Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tontin hintatarjous??!!

20.01.2006 |

Lähistöllä on haussa 7 omakotitonttia. Havittelemme alueelta tonttia, koko n.1200m2 ja kunnan ilmoittama vähimmäishinta tontille on n.25000e. Tontit menevät tarjousten perusteella, eli kuka eniten tarjoaa... Paljonko kannattaisi nyt sitten tarjota että saisi tontin??? Emme ole mitään " rikkaita" :) keskivertotulot.

Paljonko itse tarjoaisit?

Alue on " asutusaluetta" , Oulun pohjoispuolella olevassa kunnassa, Ouluun matkaa n.18km. Tontin lähistöllä on mm. merenranta (1,5km), golfkenttä ja ratsastustallit (3-4km), 3 kauppaa (1,5km), koulut (1,5km), päiväkodit (1,5km)... ja metsää ympärillä. Ihanteellinen paikka kaikinpuolin. Nyt hintatarjouksia tontista kehiin!!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, no ei sitten aivan olla tonttinaapureita. :-) Meillä on 4-vuotias poika ja 1,5-vuotias pikkuneiti (s. 7/04). Että eivät aivan mene meidän neidit samalle luokalle. Onko teidän talo joku niistä komeista korkeista moderneista taloista? Ohi ajaessa aina ihastellaan.

Vierailija
22/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talo tulee sille toiselle puolelle Kuivasrannantietä eli harmmaakattositen puolelle. Lähellä kuitenki. Ja meidän neidit on 7/03 ja 3/05 syntyneitä. Samanikäinen taitaa olla maalisneidin lapsonen kuin tämä meidän kuopus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmasti ihastellut naapureiden taloja, luulen. Meille nimittäin tulee aika perinteisen näköinen puutalo, jota ei varmaan moderniksi voi luokitella. Ollaan menossa viikonloppuna rakennukselle siivoilemaan ja pitääpä katsastaa minkä näköisiä taloja siellä Rollikujalla olikaan. Vaikka onhan siitä ohi ajettu ainakin sata kertaa... :) Haluaako Kastanja paljastaa meille mille tielle teidän perhe rakentaa? Onpas meillä kaikilla samanikäisiä tyttösiä! Oletteko muuten hoitovapaalla vai työelämässä/opiskelemassa? Itse olen hoitovapaalla syksyyn saakka.

Vierailija
24/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääni puhki mietin mikä Maalisneidin talo voi olla, jos teillä on vain yksi tyttö, kun omasta mielestäni muka olen tietävinäni suurin piirtein millaisia perheitä sinne rakentaa... ;-) Meillä nimittäin ystäväperhe rakentaa myös Rantakukantielle pitkästä harmaata perinnetaloa. Mutta jos nyt olen haarukoinut oikein, niin te olette joko meidän tonttia kulmittain oleva perhe joille tulee perinnetalo, tai sitten se perhe, jolle tulee talo sinne metsänlaitaan. Onko teillä molemmin puolin rakentamaton tontti? Jos on näin, niin sitten meidän talo on teitä täysin kulmittain. :-D Johan pitää mystistä olla kun tuntuu ettei täällä netissä uskalla itseään eikä toisiaan ihan paljastaa.

Hoitovapaalla olen, työnhaku on menossa ja toivon pääseväni muuton jälkeen piakkoin töihin takaisin. Pätkätöitä olen ennen tehnyt, niin ei ole paikkaa mihin suoraan palata. Toisaalta ollut ihanaa, ettei ole tarvinnut lasten olla nyt hoidossa kun elämä on muutenkin ollut niin omituista ja epänormaalia kun isi on aina poissa. Ja joskus äitikin, joten mummola on kutsunut usein.

Vierailija
25/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talo tulee sinne metsän laitaan. Ja molemmat naapurit ovat jo aloitelleet urakkaansa. Toisella tontilla tosin taitaa hommat seistä nyt talven ajan, odottaisivatko kevään tuloa? Olet ehkä katsellut sitä Jukka-taloa (vai onko se Jukka-talo... en ole varma, mutta se jossa on erillinen autotalli), se voisi olla kulmittain teidän talon kanssa jos nyt onnistuin suunnilleen hahmottamaan teidän talon sijainnin. Luulen niin :) Itse en pahemmin tiedä/tunne millaisia perheitä meidän perälle rakentaa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, mutta lapsia taitaa olla lähes joka talossa. Se on hyvä, onpahan leikkikaverit sitten lapsilla lähellä.

Itse olen ollut kotona tytön syntymästä alkaen oli kohta alkaa olla vuosi takana tätä kotonaoloa. Kylläpä aika on mennytkin nopeasti! Joskus tuntuu, että kaipaisi jo töihinkin, sillä aikuiskontaktit ja oma aika on kotona ollessa joskus hieman hakusessa. Mutta kotona ollaan ensi syksyyn saakka, sitten pitäisi pikkuinen kiikuttaa hoitopaikkaan. Toivottavasti löytyy tytölle kiva hoitopaikka.

Vierailija
26/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän talo on justiin sitä Jukka-taloa kulmittain. Haarukoit oikein siis! Meidän talon yläkerran kattolyhdyistä näkisi siis teille jos kurkottaisin katonrajaan. :-) Mitä ilmeisimmin pystyin hahmottamaan teidänkin talon, se lienee ainoa vaihtoehto joka voi olla maaliskuussa valmis - onko teidän talo se, joka on vähän matalampi sielläpäin?

Hoitopaikkoja varmaan löytyy kun näin aikaisin tiedät varautua. Aika vähänhän siellä on ainakin perhepäivähoitajia, mutta onhan Pateniemi ja Kuivasjärvikin lähellä, niissä on molemmissa sekä päiväkoteja että perhepäivähoitajia. Mikäli löytyy nyt töitä, me ajateltiin palkata kotiin hoitaja meidän muksuille yhteisesti sen kaveriperheen kanssa, jotka rakentaa siis myös Rantakukantielle. Olisivat viikon aina meillä, sitten viikon heillä.

Mutta kavereita ja sitä myöten turvallisia kouluunkävelykavereita sielläpäin on paljon, niin ettei huolta kyllä sen suhteen! Kai olette jo testanneet sen hyvän pulkkamäen siinä vallin päällä? Yksi lauantai iso porukka röllikujalaisia kävi yhdessä siellä. Me on " vierailtu" jo usein tulevien naapureiden luona ja he meillä, joten on kiva muuttaa kun on jo monta tuttua perhettä. Eiköhän mekin siellä sitten törmäillä! :-)

Mies tuli justiin kotiin, ehti vielä iltasadun lukemaan lapsille...huoh. Onneksi on illanvirkut lapset!

Vierailija
27/30 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattolyhdyn ikkunoista - lyhtyjä on kumminkin vain yksi...

Vierailija
28/30 |
29.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla katsellut oikeaa taloa. Olipas siellä tulevalla kotikadulla muuten tänään melkoinen kansainvaellus kun K-Raudan talossa oli esittely. Autoa lappo koko ajan tulemaan ja tie oli parkkerattu autoja koko matkalta ihan meidän perälle saakka koko sen kolmen tunnin ajan mikä oli esittelyaika.

Me ei olla vielä käyty tutustumassa siihen mäkeen mikä näkyy meidänkin keittiön ikkunasta. Me kun ei varsinaisesti itse rakenneta niin me ei olla kovin pitkiä aikoja rakennuksella oltu ja yleensä kun on käyty niin on käyty siivoamassa työmiesten jälkiä ja silloin on viety tyttö mummolaan hoitoon tai isovanhemmat ovat tulleet tyttöä kotiin hoitamaan siksi aikaa. Nyt on sitä rakennuspölyä joka paikka täynnä, että ei voi sinne lasta viedä. Takka on just muurattu ja seiniä tasoiteltu tapetointia varten ja pölyä oli ihan kamalasti joka paikassa. Sitä kun tänään siivottiin niin tuntuu röörit olevan itelläkin tukossa, vaikka suojaimia käytettiin.

Vierailija
29/30 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin myös, että oli ollut melkoinen vaellus sinne K-Raudan taloon. Harmitti kun en päässyt käymään ite, meillä on pikkuneiti ollut kovassa kuumeessa viikonlopun ja äitiä tarvittiin syliksi. Isi luonnollisesti huhki raksalla...meillä saatiin yläkerta siihen kuntoon, että tällä viikolla laitetaan lattiat! Kyllä se tästä. Minä menen taas illaksi petsaamaan paneleita ja maalaamaan.

Rakennussiivousiloa! :-)

T.Tuoksuvadelma

Vierailija
30/30 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin menossa sinne Rantakukantielle taloesittelyyn, mutta eipä mentykään, kun oli niin suuri kansanvaellus sinne! Ja pikkutyttöjen kans ei sitten houkuttanut mennä sinne tungokseen. Meillä alkaa olla jo mukavan valmista, listoja asennetaan ja viimeisimpiä kaakelointeja ja kaapistojen asennuksia tehdään. Tietysti sähkärin hommia on vielä ihan lopuksi.

Muuttamaan päästään parin-kolmen viikon päästä. Tuntuu kylä ihan uskomattomalta.

Mää en taija tohtia laittaa tuota meijän tiennimeä tänne julkisesti. Mutta likellä ollaan kuiteski.

Rakennusintoa vielä hetken verran teillekin!!