Johanna, Viuhti, Milka, Piippuli yms.
Apua, alkaa olemaan pinossa niin paljon porukkaa ettei mahdu otsikkokenttään=) Unohdinkohan jonkun, sorry jos niin kävi. Ja pahoittelen etten muista vuosilukuja nickien perässä... samaa vuosimallia suunnilleen taidetaan kaikki olla.
Ajattelin aloittaa uuden pinon kun tuo edellinen paisui niin kovasti. Mikä on tietysti mukavaa.
Piippuli, missä yksityisellä te olette/olette olleet hoidossa jos saa kysyä?
Johanna, meillä oli kanssa naislääkäri suunnittelukäynnillä ja en tiedä että oliko se tuo muiden kuvailema " kauhea akka" mutta meillä meni ihan hyvin se käynti. Joten ei pelkoa, teillä voi mennä käynti ihan hyvin! Tosi ikävää että niin monilla on huonoja kokemuksia nkl:stä kun tämä on muutenkin niin kipeä asia ja itku on niin herkässä.
Ainiin, kävin kurkkimassa netistä Älvsby-taloja, kun sanoit että sellaisen paketin olette tilanneet. Oli muuten tosi kilpailukykyiset hinnat, ja ainoa rakentaja, joka edes ilmoitti hinnat sivuillaan. Ärsyttää kun muilta saa nyhtämällä nyhtää hintatietoja, se kun on ihan mielettömän tärkeä kriteeri kun talopakettia harkitsee. Tilasin esitteen, joten täytyy katsoa tarkemmin! Ja niiden paketti oli muutenkin tosi hyvä, kun siihen kuului kaikki, me kun emme itse osaa tehdä yhtään mitään. Alkaa näyttämään talonrakennus hyvinkin mahdolliselta lähivuosina, kunhan vielä saan miehen lopullisesti suostuteltua muuttamaan sinne vähän pidemmälle pk-seudulta missä meidän tontti on...=)
Mukavaa perjantaita kaikille!! Paniikki päällä kun mies on tuolla liikenteessä, on niin tajuttoman liukasta ja KYLMÄ!!!
Kommentit (33)
Paljon onnea synttäreiden johdosta!
Ollaan kanssa just lähdössä koiran kanssa kävelylle. American Idols katottiin ja oli taas tosi hauska kattoa, ihanaa kun alkoi taas uusi kausi! Ollaan ihan telkun orjia... Ja juu, fiilis on ihan OK, välillä masentaa ja pelottaa hoidot, mutta positiivinen olo kun alkavat sentään kohta.
Ei tule mitään nimitystä mieleen meidän pinolle, oon tosi huono keksimään...
Mihin hiljaiseloon te olette vaipuneet? En mäkään keksinyt mitään erikoista nimeä, eikä tämä ketju nyt vielä niin pitkä ole, joten jatkan tänne vaan.
Johannalle myöhästyneet onnittelut!
Mites Possukan hoidot etenevät? On niin laho pää, etten edes muista koska menette VL ensikäynnille?
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Loppukiertoa eletään ja menkkoja odotetaan. Loppuviikosta saan myös soittaa sitä lapa-aikaa. Katsotaan mihin tulevaisuuteen se menee..
Onpas tosiaan vaivuttu hiljaiseloon=) Mutta eipä ole oikeen mitään tapahtunut, meillä on VL käynti ensi tiistaina joten siihen asti odotellaan vaan... sitten rupeekin varmaan heti tapahtumaan jotain. Ainakin sairaanhoitaja puhelimessa sanoi, että jos päädytään IVF:ään niin sumut aloitetaan melkein heti tuon käynnin jälkeen, se käynti tähdättiin niin että ehtii aloittamaan.
Johannalla on ensikäynti ihan justiinsa, ensi viikollako?
Possukka, en tosiaan muistanutkaan että se käynti on ensi viikolla. Odotan mielenkiinnolla sitten kuulumisia, että mitä sen jälkeen tapahtuu ja kuinka vauhdilla hoito etenee. On jotenkin niin hassua ajatella, että ollaan oltu yhtä kauan jonossa ja teillä alkaa nyt hoidot, kun meillä ei ole mitään luvassa. Tietysti meillähän on mukamas se luomuraskauden mahdollisuus koko ajan, mutta.. en hirveästi laita sen kortin varaan.
