoivat saman nimen kuin toisella naapurin pojalla on. Niillä nyt sattuu vaan olemaan sama sukunimikin, joten siinä on naapuruksina kokonimikaimat. On ne jotain tosi kaukaista sukuakin. Mun mielestä ehkä olis voinut löytää jonkunkun muunkin nimen maailman nimien joukosta.

Vierailija
14/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tekemisissä lähes joka päivä eikä sama nimi haittaa ollenkaan. Tytöillä on tosin ikäeroa 7 vuotta.

Alunperin meidän piti antaa tytöllemme pitempi nimi mutta koska sukunimemme on jo niin pitkä niin nimestä jäi eka tavu pois. (Tyyliin Susanna - Sanna)

Kysyin ystävältäni etukäteen (tai siis ilmoitin aikeistamme) että mitäs jos meidän tytöstä tulisi saman niminen kuin heidän tyttönsä on. Hänellä ei ollut mitään sitä vastaan.

Avoimuus on tässä asiassa tärkeää - kerro ap ystävillenne että olitte aikoneet antaa saman nimen kuin he antoivat ja annatte sen myös.

Vierailija
15/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinpaikkakaan ei välttämättä ole pysyvä

Vierailija
16/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepä tässä harmittaakin, kun ei voinut avoimesti aiheesta puhua ja nyt sitten räväytti tiedon, että ovat tänään ristiäisissä antaneet nimen... Meillä ristiäiset 2 vkon päästä.

ap

Vierailija
17/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain etunimi niin mitä helvetin väliä?

Vierailija
18/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmasti haluaa ainutlaatuiselle lapselleen " oman" nimen.

Mutta jos et, tosiaan mitään muuta sopivaa löydä, niin eihän kukaan tosiaan kiellä antamasta samaa kun kaverin lapsella on nimenä.

Vierailija
19/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää ne hienot nimet omassa tiedossanne ja sanokaa, ette eipä olla päätetty mikä tulee nimeksi tai sit voi sanoa, että se on salaisuus! Näin minäkin olen tehnyt ja ei ole kukaan vienyt " mun nimiä" .

Vierailija
20/20 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua lasta heti syntymästä saakka omalla nimellään. Silloin ei kukaan voi nimeä " varastaa" .

En todellakaan ymmärrä, että miksi ihmislapsen pitää ekat kuukaudet olla vain vauva, eikä oikeanniminen lapsi???