Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko uutta työnantajaa " petkuttaa" ?

Vierailija
20.01.2006 |

Olen äitiyslomalla, eikä minulla ole työpaikkaa odottamassa (edellinen työ oli projektiluonteinen ja suoritin välissä yliopisto-opintoni loppuun). Tänään näin mielettömän kiinnostavan työpaikkailmoituksen netissä. Haluaisin hakea paikkaa, MUTTA en olisi ihan vielä valmis tulemaan töihin, vaan ehkä vasta vajaan vuoden kuluttua!

Voikohan siis hakea työpaikkaa ja jos tulee valituksi, ilmoittaa jäävänsä vielä hetkeksi hoitovapaalle? Haluaisin todella hakea ko. paikkaa ja erään sisäpiiriläisen mukaan minulla olisi siihen hyvät mahdollisuudetkin, mutta... Miten te toimisitte samassa tilanteessa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan siitä tietysti avoimestikin työnantajan kanssa keskustella, jos näyttää, että työpaikka olis aukeamassa.

Vierailija
2/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensinnäkin niin jos niillä on akuutti tilanne saada työntekijä niin kyllä olet idiootti jos sitä edes haet tai et sano että tulisit vasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole järkevää. Ota huomioon, että työsuhteiden alussa noudatetaan yleensä koeaikaa ja se seikka, että et ole työtähakiessasi ilmoittanut, ettet ole vielä valmis tulemaan töihin, on varmastikin riittävä peruste irtisanomiselle. Sitä paitsi toimintasi veisi työpaikan sellaiselta ihmiseltä, joka olisi valmis töihin heti.

Vierailija
4/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko muuten mahdollista, että miehesi jäisi hoitovapaalle?

Mutta ite olen sitä mieltä, että työpaikkoja tulee, lapset on vain kerran pieniä. Eli jos haluat olla kotona lasten kanssa, niin ole!

Vierailija
5/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa on ensin oltava töissä ennenkuin voi aloittaa hoitovapaan.

On kyllä oikeasti aika törkeätä edes ajatella tuollaista. Kun haet paikkaa kerro rehellisesti että jos päättävät sinut valita voisitko aloittaa vasta vuoden kuluttua. Jos olet ihan ylivoimainen hakija, eiköhän se siinä tapauksessa sijaisjärjestelyin hoida tuon vuoden. Mutta älä sitten hanki lisää lapsia, jotta todella olet menossa töihin.

Jos petkutat, niin millaiseksi luulet muodostuvan suhteesi työnantajaan?

Todennäköisesti koeaikana työsuhteesi kuitenkin päätettäisiin.

Vierailija
6/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijälläkin on oikeuksia, ei työnantajaa tarvitse pokkuroida. Noin saanee lain puitteissa hyvin tehdä, mutta ehkä fiksua tosiaan olisi keskustella asiasta etukäteen. Ehkä asia järjestyy ongelmitta, jos tosiaan olisit toivottu ko. hommaan? Sitä paitsi ymmärsin jotenkin, ettei tämä mikään akuutti työntekijätarve olisi..? Sijainenhan sulle pitäisi hommata silloinkin, jos hakisit töitä vaikka raskaanaollessasi..?!

Vierailija
7/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea kuitenkin.

1. Jos olet ylivoimainen hakija siihen, eikä heillä ole välitöntä kiirettä saada siihen työntekijää, ovat he ehkä valmiita joustamaan.

2. Jos he sinusta pitävät ja heille avautuu tulevaisuudessa vastaava homma. Siinä tapauksessa he ihan varmasti ottavat sinuun itse yhteyttä.

En minäkään suosittele edes ajattelemaan esittämääsi vaihtoehtoa.

Vierailija
8/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen joku syy pitää olla. Mutta luulen että halu jäädä heti hoitovapaalle voisi olla ihan pätevä syy (tästä en kyllä ole varma).

Mutta rehellisyys tietenkin kannattaa.

Vierailija
9/9 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en olisikaan petkuttamassa epärehellisyyttäni, vaan siksi, että lapseni ovat minulle hyvin tärkeitä ja haluaisin hoitaa heitä vielä hetken kotona, mutta toisaalta urani merkitsee minulla myös paljon ja tämä työ on sitä, mitä todella haluan jatkossa tehdä ja mihin olisin myös valmis panostamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi