Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään islaminuskoista paikalla?

Vierailija
22.01.2006 |

Mulla ois kysyttävää, ystävällismielistä sellaista :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos islam kiinnostaa ja tuntuu sinulle oikealta, todellakin tutki uskoa, lue koraania ja kirjallisuutta ja mieti todella tarkasti, mitä se kaikki sinulle itsellesi tarkoittaa ja miten itse sen sovellat. Esim. nämä ulkoiset seikat yms. voit miettiä myöhemmin kun itse tiedät,että olet valinnut oikean tien itsellesi. Varsinkin Suomessa ollaan erittäin taitavia yleistämään kaikessa mahdollisessa, joten paras luottaa omiin tunteisiin ja järjen käyttö on sallittua! ;) Olen myös muslimi ja suomalainen ja vasta pikkuhiljaa, vuosien jälkeen, löytämässä sisäisen rauhan uskon suhteen. Ulkoisesti minusta ei edes " näy" ,että olen muslimi, joten meitäkin on hyvin monenlaisia...:) Itse en ole edes mihinkään kirkkoon koskaan kuulunut, mutta vanhemmat ja sukulaiset ovat just näitä " median orjia" , joiden mielestä " muslimi:terroristi" eli en pahemmin heidän mielipiteistä välitä! Ystäväpiiristä löytyy vaikka minkämaalaista ja uskoista, joten sillä ei ole mitään väliä! Alkoholista ja muista...itse olen ollut jo 12v vege ja alko ei teininäkään maistunut ollenkaan!

Vierailija
22/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suku on hyväksynyt palaamiseni yllättävän hyvin, mutta tietenkin nää joulu jutut on sellasia mitkä vuodesta toiseen puhuttaa, kun sitä joulua ei vietetä. Muuten en ole kokenut ongelmaa perheen puolelta. Pitää myös olla valmis perinpohjin selittämään uskoon liittyvistä asioista, koska ihmisillä usein on väärä kuva islamista. Sinulle joka kysyit erosta, kääntyisin lähimmän moskeijan imaamin puoleen ja selittäisin tilanteen, siellä ainakin osataan auttaa. Mielestäni koraanin lait eivät päde suomessa, joten jos yksinhuoltajuuden saat, se myös sinulla pysyy, ellet itse halua siihen muutoksia hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni koraanin lait eivät päde suomessa,.

Vierailija
24/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapauksissa kyllä toivoisin et koraani toimis myös lakikirjana, en muslimina tarkoittanut koraania kyseenalaistaa vaan laittaa asiat niinkun ne suomessa on. Jos monet islamia epäilevät lukisivat koraanin se ehkä poistaisi monia ennakkoluuloja. Monilla on esim. väärä kuva islamista naisten kohdalla, kuvitellaan et nainen on täysin miehensä armoilla , mikä ei pidä paikkaansa. Mies on velvollinen elättämään vaimonsa ja lapsensa ja vaimon rahat on vain vaimon rahat eikä niitä muille jaella... tämä nyt vaan oli yksi esimerkki.

Vierailija
25/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jos mies on " hylännyt" perheensä eli ollut pitkän aikaa poissa kotoa ilman hyvää syytä

- jos mies ei tyydytä vaimoaan seksuaalisesti, on impotentti, ei voi saada lapsia tms.

- jos mies ei rukoile, paastoa tai muuten täytä uskonnon asettamia sääntöjä

- jos mies on väkivaltainen, aggressiivinen, psyykkisesti alistava tai mitä tahansa vastaavaa

- jos mies ei elätä perhettään

jne

Profeetta Muhamed myös antoi naisille eroja aikanaan ihan vain siitä syystä, että he eivät pitäneet miehistään, muuta syytä ei tarvittu.

Vierailija
26/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miesten ei tulisi pitää hiuksiaan samalla lailla kuin naiset. eli aivan lyhyet, miesten mallia muistuttavat hiukset eivät ole suositeltavat musliminaiselle.

T:32

Vierailija
27/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatwa tarkoittaa mitä tahansa uskontoon liittyvää, oppineen (ja fatwananto-oikeuden omaavan) henkilön antamaa uskontoon liittyvää määräystä/ohjetta, ei vain pukeutumissääntöjä.

Vierailija
28/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sitä eroa sitten haetaan???

terveisin erosta kyselevä

Vierailija
29/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiselta imaamilta tms, joka myös " vihkii" ihmisiä. eli niitä löytyy moskeijoista. kerrot hänelle asiasi, sitten ehkä ensin otetaan yheyttä mieheesi ja kysytään hänen mielipidettään asiasta. eron voi kuitenkin ottaa, vaikka mies ei siihen suostuisikaan.

Vierailija
30/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin vielä, että voiko mies ottaa eron naisen lapsettomuuden

vuoksi?

Ja onko islamin mukaista käydä lapsettomuushoidoissa vai onko

parempi jättää asian Allahin haltuun?

Vierailija
31/31 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syistä tai muistakin. jos pari ei kuitenkaan halua lapsia niin ei tietenkään tarvitse erota jos lapsia ei tule. mies voi myös ottaa toisen vaimon, jos haluaa lapsia mutta ei halua erota lapsettomasta vaimostaan.

lapsettomuushoidot ovat ok, jos pari haluaa lapsia eikä voi niitä ilman hoitoja saada, mutta lapsettomuushoidoissa ei tulisi käyttää esim. vieraan miehen siittiöitä, koska silloin islamin mukaan lapsi ei ole miehen vaan siittiöiden luovuttajan. eli siis kunhan munasolut, siittiöt ym omat parin omia, hoidot ovat ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi