***Heinisten viikonloppu turinat***
Eihän meille vielä ollut vklp pinoa!!?
Kommentit (17)
Olen varmaan yrittänyt sata kertaa pinoutua, mutta tämä kone temppuilee ja heittää netistä ulos! Lieköhän taas joku virus?!? Toivottavasti ei mene tämäkin teksi harakoille..
kamalia pakkasia siellä, vaan eipä täälläkään sään puolesta paljon ulos viiti lähteä. Vettä sataa ja sää on kaikenkaikkiaan SURKEA. Taidetaan viedä poika leikkikeskukseen, niin pääsee pallomereen ja muita lapsia tapaamaan. En ole paljoa nähnyt äitejä lapsineen hiekkalaatikolla, taitaavat tavata toisiaan muskareissa yms. Se on kyllä ikävää verrattuna siihen kun asuttiin Suomessa ja aina löyty leikkikaveri, kun puistoon meni. kattelin jo synnytyssairaaloita täältä (aika ylellistä, että senkin voi valita) ja löysin yhden aivan ihanan. Jos nyt kaikki vaan menee hyvin, niin sinne olis tarkotus mennä heinäkuussa=) Synnytyssalit ja kaikki huoneet oli hirmu viihtyisiä ja sievästi sisustettu, vauvojen pedeissäkin oli verhokatokset=). Lääkärissäkin tuli käytyä ja ihana oli nähdä miten paljon vauva oli jo kehittynyt! Vasta se oli semmonen katkarapu ja nyt ihan ihmisen näkönen. Tekis mieli käydä rakenneultrassa 3-D ultrassa, mutta enpäs tiedä missä niitä täällä on. Pitänee kysästä lääkäriltä.. Tuntuu hassulle käydä aina lääkärissä, kun tottu Suomessa neuvolaan. Neuvolaan oli helpompi soittaa, jos oli jotain pientä kysyttävää, kun taas lääkärille ei jotenkaan viiti soitella pikku neuvojen vuoksi=/
Oikein hauskaa viikonloppua kaikille heiniksille!
Wekku
Sunnuntain puolella kaikki sitten ahkerasti kirjoittelemaan, lauantai ei ilmeisesti ole ahkerin nettailu-päivämme :)
Mulla on maanantain aneuvola, jaiksis, taas alkaa huolestuttaan, että entäpä jos niitä sydänääniä ei enää kuulukaan... Sen keskenmenon jälkeen nyt kai sitten vaan nämä pelot ei ota ihan heti helpottaakseen. Luulin, että ultran jälkeen ois osannut luottaa jo enemmän ja niin oon luottanutkin, mutta kamalasti huolettaa silti taas, että entäs jos tuolta mahasta on taas elämä sammunut... Tämä raskaus tuntuu nyt niin kamalan epätodelliseltakin, kun ei ole pahemmin mitään oireita ja mahakin on vielä sen kokoinen, että tuntuu että se menis iahan vaan läskin piikkiin... Eikä liikkeitä vielä tunnu, ihan epistä että te jotkut niitä jo tunnette!! :)
Suviande ompas sulle jo kertynyt paljon viikkoja, mieti kahessakympissä on jo puoliväli ja se on ihan pian. Etkä ole vielä kertonut vanhemmillesi ettekä miehesi vanhemmille.... Hop hop, tai muuten käy niinkuin tuttavani miehen veljen (siis kummin kaiman pikuserkun juu ;) ) perheessä että heillä mummo tiesi kakkosen syntymästä vasta sitten, kun nainen oli laitoksella :D
Wekku niin missäkäs te asustelittekaan??
Täälläkin on niin kylmä ettei ulos voi tosiaankaan paljon mennä. Tänään näytti täällä Oulun liepeillä mittari -28 ja sitten vielä vähän tuulahtelee. Heti kun käydään hetkikin ulkona, matkalla kauppaan tai kylään tms, niin tytön posket helottaa punaisena ja rohtuneina. Tänäänkin oli oikein posket reppanalla kirjavana ja tosi kuivana, niin että iho oikein halkeili pieniksi repaleiksi :( Varmaan tuntuu inhottavalta! Pakkohan tuota naamaa on rasvata, vaikka jotkut sanoo ettei saisi pakkasella kovin paljon rasvata etei kuivu enempää tai jotain semmosta... Tytöllä vissiin vaan on niin kuiva iho, ettei meinaa näitä pakkasia kestää ja näyttää niin ilkeeltä tuo rohtuma että ei siinä kenenkään oo kiva olla ilman rasvoja. Vaikka siis ulkona ei olla paljon mitään oltukaan. Alkuviikollahan tuo sääukko kuitenkin lupasi että vähän pitäis jo vihdoin lauhtua.
