Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan älyttömän vihainen kaverilleni. Aikoo uusia häävalat ja

Vierailija
14.01.2015 |

pitää ihan kunnon hääjuhlat kun ekalla kerralla ei ollut varaa. On suunnitellut juhliin "lapsiparkin" lapsille että vanhemmat saavat olla rauhassa. Nyt vaatii MINUA "töihin" tuonne lapsiparkkiin, koska olen työkseni lastenhoitaja ja kuulemma ainoa joka voisi siinä olla. "Töihin" koska mitään palkkaa ei maksa, sanoi vaan että saan olla siinä samalla häissä ilmaiseksi, ei tarvitse tuoda häälahjaa! Kuulemma saisin syödä niin paljon kuin jaksan siinä samalla kun vien lapset syömään, mutta miten ihmeessä minä syön mitään kun joudun vahtimaan 20 lapsen ruokailua ja kulkemaan heidän kanssaan ympäriinsä.

Lapsiparkille on varattu erillinen huone, josta vanhemmat sitten lapsensa hakevat.

Mua alkoi ärsyttää että kehtasi tuollaista edes pyytää :D vielä enemmän kun kehtasi suuttua kun kieltäydyin.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa voi häävalan uusia. Ise uusimme kun olimme olleet naimisissa 30v. Ei siinä vihitä vaan pariskunta lupautuu edelleen olemaan uskollinen ja rakastamaan toisiaan. Pappi vain siunaa tulevat vuodet. Eikä niihin juhliin kuulu viedä lahjoja. Ne on vain isommat hääpäiväjuhlat. Mutta romanttisemmat sen huomasin. Ja kyllä suomessa on häävaloja uusittu jo viimmeiset 20v.

Vierailija
22/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:39"]

Jos hän on sinun ystävä niin tietysti autat. Vai oletko vain tuttava, kaveri. Mutta et ystävä. Ystävät auttavat pyytteettömästi toisiaan. Muuten ei sinne mitään lahjoja kuulu viedä. Häävalan uusimiseen ei viedä häälahjoja. Vaan juhlitaan yhdessä sitä että avioliitto on kestänyt niin kauan ja edelleen haluavat olla yhdessä.

Jotenkin vaikuttaa siltä että kyseessä ei ole vihkivalan uusimisesta vaan hääjuhlista jotka on jäänyt pitämättä. Jos näin on niin silloin viedään lahjat. Mutta silloin ei haeta kirkolta siunausta ellei ole aimmin maistraatissa vihkiminen tapahtunut.

[/quote]Minusta aitoon ystävyyteen ei kuulu toisen käskyttäminen tai hyväksikäyttö. Nythän selvästi saisi ostaa vapauden lahjasta lastenhoidolla. ja mistä juhlasta kun ei kuitenkaan saisi itse osallistua juhlintaan? Minulla on hiukan eri käsitys siitä mitä on ystävyys. Ja kuka on vastuussa jos lapsia oikeasti on se 20 ja vain yksi aikuinen kaitsemassa.. ja jos työkseen hoitaa lapsia se EI tarkoita että haluaa tehdä sitä myös siviilissä. Tai että muut olettavat niin ja toimivat sen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei ole kovin fiksu, minä olisin kutsunut sinut juhliin ja jallittanut hoitajaksi kun et enää kehtaa juosta karkuunkaan. Onko lasten vahtiminen muutaman tunnin ajan oikeasti noin kamalaa?

Vierailija
24/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:35"]

Mll 8,2€/tunti, vaikka ois kymmenen tuntia niin hinnaksi ei tule paljoa enempää kun ruoka- ja juomakustannukset jos on pitopalvelu.

[/quote]

Mll ei vaan suostu lähettämään yhtä hoitajaa tuommoista laumaa hoitamaan :-)

Mut eipä se nyt silti ois iso kustannus.

Vierailija
25/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haisee pieni kateuden haju kun noita vastauksia lukee. Vihkivalan uusiminen on hieno tapa juhlia hääpäivää. Ja sitä on tehty tosiaanin yli 20v kuten joku jo mainitsikin.

Mutta noi nekatiiviset kommentit kertoo vain siitä, että oma puoliso ei ehkä haluaisikkaan jatkaa avioliittoa jos saisi noin vain valita. Eikä ainakaan haluaisi uudelleen lupailla sellaista mitä ei enään tunne.

Vierailija
26/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Miksi kukaan ei ole aiemmin ajatellut tälläistä lapsettomia häitä järjestäessään? Lapset ovat erillisessä tilassa eikä hääohjelma häiriinny, samoin lapsille voisivat ohjaajat keksiä mukavaa puuhaa.

Minä tosin maksaisin ohjaajille asiallisen palkan. Taitaa olla minimipalkka n. 9€/h tuosta hommasta

Vierailija
27/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa juhlitaan hääpäivää, ei uusita valoja. Yhteenkään tuollaiseen tilaisuuteen en lähde.

[/quote]

Ei ihme, että suomalaisia pidetään vakavamielisenä ja ankeana kansana, kun kaikki normien ulkopuolinen juhlinta on paheksuttavaa. 

Minusta juhlia ei voi koskaan olla liikaa.

Vierailija
28/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:35"]

Mll 8,2€/tunti, vaikka ois kymmenen tuntia niin hinnaksi ei tule paljoa enempää kun ruoka- ja juomakustannukset jos on pitopalvelu.

