Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Mielipiteitä kehiin!

19.01.2006 |

Näin tänään lehdessä että tytön nimeksi oli annettu Verla! Katsoin vrk:sta jo kolme näyttäis olevan sen nimisiä.

Mitä olette nimestä mieltä? Minun täytyy makustella nimeä enkä oikein ole mitään mieltä. Toisaalta ihan pirteä kuten vaikka Verna tms. Jotenkin tuli vaan veri mieleen? Hassua, tuleeko muilla? Kertokaahan kommenttia :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka toisaalta on olemassa paikka nimeltä Verla, jossa sijaitsee ruukkikylä: http://www.jaala.fi/verla/museo.htm.

Vaikka onhan niitä paikannimiä muitakin: Taavetti, Kristiina, Loviisa, Hermanni, Riika, Vilna, Odessa jne.

2/8 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, minä olen yleensä aika hidas tottumaan uusiin nimiin, mutta tästä pidin heti! Ja paljonkin. Verlasta tuli heti mieleen perla, joka lienee helmi jollain kielellä (espanja? italia?). Verla on selkeä, pirteä, naisellinenkin. Jotain mystistäkin siinä on. Voisi olla aika itsenäinen, taiteellinen, vähän " noitamainen" nainen... Eikä siis tullut veri mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nimestä todella paljon ja ihmekkös tuo, onhan oman tyttöni nimi Virve. Pidän V-alkuisista (r:n sisältävistä) nimistä ja tämä Verla on upea! Pirteä, terävä ja la-loppu on kiva. Ver-alkuisia nimiä on niin vähän, että se tuo helposti mieleen jotain muuta, mutta niinhän KAIKKI nimet tuo jotain mieleen.

Myös nimi Virpa on minun mieleinen.

Vierailija
4/8 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis joskus käynyt Verlassa. Mikäs siinä, käyhän se nimeksi siinä kuin Vernat ja Virvat ja Veerat ja Virpit sun muut...

Vierailija
5/8 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verla ei minusta kuulosta oikein hyvältä. Tosin tämä oli ensimmäinen kerta, että nimeen törmäsin, ja usein nimet vaativat totuttelua. Verlasta minulle tulee mieleen Serla.

Vierailija
6/8 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kiva ja tuores nimi :)

Vierailija
7/8 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äänneasultaan minun mieleen.

Vierailija
8/8 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mielipitestänne, näytti olevan sekä että mielipiteitä :) Minua jäi jotenkin vaivaamaan tuo nimi. Meillä on esikoinen Noora ja tiedän että mieheni ei ikinä hyväksyisi Verlaa sen erikoisuuden takia. Kannaattaa näet näitä perinteisempiä nimiä. Mutta jotenkin raikas ja hauska uusi tuttavuus tämä nimi!