Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä magneetti astianpesukoneeseen (puhtaat/likaiset)?

Vierailija
20.01.2015 |

Saako stadista tai kotimaisesta verkkokaupasta käännettävä magneettia, jossa on tekstinä toisella puolella puhtaista asioista kertova teksti ja toisella puolella likaisista kertova? Kielellä ei ole muuten ole väliä kunhan on suomi, ruotsi tai englanti.

En ole mistään löytänyt. Ruotsissa on näitä myynnissä verkkokaupassakin mutta varmaan tulee kuluja reippaasti tänne Suomeen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, ostin sellaisen n.3kk sitten Citymarketista.

Vierailija
22/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan olla pitkäänkin poissa kotoa, joten hyvin saattaa olla puhtaat koneessa odottamassa tyhjennystä (jos vaikka viimeisenä illalla ollut pyörimässä), joten olen kaipaillut myös tuota. Sitä en kyllä ymmärrä, mitä väliä kielellä on. Aika nopeasti kai oppii myös saksan tai vaikka viron kielistä, mitä kumpainekin sana tarkoittaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein itse wordilla lapun, printtasin, leikkasin muotoon, laminoin ja iskin koristemagneetilla kiinni tiskariin. Jos joku ihmettelee vaivannäköä, sekä mies että tytär ovat hiukka hajamielisiä addeja.

Vierailija
24/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, ostin sellaisen n.3kk sitten Citymarketista.

Ketju on yli 5 v. vanha. Ehkä niitä ei ollut silloin joka marketissa.

Vierailija
25/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh 

Mulla on kaksi astianpesukonetta. Toisessa likaiset, toisessa puhtaat. Helppoa.

Zinc

Vierailija
26/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä koneeseen tekstit PUHTAAT ja LIKAISET ja laita sitten mikä tahansa magneetti sen tekstin kohdalle, mikä kulloinkin on oikea.

Vierailija
27/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?? Astiat pistetään kaappiin kun kone on pesty jotta saadaan laittaa käytöstä suoraan likaset koneeseen eikä jätetä niitä tiskipöydälle lojumaan.

Juu ja on mulla lapsia joten ei ole mikään tekosyy parin minuutin hommalle. Enemmän aikaa täällä menee.

Vierailija
28/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita toiseen koneeseen puhtaat ja toiseen koneeseen likaiset

Helppoa kuin heinänteko!

Zinc

Vierailija
29/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole luova ja tee itse.

Vierailija
30/39 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä huomaan ihan vaan koneen avaamalla onko astiat puhtaita vai likaisia...

Stadilaisille se ei ole noin yksinkertaista, pitää olla magneetti.

Vierailija
31/39 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikeaa katsoa onko puhtaat vai likaiset.

Mun mies ei ainakaan näe, 51v.

Teinit yhtä sokeita.

Vierailija
32/39 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävänsävyistä kommentointia yllä - ei taida monellakaan olla lapsia/nuorisoa, jotka auttavat kotitöissä? Näille on tarvetta ainakin meillä sekä myös työpaikalla jossa ei myöskään ole äitiä joka huolehtisi muitten puolesta tiskarin täyttämisestä...

Täyttämisestä ei tarvitse erikseen kenenkään huolehtia, kun vain opettelee / opettaa laittamaan likaiset käytön jälkeen koneeseen eikä tiskipöydälle. Samalla logiikalla puhtaat laitetaan kaappiin kun kone on työnsä tehnyt. Jos joku taloudessa jättää likaisia pitkin pöytiä, ne vain jätetään niille sijoilleen niin kauan kunnes astiat loppuvat. Jokainen oppii. Ihan jokainen.

Vierailija
33/39 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/39 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?? Astiat pistetään kaappiin kun kone on pesty jotta saadaan laittaa käytöstä suoraan likaset koneeseen eikä jätetä niitä tiskipöydälle lojumaan.

Juu ja on mulla lapsia joten ei ole mikään tekosyy parin minuutin hommalle. Enemmän aikaa täällä menee.

Eli sinä olet sillä siunaaman sekunnilla, kun tiskikone lopettaa, heti tyhjentämässä sitä? Meillä ainakin saattaa olla, ettei kukaan ehdi tyhjentää tiskikonetta heti kun se pysähtyy ja voi myös olla, ettei joku perheestä tiedä sen olleen juuri päällä.

Onko se sinulta pois, jos joku haluaa omaa elämäänsä helpottamaan tuollaisen magneetin? Ilmeisesti on yleisempikin ongelma, kun aloitus on vuodelta 2015 ja sitä on tässä välissä useamminkin nosteltu esille.

(ja joo, meillä on tuollainen magneetti. Aiemmin oli kontaktimuovilla päällystetty lappu, jonka toisella puolella luki puhtaat ja toisella likaiset ja se sinitarralla koneessa kiinni, mutta se lappu ei ollut kyllä kovin nätti eikä pysynyt hyvänä pitkään. Hommattiin siis magneetti)

Vierailija
35/39 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhh. Ei tartte olla dementikko, ADHD riittää

Vierailija wrote:

Mihin ihmeeseen tarvitse tuollaista magneettia? Eikö asia selviä muuten? Tämä on jatkumoa sisustustrendille, jossa jokaisessa purkissa lukee, mitä siellä on tyyliin BREAD, COFFEE, SERVIETTES etc. Tulee mieleen joku dementikon koti, kun kaikissa itsestäänselvissäkin jutuissa pitää lukea käyttötarkoitus.

Ja toisekseen, eikö kone pääasiassa aina sisällä likaisia astioita? Meillä ainakin kone tyhjennetään heti kun se on puhdas, toimnepiteeseen menee se 3 minuuttia. Miksi tarvitaan erityinen kyltti kertomaan, että koneessa on puhtaita astioita?

Vierailija
36/39 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luukun avattuaan jo pitäisi pystyä hajun perusteella päättelemään, ovatko puhtaita vai likaisia.

Vierailija
37/39 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on jatkumoa sisustustrendille, jossa jokaisessa purkissa lukee, mitä siellä on tyyliin BREAD, COFFEE, SERVIETTES etc.

Ja tietysti englanniksi.

Vierailija
38/39 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se voi laittaa ne astiat kaappiin samantien joka on laittamassa putaat lappua eli sitä lappua ei edes tarvitse

Vierailija
39/39 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö se voi laittaa ne astiat kaappiin samantien joka on laittamassa putaat lappua eli sitä lappua ei edes tarvitse

Puhtaat-lappu laitetaan tietysti päälle jo silloin, kun koneen käynnistää, eihän siitä muuten ole hyötyä.