Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥KESÄKERTUT,PINOUTUKAA PERJANTAINA♥

20.01.2006 |

huomenet

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paukkuu -30 lukemissa ja ainaki mä oon tarpeeks saanu jo! Hulluks meinaa tulla ku ei ulos pääse pojan kans...

KeräilyG: Kultakeramiikan oon keränny ja nyt alotin arabian muumimukit ja tulihan tuo murokulhoki pojalle pukilta.. Pojalle aattelin ne muumit kerätä... Iittalan laseja jos jonkinlaisia löytyy. Ja arabian teema on kans alotettu... Mut muutapa en oikeestaan keräilekään....

1) Yks lapsi tällä hetkellä ja vähä tuntuu et kahteen jää, vaik aina oon puhunu kolmesta...

2) Seur. neuvolakerralla paperit, reilun 3n viikon päästä...

3) Viivaa ei esikoista oottaissa näkyny ollenkaan, joten en oottele...

Huusholli on järettömän sotkunen,mut virtaa ei löydy ei millään... Huomenaamuna kuitenki petivaatteet pihalle, jospa se siitä taas lähtis.. PITÄS lähtee lukemaan/nukkumaan............

Suhmura ja Napura 20+1 ja poika 12/03

Vierailija
2/16 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin teijän päivän juttuja kiirun päivän päätteeksi.

G:t pikaseen:

Meille kolmas tulossa ja takarajaa ei oo mietitty etes. Neliöt huushollissa ja autossa täynää nyt, mutta lisää tilaahan saa... :))

Lineaa ei näy vielä, en oo etes ootellu vielä.

Kirjoja keräilen kaikkia mielenkiintosia, erityisesti historiaa ja taidetta.

Astioita oon päättäny kerätä, kunhan muksut kasvaa ja päästän kivilattiasta keittiössä. En oikeen tykkää onnensirpaleista kovin hurjassa hintaluokassa... :)))

Cd-levyjä keräsin ennen, mutta nyt ei oo ollu aikaa kulkea musiikkiliikkeissä, joten on vähän jäissä. Vanhoja tavaroita ja ikivanhoja ikkunanpokia (jännän mallisia ja näkösiä) on tullu kans keräiltyä. Ja kauniita kankaita. Oon vähän romuhamsteri luonteeltani. :))) (Ainakin miehen mukaan siis!) :)))))

Nyt painun pehkuun! Öitä! :)))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pahastuko tästä lisäyksestä... Laitoin vaan et ei tulis päällekkäin kirjoteltua ja harmia jollekin

Vierailija
4/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori marieela... :) uutuuden innostus :)

lupaan että tää on ohi menevää enkä tee joka päivä päivitystä esittely listaan :DD

tulen piakkoin tagaasi.

krisse rv 18+6

Vierailija
5/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas niin onnellinen ja iloinen kun tuo Paaperoinen alkoi liikkumaan verkkaasti, muutaman pvän tauon jälkeen. Ehdittiin siis eilen käydä neuvolassakin tarkistuttamassa sydänäänet ja hetihän ne kuului. Hassua kun oli jo muutaman vkon tunetenut ja nähnyt liikkeitä päivittäin ja sitte katosivat. Tää Mamma heti huolestumaan, tai sis odotin melkein vkon ja sitte huolestuin ;DDD

Esikois tyttö on nyt kuumees ja ekaa kertaa koulusta pois. JA kyllä on tyttö harmissaa. On ollut meinaan ylpeydenaihe kun ei ole poissaoloja yhtään ja nyt tuli :((( Voi pienen murheita ;D Pisteenä i:n päälle harmituksessa on lisänä kaverin syntärijuhlat illalla, mitkä taitaa todellakin jäädä väliin =/

Krisse, jos haluat voit toki päivitellä mun puoleta vaikka päivittäin ;)

Itse en jaksa päivittäin sitä päivittää meinaan. Mulla tais olla tyo joka kolmas/neljäs pvä taktiikka ;D

G: Mä olen ihan astia hullu. Kerään siis arabiaa sarjoittain, niin vanhaa kuin uutta (uudesta teema (onkin jo kaikki) ja vanhasta 2 erilaista), Pentikin omenaa (vaniljakin ois ihana), Essencen viinilaseja Iittalalta ja kaikkea ihania siis. Mies onkin ihan tuskissaan kun ei tiedä minne kohta ne mahtuu enään ;)))

Thaimaasta tuon aina sellaisia tummia puisia astioita joita sitte yhdsitän keltaiseen Teemaan ja vietetään Thai-iltoja jne. Ja koitetaan syödä puikoilla ;D

Vanhoja huoneklaujakin on siunaantunut kiitettävästi.

Kenkiä pitää olla kasoittain ja takkeja. Vaatteitakin tetty, mut nuo takit ja kengät enemmän friikkipuolelle meneepi ;DDDDDDDDDDD

Ns. tavara tavaroissa en kerää mitään.

Krisse, tulikin mieleen et meil taitas olla sulle aikamoinen Hello Kitty-kokoelmaan lisää -> löytyy vaaleanpunaisia ja vaaleankeltaisia säilytysrasioita, vaaleanpunaisia reppua, vaatteita jne jne. ;)

Tytölle niitä Thaimaasta aina tuotu mutta aika käyttämättömiksi ovat jääneet kuitenkin..

Mutta nyt meen kts mitä poika touhuu parkkitalonsa kanssa ja jos vaikka sais tehtyä siivouksen pois vkonlopun alta. Miehen kaveri tulee Dallasista viikoksi Suomeen huomenna, joten paikat siistiksi ja tuliaisia oottelemaan ;)

Mukavaa vkonloppua kaikille!!!!

Marieela ja Paaperoinen 17+5

Vierailija
6/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marieela:

Oon taas niin onnellinen ja iloinen kun tuo Paaperoinen alkoi liikkumaan verkkaasti, muutaman pvän tauon jälkeen.

Krisse, tulikin mieleen et meil taitas olla sulle aikamoinen Hello Kitty-kokoelmaan lisää -> löytyy vaaleanpunaisia ja vaaleankeltaisia säilytysrasioita, vaaleanpunaisia reppua, vaatteita jne jne. ;)

Tytölle niitä Thaimaasta aina tuotu mutta aika käyttämättömiksi ovat jääneet kuitenkin..

[color=red]Marieela:hyvä että masussa oli asukilla kaikki hyvin :D

oisitko ollut innostunut noita hello kitty juttuja mulle myymään? :D, sä taisit asua suhteellisen lähelläkin niin vois mahdollisesti sitten vaikka treffata joskus kun molemmille sopis aikatauluihin... (minä täällä ihan täpinöissäni)

tänään on sitten kohta kättärillä se ultra,jee! klo 13.00...ja kyllä jäskättää. Aion tas kysyä sukupuolta, vaikka ei ne sitä oo ikuna kertoneet kun oon kysynyt...

no höh, en taas muista yhtään kysymyksiä eiliseltä...täytyy kait tulla taas uudemman kerran niihin vastailemaan.

mutta nyt täytyy mennä antaan tyttöjen puurot. MOI!

krisse, tytöt ja Allu rv18+6

Vierailija
7/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta tuntuu Siperiasta riittävän tänne meillekin. Aamulla oli rapiat 20 astetta, nyt tuossa parinkympin kieppeillä. Toisaalta ihan kiva on on kunnon talvikelejä, ettei koko talvi ole sitä pikkupakkasta hädin tuskin plussan alapuolella. Jos vain jaksaisi viedä petivaatteet ulos niin saisi mahdolliset pölypunkit sun muut häädettyä. Pitääkin miehelle ehdottaa huomisaamuna. Ulkoiltiinkin koko perheen voimiin parisataa metriä kauppaan ennekuin mies lähti töihin. Tyttö onnistui pihassa kaatumaan lumihankeen ja nyt on nenänpieli ruvella, kun ei ehtinyt saada käsiään eteen. No niissä toppauksissa...

MasuVauveli voi hyvin ja urheilee ahkerasti omalla aikataulullaan. Neuvolassa mieskin oli mukana keskiviikkona ja kuuli tässä raskaudessa sydänäänet ensimmäistä kertaa. Suu oli kylä messingillä : ) Oma olokin on ilmeisesti parempaan päin. Hemoglobiini oli edelleen yli 130 ja verenpaine oli sekä minun että hoitajan yllätykseksi laskenut. Ei esikoista odottaessa tuollaisia lukemia edes ajateltu. Ehkäpä se on tuo entistä terveellisempi diabetes ruokavalio.

Ilmeisesti joku keräily galluppi on meneillään, ja kannetaan siihenkin nyt korteni. Minä keräilen kirjoja. Omaa alaa ja fiktiota. Huono olen kirjastossa käymään, kun jos hyvän kirjan löytää, se pitää kuitenkin ostaa itselleen, että kirjakerhoihin kuulutaan. Lottovoittoa tarvisi tulla, että saisi järjellisesti ne kaikki hyllyihin. Ja mies tykkää kun harrastaa kirjoja hänkin... Ja astioita... Jos tilaa ja rahaa olisi, niin Pentikkiä löytyisi meidänkin kodista Arabian ja Villeroy ja Bochin lisäksi.

Nyt esikoisen kanssa elokuvan katsontaan ja gradua tekemään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Jamesiina ja MasuVauveli rv 21+0

Vierailija
8/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Mulla keräily on välillä sitä sun tätä. Viimesimmäks sain valmiiksi mun pitkäaikaisen keräilyn kohteen Kultakeramiikan astiaston. Ja olen tyytyväinen. Nyt tällä hetkellä keräilen Arabian muumimukisarjaa ja sitten kun se on täynnä ajattelin ostaa lautaset kaikkiin. Saa sitten heitää kaikki pilipali astiat menemään. Joskus ajattelin että sitten kun me mennään naimisiin laitan häätavaralistaan arabian paratiisiastiaston. Mutta taitaa jäädä laittamatta kun noita asitioita on niin paljon ja mihinkään ei enää sovi enempää.

Sitten olen ihan parantumaton vaatefriikki. Niitä riittää ja mistään ei muka voi luopua.Ennen raskautta keräilin vauvanvaatteita kaikista alennusmyynneistä ja niitä on kertynyt ihan tuhottomasti. Ei varmaan kerkee käytää kaikkia :)No jääpä sitten jotain seuraavillekin :)

Vai onkohan se ollut jotain alitanjunnan juttua,ku nyt en ole voinut kaupunkiin lähteä ostoksille?Onneks miehelläkin on paheita,esim. Sillä pitää olla aivan ylimonet kengät. Mulla on ehkä vain parit mitä käytän. Ja sitten se on takkifriikki. Sillä pitää olla aivan ylimonta takkia. Kun taas mulla on 1 talvitakki,1 kevät/syksy takki.

Sitten pari kyssärii,mitä olen tässä miettinyt:

1. Montako lasta on toiveena?(monesko on tulossa)

2. Millä viikolla teillä on neuvolasta lähetetty ne Kelan paprut?

3. Näkyykö jo lineanegra?

Itse vastailen jo valmiiksi:

1. Mulla/Meillä olisi toiveena 3 lasta. Ensimmäistä siis nyt odotellaan.

2. Kelan paprut tehdään viimeisellä mahdollisella viikolla eli rv:26

3. Ei näy. Sitä olen ihmetellyt itsekseni :D

Vierailija
9/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tosi vaikea loppupäivä. Suppareita tuli ihan riittämiin,eikä meinnannut millään saada nukuttua niiden takia. Tänään nukuinkin sitten yhteentoista päivällä. Ja nyt tuntuu jo vähän paremmalle.

Vaavi on potkinut jonkin verran,mutta ei mitenkään hirveän paljon. Sillä taitaa olla hiljaisempi kausi menossa.Lihakset on ollut aika kipeät,johtuu varmaan vaavin kasvusta ja kohdun painosta.

Tänään pitäisi yrittää pestä vähän pyykkiä,kun on parempi olo. Pyykkivuori on taas aika mahtava :) Mies on ollut ylitöissä koko viikon eikä ole jaksanut sitten paljon kotitöitä tehdä. Nyt pitää sitten yrittää auttaa sen verran mitä pystyy :) Tuntuu,kyllä vähän epäoikeudenmukaiselta kun se joutuu tekemään kaiken yksin,mutta ei kait sille mitään voi. Pitää vain hyväksyä se ettei pysty mitään paljonkaan tekeen.

Joo,luulempa,että menen laittamaan noin koneet myllyttään :)

Lilli81 rv22 (tasaviikkot lasken)

Vierailija
10/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun on kylmä, en voi sietää tälläistä säätä.. Olisipa jo kevät..

Napa voi hyvin. Supistuksia tulee mutta ne ei ole kipeitä ja bakteeriviljelykin oli puhdas joten ei huolta. Vauva potkii kivasti, ihmettelen kun tuntuu, istukka on edessä.

En oikeen taida tykätä olla raskaana, nytkin vain odotan että sais vauvan syliin jo. On aivan erilainen tunne kuin ekassa raskaudessa. Silloin kesti vielä vauvan synnyttyäkin jonkin aikaa että sain kunnon tunnesiteen poikaani, nyt olen jo aivan rakastunut tulokkaaseen. Kai sitä nyt jo tietää kuinka kovasti voi lastaan rakastaa..

Eipä muuta tällä kertaa.

Rianna rv20+2

Vierailija
11/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ollaan vielä hetki ja sitten vain lapsia hoidosta hakemaan ja kotiin! Kivaa!

Gallupeihin vastauksia:

Astioista. En ole vielä kerännyt mitään. Nyt on tarkoitus uusia koko astiasto ja ollaan päädytty joko Pentikin Vanilijaan tai Vekkiin. Pitäisi vain päätää kuinka monta mitäkin ostetaan.

Montako lasta toiveissa: Kolme oli toiveissa ja nyt kolmas tulossa.

Kelan papereista: Eikös ne lahetetä kaikilta vasta, kun raskautta on kulunut vähintään se 154 päivää? Eli siis siitä seuraavan neuvolan jälkeen täytetään varmaankin paperit.

Linea Negra: se on tullut edellisissä raskauksissa näkyviin vasta joskus vkolla 26 tai myöhemmin, ja pitkä onkin ollut (yli navan siis). Eli en odota sen tulevan esiin yhtään aijemmin nytkään.

Omaa napaa. Olo on hyvä mitä nyt selkä ollut jumissa. Hain työpaikkalääkärilta lähetteen fysikaaliseen hoitoon ja aloitin juuri hoidot. Haluan saada selän kuntoon ennen loppuraskautta ja imetystä. Aikaisemmissa raskauksissa varsinkin tuo imetys on vetänyt selän ihan hurjaan kuntoon sillä imetystyynyistä yms huolimatta sitä tulee aina imetettyä vähän missä ja miten vain! Liikkeet tuntuu vähän välia, mutta muuten kyllä tämä raskaus on " mennyt siinä sivussa" . Lapset, koirat, työ ja mieskin vievät niin paljon aikaa etten juuri ehdi ajatella muuta 

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Jazzimiina rv19 sekä tytöt 10/02 ja 07/04

Vierailija
12/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä kylmä kylmä. Aamulla mittari näytti -32 ja risat. Nyt on " enää" -29. :/ Sisälämpömittarikin näyttää pikkasen vajaata 18 astetta, joten uunia ajattelin alkaa lämmitellä kunhan tästä koneelta pääsen.

Löytyi eilen syykin sille mun kummalliselle mahakivulle. Koko illan istuin vessassa, arvaatte varmaankin mitä tekemässä.. :S Juuh, mutta nyt on mahakipu tiessään, joten olo paljon parempi. Esikoisella oli kuumetta edelleen aamulla, joten käytin sitä sitten tk:ssa. Nieluviljelyssä sitten selvisi, että angiinahan pojalla on kyseessä. Sai siihen 10 päivän kuurin. Oli vaan vähän ongelmia saada se nielunäyte ku poika vaan piti itsepäisesti suunsa kiinni. Sain kuitenkin pitkän houkuttelun jälkeen huijattua suuta sen verran auki, että sain itse otettua näytteen nielusta. Jospa nyt saadaan poikakin kuntoon. Itselläkin tuntuu vähän kummalta kurkussa, että toivotaan ettei tule sitten koko perheelle sama tauti...

Mitäs sitä sitten kyseltiinkään... Keräilyistä oli jotain. En kerää oikeastaan mitään. Tai no pidän kovasti astioista ja itsellä löytyykin Teemaa ja 24h sarja lähes täydellisinä. Lisäksi kerään iittalan laseja yms. Nyt on kyllä käytössä kaikki halpikset ku lapset on pieniä ja laattalattia ei anna armoa millekään. Olen saanut rikki jopa muoviset astiat... :(

Lilli81 kyseli kanssa jotain. Yritän muistella.

1) Meillä on puhuttu 3-4 lapsesta. Tämä on nyt 3. ja tällä hetkellä tuntuu, että viimeinen. Vannomatta paras...

2) Kelan laput saan seuraavalla käynnillä eli silloin viikkoja rv23.

3) Linea negra ei näy, eikä näkynyt muistaakseni viime raskaudessakaan ollenkaan. Esikoiselta oli jonkinlainen viiva napaan ihan aika loppuraskaudessa.

Nyt pitää alkaa lämmittämään tätä taloa ja laittaa pyykit pyörimään. Eilen jo pidin petivaatteita 6h -30 asteen pakkasessa, joten eiköhän sillä saatu punkitkin hengiltä. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ja parantumisia sairaille lapsille, kenellä niitä nyt taas olikaan...

mirju ja pikku-pööpöti 18+5

Vierailija
13/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Eli 4 lapsesta oon haaveillu ja nyt siis 3. tulossa. Ja luulen tällä hetkellä että siihen 3:een jää. En minäkään sano ettei enään koskaan mutta tällä hetkellä siis näin ;)

2) Kelan papru lähtee rv 22 kun on neuvolakin silloin sopivasti.

3) Ei ole ollut sitä viirua aiemmissakaan raskauksissa enkä usko et tulee nyttekään.

Krisse, en tarkoittanut myydä sulle niitä Hello Kitty tavaroita, vaikka ilmeisesti kuulosti siltä ;D Mutta voihan sitä toki kts joskus jos jaksan kaivaa ne kasaan ja kiikuttaa sulle. Asuitkos sä Tikkurila? Mä asun n. 15km kehä 3. länteen... Myyrmäen läheisyydessä.

mutta nyt menen taas :)

Vierailija
14/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]1. Montako lasta on toiveena?(monesko on tulossa)

-ei olla suunniteltu..itseasiassa jokainen meidän pikkuisista ovat olleet " tiedostettuja vahinkoja" :D (kolmas tulossa)

2. Millä viikolla teillä on neuvolasta lähetetty ne Kelan paprut?

-varmaankin ens kerralla lähetetään eli n. 1kk:n kuluttua

3. Näkyykö jo lineanegra?

-ei. eikä aikasempienkaan kanssa näkynyt...

nuih nyt on sitten vastailtu kyselyynkin :)

kauhea kato taas tällä viikolla meidän kesäkuun odottajista...on niin kovin hiljaista :/

