Club-30, viikonloppua
Ajattelinpa pistää minäkin pinon pystyyn, näin uutena klubilaisena:)
Kiva on aina kuulumisia lukea ja jännittää piinailijoiden puolesta.
Minullekin tuli vihdoinkin Oys:stä kirje, maaliskuun lopussa alkaa sumut ja siirto arvioitu viikolle 17.
Arvaatte varmaan, että ollaan lähdössä pääsiäisenä kavereiden kanssa mökille ja piikitykset sattuu juuri siihen ajankohtaan.
Eikös kuitenkin puregon ollut sellainen, että sitä ei tarvinnut pitää jääkaapissa, muistanko oikein??
Jos ei tarvitse, niin silloin kyllä reissuun mennään, muuten ei, kun kaverit eivät tiedä mitään hoidoista.
Huomenna on aika vyöhyketerapiaan eli talosta on pakko poistua pakkaseen. Tämä päivä on mennyt takan lämmitystouhussa, kun on hyvin ansaittu vapaapäivä.
Hyvää viikonloppua, toivotaan että ilmat edes hieman lämpenee.
T:Minerva
Kommentit (5)
Hei!
Kiitos Minerva aloituksesta. Ja onnittelut; postissa saitte mukavaa luettavaa. Tuolla lailla se hoito konkretisoituu, kun jo pystyy hahmottamaan aikataulua. Puregon kynällä on varmaan samat säilytysohjeet kuin Gonal kynälläkin eli jääkaapissa säilytetään, mutta käyttöön otettaessa max +25 asteessa. Ja kynää on helppoa käytellä. Mökille vaan kavereiden kanssa, mitä rennommin pystyt muniksia kasvattelemaan sen parempi. Ja kavereiden kanssa aika kuluu varmasti kuin siivillä. Kaikkea hyvää tulevaan hoitoosi!
Heli, wau, teilläkin eka IVF edessä. Hyvä, että olette päässeet taas Niklaksen hellään hoivaan. Positiivista mieltä sinullekin. Ja rahan meno IVF hoidoissa todellakin on järkkyä. Lääkekatto täyttyy todennäköisesti jo tästä hoitokerrasta. Niin kävi ainakin meille viime keväänä. Ja lasku IVF:stä maksettiin kerralla alkion siirtopäivänä, joten summaa saattoi säästää parin kuukauden ajan. Heli, roppakaupalla onnea alkavaan hoitoosi!
Oma napa jo huikeat pp9. Siirretty alkio oli TOP-luokka ja se antoi toivoa tähän toiseen IVF:ään. Mitään oireita ei ole ollut ja toivenrippeet ovat hiipumassa pahemman kerran. Ainoa positiivinen asia on verikokeessa käynti ensi viikolla. Ainakin näen onko ollut edes yritystä kiinnittyä. Edellisten alkion siirtojen jälkeinen pettymysten toistuminen palaa taas mieleen ja olen selvästi jo aloittanut surutyön. Pakkasessa meitä odottaa 7 huurunenää, mutta en usko ryhtyvämme kovin nopeasti uuteen siirtoon. Jos tämä alkio ei ole tsempannut, alkaa mielen kohotus kuntoilulla. Pakko saada kroppa takaisin raiteilleen hirvittävän hormonimäärän jälkeen.
Pakkanen on ollut pureva, mutta tarmokkaasti vain viimaa vastaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Niin se on vaan edessä viikonloppu. [color=red]=)[/color]
Aika kuluu kuin siivillä, enkä millään uskoisi että ollaan oltu täällä jo yli 2 kk. Tuntuu että vastahan sitä mietti muuttosuunnitelmia.
Henkisestikin olen jo selvinnyt melko hyvin km:ta ja mieli on hyvä. Niin paljon on tekemistä ja nähtävää - koettavaa. Olenkin aivan varma että mikäli olisinmme edelleen Suomessa ja minä vanhassa työssäni niin olisin varmasti paljon apeampi, muutto ulkomaille ei siis kaduta yhtään. Toki täällä on omat ongelmansa ja pyrogratia välillä melko tahmeaa mutta kyllä siitäkin selviää.
[b]Nuru[/b] älä nyt vielä tossa pp vaiheessa mitään oireita odota, mulla kun ekat vaimeatkin oireilut alkoi vasta juuri enne plussaa (mitä en ees tajunnut tuolloin oireeksi) ja oikeestaan kunnolla esim. rintojen arkuus alkoi vasta rv.7 jälkeen. Pidän sulle peukut ja varpaatkin pystyssä että nyt onnistaisi. [b]bd bd bd[/b]
Oletkos muuten taas Suomessa, aattelin vaan kun pakkasista puhut? [color=blue]=)[/color]
Täällä ei pakkasista ole tietoakaan ja tänäänkin lämpötila on ollut siellä +9 paikkeilla, sunnuntaina kuulemma viilenee ja lämpötila laskee sinne alle 4 asteen. [color=hotpink]=P[/color]
Kammoksuttaa kyllä ajatuskin siitä että siellä Suomessa hytistään yli 40 asteen pakkasessa... pelkkä ajatus saa palelemaan.
[color=green]Mutta oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille![/color]
Laitoinkin sinulle jo s-postia tulemaan aikaisemmin tänä iltana. :O)
Suomessa olen, mutta pyrin aika pian pois.
Suuret kiitokset sinulle peukutuksista ja kannustavista sanoista! Hermoilulle ei voi mitään ja luget pitää huolen siitä, että olen hyvin herkkä. ;O) Viikon 2-3 piinispinossa monet ovat kommentoineetkin itkuherkkyyttä ilmenneen. Itselläni en sellaista vielä kirjannut ennen kuin tänään iltapäivällä istuessani bussissa. Voi hyvät hyssykät sentään, kun ne kyyneleet vain kipusivat silmäkulmiin ilman mitään erityistä syytä. Onneksi on niin kylmä, että saatoin nyyhkiä hupun sisällä herättämättä suuresti ihmettelyä kanssamatkustajissa. :O)
Pidähän itsestäsi huolta siellä maailmalla. Ja nauti leudosta ilmanalasta. ;O) Kiva, että tulit kertomaan kuulumisiasi!
Pakkasen sävyttämää lauantai-iltapäivää vaan kaikille! Täällä itä-suomessa kyllä todella pakkanen paukkuu, tänä aamunakin mittari näytti - 29 astetta, hurrrr!
Itsellä jomotuksia on lähes päivittäin oikealla puolella, ja nyt jännään pääsenkö ensi viikkoon ilman tädin saapumista, vai mitä tapahtuu. Vasta ensi perjantaina olisi testauspäivä, mutta en anna itseni toivoa oikeastaan mitään, etten sitten tipahtaisi taas niin korkealta ja kovaa. Eilen illalla tuntui masussa kuin olisi pikkuhiljaa puhallettu ilmapalloa, ja vain odotti, että milloinka poksahtaa. No, vielä ei ole poksahtanut, saas kattoo nyt.
Kiva, että Helillä ja Minervalla lähenee päivä päivältä IVF-asiat! Vaikka tiedän kuinka odottavan aika on pitkä, huoh. Ja Nurulle myös paljon peukutuksia, toivottavasti joku edes meistä clubilaisista plussaisi!
KOhti ensiviikkoa - tiitiäinen
Kiva kun aloitat pinkan, eipä meitä " vanhoja" täällä joukoittain olekaan aloittajiksi :-)
Sullakin IVF alkamassa, kiva ruveta seuraamaan sitäkin. Mä menen tosin eri tahdissa, kun mä en sumuttele (tehdään siis lyhyellä kaavalla). Mun ei varmaan tarvi siksi sumutella, kun epilepsialääkkeellä kaikki hormonitoiminta uupuu jo valmiiksi, hehe... Tuo pääsiäisreissu menee varmaan ihan hyvin, tuskin kukaan huomaa jos käyt vessassa joka päivä samaan aikaan :-) Tai jos siellä on puusee, niin homma voi tietenkin olla vähän hytisyttävää. No puregonia ei kyllä onneksi tarvitse sekoitella jauheesta ja nesteestä truuttaan niinkuin vaikka pregnyliä. Puregon pitää säilyttää jääkaapissa, jos sitä pitempään säilyttelee, mutta silloin kun se on kynässä ja se käytetään suht nopeasti, ei jääkaappia enää tarvita.
Sää sais tosiaan vähän laantua. Pakkanen ei mua häirää, mutta tuuli on hirveätä, joku päivä meinas lähteä tukka päästä. Ja kun vanhassa talossa asutaan, niin ikkunoista ja kylmäkomerosta käy " lempeä" tuulenviri ja saa seurata viherkasviraukkojen lehtien havinaa :-/
Omaa napaa vielä pikkuisen: terot aloitan jo viikon päästä lauantaina, että seuraava kierto viitsis alkaa jotenkin kohtuullisessa vaiheessa. Ja sitten alkaakin jo pistelyt ja sitten... :-) Aika kivaa kun tämä edistyy lyhyehköinä etappeina niin aika mahdollisesti menisi vähän sutjakkaammin.