Öitä nyt! Ja palsta-aktiivisempaa huomenta toivoen nukkumaan kömmin :)
Niinaemo ja piipero rv 15+5 sekä ikiluukkujaisemme Mimosa 1v4kk
Täälläkin liikeitä vielä odotellaan varmaan pari viikkoa ainakin. Onnea niille, joilla liikkeet jo tuntuu!
Kuka tulis siivoamaan meille? Perjantaina tein pikasiivouksen, mutta nyt on lelut totaalisen levällään.Melkein joka huoneessa on jotain.
Pakkanen näkyy jatkuvan ja laeten nuha. Molemmat sais kyllä jo asettua, kun ens la on miehen veljen häät.
Itellä vointi suht hyvä. Tosin väsy painaa ja öisin on ollu kurkku kipeä.
Kivaa pyhäpäivää kaikille!
T@hti rv 15 tasan ja muu poppoo
Muistaakseni joku pe kyseli.
Mulla tableteista hyvin on imeytyny obsidan eikä oo vaivannu mahaa. Tehokasta on myös kräuterblutsaft, mutta se haisee ja maistuu kamalalle.
T@hti
Mä myös täällä kuumeisesti odottelen liikkeittein tuntemuksia.. saa nähdä millon tunnen?!=?!
onneks muutaman asteen pakkanen laskenu ja huomenna luvattu että laskee ihan reippaasti,joten kivaa,pääsen liikkeelle poitsujen kans pitkästä aikaan!
Mies ja nuorempi vesseli vielä nukkuu ja me vanhemman kans hereillä!
pitää mennä aamupalalle,joten hyviä vointeja kaikille ja toivotaan että tunnette kohta liikkeitä,se on hellyyttävän kivaa!!kun tuntee oman masuasukin pienet hennot potkut! tulee ainaa niin hyvä mieli!
terv,ma81ma 15+4 +pojat 2v,4kk ja 1vja2kk
... Itsellä kans neuvola huomenna ja eilen illalla alkoi kauhistuttaa, että onko kaikki hyvin, kun liikkeitäkään ei juurikaan tunnu. VÄlillä kyllä jotain pientä, mutta en voi mennä sanomaan olenko ihan varma. Kun ennen tuntui paljon selvemmin ja ihan häiriöksi saakka töni siellä.
Meillä kans mittari näyttää yli -20 astetta... Vaikka kuinka tekis mieli mennä kävelylle, niin hullun hommaahan se olisi. EIlen illalla kävin katsomassa hevostani (vuokraajan luona) ja naama meinas jäätyä kerta kaikkiaan.
No tänään menen uimaan, kunhan tuo uimahalli aukeaa :) toivotaan että lämminvesiallas olisi vapaassa käytössä ja että saunasta löytyisi tarpeeksi ytyä.
Ninni rv 17+4
Eilen käytiin matkamessuilla ja olis ollut niin ihanaa lähteä jonnekin lämpimään, mutta mä en kyllä uskalla lähteä pohjoismaita pidemmälle. JOS jotain sattuis käymään... Yhden tutun synnytys käynnistyi viikolla 26 Espanjassa ja äiti ja vauva joutuivat olemaan siellä kuukauden ennen kuin pääsivät lentoambulanssikuljetuksella Suomeen!
On se kiva kuulla, että muillakin on samanlainen huoli vauvan tilanteesta ja epäuskoisuus raskaudesta! Ihanaa, etten ole ainoa heikkohermoinen ;o) Luulis, että kun viidettä odottaa, niin ei olis enää tällainen... Sitten on hyvä kun liikkeet alkavat tuntua, niin tietää, että vauvalla on kaikki hyvin. Eilen uskaltauduin kyllä jo ostamaan alesta villapuvun kokoa 68cm...
Mulla ei hemppa meinannut millään nousta viime raskaudessa, mutta toi Kräuterblutsaft (josta joku muukin mainitsi) oli tosi hyvä apu siihen. Ja musta se kyllä maistuu ja haisee paljon paremmalta kuin rautatabletit. Maku muistuttaa vähän mustaherukkaa.
Tinka rv 15+1
Hitsin pakkaset vaan jatkuu, meidän mittarissa oli -24, ulos tekis jo mieli, mutta eihän tuolla kauan tarkene :( Toivottavasti huomenna laskee niin kuin on luvattu.
