Mistä magneetti astianpesukoneeseen (puhtaat/likaiset)?
Saako stadista tai kotimaisesta verkkokaupasta käännettävä magneettia, jossa on tekstinä toisella puolella puhtaista asioista kertova teksti ja toisella puolella likaisista kertova? Kielellä ei ole muuten ole väliä kunhan on suomi, ruotsi tai englanti.
En ole mistään löytänyt. Ruotsissa on näitä myynnissä verkkokaupassakin mutta varmaan tulee kuluja reippaasti tänne Suomeen.
Kommentit (39)
Me ei säilytetä puhtaita astioita koneessa. Kun kone lopettaa pesun, avataan ovi raolleen, kun ovat kuivat, laitetaan kaappiin. Jos kone ei hurise ja ovi on kiinni, on siellä likaiset. Ei tartte magneettia kun osataan käyttää järkeä ja päätellä ilmankin.
Asiaa ihmettelevillä ei ole teini-ikäisiä lapsia!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:06"]
Joku vielä petkutti tuota vitosen urpoa kommenttia.
[/quote]
Kuka petkutti ja miten? Ja mikä siinä oli urpoa? Kyllä sen ihan oikeasti tajuaa tyhmempikin ihan koneen luukkua avamaalla, että onko siellä puhtaita vai likaisia astioita... :D
T. Vitonen
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:32"]
Asiaa ihmettelevillä ei ole teini-ikäisiä lapsia!
[/quote]
On kyllä. Kaksin kappalein. Kuinka niin?
T. Nro 5
Jos tuollaisia ei löydy, niin eikö voisi käyttää ihan vain P ja L kirjainta (lasten kirjainmagneeteista)? Olen ainakin yhdessä perheessä nähnyt käytettävän noita.
Voisi. Tai post it - lappua, jollainen on tällä hetkellä käytössä. Mutta haluaisin käännettävän magneetin.
Mä kyllä huomaan ihan vaan koneen avaamalla onko astiat puhtaita vai likaisia...
Tai sitten vaan _joku_ magneetti, silloin kun on likaiset koneessa, magneetti on. Ja kun on puhtaat, magneettia ei ole. Meillä on sellanen käden muotoinen eli "älä ota, tääl on likaisia.."
Tee itse. On niitä magneetteja ja voi askarrella oman tai kirjoittaa
Joku vielä petkutti tuota vitosen urpoa kommenttia.
Mihin ihmeeseen tarvitse tuollaista magneettia? Eikö asia selviä muuten? Tämä on jatkumoa sisustustrendille, jossa jokaisessa purkissa lukee, mitä siellä on tyyliin BREAD, COFFEE, SERVIETTES etc. Tulee mieleen joku dementikon koti, kun kaikissa itsestäänselvissäkin jutuissa pitää lukea käyttötarkoitus.
Ja toisekseen, eikö kone pääasiassa aina sisällä likaisia astioita? Meillä ainakin kone tyhjennetään heti kun se on puhdas, toimnepiteeseen menee se 3 minuuttia. Miksi tarvitaan erityinen kyltti kertomaan, että koneessa on puhtaita astioita?
Itse käytän tarralappua, mutta "oikea" olisi hakusessa. Itse tehty olisi kyllä hieno:D
Töissä tuo on ihan kätevä. Meidän on peräisin Tukholmasta.
Todella ikävänsävyistä kommentointia yllä - ei taida monellakaan olla lapsia/nuorisoa, jotka auttavat kotitöissä? Näille on tarvetta ainakin meillä sekä myös työpaikalla jossa ei myöskään ole äitiä joka huolehtisi muitten puolesta tiskarin täyttämisestä...
Käsin tiskaamalla ei tule tuollaisia ongelmia....
Itse tilasin Makerspointista mustan käännettävän magneetin. Eikä ole sekoittuneet puhtaat ja likaiset enää. Siis tuolta: https://kauppa.makerspoint.fi/fi/product/2384_9600172
Mä olin halpahallissa katsovinaan että siellä oli jotain leikattavaa magneettia, en tarkkaan katsonut mutta mietin että voisi olla kiva itse tulostaa. Meillä vaan jääkaapissa on jo riittävästi läpysköjä, eikä mitään tarvetta niille.