Nyt vain toivon, että saisin loppuviikosta varattua sen lapan pikaisesti. Tietysti toiveena on, että kun lapa on ohi, saisin hyviä uutisia, että mitään endoon viittaavaa ei löytyisi, mutta.. se jättää taas kaiken auki. Olisi ehkä jotenkin helpompaa, jos endoa olisi vaikka vähän ja se saataisiin pois, jolloin luomumahdollisuudet paranevat.
Kai sitä pitää vaan uskoa, että tälläkin asialla on tarkoituksensa ja tämä kasvattaa jotain tulevaa varten. Eipä sen puoleen, ei tässä nyt maansa myyneitä olla vaan fiilikset ovat ihan ok :) Olisihan se tietysti kauhean kiva päästä välillä etenemään tässäkin asiassa.
Iltaa!
No tänne ei kuulu mitään uutta, ensikäynti on tosiaan ens vkolla. Olen tietoisesti ollut palstalta enempi poissa, kun tuosta käynnistä ei ole mitään tietoa enkä halua suurennella asioita päässäni. Ja tämä on toiminut, mieliala on ollut parempi. Mietin taannoin liikaa noita mahdollisia vastoinkäymisiä hoitojen aloituksen suhteen. Ensi maanantain jälkeen olen sitten ehkä viisaampi. Aiotaan kyllä pitää puolemme, ei tässä turhaa olla jonotettu puolta vuotta!! No saa nähdä, miten käy.
hyvin teillä käy. Olen varma siitä. Teille on kuitenkin tullut ne ivf-paperit himaan, inssejä on tehty 6 ja osa pistoksilla. Ei ole siis yhtään ainutta syytä mikseivät etenisi ivf-hoitoon. Laitahan sitten kuulumisia, että miten nopeasti pääsette aloittamaan (huomaa optimismi ;))
Viuhti, tosiaan meidät pistettiin melkein samaan aikaan jonoon, joku mitätön kaksi viikkoa välissä. Sen takia onkin niin epäreilua että meillä alkaa hoidot nyt, ja teillä ei mitään tietoa koska alkaa. Ja vain sen takia että meiltä vika löytyi ja teiltä ei. Todella epäoikeudenmukaista. Mutta hyvä että sulla on hyvä fiilis!
Johannallakin kohta käynti, ja miettikää miten nopeasti puoli vuotta on mennyt, muistan kun Johanna sanoit että teidät pistettiin jonoon. Ja itse rupesin täällä palstailemaan varmaan huhtikuussa viime vuonna, kun aloin miettimään että pitäiskö mennä tutkimuksiin ja toukokuussa mentiinkin. Kohta jo vuosi täällä vierähtänyt.
Tässä välissä täytyykin kiittää teitä, ollaan yhdessä tämä vuosi täällä palstalla taaplattu ja on ollut tosi ihanaa kun on ollut vertaistukea teistä, ja en tietäisi asioista puoliakaan tämän vertaa ilman tätä palstaa ja välillä kun on oikein masentanut on helpottanut kun voi purkaa täällä, kun ei miehelle aina viitsi valittaa ja kaverit ei tiedä tilanteesta. Äidille ja isälle kerroin viime viikolla (edistystä!!!), miehen vanhemmat ei vielä tiedä.
Toivottavasti jatketaan kaikki odottajien puolella suht samaan aikaan!
Moi! Havahduin jotenkin tänään, että apua ensikäynti on jo maanantaina. En oo ehtinyt yhtään miettiä asiaa, koska mulla alkoi se autokoulu ja ajatukset on olleet siinä tosi tiiviisti. Nyt kun miettii, niin kyllä puoli vuotta on kulunut todella nopeasti. Tuon koulun takia on palstailuaikakin jäänyt vähemmälle..
Laitan viestiä teille heti maanantaina! Haluan myöskin kiittää teitä, että olen saanut vaihtaa kanssanne ajatuksia!! Mutta kyllä on jotenkin tosi vaikeaa ajatella, että voisi joskus olla raskaana.
Possukka: Hienoa, että sait kerrottua vanhemmillesi. Miten he suhtauivat asiaan? Meitä pyydettiin juuri kaverin lapsen kummeiksi : ) Saanpa olla ainakin kummi, jos omia ei tule. Ollaan jo miehen veljen lapsen kummeja kans.
Juu, ihan mielettömän äkkiä mennyt puoli vuotta. Tuu heti maanantaina kertomaan miten meni!