Wekku, missä sä asut?
Tuosta muille kertomisesta tuli mieleen, ettei mekään olla vielä kerrottu muille kuin tytölle.
No töissä olen kertonu, mutta sitä ei lasketa :) Meidän sukulaiset asuu niin kaukana ja nähdään niin harvoin että on helppo pitää salassa. Meinattiinkin järkätä ylläri ja olla kertomatta etukäteen, menen vaan sitten joskus keväällä maha pystyssä sinne :) Kaverit saa tietää sitä mukaa kun huomaavat. Mistähän se johtuu että tyttöä kun ootin niin heti kerrottiin muille, nyt ei vaan halua kertoa. Kai se on joku pelko persuuksissa ettei tämä menekään hyvin, en tiedä...
Mitäs sunnuntai suunnitelmia teillä on? Minä meinaan vaan laiskotella, nettailla tai katella jonkun elokuvan. Eilen olin niin ahkera että tänään saa ottaa rennosti:) Vietiin kaikki petivaatteet ja muut tekstiilit pihalle pölypunkkikarkotukseen ja olipa kiva illalla mennä nukkumaan kun oli niin raikasta :)
Eilen kattelin äkkilähtöjä, tekis niin kamalasti mieli lähteä johonkin lämpimään, Thaimaahan tai Floridaan. Mitenkähän lämmintä olis Kanarialla tähän aikaan vuodesta..?
Tuntuu että jos haluais lähteä niin pitäis lähteä nyt piakkoin, muuten se jää sitten johonkin hamaan tulevaisuuteen. Mut kyllähän pienen vauvankin kanssa voi matkustaa. Onko teillä kokemusta vauvan kanssa matkustamisesta ulkomaille?
Jahas jos menis miehen leffavaraston kimppuun...
Mukavaa sunnuntaita kaikille!!
nellariina 15+6
Huomenna töihin, vähän jänskättää alkaako supistukset uudestaan kun liikkeelle lähtee. Täytyy toivoa parasta ja varautua pahimpaan. Mies tuli onneksi kotiin työmatkalta,joten arki helpottui huomattavasti.
Tänään suunnitelmissa kotona oleilua, vohveleita jos jaksaisi tehdä.
Mies vie esikoisen luistelukouluun jäähalliin,eipä oikein kelit ole suosinut ulkona luistelua viime päivinä.
Omaa napaa: eilisen ylipirteän päivän jälkeen olo tuntuu nyt hyvin nuutuneelta. Pahoinvointi sentää pysytellyt poissa =)
pupu ja ötis 16+3
Varpaat jäässä tässä taas istuskelen tietsikan edessä..Ulos pitäisi uskaltautua puita hakemaan! Viimeistä kalikkaa poltan hellassa..
Meillekin joku voisi tulla siivoamaan ;) Tänään pitää ihan oikeasti tarttua imuriin ja siivota edes sen verran..
Pitäisihän sitä kertoa juu..Mun puolesta anopille voisi kertoa vasta sitten kun lähtö tulee, vaikka tässä samassa pihapiirissä asutaankin! Se kun on sellainen älytön hössääjä, että sitä ei ihan oikeasti kukaan jaksa! Olen tässä pari viikkoa miettinyt, että tietääköhän äiti sittenkin vaikka ei olla kerrottu?!?! Se nimittäin soittaa n. joka toinen päivä ja aloittaa aina että no mitä sinne? Eikö mitään uutta?! tms..Ei ole ennemmin noin " käyttäytynyt" ..Varmaan pitäisi kertoa.. Mun pappa sanoi äitille, varmaan ennenkuin plussasinkaan esikoisesta, että siitä tulee mummo! Äiti ei oikein uskonut, varsinkaan sitä että hänestä tulee mummo 40-vuotiaana! No, niin sitten kävi tosin 41-vuotiaana, kun kerkesi vähän ennen täyttää ;)
Ei, mutta kyllä mun on nyt mentävä hakemaan puita!
~suviande ja öttiäinen 17+1~
taitaa täältä itä-suomesta tulla tämän ketjun pakkasennätys -36. anopin luona oli ollu -41. eipä voinu ulkoilla tänäänkään. tosin käytiin viemässä tytön kaa hänen nallet tuulettumaan ja oltiin pihalle 15min. tyttö oisi viihtyny pitempäänkin mutta mua rupesi paleltamaan ja oli hänenkin posket jo punaiset.
nyt olen alkanut tuntemaan liikkeitä. minulla oli kans viime viikolla ennen neuvolaa epäusko et onkohan masussa mitään kun ei liikkeitä tunnu ja viimeksi on np-ultrassa käyty ennen joulua. seuraava neuvola onkin sitten 3 vk päästä viikko ennen rakenneultraa.
t.sassa 16+5
Kaksi yötä meni huonoilla unilla ja kolmantena yönä se sitten kostautui. Siis miehelle. Heräsin kyllä pari kertaa kun 4v huuteli, mutta kun raotin silmää, mies oli jo menossa. Aamulla rekisteröin kyllä, että lapset leikki legoilla huoneessaan mutta seuraava muistikuva onkin kun heräsin ja menin katsomaan kelloa. 10.30. Näin pitkään on tullut nukuttua viimeksi teininä! Mutta nyt on hyvä olo.
Vietetään 6v:n kanssa pelipäivää. 4v on isin kanssa uimassa. Ylen sivuilta löytyi kivoja opettavaisia ja rauhallisia pelejä ja poika on aivan innoissaan niistä. Pistettiin ennen pelejä 4v:n metrikakku uuniin. Meillä on tapana tehdä kakku kun metrin pituus tulee täyteen :) Onneksi pistin kellon soittamaan paistoajan puolivälissä. Se kakku nimittäin oli jo valmis silloin!!! Pitänee kirjoittaa reseptiin, että 30min riittää hyvin...
Ma81ma: Teillä on pienillä ihanan pienet ikäerot! Vaikka vilskeessä ja vilinässä on työtä, niin juuri se sama vilske ja vilinä on aivan ihanaa :)
Huomenna kaupungille kaverin kanssa :)
Heddastiina 16+2
Hihii mulla on varmaan joku mielenhäiriö mutta musta nää pakkaset on ihania!! Ainut huono puoli on se ettei tytön kanssa voi ulkoilla pitkään mutta mun mielestä nää tekee talvesta oikeen ja niin ihanan raikasta ja aurinkoista on että tekis mieli syödä toi ulkoilma.... Siis kun tuntuu että kaikki jäinen ja raikas maistuis:) Ja mä oon kehittäny itelleni sellasen uskomuksen että tulee aina vastaava kesä siitä millanen talvi on ollu. Eli ku nyt saatiin edes hetkeksi tosi kovat pakkaset ni ois kesällä mahtavia helteitä (en kyl tiedä onks se tänä kesänä niin ihanaa vaikka hellettä oliski..)!
Siitä rasvan laittamisesta naamaan niin mun mielestä ainoastaa sit on haittaa jos just ennen ulkoilua sitä laittaa kun rasvassa oleva vesi saattaa jäätyä mut jos esim illalla laittaa ni ei varmaan oo ku hyötyä kun kerkee imeytyä kunnolla.
Mä oli eilen viettämässä iltaa kavereiden kanssa niin että syötiin hyvin ja toiset myös joivat ja sitten heitin kaikki autolla sinne minne halus ja tulin kotiin. Oli tosi kivaa mutta jo klo 19 olin niiiin kuolemanväsynyt et olin valmis lähtee kotiin. Sinnittelin kuitenki keskiyöhön asti (!) ja totesin että oli viimenen kerta ku raskausaikana edes suunnittelen valvomista noin myöhään.
Oon ihmetelly kovasti sitä kun en ton tytön odotuksen ajalta muista yhtään tällasta hyvän olon ja mielen aikaa mikä nyt on ollu jo pääosin useamman viikon. No eilen sitten totesin että toi väsymys varmaan varjosti tota edellistä raskautta aika tehokkaasti kun näihin aikoihin just kävin vuorotöissä ja sen lisäks koulussa niin jotenkin uskon että myös esim. pahoinvoinnin jatkuminen tonne kuudennelle kuulle asti johtui osin siitä rasituksesta. On tää näin 100000 kertaa ihanampaa kun voi edes vähän aikaa nauttia hyvästä raskaudesta. Tuntuu kyllä ehkä muutenki henkisesti helpommalta tää toisen odotus kun ei tarvi pelätä esim. sitä kuinka oikeesti pärjää sen vauvan kanssa. Nyt ainaki tietää että kyllä siitä selviää ja vauvaki säilyy hengissä ja ehkä myös jotenki selväjärkisenä jopa tässä perheessä!!:)
Hauskaa sunnuntaita!
T. Myyti 14+6 ja tyttönen 1v10kk
Siivottiin koko asunto! Onpas nyt illalla kiva pistää sitten kynttilöitä palamaan...
Pieniä liikkeitä tuntuu, lähinnä kun pysähtyy kuuntelemaan. Olen ollut itse todella laiska liikkumaan parin viimeisen kuukauden ajan, oikein voin tuntea kuinka kunto laskee. Täytyy yrittää ensi viikolla jotain. Huomenna neuvola ja viikon päästä rakenneultra. Meillä on vaan -20 ja sekin on mulle liikaa, eli tänään sisällä pysytään ja esikoinen haluaa leikkiä koko ajan energisenä.
Tsemppiä kaikille!
Viikonloppu tuntuu täällä menneen ihan perseelleen. Tuntuu ettei mitään oo tullu tehdyksi, vaikka koko ajan ollut menossa. Eilen sinkoilin paikasta toiseen hirveessä pakkasessa iltapäivällä ja sitten illalla lähettiin naapuriin " käymään" ja niinhän siinä kävi, että lähdin yhen aikaan nukkumaan ja mies tuli neljän aikana, kun kupittelu oli loppu. Mulla tahtoo pitkien valvomisien jälkeinen yö ja päivä olla pahoinvoivia, joten yritän viimeseen asti välttää sitä. Tämän päivän aikana sitten ei miehen kans montaa sanaa oo vaihdettu kun se on tehny rästihommia... Toivottavasti viikko alkaa kuitenkin paremmin.
Muuten hyvä olo ollut ja kovasti haluisin jo tuntea liikkeitä, mutta taitaa vielä pari viikkoa mennä. Seuraavaan neuvolaankin on aikaa niin paljon, että luultavasti siihen mennessä liikkeetkin jo tuntuu.
AnnaMaria ja Mimma 14+4
On tässä sohvalla makoilussakin puolensa, pikkunen möyrii massussa niin että!!! Ensin en meinannut uskoa että nyt jo, mutta eilen illalla ja tänään on pukkaillut siihen malliin että ei voi erehtyä!!! Vedet siinä silmiin tulee joka kerta! Minä kun niitä odotin vasta vkolla 20, kuten sanotaan että ensisynnyttäjät tuntee liikkeet vasta silloin. VOI ETTÄ MITEN HURJAN TUNTUSTA!!! Siellä tosissaan on pikkuihminen..
Niin että täälläkin sisätiloissa koko viikonloppu, onneksi huomenna lauhtuu, pääsee kunnolla ulos.
deanny rv 16
Mä olen ollut kyllä viimeiset 2 päivää kuin jossain horroksessa! Mua väsyttää enkä muutenkaan jaksaisi tehdä mitään :( Pieni nuha vaivaa, isäntä on kuumeessa ja tyttö räkätaudissa! Itse saa yrittää kantaa puita tupaan ja lämmittää. Ruokaakin pitäisi varmaan kohta suunnitella. Imuroidakin pitäisi..Meillä on tuo lämminvesiputki tupaan päin vieläkin jäässä, joten ei tässä paljon mitään isompaa siivoilla, kun ei jaksaisi alkaa kantamaan vettä vessastakaan. Siinä kun kuitenkin on välissä tuo jääkylmä eteinen ;) Saapi nähdä miten sitä ensi talvena pärjää vauvan kanssa, mutta onhan se onneksi jo vähän isompi näihin aikoihin jos samanlaisia pakkasia tulee..Sit pitää varmaan hommata jotain siirrettäviä sähköpattereita tms.
Masussa liikutaan välillä aika paljonkin, mikä on ihan kiva. Tietääpähän että siellä edes voidaan hyvin.
Me ei olla vieläkään kerrottu kummankaan porukoille. Mikähän siinäkin maksaa, kun ei vain saa aikaiseksi. No, mun puolella alkaa sota ja miehen puolella se inhottava hyysäys ja hössötys! Olisikohan siinä syitä ;) Mulla on mennyt nyt ihan hyvin, kukaan ei todellakaan näe päälle päin vielä mitään. Suurempia vaatteita ei ole tarvinnut miettiäkään ja toivottavasti näillä samoilla mennään taas koko aika. Hrr, varpaat jäätyy tässä tietokonenurkassa! Tämä on meidän talon kylmin nurkka, varsinkin näin pakkasella. Kohta pitäisi taas vetää 3 kerrosta lisää vaatetta päälle ja lähetä tuonne eläimiä hoitamaan. Onneksi tuo aurinko paistaa täysin kirkkaalta taivaalta ja sekin jo lämmittää vähäsen..
Mutta nyt lisää puita hellaan ja sitten laittaisi jotain ruokaa.
~suviande ja öttiäinen uudella viikolla, 17~