Mistä magneetti astianpesukoneeseen (puhtaat/likaiset)?
Saako stadista tai kotimaisesta verkkokaupasta käännettävä magneettia, jossa on tekstinä toisella puolella puhtaista asioista kertova teksti ja toisella puolella likaisista kertova? Kielellä ei ole muuten ole väliä kunhan on suomi, ruotsi tai englanti.
En ole mistään löytänyt. Ruotsissa on näitä myynnissä verkkokaupassakin mutta varmaan tulee kuluja reippaasti tänne Suomeen.
Kommentit (39)
Itse saatan olla pitkäänkin poissa kotoa, joten hyvin saattaa olla puhtaat koneessa odottamassa tyhjennystä (jos vaikka viimeisenä illalla ollut pyörimässä), joten olen kaipaillut myös tuota. Sitä en kyllä ymmärrä, mitä väliä kielellä on. Aika nopeasti kai oppii myös saksan tai vaikka viron kielistä, mitä kumpainekin sana tarkoittaa..
Mä tein itse wordilla lapun, printtasin, leikkasin muotoon, laminoin ja iskin koristemagneetilla kiinni tiskariin. Jos joku ihmettelee vaivannäköä, sekä mies että tytär ovat hiukka hajamielisiä addeja.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, ostin sellaisen n.3kk sitten Citymarketista.
Ketju on yli 5 v. vanha. Ehkä niitä ei ollut silloin joka marketissa.
Höh
Mulla on kaksi astianpesukonetta. Toisessa likaiset, toisessa puhtaat. Helppoa.
Zinc
Kiinnitä koneeseen tekstit PUHTAAT ja LIKAISET ja laita sitten mikä tahansa magneetti sen tekstin kohdalle, mikä kulloinkin on oikea.
Täh?? Astiat pistetään kaappiin kun kone on pesty jotta saadaan laittaa käytöstä suoraan likaset koneeseen eikä jätetä niitä tiskipöydälle lojumaan.
Juu ja on mulla lapsia joten ei ole mikään tekosyy parin minuutin hommalle. Enemmän aikaa täällä menee.
Kirjoita toiseen koneeseen puhtaat ja toiseen koneeseen likaiset
Helppoa kuin heinänteko!
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä huomaan ihan vaan koneen avaamalla onko astiat puhtaita vai likaisia...
Stadilaisille se ei ole noin yksinkertaista, pitää olla magneetti.
Miksi on niin vaikeaa katsoa onko puhtaat vai likaiset.
Mun mies ei ainakaan näe, 51v.
Teinit yhtä sokeita.
Vierailija kirjoitti:
Todella ikävänsävyistä kommentointia yllä - ei taida monellakaan olla lapsia/nuorisoa, jotka auttavat kotitöissä? Näille on tarvetta ainakin meillä sekä myös työpaikalla jossa ei myöskään ole äitiä joka huolehtisi muitten puolesta tiskarin täyttämisestä...
Täyttämisestä ei tarvitse erikseen kenenkään huolehtia, kun vain opettelee / opettaa laittamaan likaiset käytön jälkeen koneeseen eikä tiskipöydälle. Samalla logiikalla puhtaat laitetaan kaappiin kun kone on työnsä tehnyt. Jos joku taloudessa jättää likaisia pitkin pöytiä, ne vain jätetään niille sijoilleen niin kauan kunnes astiat loppuvat. Jokainen oppii. Ihan jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Täh?? Astiat pistetään kaappiin kun kone on pesty jotta saadaan laittaa käytöstä suoraan likaset koneeseen eikä jätetä niitä tiskipöydälle lojumaan.
Juu ja on mulla lapsia joten ei ole mikään tekosyy parin minuutin hommalle. Enemmän aikaa täällä menee.
Eli sinä olet sillä siunaaman sekunnilla, kun tiskikone lopettaa, heti tyhjentämässä sitä? Meillä ainakin saattaa olla, ettei kukaan ehdi tyhjentää tiskikonetta heti kun se pysähtyy ja voi myös olla, ettei joku perheestä tiedä sen olleen juuri päällä.
Onko se sinulta pois, jos joku haluaa omaa elämäänsä helpottamaan tuollaisen magneetin? Ilmeisesti on yleisempikin ongelma, kun aloitus on vuodelta 2015 ja sitä on tässä välissä useamminkin nosteltu esille.
(ja joo, meillä on tuollainen magneetti. Aiemmin oli kontaktimuovilla päällystetty lappu, jonka toisella puolella luki puhtaat ja toisella likaiset ja se sinitarralla koneessa kiinni, mutta se lappu ei ollut kyllä kovin nätti eikä pysynyt hyvänä pitkään. Hommattiin siis magneetti)
Öhh. Ei tartte olla dementikko, ADHD riittää
Vierailija wrote:Mihin ihmeeseen tarvitse tuollaista magneettia? Eikö asia selviä muuten? Tämä on jatkumoa sisustustrendille, jossa jokaisessa purkissa lukee, mitä siellä on tyyliin BREAD, COFFEE, SERVIETTES etc. Tulee mieleen joku dementikon koti, kun kaikissa itsestäänselvissäkin jutuissa pitää lukea käyttötarkoitus.
Ja toisekseen, eikö kone pääasiassa aina sisällä likaisia astioita? Meillä ainakin kone tyhjennetään heti kun se on puhdas, toimnepiteeseen menee se 3 minuuttia. Miksi tarvitaan erityinen kyltti kertomaan, että koneessa on puhtaita astioita?
Kyllä luukun avattuaan jo pitäisi pystyä hajun perusteella päättelemään, ovatko puhtaita vai likaisia.
Vierailija wrote:
Tämä on jatkumoa sisustustrendille, jossa jokaisessa purkissa lukee, mitä siellä on tyyliin BREAD, COFFEE, SERVIETTES etc.
Ja tietysti englanniksi.
Eikö se voi laittaa ne astiat kaappiin samantien joka on laittamassa putaat lappua eli sitä lappua ei edes tarvitse
Vierailija wrote:
Eikö se voi laittaa ne astiat kaappiin samantien joka on laittamassa putaat lappua eli sitä lappua ei edes tarvitse
Puhtaat-lappu laitetaan tietysti päälle jo silloin, kun koneen käynnistää, eihän siitä muuten ole hyötyä.
Hassua, ostin sellaisen n.3kk sitten Citymarketista.