Saatiin kerrottua molempien vanhemmille itse asiassa, mieskin kertoi eilen vanhemmilleen. Tosi hyvin ottivat kaikki, ja tuli tosi asiallisia kommentteja eikä ollenkaan sellaista järkyttynyttä hössötystä. Mun äiti sanoi että onhan sitten aina adoptio vaihtoehto jos ei hoidoilla onnistu, ei siis ollut yhtään itku silmässä vaikkei saisi meiltä biologisia lapsenlapsia. Todella hyvä fiilis kun ollaan kerrottu ja suhtautuivat niin ihanasti kuin voi vaan suhtautua. Jännittävät nyt meidän kanssa hoitojen tuloksia, varmasti yhtä paljon kuin me itse=)
Nyt meen kattomaan leffaa, hyvää viikonloppua kaikille!
Huh, että on ollut kiire, ei ole mitän ehtinyt kirjoittamaan. Välillä aina lukemaan sentäs. Hienoa, että sekä Johannalla että Possukalla siis hommat etenee ensi viikolla ensikäyntien muodossa. Niin ja Viuhti saisi kyllä saada sen lapa-ajan pois päiväjärjestyksestä!
Minunkin hoito on edennyt, hitaasti ja epävarmasti tosin. Ensinhän odoteltiin niitä menkkoja jotka olivat 1 1/2 viikkoa myöhässä ja sitten piti poistaa vielä se kysta. Olin jo heittää hanskat tiskiin, että ei tästä mitään tule.. Paitsi tosi iso lasku, kun siis yksityisesti ollaan VL hoidossa.
Mutta tällä viikolla on ollut perempia uutisia. Eilen kävin pistoshoidon seurantaultrassa. Edellinen seuranta oli ti. Ekassa ultrassa oli 9 munista ja nyt eilen oli yhteensä 15. Kaksi oli jo isompaa 18 ja 19mm ja loput pienempiä, tosin 17mm oli myös joitakin. Toisella puolella oli kuitenkin isompia ja toisella pienempia, mikä ei liene ihan ideaalitilanne. Limis oli 10mm.
Puregonia on mennyt 150iu viime viikon keskiviikosta alkaen. Tänään pistän jo vikan piikin. Pregnyl huomenna ja punktio tiistaina!
Pidän peukkuja, että teidänkin hoidot lähtee ensi viikolla rivakasti käyntiin!
Takana ihanan rentouttava mökkiviikonloppu :) Johannan kuulumisia odotan jännityksellä, toivottavasti teilläkin, kuten Possukalla, lähtee hoidot rivaksi käyntiin.
Milkalle myös tsemppiä hoitoihin. Tulehan laittamaan kuulumisia, että mikä oli punktio-saalis jne. Musta ihmisten juttuja ja kokemuksia on mielenkiintoista lukea. Jotenkin se valmistaa tulevaan :)
Mä sain lapa ajan maaliskuun alkuun. Nyt pitäisi varata myös uusi suunnittelukäyntiaika nkl:lle maalis-huhtikuun vaihteeseen. Yrittävät siellä varmaan vääntää niitä inssejä meille, mutta katsotaan nyt mihin tulokseen tullaan. Kunhan saisi ton lapan ensin alta pois.
Ihanaa Viuhti kun voitte mökkeillä talvellakin, meillä on sellainen mökki missä jäätyisi kuoliaaksi talvella, odottelen jo innolla toukokuuta kun voi taas mennä mökille. Ja hienoa että lapa-asia edistyy, toivottavasti edistyy sitten muutkin hoidot!
Odottelen kanssa mielenkiinnolla Johannan kuulumisia, tuuhan nyt kertomaan jo miten meni tänään!!!! =)
Meillä on huomenna siis ensimmäinen VL aika, jännittää... ärsyttää vaan mennä taas ns. ensikäynnille, kun niin moneen kertaan on jo kaikki asiat käyty läpi. Mutta toivo on korkeella että hoidot alkaa heti, niin sairaanhoitaja ainakin puhelimessa sanoi. Tulen sitten myös kertomaan miten meni.
Milka, tsemppiä teillekin, ihanan pitkällä jo olette!
Vielä viestiä pikaisesti; ollaan just lähdössä ulos syömään (mulla on synttärit). Possukka: olisit iloinen, että miehesi imuroi, mun mies on hieman laiska siinä hommassa.
Kiva, että olet Possukka kans positiivisella mielellä. Täytyypä miettiä joku nimi meidän ketjulle.. Ehdotuksia otetaan vastaan..