Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*♥*♥*♥Syyssäteiden lauantai pulinat *♥*♥*♥

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, täällä taas, ihanaa olla Suomessa vaikka paukkupakkaset aiheuttavatkin " hieman" shokkia.

Loma meni, tai onhan tuota vielä 3 päivää jäljellä :) Kerkee palautua Goan jäljiltä. Pieni briiffaus meidän lomasta... Goa... vaikea kuvailla. Ensimmäiset päivät meni ihan oikeasti shokissa, kerjäläisiä kimpussa, lehmiä, kulkukoiria ja kissoja joka paikassa (hirmu huonossa kunnossa), ihmiset asui ties missä ja ihan siinä " lomaparatiisissa" , siihen kun tottui niin alkoi hieman nauttia lomasta. Liikenne oli hurjaa, pölyä/saasteita ihan tajuttomasti ja ei puhettakaan jalkakäytävistä, joten siinä tien laidassa piti pimeässä yrittää selvitä eteenpäin. No mutta ruoka oli hyvää ( niin kauan kun sitä pystyi syömään, viikon jälkeen tuli korvista ulos riisi, kana ja intialaiset mausteet) ja aurinko paistoi. Rannat ihania, kunhan ei laske kerjäläisiä, lehmiä ja kaupustelijoita :) ja halpaa oli. Mutta tämä vain minun mielipide jos täällä joku intia fani on, Itse en toista kertaa mene enkä suosittele muille, ellei juuri tuollaista halua kokea, elämyshän se oli ja mieleenpainuva.

Mutta tähän vauva juttuun sitten... Edelleen on asukki masussa. Raskausviikkoja 6+4. Lomalla sain pahan turistiripulin ja oksennustaudin, mutta toivon että sintti selvisi niistä. Vaikka en syönyt ollenkaan maitotuotteita, munaa, vihanneksia ym. Niin pääsi pöpö iskemään, mutta se iski jokaiseen. Tuon taudin jälkeen on ollut pahoinvointia joka kyllä tuntuisi raskauspahoinvoinnille, etova olo aamusta iltaan, varsinkin jos vatsa on tyhjä. Vatsa pömpöttää (vähän), toivon että raskaudesta, olo on hyvin pullukka. Naama huonossa kunnossa, saan puristella (tsot tsot) valkopäitä joka aamu. Ja väsymystä piisaa edelleen. Olo edelleen hieman epätodellinen. Joka vessa reissulla pitää tarkistaa ettei vaan tule verta, jota kerran tuli ihan pikkasen paperiin, sekös huoletti. Tahdon mennä siihen alkuajan ultraan jotta saa vähän realistisempaa olotilaa asukkiin. Sitä selvittelen sitten maanantaina. Eka vasta neuvola 9.2.

Mutta mutta mitäs tänne.... edelleen samoja nimiä täällä eli ei siis ainakaan vanhimmat säteet ole vielä plussanneet :(

Ihanaa Pyrtsi kun minua ikävöit, samoin Jede :)

Ja Riika aloittaa tositoimet... ihanaa!!! Luin ihan pika pikaa äsken eilistä pinoa. Hippis, miten meni se lääkäri? Siis se lapsettomuus juttu??

Kertokaa viimesimmät!!!

Mukavaa ja plussatuulien riepottelemaa viikonloppua kaikille!

Nettipimennosta palannut Kathy ja sintti

ps. Nikki menee vaihtoon kun broidi on lukenut mun kirjoituksia, PERKULE!!!! Kunhan keksin uuden... :(

Vierailija
2/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun olet tullut takaisin sintin kera! Aika... noh, " mieleenpainuvalta" kuulostaa tuo matka. =) Mutta niinhän se on, että matkailu tosiaan avartaa. Ja ruskettaa. =D Olen kuullut vähän samansuuntaisia juttuja Intiasta, että ei ole mikään paratiisi ollut, mutta omalla tavallaan hyvin eksoottinen. Eli hyvä ja kiva nähdä kerran. Huoh, minulla ei ole tuollaisia kaukoreissuja tehtynä yhtään.