Jazzimiina: me ollaan hirmu lähekkän lasten ja raskausviikkojen kanssa toisiamme :D meillä tytöt syntynyt 11/02 ja 08/04 ja mulla viikot nyt 18+6...hassua :)

Marieela:juu tikkurilassa asustellaan.

ultrakuulumiset:koko täsmäsi tasan viikkojaan (18+6)ja LA pysyi siis samana: 17.6.06

sukupuolta yritin taas udella vihjaillen...

mitä ootte mieltä näistä kommenteista:

-minä sanoin:" olis niin kiva tietää tuleeko poika vai tyttö että tietäs hommata edes yhden sinisen asun niitten säästössä olevien prinsessa vaatteiden sijaan"

-johon kätilö tokaisi:" mitäs sitä vaihtamaan sukupuolta kun hyvään vauhtiin päässyt"

-minä sanoin:" en kyllä tuossa mitään nähnyt"

-kätilö taasen:" no jospa siihen myöhemmin ilmestyy jotain"

aargh! eihän tuosta ota erkkikään selvää...ensin ois voinu luulla puhuvan/vihjaavan tytöstä...ja tokassa kommentissaan pojasta...

mutta vaavi siis levitteli ihan tosissaan jalkojaan eikä siellä näkynyt mitään...eikö siinä ois pitänyt näkyä selvästikkin jotain??

ainoa mitä siinä jalkovälin kolhalla näkyi oli 3 tummempaa (kirkkaampaa) täplää (kolmion muodossa)

ai kun arvuuttelu on niin kivaa :D

no nyt meen, mutta tulkaas nyt muut odottajat kanssa kertomaan kuulumisianne!

krisse ja Allu rv 18+6

Vierailija
15/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahh....

Ruokaa mahassa, tulet uunissa ja likka kattoo lastiksia...

Aamulla oli pakkasta 26 ja sisällä 16 lämmintä. Ukko reissun päällä, joten oli vaan pakko lähtee töihin ilman suurempia hienouksia. Nyt sit tultiin kotiin ja ekaks oli tulet viritettävä, kun sisälämpö oli enää 15... Just oli onneks käyny putkimies yhdistämässä kaukolämmön lattialämpöön päivällä, ni nyt ei sit enää tarvi tuollasia huolia. VIHDOIN!!!!

Galluppeja: Mitään en keräile varsinaisesti, tavaroita kertyy kuitenkin erilaisten mieltymysten myötä aina kutakin enemmän. Erityisesti Kerttu Nurmisen lasitöitä. Hinnat vaan on kohdallaan, joten rajoittaa hankinta-aikoja.

Lapsiluku on nyt 1 ja kakkonen olis tulollaan. Haaveissa olisi monta, jos vaan onni matkassa. Mies tavottelee neljää ja mä jotain siinä päällä:-) Tämä toinenkin voi olla viimeinen, mitäpä näitä etukäteen pohtimaan.

Kelan paprut saan viikolla 22, mut ne kulkee työnantajan kautta, joten kelalla ovat varmaan viikon 26 viimesenä hetkenä.

Massuviivaa ei ollut viimeksi, joten en odota sitä nytkään. Karvat tosin kasvavat juuri siinä viivan kohdalla kohisten.

Massussa jotenkin hiljaisempaa. Kaveri potkutteli tuonne selän puolelle eilisen. Olihan vinhan tuntosta. En esikosta muista tuollaisia vaimeita tömähdyksiä, jotka todella tuntuvat ns. selän puolella.

Lytte ja Masukki 18+6

Vierailija
16/16 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse:

Olihan hämärästi vastailtu kätilöltä. Tuohan oli ihan ammattitaidolla salattu tiedonanto. Kertoo, vaik ei kerro mitään.....

Oisko nuo näkyneet olleet rakko ja munasarjat vai ne kolme miehistä??? No arvailemaan en käy:-)