Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, mitä ajattelette miehestä, joka virkkaa, neuloo jne.? Turn-off?

Vierailija
21.01.2015 |

No niin. Olen mies, joka neuloo, virkkaa ja ompelee. Joskus kiinnostun muistakin käsityltekniikoista. Jotenkin vaan tykkään sellaisesta puuhasta. Sehän on vain joku kulttuurijuttu, että noita pidetään naisten hommina. Yleensä olen kuitenkin harrastuksestani hiljaa.

Mitä ajettelet tällaisesta tyypistä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki kädentaidot ovat turn-on. 

Vierailija
42/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä Leo Jokela (1927 - 1975) neuloi vaatteita perheelleen. Elokuvassa Isaskar Keturin ihmeelliset seikkailut (1960) hän neuloo yhdessä kohtauksessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelen? Hienoa, kun joku on taitava tekemään käsitöitä.

Vierailija
44/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin jos muuten natsais. Itse olen ollut enemmänkin puutyö naisia.

Vierailija
45/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan herätä tunteita kauheasti. Jos on kiva tyyppi, niin on, riippumatta siitä virkkaako vaiko eikö jos taas kuspiä, niin on sitä, vaikka virkkaisikin. Vaatiihan se silti jonkinlaista rohkeutta mieheltä tehdä naisiin useammin liitettyjä juttuja, että pointsit siitä. 

Vierailija
46/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn-off? Red flag? MIKSI ei voi käyttää suomea!

Vierailija
47/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ANGLISMI!

Vierailija
48/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkkaaminen ja kutominen on liian itseään toistavaa, mutta kankaiden liittäminen ompelukoneella (tai neulalla) onnistuu. Olen joskus tehnyt vaimon kanssa hänelle mekon, joten ei kai se ole iso turn off. Paremmasta 3D-hahmotuskyvystäni oli siinä asiassa hyötyä. Itselleni olen ommellut muunlaisia harrastusvälineitä.

Vaatteita ommellessa joutuu todella pyörittämään 3D-kappaletta mielessään, että osaa ommella asiat oikeassa järjestyksessä ja vieläpä saumavarat sisään päin. 

Terv. Ompeluharrastaja

Vierailija
49/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovat harrastukset ovat kivoja, mutta jos olisi pelkkää tuota olisi kyllä liian vaisu omaan makuun. Jos sekä neuloisi ja laskuvarjohyppäisi olisi enemmän mun makuun.

Vierailija
50/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok!

Vierailija
51/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI ANGLISMI!

KOSKA AVAUKSESSAKIN OLI! TÄMÄ ON VASTAKOHTA!

Vierailija
52/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevä käsistään selviää vaikeistakin ajoista. pitää huolta frendeistä ja kumppanistaan. mammanpojat ei niitä sukkia kudo vaan äijät. tekevät viellä naislleenkin ruokaa. tai kumppanilleen.

Vierailija
53/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina hienoa jos joku on opetellut jonkin uuden taidon ja saa siitä itse iloa. En itse sietäisi yhtään jos minulle naisena sanottaisiin harrastusteni tai työni olevan miesten hommaa.

Vierailija
54/61 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos omaat hyvät testosteroniarvot (mielellään liialliset), eli leukaperät on vahvat, hartiat leveät, ja käyt salilla monta kertaa viikossa. Virkkaus kun ei ihan itsessään pidä tuota lihaskuntoa yllä. Mutta tarviihan kunnon treenin ja ruuan nauttimisen väliin myös välipäiviä, joten vastaus on;

ok punttitreenien välipäivinä, kunhan et ole yli 40, sillä 40+ miehillä tuo kutomisasento voi jo lisätä sydänkohtauksen riskiä.

T.N56 

Vierailija
55/61 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse innostuin neulomisesta näin keski-iässä ja kovasti just mletin, onko se miehelle sopiva harrastus. Mutta jotenkin rentouttavaa ja tuo hyvää mieltä. En siitä kuitenkaan enempää ole muille kertonut, kun en tiedä miten siihen muut suhtautuisi.

Kovin on kyllä vaikeaa vielä alussa hallita tekniikat. Lähinnä kiinnostaisi oppia tekemään huiveja ja pipoja. Sukat ja villapaidat tuntuu vielä liian vaikealta. Säärystimet voisi vielä onnistua, kun taidot paranee. Johonkin neulomiskurssille olisi tosi kiinnostavaa mennä, mutta voisi herättää ihmetystä muissa osallistujissa. Käsityölehtiä tykkään lukea, vaikka niissä olevia neuleita en osaisikaan tehdä.

Vierailija
56/61 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksen jälkeen oli aikaa ja kävin kaupasta hakee tarvikkeet ja tein ohjeiden mukaan pipon. Tuli hyvä, Novitan youtubetäti neuvoi hyvin.

Vierailija
57/61 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turnoff, arvostan että ihmiset osaa ja viitsii tehdä käsitöitä

Vierailija
58/61 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti harrastukset tai työ saavat olla juuri sellaisia mitkä kiinnostavat. Noihin miehen harrastuksina tai työnä ei vaan ole juurikaan Suomessa totuttu, ja siksi voi herättää kummastusta, mutta varmasti myös ihastusta. Itse kannustan.

N53

Vierailija
59/61 |
01.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli kunnon sovinisti ja ajatteli, että miehen pitää kaikki tehdä itse.....naiset ei osaa mitään kunnolla. Isäni oli siitä mielenkiintoinen tapaus, että hän ulotti tämän myös kaikkeen neulomiseen yms. perinteisesti naisten askareisiin. Isäni siis osti vielä yli 70-kymppisenä uuden ompelukoneen itselleen. Hän oikeasti osasi kaiken mihin ryhtyi, niin aivan ylivertaisesti, oli epäinhimillisen hyvä käsistään. Rakensi talot, hitsasi auton pellit, korjasi koneet....ja lyhensi housut lahkeet tai teki verhot ihan tuosta noin vain.

Vierailija
60/61 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijä Leo Jokela (1927 - 1975) neuloi vaatteita perheelleen. Elokuvassa Isaskar Keturin ihmeelliset seikkailut (1960) hän neuloo yhdessä kohtauksessa. 

Löytyi toinenkin neulova miesnäyttelijä: "Lauri Tilkanen näyttelee tv-sarja Hildurissa suomalaista poliisia, joka on intohimoinen neuloja. Sarjan kuvausten aikana Islannissa Tilkanen neuloi villapaidan, ja sittemmin hän on tehnyt niitä lisääkin." HS 10.1.2026