Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lihaa 9kuiselle?

19.01.2006 |

Pojalle ei oikein maistu kaupan valmissoseet ja tekisin itse ruuat, mutta mistä lihasta? Voiko jauhelihaa käyttää, miten se valmistetaan?

Kiitos neuvoista!

-Peukalo keskellä kämmentä-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kanssa valmissoseet maistu, joten olen ihan keittänyt kaikenlaista lihaa. Samoin jauhelihaa voi ihan keittää, vaikka tomaattimurskan seassa, liha on kypsää noin kymmenessä minuutissa. Meillä muita suosikkeja on broileri, possu ja keitetty seiti.

Antoisia kokkaushetkiä!

Vierailija
2/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut koska vieroksun muutenkin ruokavaliossa sitä, en tiedä mikä jumiutuma minulla on mutta ei vain ole ajatuksenakaan kovin maistuva tuote. Mutta jos ja kun jauheliharuokia esim mureketta, lihapullia, lasagnea, kastiketta tms teen niin käytän vähärasvaista paistijauhelihaa. Jos olisin lapsilleni siitä lihasosetta valmistanut niin olisin kypsentänyt sen keittämällä, paistamista ei oikein alle 1v ikäisien ruoissa suosita valmistustapana vaikei niin tummaksi paistaisikaan että siinä karsinogeenejä olisi.

Ja asiaan:) eli minä tein lihasoseita porsaan fileestä eli ostin lihatiskiltä nätin palan possun filettä, paloittelin ja keitin jonka jälkeen soseeksi monitoimikoneella ja mahd.maustaminen.

Lohifile samalla lailla kuten muutkin kalat ja kanan filepalat.

Liha on aika kuivaa (paitsi lohi ym (hyvä)rasvaiset kalat) joten soseutusvaiheessa kannattaa se huomioida niin että lisää sinne sitä keitinvettä joukkoon suht reilusti, muuten se lihasose jää sellaiseksi muruiseksi ja hajoavaksi ja on vaikeampi saada esim jääpalamuottien loviin niin että tulos muutakin kuin irtomurua.

Mausteita saa ja kannattaakin käyttää toki niin että aloittaa vähällä määrällä ja miedoilla mutta tottuupa makuihin, suolaa sen sijaan vältettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tölkeistä ei kannata makuja vauvan ruokiin ottaa eli ei tomaattimurskia, ananasta, tonnikalaa yms vielä ruokavalioon.

Tomaatilla saat makua ihan siten että pistät hetkeksi kokonaisen tomaatin kiehuvaan veteen jonka jälkeen kuoret irtoavat helposti+ soseutat.

Vierailija
4/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi helppoa vauvanruokaa saa valmistettua broilerin maustamattomista suikaleista. Minä laitan soseeseen esim. perunaa, porkkanaa, broilerin suikaleita ja hieman makeutta antamaan esim. muutaman kuivatun luumun tai bataattia. Ainekset kattilaan kiehumaan ja lopuksi sauvasekoittimella soseeksi. Teen ruokaa kerralla reilusti ja laitan purkkeihin pakastimeen. Nirsolle pojalle maistuu hyvin.

menna+poika 9 kk

Vierailija
5/5 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni maukkaimmat liharuoat saa niin että hauduttaa lihat kypsiksi uunissa. Esim. possun ulkofilettä kääräisee folioon...sipulia, pippuria ja vaikka paprikaa mausteeksi. Samalla tavalla valmistuu niin kana kuin kalakin.

Teen meidän likalle ruoat yleensä samalla kun meille aikuisillekin, vähemmän maustetta vaan.

Soseen saa myös notkeaksi siten että tekee maizenasta kastikkeen sinne sekaan.

Jos teen meille esim jauhelihakastiketta, otan likan ruoan ennen " kunnon" maustamista erikseen.

Meillä ikää nyt 10.5 kk.