Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 7kk ikäisen jättää päiväksi hoitajalle?

20.01.2006 |

Mitä mieltä olette? Mietimme mieheni kanssa lyhyelle päiväristeilylle menoa (klo 12-20).Olen kahden vaiheilla uskallanko jättää tytön (7kk) kummitädille näin pitkäksi aikaa hoitoon. Hänellä ei siis ole lapsia eikä ole nähnyt tyttöämme kovin usein (n. 1krt/kk). Hän on kuitenkin hoitanut tyttöä muutaman kerran n. 2 tuntia. En tiedä raaskinko jättää... Ei siis ole ollut näin pitkään koskaan hoidossa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsen voi hoitajalle jättää jos ei nyt ole ihan imetysvauva. Meille ainakin risteily teki ukon kanssa hyvää. Ja tyttö on aina viihtynyt hoidossa erittäin hyvin. Eri asia onkin aina se että raaskiiko vanhemmat viedä lapsen hoitoon.

Minä suosittelen, isä ja äiti tarvitsee myös kahdenkeskeistä aikaa!

Vierailija
2/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kummitäti edes joudu yösyöttöjä miettimään, niin ei tarvitse kummitädin edes sitä jännittää. Hauskaa risteilyä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiski:

Miksi ei?

En imetä enää ja tyttö ei (ainakaan vielä) vierasta. Jännittää kuitenkin uskaltaako niin pitkäksi aikaa antaa hoitoon. Varsinkin kun hoitajalla ei ole paljon kokemusta. Jos tulee ongelmia niin en pääse tulemaan kotiin. Mietin myös että rentouttaako risteily ollenkaan jos huolehdin koko ajan, että miten tytöllä menee. Kuitenkin olisi tärkeää viettää aikaa myös miehen kanssa kahdestaan ja oikein odotan että päästäisiin kahdestaan buffet-pöytään syömään hyvin ja rauhassa. On tää päättäminen vaikeeta :)

Vierailija
4/6 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka lista kummille mitä kaikkea pitää tehdä ja muistaa, helpottaa varmasti niin häntä kuin sinuakin.

Vierailija
5/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risse1979:

Mitä mieltä olette? Mietimme mieheni kanssa lyhyelle päiväristeilylle menoa (klo 12-20).Olen kahden vaiheilla uskallanko jättää tytön (7kk) kummitädille näin pitkäksi aikaa hoitoon. Hänellä ei siis ole lapsia eikä ole nähnyt tyttöämme kovin usein (n. 1krt/kk). Hän on kuitenkin hoitanut tyttöä muutaman kerran n. 2 tuntia. En tiedä raaskinko jättää... Ei siis ole ollut näin pitkään koskaan hoidossa.

Kyllä minä uskaltaisin jättää. Omaksi ja hoitajan turvaksi kirjoita muistilista lapsen päivärytmistä. sellaisia n. aikoja ja ruuat mitä syö ja kuinka paljon.

minä kun vein lapsemme mummolaan hoitoon yökylään ensi kertaa kirjoitin tälläisen listan miten meidän vuorokausi menee, milloin unet ja milloin syödään n. puolentunnin tarkkuudella ja määrät. Mummo kehui kovasti että helpotti hoitoa kun oli lista mistä katsoa milloin mitäkin ja aikalailla kellon tarkasti oli sitten syönyt ja mennyt unille....

Anna mennä vaan tekee hyvää sekä sinulle että vaaville =)

tsemppiä

Vierailija
6/6 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin onnekas, että minulla on useita sisaruksia. Jos on vauvaikäiselle tarvinnut hoitajaa, niin pidemmät pätkät järjestetään parivaljakon vetäminä. Eli kaksi sisarustani tulee paikalle.

Jos kokematon hoitaja on vastuussa yksin, saattaa hän kokea turvattomuutta vaikka kuinka selkeät neuvot olisi paperilla, sillä vauvakin saattaa protestoida. Tilanne voi muodostua ahdistavaksi (enemmän hoitajalle, uskon), jos on tehnyt kaiken niinkuin on sanottu, mutta lapsi ei esim rauhoitu nukkumaan. Olen huomannut, että tuon kaltaisissa tilanteissa kaksi hoitajaa helpottaa. Jos kummitädillä olisi joku kaveri tms, jonka voisi pyytää mukaan.

Pääsisitte itsekin rauhallisemmin mielin matkaan!