[/quote]

Mll ei vaan suostu lähettämään yhtä hoitajaa tuommoista laumaa hoitamaan :-)

Mut eipä se nyt silti ois iso kustannus.
[/quote]

Kyllä suostuu kun kyse on lapsiparkista. Olen itse ollut ainakin viisissä häissä pitämässä.

Vierailija
29/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei todellakaan voi uusia mitään vihkivaloja kun mitään vihkivaloja ei ole edes olemassa. Meillä on vihkikaava (luvataan, ei vannota).

Tuo vihkivala-sanonta on tullut ulkomaisista elokuvista ja sarjoista, meillä ei mitään valoja ole sen enempää vihittäessä kuin vuosipäivänäkään.

Vierailija
30/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:48"]

Suomessa juhlitaan hääpäivää, ei uusita valoja. Yhteenkään tuollaiseen tilaisuuteen en lähde.

[/quote]

Ei ihme, että suomalaisia pidetään vakavamielisenä ja ankeana kansana, kun kaikki normien ulkopuolinen juhlinta on paheksuttavaa. 

Minusta juhlia ei voi koskaan olla liikaa.

[/quote]

Minusta niitä on ihan helvetisti liikaa.

Vierailija
31/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Miksi kukaan ei ole aiemmin ajatellut tälläistä lapsettomia häitä järjestäessään? Lapset ovat erillisessä tilassa eikä hääohjelma häiriinny, samoin lapsille voisivat ohjaajat keksiä mukavaa puuhaa.

Minä tosin maksaisin ohjaajille asiallisen palkan. Taitaa olla minimipalkka n. 9€/h tuosta hommasta

[/quote]

Minä vaatisin tuplapalkan jos joutuisin yksin tuollaista laumaa paimentamaan. Lakisääteisesti edes kaksi hoitajaa ei ole tarpeeksi noin monelle lapselle, varsinkin jos joukossa on alle 3-vuotiaita.

Vierailija
32/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kyllä muutama muukin on tätä tullut ajatelleeksi :D Ei mikään uusi idea.

Vierailija
33/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla kommentoin että sukulaiset ja ystävät ovat mieluiten häissä arvostettuina vieraina, eivät työvoimana. Töiden teettäminen ilmaiseksi on moukkamaista. Jopa kaasous on osin kyseenalaista - rakkain ystävä olkoon kunniavieras eikä juoksutyttö.

Vierailija
34/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:44"]Ystäväsi ei ole kovin fiksu, minä olisin kutsunut sinut juhliin ja jallittanut hoitajaksi kun et enää kehtaa juosta karkuunkaan. Onko lasten vahtiminen muutaman tunnin ajan oikeasti noin kamalaa?
[/quote]

ON! T. Ohis

Vierailija
35/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:51"]Suomessa ei todellakaan voi uusia mitään vihkivaloja kun mitään vihkivaloja ei ole edes olemassa. Meillä on vihkikaava (luvataan, ei vannota).

Tuo vihkivala-sanonta on tullut ulkomaisista elokuvista ja sarjoista, meillä ei mitään valoja ole sen enempää vihittäessä kuin vuosipäivänäkään.
[/quote]

Ei edes luvata. Tahdotaan!

Vierailija
36/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:46"]

Täällä haisee pieni kateuden haju kun noita vastauksia lukee. Vihkivalan uusiminen on hieno tapa juhlia hääpäivää. Ja sitä on tehty tosiaanin yli 20v kuten joku jo mainitsikin.

Mutta noi nekatiiviset kommentit kertoo vain siitä, että oma puoliso ei ehkä haluaisikkaan jatkaa avioliittoa jos saisi noin vain valita. Eikä ainakaan haluaisi uudelleen lupailla sellaista mitä ei enään tunne.

[/quote]

Koeta nyt ymmärtää, että vihkivalat on väärä termi, ollaan Suomessa ja meillä on vihkikaava. Koskaan kuullut? Siinä tahdotaan, ei vannota mitään valoja.

Ja avioliitto sinänsä ei ole jokaisen suurin tavoite ja saavutus, puhut vain omasta puolestasi. Katsos kun avioliitto ei ole mikään yhdessäpysymisen saati uskollisuuden tae, ilman avioliittoakin voi olla yhdessä. Toki monelle naiselle avioliitto on tavoite siksi, että ei ole työhaluja eikä ehkä koulutustakaan, joten mies sitten ns. elättää, mutta jos oma talous on kunnossa, avioliittoa ei välttämättä koe tärkeäksi. Sitäpaitsi, enemmän koituu vaivaakin kun naimisiin mennessä on tehtävä avioehtoa ja muuta molempien omaisuuden suojaamiseksi.

Vierailija
37/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tyttöä Mll:n kautta lapsia vahtimaan ja tilaisuuden nimeksi 20-vuotishääpäivä (tai mikä vuosiluku nyt täyteen tuleekaan), niin homma ok.

Vierailija
38/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vihkivalojen uusiminen on puhekieltä, jokainen varmaan tajuaa ettei Suomessa ole mitään vihkivaloja vaan jo mainittu vihkikaava. Ja vihkimistä ei voi uudistaa, sen voi tehdä vain kerran, toista kertaa ei voi mennä avioon saman henkilön kanssa. Sikäli uudistaminenkin on väärä termi. Liittoa voi juhlistaa, mutta mitään ei uusita, koska aviossa jo ollaan.

Vierailija
39/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/63 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän