Hector tai Hektor?
Voi ei, mun mies on mieltynyt nimeen Hector tai Hektor ja mun mielestä se ei ole kovinkaan kiva nimi. Kivoja lempinimiä siitä saisin väännettyä, mutta pakkohan mun olisi käyttää myös oikeaakin nimeä - mitä mieltä olette ko. nimestä? Mulle tulee meksikolainen viiksekäs, luihu murhaaja mieleen.. Meillä on jo ristiäiset viivästyneet tämän nimiongelman takia... Oma suosikkini on Anton. Isoveli on Henry, joten nimen pitäisi olla " samaa kategoriaa" (eli vaikka esim. Pekka, joka on muuten ok, ei mielestäni osu Henryn veljeksi).
Kommentit (4)
Siinä mielessä, että Henrykin on kirjoitettu " ulkomaalaisittain" eli siis y:llä ei i:llä, niin tuon Hectorinkin voisi kirjoittaa c:llä eikä k:lla.
Itse nimestä en niinkään välitä, tulee mieleeni se laulaja, joka nyt ei ole sieltä komeimmasta päästä miehiä edes, musiikistansa en sano mitään...
Miten ois Henryn kaveriksi Harry, voisi lausua suomalaisittain, mutta kirjoitusasu täsmäisi veljen nimen kirjoitusasuun.
Itse laitoin omille lapsilleni mahdollisimman erilaiset nimet ihan sen takia, että jos tulee lisää lapsia (paljonkin) niin ei sitten tarvitse alkaa antamaan typeränkuuloisia nimiä vaan sen takia, että ne on ainoita jäljellä olevia, jotka täsmää litaniaan. Molempien tyttöjen nimissä on paljon vokaaleita eikä yhtään kovaa konsonanttia, siksi sopivat toisiinsa, vaikka ovat eri tyyliset ja eri pituiset (nimet siis Aino ja Moona).
Pekan sijaan ehdottaisin nimeä Peter. Patrik voisi myös olla sopiva.
Itse valitsisin nimen, joka ei ole perinteinen suomalainen nimi, koska ison veljen nimikään ei ole.
Mutta Hectorista tai Hektorista en kyllä pidä. Noista valitsisin kirjoituasun Hector, vaikka yleensä en pidäkään c-kirjaimesta nimessä. Tässä nimessä se jotenkin " kuuluu" olla.
Vaikea tosin olisi omalle lapselle antaa nimeksi, siis se on kuitenkin sillä lailla itselle " erikoinen" , vaikka onkin ihan ok.
Olenkin ihmetellyt sitä, että aika monet katsoo että nimien pitäisi jotenkin rimmata tai olla tyyliltään samanlaisia. Kivahan se on niin, mutta ainahan nimen muodostumiselle on oma tarinansa, eikä se aina tarvitse olla juuri nimen yhteen sopivuus! Henry ja Pekka on tavutettuna samanlaiset viisikirjaimiset ja toinen kirjain e, joten kyllä näistäkin yhtenäisyyttä löytyy!
Mutta pidän kyllä enemmin Hektor-nimestä ja aivan yhtä hyvä myös c-kirjaimella kirjoitetuna. Minusta se on komea ja tyylikäs nimi.
Anton on pehmeämpi nimi, joten olen miehesi kanssa samoilla linjoilla että nimessä saa olla ryhtiä.
Silti, Antonkin on ihan ok.