Voi kakka :( Ilta on sitten kokonaan pilalla :(
Meidän piti mieheni kanssa lähteä yksiin " pippaloihin" , kyseessä on yhden yhdistyksen 10 vuotis juhla, jossa on tanssia ym. Apen piti tulla lastenvahdiksi (ja tulisi vieläkin, se ei ole nyt siitä kiinni), mutta esikoiselle nousi kuume ja hän on muutenkin ollut koko päivän röhäinen ym. Ja koska hänellä on astma, voin vaikka laittaa pääni pantiksi, että ensi yö vietetäänkin sitten taas ensiavussa astman takia. Hänelle käy joka ikinen kerta noin, että flunssan aikana, hänen astmansa pahenee.
Keskimmäinen oksensi eka kerran tunti sitten ja taas uudestaan äsken ja valittaa myöskin vatsaansa. Kuopus on vielä *koputtaa puuta* ihan terve, mutta aivan varmasti myös hän saa tuon vatsapöpön.
Appi voisi muuten tulla lastenvahdiksi, mutta tuo esikoisen tilanne huolestuttaa, osaisiko hän tehdä mitään, jos astma kohtaus iskee. Tilaisuus loppuu klo 2 yöllä ja olisimme kotona ennen klo kolmea.
Lähtiskö vai jäisikö kotiin? Harmittaa vaan niin vietävästi, että tämä on meidän eka kerta 4 vuoteen, kun oltaisiin miehen kanssa kahdestaan jossain.
Kommentit (12)
toisaalta,kyllä niitä juhlia vielä tulee,mutta entä jos lapsenne saakin pahan astmakohtauksen, eikä appesi osaakaan toimia oikein, ja pahin tapahtuu...?onko juhlat sen arvoiset? toisaalta,jos käsket vaikka HETI soittaa teille tai vaikka ambulanssin,kun kohtaus iskee,niin et kai itse pystyisi sen enempää tekemään... ettehän te kauheen kaukana ensiavusta asu?
eli itse en lähtisi juhlimaan tuossa tapauksessa.
tosiaan välimatkoista kodin, juhlapaikan ja ensiavun välillä. Ja siitä, miten pahoja kohtaukset ovat aiemmin olleet.
Voisitteko tehdä kompromissin ja lähteä juhlista jo ennen niiden päättymistä, ettei menisi ihan kolmeen saakka?
Ensiapu on 500 metrin päässä. Sen takia olen huolissani tuon apen pärjäämisestä, koska hän on jo vanha (67 vuotta), mutta eiköhän hän pärjäisi, jos sanoisi, että soittaa heti kotiin, jos esikoinen alkaa vinkumaan ja annamme hänelle ohjeet mitä tehdä. Esikoinen osaa itse ottaa lääkettä, kun häntä alkaa ahistamaan (hän on 7 vuotta) ja osaa ehkä itsekkin neuvoa pappaa, mitä pitää tehdä. Mutta kuitenkin.
Tuo tilaisuus on sellainen, että olimme itse perustamassa tuota seuraa 10 vuotta sitten (kyseessä on harrastus seura) ja sen takia meidän ehkä pitäisi olla paikalla.
AP
Ensiapu on lähellä jne. niin ei ole mitään hätää ja kännykät on käsien ulottuvilla.
Vierailija:
tosiaan välimatkoista kodin, juhlapaikan ja ensiavun välillä. Ja siitä, miten pahoja kohtaukset ovat aiemmin olleet.Voisitteko tehdä kompromissin ja lähteä juhlista jo ennen niiden päättymistä, ettei menisi ihan kolmeen saakka?
Esikoinen saa harvoin kohtauksia, mutta joka ikinen kerta, kun hän saa flunssan, niin hän saa pahoja kohtauksia. Hänen hengityksensä vinkuu ja hän ei saa kunnolla henkeä, koska keuhkot ovat tukossa. Joka ikinen kerta ollaankin vietetty ensiavussa koko ilta/puolet yöstä, kun lapselle on annettu lääkkeitä ja happea. AP
Appi tulee kohta ja jutellaan hänen kanssaan, että mitä tehdään. AP
Eihän sitä tiedä jos kaikki menisikin hyvin. Jos anoppi itse haluaa tulla ja tuntee selviävänsä, niin menkää vaan.
Mutta ei kai siellä muutenkaan pakko ole yökahteen asti olla? Jos ei aio mitään ottaa, niin eiköhän kannata kotiutua jo viimeistään puolen yön maissa, sen jälkeen juhlijat ovat jo kännissä kaikki yleensä ;-)
Kyllä kotona tarttee kaks ihmistä, jos yhel pukkaa astmakohtaus ja toinen on yrjötaudis, sitten vielä se kolmas mukula. meinaatko että papan pitäs ottaa yrjötautinenkin mukaan kun vie vanhinta ensiapuun...ja miten ylipäätään saa kolme muksuu nopeasti mukaan...
ohjeiden mukaisesti nyt, kun tuli flunssa?
menkää, olkaa vesilinjalla ja puhelimet käden ulottuvilla!