Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NKL jonot tällä hetkellä ja kesätauko??

20.01.2006 |

Onko kenellä tietoa minkälaiset jonot on tällä hetkellä Naikkarille ivf/icsi-hoitoihin? Ja toinen, miten ne on yleensä kesätauolla?

Kiitän jos joku tietää ja viitsii vielä vastatakin!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nicki, olet vissiin ollut samaan aikaan kuumeilupuolella!?

Itse olemme juuri joulukuussa käyneet naikkarin suunnittelukäynnillä. Tutkimukset tehtiin Diacorissa touko-kesäkuussa ja kesäkuussa lähti lähete naikkarille. Kutsu ensikäynnille tuli postissa heti, ja ensikäynti oli tasan tarkkaan puolen vuoden eli hoitotakuun sisällä. Ensikäynnillä sanottiin, että saan soittaa tammikuun menkoista, eli meidän kohdalla jono oli 7 kk. Tammikuun alussa tuli kuitenkin soitto että haluammeko siirtyä väestöliittoon maksusitoumuksella ja toki halusimme. Nyt odottelemme että hoidot alkavat siellä.

Mutta ilmeisesti jonot eivät ole kaikkien kohdalla tuo 7 kk, kuten voit lukea aloittamastani " Johanna ja Viuhti" -pinosta. Viuhtilla oli huonompi kokemus ensikäynnistä. Meillä on konkreettinen vika siittiöissä, joten siitä syystä ilmeisesti kohdallamme jonotus on niin " lyhyt" (pitkältä se tuntui kuitenkin), selittämättömien kohdalla jono voi olla kai pidempi...? Ihan eivät ole hoitotakuuseen vielä päässeet, mutta kuulemma lähellä ollaan ja pian kai ovat hoitotakuun aikataulussa.

Kesätauko on tietääkseni juhannuksesta ainakin kuukauden eteenpäin, korjatkaa joku jos olen väärässä!!

Vierailija
2/4 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta Possukka!

Joo, onhan tuota tullut pyörittyä jo jonkun aikaa vähän siellä ja täällä... Sunkin nicki on tuttu juu, lueskelin joskus noita teiän piiiitkiä kasoja. ;-)

Mulla on vielä yksi lisäkysymys sulle tai jollekkin muulle, siis mistä tuo aika lähtee menemään? Meillä on papereissa että kun simppanäytteen tulokset tulee niin sitten yhdessä kuulemaan tuomio omalta lääkäriltä -emme käy nyt Naikkarilla- ja kattomaan miten tästä eteenpäin (tää on toinen näyte, simpoissa todettu vikaa+mun kierto kans vähän hakusessa). Lähteekö se aika juoksemaan tuosta käynnistä? Eli tuosta n. 6-7kk(ja kesäloma päälle) suunnittelukäynti Naikkarilla ja sit hommiin? Mä oon oikeasti vähän huono ymmärtämään välillä kirjotettua tekstiä... ;-)

Kiitos vielä kerran!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähete lääkäriltä saapuu naikkarille. Eli sitten kun kuulette simppanäytteen tuomion ja jos näyte on antanut aihetta sille, että IVF on teille sopiva hoitomuoto. Kannattaa siis pyytää lähete lääkäriltä, en tiedä missä olette hoidossa nyt, mutta jos siis olette yksityisellä, ja lääkäri sanoo että ainoa hoitomuoto on ivf tai icsi, niin pyytäkää heti että laittaa lähetteen!

Meillä esim. kävi niin, että kesäkuun alussa kuulimme tuomion, ja pyysimme silloin että laittaa lähetteen. Lähete oli saapunut naikkarille muistaakseni 23.6 ja siitä siis lähti jonotusaika vasta rullaamaan. Saatte tietää sen päivän sitten, kun saatte kirjeen naikkarilta suunnittelukäynnin ajankohdasta, ja tuo kirje tulee kotiin kolmen viikon kuluessa lähetteen laittamisesta.

Jos simppanäyte on sen verran hyvä että lääkärin mielestä kannattaa kokeilla inssiä, niin lähetteen voi toki pyytää naikkarille, mutta sitten teitä ei varmaankaan pistetä suoraan ivf jonoon sinne, vaan saatte aikaisemman suunnittelukäyntiajan, ja kokeillaan inssejä naikkarilla, jos ette halua niitä yksityisellä tehdä. Ivf jono lähtee siinä tapauksessa rullaamaan naikkarilla vasta siitä, kun inssit on tehty ja jos ne eivät ole onnistuneet ja naikkarin lääkäri on sitä mieltä että ivf on seuraava askel. Meillä siis meni tuo jonoon laittaminen heti lähetteestä sen takia, että simppanäyte oli niin huono että ainoa hoitomuoto on icsi.

Kysy vaan vielä lisää jos selitin epäselvästi!! =) En ole myöskään varma tuosta suunnittelukäynnin ajankohdasta siinä tapauksessa että teille kokeillaan ensin inssejä naikkarilla, jostain kuitenkin luin että silloin suunnittelukäynti on aikaisemmin, meillä se oli vasta puolen vuoden päästä koska ivf jono on joka tapauksessa sen puoli vuotta ainakin eikä nopeammin oltais päästy hoitoon vaikka käynti olisi ollutkin aikaisemmin!

Vierailija
4/4 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksesi oli selvä!! Luulen että meillä ivf/icsi edessä, parempi varautua siihen niin inssi tulee sitten yllärinä jos sellasta tulee.

Nyt täytyy mennä mutta vielä kiitos ja onnea teille matkaan!