Mutta ihan parasta ja huippua on se, että sintti matkaa mukana! Ehdin jo hieman pelätä pahinta, kun sinua ei eilisessä pinossa näkynyt (kävin jo odotuspuoleltakin torstaina ja perjantaina katsomassa)... Mutta eihän tosiaan ollut edes juttua, että milloin tarkalleen ottaen tulette takaisin.

Plussia on kyllä tullut, mutta osa meistä vaan roikkuu täällä. Itse olen kyllä tilannut lipun tammikuun plussajunaan! Nyt tosin on ollut pientä hämminkiä junaliikenteessä, kun on ollut hirmuiset pakkaset... Toivottavasti kuitenkin ensi viikonlopun vuorot kulkevat normaalisti! =D

Ja hyi veljeä! Minkä ikäinen veli sinulla on? Ja niin, mistäs se sitten tunnistetaan sinun uusi nikki silleen, ettei sinun veli tunnista? *yrittää käynnistellä aamuhorteisia aivojaan*

Hiphei, nyt lähden muuttoavuksi. Olen täällä viikonlopun itsekseni, joten todennäköisesti illalla repostelen taas jotain todennäköisyyslaskelmia, hihii.

Pyrtsi

ps. Jede: Jesh! Totta kyllä, nyt Jyväskylän suunnalla todennäköisyydet nousee tammikuulle! Helmikuussa on sitten sinun vuoro, jookos?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Kathykin on taas remmissä, vaikka varmana pikkuhiljaa odotuspuolelle pääosin siirrytkin, niin käyhän silti jatkossakin meitä haaveileviakin moikkaamassa.

Gallupia tais olla ainakin miehen suhtautumisesta palstailuun, meillä ei juuri noteeraa, eli on varmaan tyytyväinen kun selvittelen täällä asioita, vaikka toisaalta myös harmissaan, kun tämän kautta olen välillä aivan liiankin toiveikas ja sitten vieläkin enemmän murheissani, eli tunteet on ääritiloissa aika usein, ja tämä ei kuulemma helpota sitä :)

Oikeesti, kiva että on kunnon talvi, mutta toivottavasti pakkaset hellittää piakoin. Ei ole kiva, kun ei voi ulos mennä ilman puolen tunnin pukeutumista (suurin pirtein kaikki mitä kaapista löytyy, pitää laittaa päälle!!).

Onnea muuten kaikille haamun vahvistaneille, ja pahoittelut Pääskylle tilanteiden muuttumisesta väärään suuntaan. Ja TUULIA, kiva kun pääsit käymään kertomassa kuulumiset!! Samoilla linjoilla siis mennään sun kanssa! Jännää, kun voidaan ihmetellä kiertojamme yhdessä :)

-Olivia ♥

Vierailija
4/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko vielä minut? En ole kirjoitellut aikoihin... Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne silloin tällöin. Ensin ajan vei hääjärjestelyt, ja sit häämatka... Nyt on kuitenkin taas palattu arkeen, rouvana... :)

Ja on minulla uutisiakin, nimittäin testiin tuli tänä aamuna kaksi viivaa!!! Apteekin omaa testiä käytin. Toinen viiva on vaaleampi kuin kontrolliviiva, mut ihan selkeä kuitenkin. Olo on epätodellinen, näin nopeastiko tämä kävi kaikkien ongelmien jälkeen... Kun ensin oli kuukautiset hukassa, mut näköjään terolut-kuuri auttoi. Toisella varsinaisella yrityskierrolla siis tärppäsi. Onnellisia ollaan, toivottavasti vaan asukki pysyy mukana syyskuun loppuun asti! Sain nimittäin parillakin laskurilla lasketuksi ajaksi 30.9.

