Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.

Vierailija
21.01.2015 |

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Kommentit (374)

Vierailija
241/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta takaisin sinne Ranskaan. Tu es ne pas finlandais.

Vierailija
242/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin jouduimme asumaan Suomessa töiden takia lähes vuoden. Se oli kamalaa. Koko ajan odotin että päästään pian pois. Noilla tilastoilla joissa Suomi nähdään onnelana voidaan heittää vesilintua. Ne eivät millään tavalla kosketa todellisuutta. Olen asunut monessa eri maassa ja jokaisessa on paljon paremmat oltavat. Pysymme poissa Suomesta myös tulevaisuudessa. ( Palkka muuten tuplattiin Suomen työkomennuksen ajaksi koska firman työntekijöistä ei sinne kukaan muu halunnut tulla joten taloudellisesti oli hyvä keikka ja siksi suostuttiin)

Luojan kiitos häivyitte pois. Kuitenkin olette kaiken hyödyn ottaneet Suomen ilmaisesta koulutuksesta. Hyi häpeä teitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaiset sanoo, et Suomes on euroopan vittumaisin ilmastto, koska jopa heinäkuus on lumisateen uhka pahimmas tapauksessa.

Vierailija
244/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori, enkä ole asunut kovinkaan pitkiä aikoja ulkomailla.

Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.

Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.

Varmaan ne saavat kovin totuudenmukaisen kuvan Suomesta kun viikon pari asuvat hotelleissa ja käyvät turistinähtävyydet läpi. Useimmat ulkomailla syntyneet kaverini jotka täällä asuvat haaveilevat poismuutosta.

Samoin sinun ruusuiset kuvat häviävät kun asut muutaman vuoden ulkomailla. Ei se ruoho ole sen vihreämpää aidan takana.

Olen nyt 20 vuotta asunut ulkomailla enkä ole vielä kyllästynyt. Täällä on miellyttävä ilmasto, hyvä terveydenhuolto, maukasta ruokaa, mukavia ihmisiä ja oikein miellyttävä ja rento ilmapiiri. 

MIKSI TÄNNE SITTEN KIRJOITTELET? KESKITY ELÄMÄÄSI SIELLÄ. VALHEESI HAISEE.

Vierailija
245/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurooppalaiset sanoo, et Suomes on euroopan vittumaisin ilmastto, koska jopa heinäkuus on lumisateen uhka pahimmas tapauksessa.

EIVÄT OLE TAINNEET MATKUSTELLA PAHEMMIN. IRLANTI JA ISO-BRITANNIA, VETTÄ VOI ALKAA SATAA YHTÄKKIÄ MILLOIN VAIN. ENTÄS ISLANTI, EI LÄMMINTÄ PÄIVÄÄ EDES KESÄLLÄ.

Vierailija
246/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.

Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.

Varmaan ne saavat kovin totuudenmukaisen kuvan Suomesta kun viikon pari asuvat hotelleissa ja käyvät turistinähtävyydet läpi. Useimmat ulkomailla syntyneet kaverini jotka täällä asuvat haaveilevat poismuutosta.

Samoin sinun ruusuiset kuvat häviävät kun asut muutaman vuoden ulkomailla. Ei se ruoho ole sen vihreämpää aidan takana.

Olen nyt 20 vuotta asunut ulkomailla enkä ole vielä kyllästynyt. Täällä on miellyttävä ilmasto, hyvä terveydenhuolto, maukasta ruokaa, mukavia ihmisiä ja oikein miellyttävä ja rento ilmapiiri. 

KOVASTI SUN ON IKÄVÄ SUOMEA.

Vierailija
247/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon että vittumaiset nuoret vasemmistolaiset iskevät silmään katukuvassa. 

Vierailija
248/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, vain neljä lumetonta kuykautta eteläsuomessakin, kesä-syyskuu. Esim. Tanskassa on vain pari pv lunta vuodes, tammikuussa. Silti Tanska ei o ku 600 km etelää suomen etelä-rannikosta.

Vierailija
249/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaj.Kateus isko koko rahan eestä.

Vierailija
250/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 39-vuotta. kirjoitti:

Olen asunut kohta 12-vuotta Saksassa ja voin kertoa, että kyllä Suomi on todellakin 2000-luvulla viimeistään ajettu suohon, niin kuin joku tuolla topicin alussa kirjoitti.

Näin huonoa hallitusta/maan-johtoa, verotusta, lainsäädäntöä yms. ei ole missään muussa hyvinvointivaltiossa. Paitsi, että Suomi ei tule siihen kauaa lukeutumaan, max. 20v.

Lähdin Berliiniin 2000-luvun alussa töiden perässä, samalla kun erosin ex-vaimosta. Ainoa mikä jäi harmittamaan, että yhteinen lapsi jäi äidilleen Suomeen, tietysti yhteisellä päätöksellä. Mutta eipä ole iso murhe, Lufthansa lentää päivittäin tänne ja ei ole kuin yksi lapsi, niin matkanteko on erittäin edullista.

Hain Saksan kansalaisuuden 3-vuotta sitten ja samalla luovuin täysin ehdoin Suomen kansalaisuudesta ja samalla tietysti passista.

Täytyy sanoa, että ollut elämäni paras päätös.

Ei enää ikinä Suomeen, Saksalainen ja ylpeä siitä!

toiv olet myös ylpeä n a t s i perinnöstä

Vierailija
251/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaj.Kateus isko koko rahan eestä.

Itse asiassa ei iske. Ihmettelen mitä tältä palstalta haet, jos elämäsi kerran on muulla. Olet säälittävä.

Itse osaan englantia, ranskaa, saksaa, ruotsia loistavasti, joten voisin halutessani myös muuttaa.

Vierailija
252/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin muuttaa Ranskaan, mutta palkat on niin surkeat. Julkiset palvelut ihan ok, joten mietin pitkään. Mieluummin menin kauemmas etelään.

Vierailija
253/374 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nyt valtiovelkoineen ja hintatasoineen kriisiytymässä muutaman kk sisään. Kun jo valmiiksi maailman kalleimpiin maihin kuulumalla, kansan surkea ostovoima alkaa nyt leikkautua maailmalta tulevan ja paljolti korruptiosta johtuvasta inflaatiosta. Eli siitä että huvikseen nostaa hintoja kaikki tahot. Valmiiksi valtio ja kansa jättivelkaantunut. Suomesta yksinkertaisesti loppuu raha.

Suomessa ei saa töitä. Ei sitten millään.

Poliitikkojen, massiivisen julkisen sektorin, feminismin ja fake plaisten tuhoama maa. Tuhottu. Pilalla.

Vierailija
254/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on paska maa, muutan täältä heti pois kun mahdollista.

Vierailija
255/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa on paska maa!

Vierailija
256/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset laitetaan samalla tutkinnolla työkokeiluun ja toiset saa vakituisen työpaikan.

Ei kiinnosta työelämä enää

Vierailija
257/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin ärsyttää hintataso, huonot palkat ja liian iso porukka elämässä käsi toisen taskussa. Kun verot olisi alemmat, niin talouskin voisi rullata paremmin ja töitä löytyisi useammalle. Nyt ollaan mieluusti näin, koska ei haluta tehdä tukien takia matalapalkkatöitä, joita tuolla syntyisi.

Teetkö sinä sitten niitä matalapalkkatöitä? Niinpä.

Vierailija
258/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on liian kallista Suomessa, huonoon ostovoimaan nähden. Baarissa joku tuoppi on kohta 10e. Röökien hinnat rassattu kans ylöspäin joka vuosi. K annabis kieltolakia ja varmaan maksulliset naiset nostaa kans taksojaan pian. Ja tää on kans rasistinen maa. Ainoa hyvä asia on että voin lorvailla päivät pitkät työttömänä koska kela maksaa vuokran, puhelimen, netin, ja sähkölaskun. Kiva ku ei tarvii tehä mitään.

