Synnytys lähenee, tsemppiviestejä kaivataan
Odotan esikoistani ja laskettuun aikaan on enää muutama viikko aikaa. Kaikki järkevä mitä etukäteen voi tehdä on mielestäni tehtynä, tavarat hankittu, laukku pakattu, kroppa on toimintakunnossa vielä ja tähän asti ollaan selvitty ilman ongelmia. Pelko ja lievä pakokauhu synnytyksestä on kuitenkin ottamassa valtaa ja ajatukset pyörivät synnytyksessä heti kun muuta ajateltavaa ei ole. Oma selviytyminen tilanteessa ja vauvan hyvinvointi pelottavat. Olisiko jollain jaettavana posiitiivisia neuvoja raskauden loppuvaiheeseen? Kaikki kannustusviestit otetaan vastaan! Odotettavissa on normaali alatiesynnytys ja vauva on normaalikokoinen ja raivotarjonnassa.
Kommentit (45)
Kliseistä, mutta hyvin se menee! Pari viikkoa sitten esikoiseni synnytettyä, voin sanoa, että synnytys on kaiken sen arvoista. :) Ei se ole niiiin kauheaa, kuin pelotellaan. Eihän se toki kivalta tunnu, mutta aina ne lapset sieltä pois saadaan! Suomessa on niin turvallista ja hyvä synnyttää, sinusta ja lapsestasi pidetään hyvää huolta! Ja yksi asia kanssa, minkä synnytyksessä huomasin, että kyllä "luonto" hoitaa tehtävänsä, meidän kroppa on luotu synnyttämään. Älä hätäile, kaikki menee hyvin <3
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:54"]
Kliseistä, mutta hyvin se menee! Pari viikkoa sitten esikoiseni synnytettyä, voin sanoa, että synnytys on kaiken sen arvoista. :) Ei se ole niiiin kauheaa, kuin pelotellaan. Eihän se toki kivalta tunnu, mutta aina ne lapset sieltä pois saadaan! Suomessa on niin turvallista ja hyvä synnyttää, sinusta ja lapsestasi pidetään hyvää huolta! Ja yksi asia kanssa, minkä synnytyksessä huomasin, että kyllä "luonto" hoitaa tehtävänsä, meidän kroppa on luotu synnyttämään. Älä hätäile, kaikki menee hyvin <3
[/quote]
Aina kaikki ei mene hyvin, vaikka kroppa miten olisi luotu synnyttämään. Ja valitettavasti jotkut lapsista saadaan ulos vasta kuolleina. Tai äiti kuolee synnytykseen.
Toivon ap:lle tietenkin turvallista synnytystä ja toivon sitä itsellenikin. Pari viime kertaa olen ollut teholla ja monta viikkoa letkuissa kiinni synnytysten jälkeen. Säilyimme kuitenkin vauvan kanssa hengissä molemmilla kerroilla. Suomessa todellakin on hyvä synnyttää, vaikka kaikki menisikin pieleen.
Positiivisin ja avoimin mielin synnyttämään, siinä neuvoni. Suurin osa synnytyksistä todellakin menee hyvin ja helposti.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:54"]
[/quote]
Aina kaikki ei mene hyvin, vaikka kroppa miten olisi luotu synnyttämään. Ja valitettavasti jotkut lapsista saadaan ulos vasta kuolleina. Tai äiti kuolee synnytykseen.
Toivon ap:lle tietenkin turvallista synnytystä ja toivon sitä itsellenikin. Pari viime kertaa olen ollut teholla ja monta viikkoa letkuissa kiinni synnytysten jälkeen. Säilyimme kuitenkin vauvan kanssa hengissä molemmilla kerroilla. Suomessa todellakin on hyvä synnyttää, vaikka kaikki menisikin pieleen.
Positiivisin ja avoimin mielin synnyttämään, siinä neuvoni. Suurin osa synnytyksistä todellakin menee hyvin ja helposti.
[/quote]
Jos tuleva synnyttäjä toivoi nimenomaan TSEMPPEJÄ synnytykseensä, oliko sinun pakko jakaa tämä tarina? Ehkä hän tietää nämä ikävät mahdollisuudet, mutta nyt toivoi vain tsemppiä, ehkäpä juuri saadakseen tällaiset asiat pois mielestään! 95% synnytyksistä menee hyvin! Harva tätä nykyä syntyy täysikasvuisena kuolleena. TSEMPPIÄ SINULLE, KAIKKI TODELLA MENEE HYVIN!
