Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotiaan huutokohtaukset yöllä

21.01.2006 |

Meillä esikoispoika on 2v2kk ja nukkuu pääsääntöisesti yöt luvattoman hyvin. Ehkä muutaman kerran viikossa saattaa herätä yöllä, mutta mitenkään jokaöistä herääminen ei ole. Kun poika herää, niin aloittaa itkulla, joka saattaa muuttua aivan hurjaksi karjumiseksi. Kyllähän ääntä toki maailmaan mahtuu, mutta miten poikaa pitäisi auttaa rauhoittumaan ja nukahtamaan uudelleen?

Äskenkin poika sai taas kohtauksensa. Kaikki oli ei, mitä yritti. Ei saanut laittaa valoja, mutta kun ne taas sammutti, niin sitten ne piti laittaa päälle. Äiti ei kelvannut, mutta kun isi tuli paikalle, niin sitten taas jo huudettiin äitiä ja toisinpäin. Yritetään ottaa syliin, mutta siitä vasta " riemastuu" . Ei oikein tiedetä miehen kanssa itkeäkö vai nauraa, kun karjuminen on niin kovaa kuin olisi pieni leijona tuotu tonne makkariin.

Olisi mukava kuulla, miten menettelette, jos lapsellanne on vastaavaa? Minä lähinnä äsken tyydyin istumaan pojan sängyn päädyssä pimeässä ja puhelemaan rauhallisesti " nuku nyt, ei ole mitään hätää..." Poika yleensä sammuu takaisin unten maille 15-20 minuutin mesoamisen jälkeen.

t. Jogu ja " pikkuleijona"

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli saman kaltaisia huutokohtauksia jokin aika sitten. Illalla jo pelkäsin, koska huuto taas alkaa. tuntui, että poika oli ihan paniikissa ja jotenkin muissa maailmoissa. Joitain kertoja vein pojan kuistille viileään jolloin hän ikään kuin havahtui tähän maailmaan ja nukahti sitten syliini.

Monina öinä vain istuin huutava poika sylissä, hiki valuen selästä ja odotin että itku loppuu. Ei siihen huutoon mikään auttanut, ei tutti ei maito ei keinutus ei mikään.... Ja sitten yhtenä ihanana yönä se oli ohi. Nyt on mennyt useita kuukausia ilman yö itkuja. Voimia sinulle.

titi

Vierailija
2/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee paljon aiheesta yöllinen kauhukohtaus, jollaiselta kuvaamanne esimerkit mun mielestä vaikuttaa! Vaaratonta, tavallista ja ohimenevää! Itse olin samanlainen tapaus taaperona ja nyt suht koht normaali :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta helpottuivat yölampun myötä. Myös verhot jätetään yöksi raolleen sekä ovi auki. Jos huone oli pilkkopimeä lapsen herätessä rupesi aivan hirveä huuto. Pienen valon päälle laitettua rauhottui ja nukahti. Kolmen vanhana ei enään lamppuja kaivannut, mutta ovi ja verhot pitää jättää yhä raolleen..