Vierailija
259/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lottovoitto asua Suomessa, tuskimpa vaan. kirjoitti:

Lottovoitto syntyä Suomeen, tuskimpa!

Kekkosen aikaan ko.sanonta oli vielä hiukan korostan sanaa "hiukan" sinneppäin.

Kyllä tämä on täysin holhottu, epäkorrekti, sivistymätön ja hävettävä valtio.

Sääliksi käy sotsveteraaneja ja kansamme rakentajia, jonka työn tulos on nyt viimeistään 2000-luvulla huuhdottu viemäristä alas.

Itse ympäri maailmaa paljon matkanneena ja Sveitsissä asuneena, voin kertoa, että näin se vaan on.

Itselläni 2-vanhat kaksoistytöt täällä Suomessa, exäni kanssa yhteishuoltajuudella, joka vielä toistaiseksi, jarruttaa lähtöäni.

Mutta kun tytöt vielä pari vuotta kasvaa, niin minä sanon tälle perähikijälle "auf Wiedersehen" ja painelen Hampuriin suorinta tietä.

Teen jo paljon keikka hommia Saksaan ja solminut työasiat siihen pisteeseen, että kun matkalaukku on pakattu, niin siellä alkaa työt.

Suosittelen oikeasti ihmisiä harkitsemaan missä asuu, minne ne omat verorahat menee.

Missään muussa hyvinvointi-valtiossa ei voi päästä ministeriksi, työtön paperimies, joka käynyt pelkän peruskoulun kun Suomessa tämä Jari Lindström.

Ei tuollainen henkilö voi oikeasti hoitaa tuollaista virkaa ja se itseasiassa nähtiin. Oli pari kuukautta töissä ja jäi pitkälle burnoutille, tilalle palkattiin ammattihenkilö hoitamaan asiaa ja nyt menee sitten kahdet verorahat yhdestä työstä.

Tässä vain yksi pieni esimerkki.

Saksassa voi kyllä asua jonkin aikaa rahan takia mutta ei minkään muun,kauheita juoruämmiä täynnä koko maa.

Jep, tapailin saksalaista miestä ja voi ihme miten jaksoi juoruilla ja vänistä. Tuumasin, että keskity omaan elämään äläkä stalkkaa muita! Todella tympeää, kun toinen vahtaa naapurista kuuluvia seksiääniä jne.

Vierailija
260/374 |
03.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen opintojen kautta paljon ulkomaalaisia. Joka ikinen heistä on sanonut kuinka suomalaiset ovat hiljaisia ja tylyja, kuinka täällä on käsittämättömän vähän tekemistä ja sekin vähä on kallista, ja että heillä oli aivan liian positiivinen kuva maasta.

Jokainen halusi alkujaan suomesta töitä, mutta huomattuaan millaista täällä on, ja kuinka vaikea töitä on löytää, ovat muuttamassa takaisin kotimaihinsa. Siellä koulutusta arvostetaan, täällä nämä akateemiset ihmiset ovat saaneet parhaimmillaan vain siivoojan ja lehdenjakajan töitä...

Ja ne onnettomat, jotka ovat täältä töitä saaneet ennen Suomeen muuttamista, ovat jo parin kkn jälkeen ihan kypsiä. Paikallisiin on todella! vaikea tutustua, vapaa-ajan puuhat sinkuille todella tylsät ja olemattomat. Kaikki pyörii ydinperheen ympärillä. Voin allekirjoittaa ko ongelmat ihan täysin näin kolmekymppisenä sosiaalisena sinkkuna. Tähän päälle vielä mälsä ilmasto ja korkeakoulutettujen huono palkkataso sekä hyvävelikerhot.