Mitään oireita minulla ei kyllä ole, ainakaan vielä... Välillä käyn vessassa vilkuilemassa testiä, mutta siellä ne kaksi viivaa yhä näkyy :)

Paljon plussaonnea kaikille syyssäteille!! Nähdään odotuspuolella ;)

Vierailija
5/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, kaikki menee siis putkeen, häät, häämatka, vauva tilauksessa jo. Mahtavaa!! *kateellisena* ;)

Muistan kyllä sut syksyltä, muistelin kyllä, että teilläkin olis ollu yritys päällänsä jo silloin, mutta taidan siinä erehtyä. Kerropas vähän noista kierroistasi, kun mainittelit että terot oli käytössä ja nyt jo tärppäsi, eli oliko ilman teroja kuinka pitkät kierrot, ja söitkö tärppikierrossakin teroja?? *utelias* Mulla alkaa nyt terojen kanssa säännölliset tapaamiset ens kierrossa, mutta en oikein uskalla toivoa terojen kanssa tärppiä, kun ne kuulemma saattaa estää ovulaatiota, tai ei ainakaan paranna sen mahdollisuuksia...

Nyt vaan paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan!!

Vierailija
6/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]MOIiii Kathy!!! Kiva nähdä sutkin taas linjoilla!!! Onneksi sintti on sinnitellyt matkassa turistitautienkin ajan *huoh*! Oli varmasti melkoinen kulttuurishokki tuo Goa, mutta osaa taas katsella kotiakin eri tavalla :) (ja pieni kertaus omasta tilasta: mieheltä ei herunut lupaa vauvaprojektiin

nyt

,joten mulla on omana suunnitelmana odotella huhtikuulle ja sitten alkaa uudestaan miehen taivuttelu tositoimiin, jos kaikki menee hyvin sinne asti. Eli mahdollisesti tulisi sitten tammivauva -07. Tai edes vauva -07 :)) että tällaista.. :)

Lumiellalle suuret ONNITTELUT sekä rouviintumisesta että plussaamisesta!! Huikeita aikoja elät!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Pääskylle pahoittelut ja lohdutushalit tätin saapumisesta!!! Tsemppiä uuteen yritykseen!

Nyt lähden kattelemaan jotain suuhunpantavaa.. Vasta tulin töistä ja tietenkin mies oli itselleen laittanut ruoan ja syönyt vähän ennen mun saapumista.. Sillä ei kans aina oikein terävästi leikkaa.. miksei voinut laittaa sitä ruokaa mulle asti!!??

Palailen myöhemmin ainakin bongailemaan pyrtsin tilastotieteitä :)

Lupsakkaa lauantaita Säteille! Riika

Vierailija
7/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin sinun nikkisi tunnistin " vanhaksi" ! Ja onnea ihan hirmuisesti!!! Minäkin olen kiinnostunut tästä tärppikierron historiasta kuureineen päivineen, joten jos jaksat, laita tulemaan tarkempaa selontekoa. =)

Minä olen ihan unohtanut vastailla gallupeihin (anteeksi niiden alullepanijoille). Nyt en edes muista sitä toista, mutta tuosta miehen suhtautumisesta tähän palstailuun:

Ensinnäkin, miehellä on tälle ihan oma termi, eli pyrytys (johtuu tietenkin nikistäni). Käytetään mm.lauseessa " Ootsä pyryttämässä?" Toiseksi, mies on oppinut suhtautumaan siten, että kesken pyrytyksen EI TULLA HÄIRITSEMÄÄN! Ja kolmanneksi, hän on tajunnut, ettei KANNATA tulla häiritsemään, koska täällä olen suorittamassa Tärppitieteiden maisterin tutkintoa - jolloin meidän perheen vauvautuminen on todennäköisempää. Eli lyhyesti miehen silmin: pyrytys=raskautuminen. Tai ainakin näin minä olen asian hänelle syöttänyt =D Ja koska mies kovasti toivoo raskautumista, on tämä pyrytys vain hyväksi!

No sitten tästä omasta kierrosta... Olen täällä jo uhonnut, että testaan vasta ensi sunnuntaina (kun ovisplussasta on 16pv). No nyt kun TARKEMMIN rupesin ajattelemaan, niin ehkä kannattaisi testata jo lauantaina, koska muuten en yhtään saa nukuttua sunnuntaina vastaisena yönä (on aikaisemminkin testit vieneet yöunet). Ja kun lauantaina on muuta ohjelmaa heti aamusta (jonka vuoksi en alunperin halunnut testata), niin sunnuntaina voisi nukkua sitten pidempään. Hehee, näin se Pyryn järkeily pelaa!

Juup, mutta nyt syömään ja sitten vähän työhommia. Koko illan roikun kuitenkin täällä.

T. Pyry Pinopäivystäjä

Vierailija
8/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomalta tämä tuntuukin, että joskus asiat menevät halutulla tavalla ;) Toivotaan todella, että vaavin alku pysyy masussa syyskuun loppuun asti.

Ja vastausta kysymyksiisi: Minulla ei ollut kuukautisia seitsemään kuukauteen, ennenkuin sain terot. Pillerien lopetuksen jälkeen siis seuraavat menkat tulivat terojen avulla seitsemän kuukauden päästä edellisistä. Terolut-kuuri kesti kolme kuukautta, ja siis menkatkin oli sen aikana kolmesti. Viimeinen terokierto oli ensimmäinen yrityskierto, ja silloin ei vielä tärpännyt. Tämä plussakierto oli ensimmäinen luomukierto, ja plussan sain kp 31. Eli ilmeisesti terot saivat oman hormonitoiminnan vauhtiin, ja raskaus oli siten mahdollinen.

Uskoisin, että myös terolut-kuurin aikana voi tulla raskaaksi. Ja toivottavasti tarinani antaa toivoa niille, joilla on kierron kanssa ongelmia!

Vierailija
9/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blueviolet]Hyrrr...un ulkona onkin kylmä.

Kävin just koiran kanssa ulkona, niin hyvä ettei varpaat ja sormet meinanneet jäätyä.

Poju vähän tänään pisti meidän tietokoneen hiiren uuteen kuntoon.

Nyt rulla ei oikein pyöri ja painikkeetkin tuntuu aika jäykiltä.

Onneksi noita vanhoja johdollisia malleja on tuolla kaapissa.

Saa vaan nähdä milloin ukko vaihtaa sen niin olis helpompi touhuta netissä.

Autokin teki tenät.

Yks kaks siitä tuuletus/lämmitys lakkas kokonaan ja eteenpäin ei päässyt kuin 20km tunnissa.

Tänään sitten tulivat hinaus autolla hakemaan meidän auton ja saatiin toinen auto tilalle.

Toivonmukaan saavat sen entistä ehompaan kuntoon, kun se on vielä niin uusi. Citroen C4 vm-2005.

Tätiä ei ole edelleenkään tänne kuulunut ja saa nähdä rupeeko kuulumaankaan.

Toivonmukaan piaan kuuluisi että päästäisiin taas vauvan teko puuhiin.

Onnea kaikille plussanneille ja nyt tytöt joukolla niitä plussia saamaan.

Vierailija
10/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja toivottavasti saitte selkoa kertomuksestani. Lisää saa kysellä, jos tahtoo!

Vierailija
11/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miehen suhtautumisesta palstailuun.. Tällä hetkellä hän katsoo vähän kieroon täällä roikkumista, koska meillähän ei ole yritystä vielä muutamaan kuukauteen näköpiirissäkään (miehen ajatuksissa ei varmaan aivan lähimmän vuodenkaan aikana ;)) ja hän ajattelee, että täällä pyöriminen ei ainakaan vähennä vauva-ajatuksia. No onhan hän oikeassa :) Olen kyllä sanonut, ettei sivujen lukeminen tarkoita, ettenkö voisi omaa yritystämme lykätä, vaan että käyn mielelläni lukemassa mitä tutuille ihmisille kuuluu. Onhan tässä joidenkin kanssa jo monta kuukautta palstailtu :)

nyt sitten syömään.. Moi!

