Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HIIVASIENITULEHDUKSESTA!

21.01.2006 |

Heippa!

Kyselisin raskaana olevan ystävän puolesta " alapään hiivasta" . Hän on nyt 8vko:lla raskaana ja epäilee, että hänellä olisi tulehdus. Kummallakaan meistä ei ole ollut sitä, joten emme oikein tiedä siitä mitään.

Mitä oireita siinä ilmenee? tulisiko käydä lääkärissä? Vai saako apteekista ilman reseptiä siihen hoitoa?

KIITOS JO ETUKÄTEEN!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa kyllä helpon hoidon ilman reseptiä, mutta kannattaa mainita raskaudesta. Lääkärilläkin voi toki käydä varmistamassa, ainakin jos kuuri ei tehoa.

Vierailija
2/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tiedossa, minkä nimisiä lääkehoito siihen on? ja mikä soveltuu raskaana olevalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt raskauden aikana kaksi kertaa. Mulla se tuntuu kirvelynä ja valkovuodon lisääntymisenä/kokkareisuutena, mutta kai siihen voi liittyä kutinaa jne. Neuvolasta olen saanut ohjeeksi, ettei turhaan otettaisi mitään kuureja raskaana ollessa, joten molemmilla kerroilla olen käynyt labrassa antamassa näytteen ja se on siinä todettu. Sen jälkeen olen käynyt apteekista hakemassa muistaakseni gynodaktarin (en tiedä miten tuo kirjoitetaan!) emätinpuikkoja, joita laitetaan kolmena iltana peräkkäin. Niihin ei tartte reseptiä. Niitä siis ainakin voi käyttää ja muistaakseni terkka sanoi vielä, ettei mitään suun kautta otettavia hiivalääkkeitä saa ottaa.

Nyt mulla taas tuntuu siltä, että ois hiiva, mutta näin loppuraskaudessa noita emätinpuikkojakaan ei saa käyttää, koska ainetta ei kuulemma saa olla synnytyskanavassa synnytyksen käynnistyessä. Ja mullahan se voi alkaa ihan milloin vaan! Joten nyt sain sitten ohjeeksi rasvailla paikkoja ja sitten voi käyttää sellaisia gynophilus (maitohappobakteeri) emätinpuikkoja, niistä ei kuulemma ole haittaa, vaikka synnytys alkaisikin.

Tulipa pitkä sepostus, mutta toivottavasti oli jotain apuakin! =)

Piippa79 (rv 40+2)