Montako imetyskertaa/vrk 9KK+??
Tässä mietiskelen että onpas nää imetykset todella vähentyneet tai oikeastaan välit kertojen välillä pidentyneet..Eikös se ollut jotain 600ml-800ml kun vauva tai siis jo isompi vauva tarvitsee nestettä/maitoa vuorokaudessa? Olen mietiskellyt tarkoitetaanko tällä määrällä siis maitoa vai voiko osa olla vettä esim. 500ml maitoa ja loput vettä? että mitenkohän paljon lapsi tarvitsee vielä maitoa " ravinnokseen" ? Meillä kiinteitä menee hyvin ja imetykset ok, yöllä herätään välillä 1 kerta ja välillä ei ollenkaan..Miten muilla? Montako kertaa lapsi syö rinnasta vuorokaudessa/millaine rytmi.
Meillä (yö n. 4 aik.)
aamulla n. 7 aik. kun herää
puuro
imetys aamutorkkujen jälkeen
lounas, lihasose
päiväunet
herää, imetys, välipala leipää ja hedelmäsos.
toiset päiväunet, joskus ennen imetys, joskus jälkeen mutta nyt on mennyt niin että tämäkin on välillä jäänyt
iltapala puuroa, joskus imetys
Nyt tuntuu että maito maistuu vaan jos oikeasti on nälkä, siksipä olen imettänyt ennen ruokaa, koska muuten ei tunnu uppoavan ja kiinteitä menee silti se normaali määrä. Välillä tulee tosi pitkä tauko imetysten välillä mutta kyllähän se sit yöllä herää jos nälkä yllättää...
Kommentit (3)
Aamuherätys 7.00
aamupuuro 8.30+imetys
unille 10.00-12.30
13.00 imetys+ruoka n.2dl
leikkiä ja touhua
15.00 imetys+ hedelmäsosetta
16.00 unet
17.00 imetys+ ruoka n.2dl
touhua
18.30 imetys
19.30 puuro 2dl
iltapesut ja pusut
20.30 imetys ja unille
yöherätykset n.01 03 05 ja 06
Meillä imetään viisi kertaa vuorokaudessa.
Heti aamulla imetys ja hetken päästä puuro. 7-8 tienoilla
klo 11 liha-kasvissose +imetys
klo 14 hedelmäsose tms. ja imetys
klo 17 kasvissose ja imetys
klo 20 puuro
juuri ennen nukkumaanmenoa pitkä imetys (n.klo21)
Riisipuuron joukkoon laitan korvikejauhetta eli n. kerran viikossa. Jos olen asioilla isän hoitaessa niin hän antaa korviketta jauheesta n. 1.dl ruoan päälle.
Poika ei juo ollenkaan vettä. Ja päivän maitomääristä ei ole mitään tietoa.
Ainakin poika on kasvanut hyvin. 8kk oli 10,7 kg ja 75 cm.
Emmi ja poika 9kk5pv