Ohjeita hiustenleikkuuseen?
Voisiko joku kampaaja/kotiparturi antaa vinkkejä olkapäille ulottuvien, paksujen, tasapitkien hiusten leikkuuseen? Ongelma on, että 4-vuotias tyttöni ei suostu menemään kampaajalle, joten hiustenleikkuusta on selvittävä kotikonstein.
Erityisesti tarvitsisin apua siihen, kuinka saa hiuksista tasapitkät joka puolelta.
Kiitos!
Kommentit (2)
Itse leikkaan sellaisen hiustenleikkuukoneella:
Aloitan alhaalta niskasta lyhimmällä asetuksella ja vetelen ylöspäin n. 1 cm matkan. Tämän jälkeen otan seuraavan pituuden trimmerissä käyttöön ja leikkaan taas 1 cm ylempää sillä pituudella. Näin jatkan niskasta ylöspäin 1cm levyisinä kaistaleina aina suurentaen trimmerin asetusta. Päällishiukset voi vetää suurimmalla asetuksella tai leikata saksilla.
Itse aiemmmin leikkasin 3-vuotiaan poikani hiuksia siten, että vaan tasasin siistin näköisiksi (helppoa oli, vaikken ole mikään alan ammattilainen), mutta nyt pitäisi pystyä noin isolta mieheltä leikkaamaan hiukset jo kerroksittain, kun käytiin kk sitten leikkauttamassa parturissa malliin.
Voisiko joku osaava tässä samalla neuvoa myös tuosta kerroksittain leikkuusta (kai siitäkin jotenkuten voi itse suoriutua, jos saa oleellisia vinkkejä)?