Te, jotka olette saaneet houkutella miestänne lapsen tekoon!
Pitäisi nyt saada mies innostumaan kolmannesta lapsesta. On aivan mahtava isä kahdelle pojallemme mutta nyt on mielessäni alkanut siintää vielä kolmaskin lapsi. Mies ei vain ole kovin innostunut, kun lapsemme ovat jo suht helpossa iässä. Olisko teillä, jotka olette onnistuneesti tehneet käännytystyötä, hyviä vinkkejä? Talous on meillä ok ja parisuhdekin tolallaan. Ja veljeksetkin niin kovasti toivoisivat pikkusisarusta...
Kommentit (8)
Meinasinkin laittaa, että tuollaiset kakkosen kaltaiset vastaajat älkööt vaivautuko mutta ajattelin, että ehkä osaavat lukea rivien välistä...
EN siis todellakaan aio hankkiutua vahingossa raskaaksi enkä aio asiasta jankuttaa. Olemme puhuneet asiasta eikä mieheni ole sanonut jyrkkää eitä mutta ei ole vielä valmiskaan ajatukseen. Äh, mitä mä selitän, kun paskaa tulee naamalle kuitenkin...Heippa!
Meillä on kolme lasta ja nelonen toiveissa. Esikoinen on 10v ja nuorin 3v. Miehen tuntoja piti aina välillä kuunnella ja muistuttaa omasta vauvatoiveesta. Odottelin rauhassa, että kuopus ei enää ole vauva (lue: vaipoissa) ja hups vaan, mies ei enää ollutkaan vauvakielteinen =)
Anna miehelle aikaa tuumailla ja kypsyä itse ajatukseen.
Suomalaisessa perheessä nainen on aina oikeassa.
lasten lukumäärästä ja haudata puolisonsa vauvatoiveet??
Meillä ei onneksi tuota ongelmaa ollut, mies sanoi, että lapsia saa tulla, niin monta kuin minä jaksan hoitaa. Osallistuu toki, mutta minun harteillani tuo pääasiassa on. Valitettavasti vain raskaus oli niin vaikea, että biolapset jäävät tuohon yhteen.
Ja mitä sitten. jos mies haluaakin enemmän lapsia kuin nainen...? Voihan se olla myös toisinpäin.
jos lapsia jo on vaikka kaksin kappalein, eiköhän siinä jo jonkin verran ole vauvatoiveita kuunneltu. Joskus mies voi jopa ajatella, että lähivuodet haluaisi aikaa myös parisuhteelle, ja miksei itselleenkin.
... mikä ihme teitä akkoja riivaa, kun teille ei mikään riitä! Johan miehesi on tehnyt kanssasi 2 lasta - koita kunnioittaa myös hänen mielipidettään äläkä automaaattisesti oleta, että vain sinä tiedät, mikä on oikea lasten lukumäärä.
Jos tarpeeksi kauan jankutat, mies saattaa narinaasi kyllästyneenä antaa periksi - mutta syytä itseäsi, jos miestä ei joku kerta kuulu takaisin roskisreissulta tai baarista. Sieltä baaristiskiltä ehkä sitten löytyy kertomasta jollekin, miten vain tahtomattaan ajautui tilanteeseen, josta vuosien jälkeen oli päästävä pois...