Vaimonalku
Minulla on kokemusta Seks:ta, et jos haluat jotakin tietää niin kysymyksiä vain.
Jonoista sen verran, että ensi käynnille me jonotettiin n.3 kk:ta.
Kommentit (3)
joo eli ensikäyntiä odotettiin n.3kk ja meillä oli jo tiedossa et miehellä huonot simpat.
Ensikäynnillä kartotettiin tilanne eli mitä oli jo tiedossa ja määrättiin lisäkokeita. Mieheltä uusi näyte, kun yhteen ei oo luottamista ja musta hormoniverikokeita+munatorvien aukiolotutkimus. Niin ja mut ultrattiin. Ja varoiksi meidät laitettiin jo icsi jonoon, sillä jos miehen vastaus sama kun ekassa niin muuta vaihtoehtoa ei oo. Kotiin me lähdettiin
helpottuneina, sillä oli toivoa että hoidoilla voidaan lapsi saada. Kotiläksyiksi saatiin nippu info monisteita.
Niihin verikokeisiin pääsin heti seuraavas kk:kierrossa, mutta siihen aukiolotutkimukseen pääsin vasta kolmannesta kierrosta. Kun mulla oli niin huono säkä ettei silloin ollu lääkäri paikalla kun se ois mulle pitäny tehdä.
Ja koska miehen tokan testin tulos oli sama me jonotettiin icsii:n, mielestäni liian kauan. Joulukuussa laitettiin jonoon ja punktio oli syyskuussa. Ja koska tulos oli nega, niin ei muuta kun uuteen jonoon joka oli tällä kertaa kuukauden lyhyempi.
Seks:ssa tehdään kaikki tutkimukset ja inseminaatiot. Mut miehen simppanäytteet tutkitaan lääkäritalolla.
Icsi+ivf-hoidot tehdään tays:ssa. Tai siis suunnittelu-ja seurantakäynnit seks:ssa ja munasolupunktio+alkionsiirto tays:ssa.
Seks:ssa on kaksi lääkäriä (nimiä en viitsi mainita) jotka hoitavat lapsettomuuspotilaita, tai pääasiassa siellä on naislääkäri (joka todella empaattinen ja mukava sekä asiansa osaava), mutta kun hän on lomalla niin mies lääkäri (asiansaosaava, mutta tympeä, ei asiakaspalveluun soveltuva) tuuraa. Sitten on yksi icsi-hoitaja, joka on aina myös vastaanotolla mukana. Hoitaja on tosi ystävällinen ja häneltä saa aina vastauksen kun vain soittaa ja kysyy.
Tays:ssa on aina ollut mukavat hoitajat, neljä lääkäriä olen tavannut ja heistä kolme oli mukavia.
Molempien hoitojen aikana olen joutunut menemään sairaalaan päivystysaikana ja molemmilla kerroilla huonot kokemukset. Muut gynekologit ei tiedä näistä asioista juuri mitään. Ja kun jouduin naistentautienvuodeosastolle, niin hoitajat kyseli multa kaikki asiat kun ne ei tienneet yhtään mitään. Oli todella tympeä kokemus.
Toivottavasti sait tästä jotakin irti, mut kysy vain jos on vielä jotain kysyttävää.
Ja meillä tuo toisen icsi:n tuoresiirto myllää mahassa :-)
Tämä auttoi jo paljon tähän ahdistukseen ja superonnittelut pikkuisesta masuasukista!!!
Mies on tällä hetkellä polttareissansa, joten en pääse jakamaan tätä tietoa, mutta mä luulen että se on se malttamattomampi, joten pitää ehkä miettiä yksityistäki vaihtoehdoksi...
Aika pitkältä toki vaikuttaa tuo icsi-jono, mutta toisaalta mahdollista lopputulosta on syytä odotellakin!!! =0)
Kiitokset sinulle Surutar ja jos jotain tässä matkanvarrella tulee kysyttävää, niin laitan viestiä!
Ja vielä kerran hurjat onnittelut!!!
Mukavaa, kun joku jaksaa vastailla, kun ei joka asiasta viitti aina soittaa polillekkaan.
Eli siis te jonotitte ekalle käynnille 3kk:tta ja sen jälkeen siis alettiin suunnittelemaan toimenpiteitä? Suoritetaanko kaikkia konsteja siellä vai pitääkö lähteä johonkin kauemmas esim. icsi hoitoihin? Entäs oliko muuten asiantunteva ja hyvä henkilökunta? Jännittää niin pirusti, että ei tiedä miten tässä pysyis nahoissansa...
Te siis ilmeisesti olette jo aloittaneet hoidot? (jos sopii udella) =0)
Kiittäen vaimonalku