Naiset, mitä ajattelette miehestä, joka virkkaa, neuloo jne.? Turn-off?
No niin. Olen mies, joka neuloo, virkkaa ja ompelee. Joskus kiinnostun muistakin käsityltekniikoista. Jotenkin vaan tykkään sellaisesta puuhasta. Sehän on vain joku kulttuurijuttu, että noita pidetään naisten hommina. Yleensä olen kuitenkin harrastuksestani hiljaa.
Mitä ajettelet tällaisesta tyypistä?
Kommentit (61)
Me sovittais hyvin yhteen, mä tykkään tehdä puutöitä ja rakennella kaikkee mitä pystyy käsityökaluilla :) Tosin ompelukin onnistuu, neulomiseen ja virkkaamiseen ei hermot riitä. Luovat ihmiset on aina puoleensavetäviä, jatka vaan :)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:41"]
Neulo itsellesi nätti neulemekko ja käy kaupassa katsomassa siihen jotkin kivat korkkarit. Sitten baariin iskemään miehiä! Muista käsilaukku myös...
[/quote]
Jopas hauskan jutun vetäisit, kylläpä nyt naurattaa. Nimittäin sinun idioottimaisuutesi. Nostele sinä vaan niitä autonrenkaita persvako vilkkuen ja pura rasvaisia autonosia olohuoneen vaalealla villamatolla kaljaa ryystäen ja alapään juttuja laukoen, niin sinäpä vasta sitten sonni olet :)
Virkkaaminen ja kutominen on liian itseään toistavaa, mutta kankaiden liittäminen ompelukoneella (tai neulalla) onnistuu. Olen joskus tehnyt vaimon kanssa hänelle mekon, joten ei kai se ole iso turn off. Paremmasta 3D-hahmotuskyvystäni oli siinä asiassa hyötyä. Itselleni olen ommellut muunlaisia harrastusvälineitä.
Yleensä miehet hioo taitonsa guru-asteelle oli se sitten kokkaus tai käsityöt. Mulle ei olis turn-off vaikka olishan se vähän erilaista, kun on aina tottunut itse olemaan sen käsityötaituri.
En ymmärrä miksi jotkut harrastukset nähdään "feminiinisinä" tai "maskuliinisina". Mitä tekemistä jollain virkkuukoukkujen heiluttamisella on sukupuolielimien kanssa. Ei mitään, tai ei ainakaan pitäisi olla.
Tosimies heiluttaa jotain ihan muuta kuin virkkuukoukkua, eli kyllä jonkinlainen hormonitoiminnan häiriö asiaan täytyy liittyä...
Mies hoitais sitte tekstiilihommelit, mä remppaisin auton ja rakentelisin huonekaluja :D. Ois siinä ihmisillä ihmettelemistä "kotitöiden" jaosta...
Ei olisi täydellinen turnoffi ja tuskin nyt täysin kuvaakaan koko persoonallisuutta. Liian neitimäisistä miehistä en kyllä kiinnostu mutta ei se neitimäisyys pelkästä harrastuksesta tule :).
Luulisi kaikkien taitojen nostavan ihmisen 'tasoa'. Ainakin sellaisten, joihin ei liity mitään elämän varjopuoliin tai väkivaltaan liittyvää (taistelulajit yms.). Huonoin juttu onkin tuo, että miehen tasoa nostavat harrastukset ovat monesti elinikää lyhentäviä ja rasittavia. Naiset taas voivat tehdä sitä mistä itse tykkäävät.
Suurin osa naisista ei kai osaa myöskään neuloa tai kutoa, joten luultavasti se ei naisen naiseutta vähennä, jos mies osaa.
-Mies 29v-
Ihanaa, olisin kyllä todella otettu jos saisin lahjaksi mieheltäni itseneulotut sukat :)
Sanooko nimi Kaffe Fasset mitään? Käypä ap. googlettamassa. Itse olen nainen, joka ymmärtää mm. autoista enemmän kuin moni mies ja myöskin tietokoneista.
-Mies 29v- Sinä se et tiedä taistelulajeista mitään joten ole hiljaa. Olen treenannut kauemmin niitä taistelulajeja kuin sinä olet elänyt ja voin vakuuttaa, että ne kehittävät ihmistä paljon enemmän positiivisesti kuin moni muu harrastus.
Sinunkin kannattaisi mennä treenaamaan monestakin eri syystä, saisit jotain sisältöä tyhjään elämääsi täällä roikkumisen sijaan, kuntosi kohenisi ja mielialasi nousisi, tapaisit oikeita ihmisiä oikeassa elämässä, oppisit mahdollisesti hieman itsepuolustaitoja ja ennenkaikkea, yksinkertaisen maailmankuvasi laajenisi.
Se olisi hienoa, jos porukka voisi vapaammin tehdä sitä, mikä kiinnostaa ilman, että joku tuomitsee heti. Sellainen lokeroiminen on lopulta aika syvältä. Musta on iän myötä tulossa enemmän ja enemmän sellainen, että kiinnostun kaikenlaisista perinteisisesti naisten juttuina pidetyistä asioista ja vielä panen toimeksi. Jotain kapinaa varmaan. Neitimäisenä en kuitenkaan itseäni pidä ja on mulla ns. miehisiäkin harrastuksia.
Sehän olisikin hienoa, jos löytyisi nainen, jonka kanssa harrasteltaisiin yhdessä.
ap
Ajattelen, että hieno homma! Tykkään itsekin neuloa, virkata ja ommella ja olen harrastanut käsitöitä useita vuosia. Nykyinen miesystäväni on ollut kiinnostunut mun neuletöistä ja haluaisi oppia ainakin nyt virkkaamaan, vaikkakin on sanonut, että näyttää hieman monimutkaiselta. Ehkä mä vielä opetan sille joku päivä.
Onhan noita virkkaavia ja neulovia miehiä, Kaffen tietää moni ja sitten on olemassa esim. sellainen mies kuin Drew Emborsky, aka The Crochet Dude :) Sitten on ne kaksi pääsiäismunia neulovaa miestä, Arne ja Carlos taisivat olla ja muutama vuosi sitten oli pinnalla pipoja virkkaavia nuoria miehiä.
Aika erikoinen. Saattaisin jutella, mutta sitten väistyisin takavasemmalle.
Mun mielestä virkkaaminen, kutominen ja ompeleminen kuuluu kaikille sukupuoleen ja ihonväriin katsomatta
Ei alkuunkaan turn-off, pikemminkin päinvastoin! ♡ Ihanaa, kun mies kehtaa (en kyllä näe asiassa mitään "kehdattavaa") tehdä sitä, mistä pitää, vaikkei se stereotyyppisesti istuisikaan sukupuolirooliin. Arvostan :))