Poika 2v 6kk, painaa 15 kg, mistä kevyet rattaat?
Tiedättekö mitkä sateenvarjotyyppiset rattaat kväisivät vielä vaikka seuraavankin vuoden ajan? Kaikissa tuntuu olevan painorajoituksena tuo 15-18 kg, ja ne eivät siis käy. Poneissa ei taida olla painorajoitusta, mutta kun niissä ei saa turvakaarta pois, niin nekään ei käy. Pojan pitäisi itse päästä kiipeämään rattaisiin.
Kommentit (8)
joissa kulkee lapsi 19kg (ikää 4v.) Painoraja on niissäkin 15kg, mutta hyvin ovat kestäneet. Ei ole turvakaarta ollenkaan. Mainiot rattaat muuten;)
Ja Poneihin pääsee kyllä kiipeämään, vaikkei turvakaarta saakaan pois. Ei ole ollut ainakaan meidän lapselle konsti ei mikään;)
Laittakaa hyvät ihmiset lapsenne kävelemään!! Joo joo, ymmärrän, että rattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi bussiin ynnä muuta...
Mutta itse en KEHTAISI enää noin isoa lasta kuljettaa rattaissa. Kyllähän tuonikäinen jo kävelee itse!
jokainen varmasti kuljettaa lapsensa niin kuin tykkää, vai mitä? Meillä ei ainakaan vilkas 4v. isossa kauppakeskuksessa kulje nätisti kädestä kiinni pitäen kolme, neljä tuntia, vaan ryntäilee mihin sattuu. Rattaat ovat meille korvaamaton apu myös lentokentillä ja matkoilla, kun väsymys yllättää. Hyvää päivän jatkoa sinullekin;)
Meidän poika on aika kömpelö, eikä juurikaan kiipeile, joten en ole ihan varma pääsisikö kiipeämään poneihin. Ehkä voisi kokeilla. Poneilla kun pääsisi talvellakin eteenpäin. Toisaalta nuo Volotkin voisi tulla kyseeseen. TÄytyy varmaan kierrellä kaupoissa.
Ajattelin vielä vastata kun meillä tyttö 3 v kulkee vielä rattaissa pitkät kävelylenkit ym. Asutaan kuitenkin senverran " kaukana kaikesta" , että rattaita tarvitaan. Tyttö painaa 15 kg. Avorattaat on TODELLA hyvä vaihtoehto isolle lapselle. Matkarattaat ovat kuitenkin aika heikonoloiset ja muovia, joten meillä ainakin jäi pois käytöstä jo hiukan alle 2 vuotiaalla. Meillä on emmaljungat, mutta merkillä ei taida olla paljonkaan merkitystä.
Uskon että poikasi oppii niihin kiipeämään ( meillä ainakin tyttö tekee niin ) ja ovat tukevat rattaat. Lisäksi kulkevat maastossa kuin maastossa ja menevät vielä pieneen tilaankin autossa. Suosittelen.
olikse nyt eekka vai mikä .. meni ohi.
No, meillä on 2,5 v ikäisekseen isokokoinen poika joka on tänä talvena paljon kulkenut rattaissa. Periaatteessa päiväkodista kotiin mennessä voisi kävellä, on itse kuitenkin kiivennyt / halunnut kärryihin. Syynä ilmeisesti se, ettei ole jaksanut kävellä; on ollut koko talven kipeä, sairastellut paljon, on varmaan ollut vähän puolikuntoinen kaiken aikaa eikä jaksa sillä tavalla kuin " pitäisi" . Esim. kävellä.
Eli rattaissa istuva tenava ei ole laiskojen vanhempien tuotos, vaan melko varmaan siihen on jokaisella selitys ja selkeä syy.
Lisäksi pitkillä matkoilla /lomalla / kävelyreissuilla lapsi saa mielestäni huilata välillä ja istua rattaissa, ei alle 6 vuotiaan tarvitse jaksaa samaa kuin aikuisen, eikä kyllä tarvitse jaksaa isommankaan!
Ja joskus ihan oikeasti on KIIRE - en minä aikanaan päiväkotiaamuina ennättäisi töihin ollenkaan, jos mentäisi lapsen kävelyvauhtia, mukana matkassa kaikki ne ihmettelyt ja tutustumiset lumimöykkyihin ja postilaatikoihin yms. yms. !!
Meillä on käytettynä hankitut softyt, kun sattarit alkoi tuntua niin " vempuloilta" isompaa lasta työnnettäessä. On suunnilleen samaa kokoluokkaa kuin ap:n lapsi.
Ainakin poispäin osaa vängätä itsensä rattaista, joten kait se kyytiin menokin sujuisi..
Oma poikani kulki tuon ikäisenä ja kulkee edelleen (3,5v ja enemmän kuin 15kg) MacLaren Technoissa, muistaakseni niissä painoraja on 25kg. Tykkään kovasti, tosin ne ovat matkarattaat, eli niillä ei juuri lumihangessa pääse kulkemaan.