Sattuu, sattuu ja sattuu, menkkakivut x100 ja muuta mukavaa. Mutta kipu ei ala yht'äkkiä, vaan hiljalleen, eli siihen kerkeää edes jotenkin tottumaan. Mutta voin kertoa, että kun lapsen saa syliin, niin koko kipu unohtuu! Ja jälkikäteen sanon, että kaikki kipu on sen pienen käärön arvoista <3 En halua pelotella, mutta en myöskään luoda pilvilinnoja, etteikö vähän kipeää tekisi. :) Minulla oli ainakin ihana kätilö, jonka kanssa oli helppo synnyttää. Kuuntelet vain itseäsi, pyydät apua ja kuuntelet mitä tehdä. Se on pieni aika ja vaiva maailman suurimmasta ihmeestä, luota minuun! Tsemppiä <3
Kuuntele kehoasi, se kertoo mitä tehdä :) Kaikki maailman ihmiset on tänne maailmaan saatu! Se menee hyvin, ja muutaman viikon päästä tulet lukemaan näitä viestejä hymyssä suin, pieni käärö sylissäsi :)
Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin.
Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama.
Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:15"]
Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin. Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama. Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali.
Ei jumalauta. AP pyysi tsemppiä! Tottakai hän varmasti tietää, ettei se pierasemalla ulos tule
[/quote]
Tsemppiä, onnea ja halaukset sulle. Hyvin se menee:)
No mua ei synnyttäminen sattunut ihmeellisemmin, en tarvinnut mitään kivunlievitystä. Jälkeenpäin oli lähinnä sellainen "häh, siinäkö se oli?" -olo, kun odotin hirveää kärsimystä ja tuskaa. Repeämääkään (jota etukäteen pelkäsin) en aluksi edes huomannut.
Nämä ovat niin yksilöllisiä asioita, turha kenenkään on maalailla mitään ennustetta AP:n synnytykselle tai sen kivuliaisuudelle.
Ota mukaan mustikkasoppaa. Synnyttäminen on kuin urheilusuoritus ja välillä pitää tankata. Laitoksella ei ole mustikkasoppaa ja oma mieheni joutui sitä ostamaan kipinkapin juoksujalkaa. 5 litraa riittää varmasti yhteen synnytykseen.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:15"]
Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin. Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama. Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali.
Ei jumalauta. AP pyysi tsemppiä! Tottakai hän varmasti tietää, ettei se pierasemalla ulos tule
[/quote]
[/quote]
Jos joku pelkää/ on pakokauhuinen niin oletko todella sitä mieltä että maalaillaan kauniita kuvia ja kerrotaan että hyvin menee?
Oletko niitä äitejä jotka sanovat lapselle ennen rokotusta että ei se satu?
Sinä ja lapsesi teette synnytyksessä tiimityötä! Kätilö ja (mies?) ovat taustajoukkoinasi ja tukenasi <3 Vaikka sinusta saattaisi tuntua pahalta, ei vauvakaan ahtaassa tykkää olla, haluatte molemmat saada suorituksen päätökseen ja tavata toisenne, pian se on edessä <3 hali, ja hyvin menee!!
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:15"] Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin. Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama. Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali. Ei jumalauta. AP pyysi tsemppiä! Tottakai hän varmasti tietää, ettei se pierasemalla ulos tule [/quote] [/quote] Jos joku pelkää/ on pakokauhuinen niin oletko todella sitä mieltä että maalaillaan kauniita kuvia ja kerrotaan että hyvin menee? Oletko niitä äitejä jotka sanovat lapselle ennen rokotusta että ei se satu?
[/quote]
Olen sitä mieltä, koska AP sitä pyysi. Jos otsikkona olisi ollut "kertokaa yksityiskohtaisesti synnytyksestä" tai "kertokaa kuinka paljon synntys sattuu" niin kirjottaisin erilailla. Kaikki meistä muutenkin tietää että se sattuu, niin annetaan toiselle nyt tsemppiä kun hän sitä pyytää. En ole niitä äitejä, kiitos kysymästä. Olen niitä äitejä jotka ottaa lelun mukaan, ja sanoo, että nalle pussaa, mutta oli niin innoissaan, että vahingossa puriaisi, ja lapsi on ollut onnellinen rokotusten ajan. :) Ei siitä sen enempää, sillä tätä keskustelua ei sitä varten luotu.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:15"] Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin. Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama. Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali. Ei jumalauta. AP pyysi tsemppiä! Tottakai hän varmasti tietää, ettei se pierasemalla ulos tule [/quote] [/quote] Jos joku pelkää/ on pakokauhuinen niin oletko todella sitä mieltä että maalaillaan kauniita kuvia ja kerrotaan että hyvin menee? Oletko niitä äitejä jotka sanovat lapselle ennen rokotusta että ei se satu?
[/quote]
Olen sitä mieltä, koska AP sitä pyysi. Jos otsikkona olisi ollut "kertokaa yksityiskohtaisesti synnytyksestä" tai "kertokaa kuinka paljon synntys sattuu" niin kirjottaisin erilailla. Kaikki meistä muutenkin tietää että se sattuu, niin annetaan toiselle nyt tsemppiä kun hän sitä pyytää. En ole niitä äitejä, kiitos kysymästä. Olen niitä äitejä jotka ottaa lelun mukaan, ja sanoo, että nalle pussaa, mutta oli niin innoissaan, että vahingossa puriaisi, ja lapsi on ollut onnellinen rokotusten ajan. :)
Ei siitä sen enempää, sillä tätä keskustelua ei sitä varten luotu.
