Päivähoitoon menosta
Olen hakenut lapsille paikkaa päiväkodista helmikuun alusta alkaen, mutta ainakaan vielä en ole kuullut sieltä mitään. Hakemuksen jätin jo syksyllä. Soitin perjantaina lähimpään päiväkotiin, mutta sanoivat, että vasta elokuussa on mahkuja päästä sinne, joten johonkin muuhun päiväkotiin kai joudutaan enkä tiedä mihin. Aloitin työt viikko sitten. Mitenkä teillä muilla on ilmoitettu paikasta päiväkodissa? Kirjeitse vai puhelimitse ja kuinka paljon ennen hoidon alkua?
Kareen & pojat (1v ja 2,5v)
Kommentit (2)
Täälläpäin on myös hyvin vaikea päivähoidon tilanne ja jouduimme yli 2km päähän. Joudun aamuisin kuljettamaan pojat linja-autolla ja hakemaan myös. Kävellen menisi reilu puoli tuntia. Onneksi opiskelen ja päivät ovat tällä hetkellä aika lyhyitä. Päiväkoti on vielä just tuolla väärässä suunnassa eli ei todellakaan koulumatkan varrella. Pojat aloittivat nyt tammikuussa ja hain juuria siirtoa lähipäiväkotiin. Toivon parasta, johtaja oli hyvin ymmärtäväinen, aikoi tehdä siirtohakemuksen heti. Mieheni tarvitsee työssään autoa ja tekee hyvin epäsäännöllistä vuorotyötä, joten aika lailla on poikien kuljetus minun vastuullani. Nyt pidetään peukut korkealla että pojat pääsisivät tuohon lähipäiväkotiin, joka on meille tuttu. Olemme käyneet siellä kerhossa, joten pääsisivät tuttuun paikkaan.
Kannattaa hakea siirtoa lähipäiväkotiinne, jos joudutte nyt kovin kauas.
P.
siis hyvät äidit, että jos suunnittelette nyt, että lapsenne menevät hoitoon elokuussa, niin hakemus olisi tosi fiksua jättää sisään NYT.
Minäkään en ajoissa tätä tiennyt. Tyttö sai kuitenkin suht. läheltä päiväkodista peruutuspaikan. Soittelin aktiivisesti alueen päiväkotihoidosta vastaavalle henkilölle (niin hänellä oli motivaatio hoitaa meidät sieltä jonosta pois, hih) ja sain tietää siksi hoitopaikasta puhelimitse n. kahta kuukautta ennen hoidon alkua. Hakemuksen olin jättänyt reilua kuukautta aiemmin. Kirje tuli kotiin perässä pari viikkoa puhelun jälkeen.