Vierailija
12/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli luvattua, niin tässä illan tilasto(ja todennäköisyys)pläjäys:

Kävin katsomassa perhesuunnittelusivuja, kun muistin siellä joskus raskautumiskäppyrän nähneeni. Eli ideana se, kuinka kauan kestää raskautuminen keskimäärin (lapselliset/lapsettomat, e-pilleriehkäisy/muu ehkäisy). Me ollaan jätetty e-pillerit pois neljä kuukautta sitten, mutta yritetty vasta pari kuukautta, joten mitenkähän sitä sitten tulkitsisi... Joka tapauksessa tilaston mukaan maks. 35 % mahis. Höh, minä luulin, että nyt ois jo ihan fifty-sixty. =D

Tässä vielä linkki, jos joku ei ole sivua nähnyt ja haluaa mennä tarkistamaan oma tsäänssinsä!

http://metku.net/~pesu/hedelmoitys.html

Pyryinen

Vierailija
13/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samperi, nyt rupeaa jo korpeemaan nuo omat kirjoitusvirheet - ihan hirveän usein jää sanoista pois viimeinen kirjain! Onkohan tämä jonkin sortin pieni lukihäiriö. Eipähän se täällä hirveästi haittaa, mutta harmittaa tuo " hoono soomi" ! Ja kun on kirjoittavinaan oikein... työjutuissa onneksi kieliasun tarkistus herjaa pahimmat töksähtelyt pois. =)

T. Pyry alias " nosta hattua" tai " nostan hattu"

Vierailija
14/15 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kun oot Kathy palannut taas sivistyksen pariin! ;) Kirjoittelinkin sinulle tuolla odotuspuolella, mutta täällä reissustasi olikin pidemmät selostukset. Hauska oli kuulla siitä enempi, aikamoinen kulttuuri shokki se on varmaan ollut.

Onnea Lumiella plussasta! Ihanaa kun niitä ropisee tasaiseen tahtii! Ei kun nautinnollista masunkasvattelu aikaa!!! =0) Tulehan kun sille tuntuu myös tuolle odotuspuolelle säteiden seuraan! Me teitä siellä odotetaan kaikkia!!!

Pakkaset vaan jatkuu ja alkaa jo hyydyttää, kun ei ulkona juuri tarkene hetkeä pitempään olla. No poika kyllä kuumeessa, illalla vasta huomasin että oli ressu ihan tuli kuuma, eli eipä ulkoilemaan pääsekään koko porukalla ainakaan.

Viikonlopun jatkoja kaikille! =0)

Kidelma rv. 15+5

Vierailija
15/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin pinon yöpäivystäjä ilmoittautuu! Vielä ei ole tullut uni silmään.

Hitsin vitsit. Häähommeleiden lähestyessä on tullut tietenkin esiin, että myös polttareita suunnitellaan kovaa vauhtia. Tuli jotenkin vähän surku, kun ajattelin, että mikä pettymys heille on, jos minä olenkin raskaana. Mikä tietenkin on tosi onnellinen asia, mutta sitten menee heillä varmasti osa suunnitelmista mönkään.

Ja kun iloisesti menisi vielä niin, että häät olisivat rv 17, niin polttarit olisivat siinä suht alkuraskaudesta. Mikä taas tarkoittaisi sitä, että ilmoittaisin raskaudesta aika myöhään polttarisuunniteluiden kannalta... mikä on tietenkin veemäistä, mutta en haluaisi sitä sitten heti kymmenille ihmisille toitottaa (kun sittenhän pitäisi kertoa tietenkin kaikille polttariosallistujille, heidän miehensä tietäisivät tietenkin myös ja sitten omat perheet, jne.).

No, onpahan taas yksi pieni onnen murunen onnettomuudessa, jos nyt ei tärppääkään.

Hyvää yötä toivotellen,

Pyrtsi