[/quote]
Ei siitä sen enempää mutta sanoit kuitenkin. Olisit jättänyt sanomatta jos tämä keskustelu ei ollut sitä varten.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:23"] [quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:15"] Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin. Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama. Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali. Ei jumalauta. AP pyysi tsemppiä! Tottakai hän varmasti tietää, ettei se pierasemalla ulos tule [/quote] [/quote] Jos joku pelkää/ on pakokauhuinen niin oletko todella sitä mieltä että maalaillaan kauniita kuvia ja kerrotaan että hyvin menee? Oletko niitä äitejä jotka sanovat lapselle ennen rokotusta että ei se satu? [/quote] Olen sitä mieltä, koska AP sitä pyysi. Jos otsikkona olisi ollut "kertokaa yksityiskohtaisesti synnytyksestä" tai "kertokaa kuinka paljon synntys sattuu" niin kirjottaisin erilailla. Kaikki meistä muutenkin tietää että se sattuu, niin annetaan toiselle nyt tsemppiä kun hän sitä pyytää. En ole niitä äitejä, kiitos kysymästä. Olen niitä äitejä jotka ottaa lelun mukaan, ja sanoo, että nalle pussaa, mutta oli niin innoissaan, että vahingossa puriaisi, ja lapsi on ollut onnellinen rokotusten ajan. :) Ei siitä sen enempää, sillä tätä keskustelua ei sitä varten luotu. [/quote] Ei siitä sen enempää mutta sanoit kuitenkin. Olisit jättänyt sanomatta jos tämä keskustelu ei ollut sitä varten.
[/quote]
Niin koska kysyttiin? Idiootti :D
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:23"] [quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:15"] Juu on totta että sattuu saatanasti. Mutta kaikilla se kipu ei unohdu siihen kun saa käärön syliin. Minulle kävi niin että kun vauva makasi rinnallani, tuijotin tyhjyyteen. Olin kuolemanväsynyt synnytyksestä sekä kivun lamaannuttama. Romantisoidut tarinat ihanuudesta saa monen vain pettymään. Tai pelkäämään että on jotenkn epänormaali. Ei jumalauta. AP pyysi tsemppiä! Tottakai hän varmasti tietää, ettei se pierasemalla ulos tule [/quote] [/quote] Jos joku pelkää/ on pakokauhuinen niin oletko todella sitä mieltä että maalaillaan kauniita kuvia ja kerrotaan että hyvin menee? Oletko niitä äitejä jotka sanovat lapselle ennen rokotusta että ei se satu? [/quote] Olen sitä mieltä, koska AP sitä pyysi. Jos otsikkona olisi ollut "kertokaa yksityiskohtaisesti synnytyksestä" tai "kertokaa kuinka paljon synntys sattuu" niin kirjottaisin erilailla. Kaikki meistä muutenkin tietää että se sattuu, niin annetaan toiselle nyt tsemppiä kun hän sitä pyytää. En ole niitä äitejä, kiitos kysymästä. Olen niitä äitejä jotka ottaa lelun mukaan, ja sanoo, että nalle pussaa, mutta oli niin innoissaan, että vahingossa puriaisi, ja lapsi on ollut onnellinen rokotusten ajan. :) Ei siitä sen enempää, sillä tätä keskustelua ei sitä varten luotu. [/quote] Ei siitä sen enempää mutta sanoit kuitenkin. Olisit jättänyt sanomatta jos tämä keskustelu ei ollut sitä varten.
[/quote]
Niin koska kysyttiin? Idiootti :D
[/quote]
Joo hyvin sä vedät. Idiootiksi haukkuminen toimii aina.
Älä suunnittele synnytystä liikaa etukäteen. Sen sujumisesta ei koskaan voi tietää etukäteen varsinkaan esikoisen kohdalla. Ja luonto ei todellakaan aina hoida asiaa, on hyvä varautua siis siihen että kaikki ei mene kuin elokuvissa. Kannattaa kuitenkin luottaa ammattilaisiin. Suomessa on turvallista synnyttää :) t. Kätilö
Tsemppiä! Kyllä semmosen teidän suvulle tyypillisen tulevan juopon elämäntapatyöttömän pukkaa maailmalle hetkessä.
Mua jännittää kans! En kehtaa synnyttää kun mun mies kattoo :D Jotenkin, en halua olla meikitön karjuva ällötys! En todella anna sen kattella alas, tai katkasta napanuoraa! Ajattelin, että meen niin nopsaa kun pääsen niin suihkuun ja pistän vähän meikkiä, niin kehtaa edes esitellä uusinta tulokasta :) Mut niin, tsemppii sielunsisko <3 kyl me pärjätään!
tsemp!!! onhan pimpuli ajeltu ja synnytyslakki päässä?