Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joskus seksin yhteydessä käteni ja koko kroppani käyttäytyy kuin olisin " halvaantunut" ?

Vierailija
19.01.2006 |

Etenkin kädet, kämmenet menee suppuun, enkä saa edes peukkuja " auki" . Ja kihelmöi ja pistelee, samoin kasvot. Tuntuu kuin olisi halvaantunut tai muuten hetkellisesti vammautunut. Siitä se sitten laukeaa seksin loputtua ja silloin käsiin sattuu.

Orgasmin saantiin tämä ei vaikuta kuin henkisellä tasolla...

Ja olen siis nainen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla taas rakastelun ja kiiman yhteydessä olen huomannut tuon halvaantumisen sillä tavalla, että minun " aivot halvaantuu" , en ymmärrä hirveän monimutkaisia asioita sillä hetkellä ja en havaitse ympäristöä ja naapurit kuulee naiskentelun ääniä, joista kumppanini ei tykkää, siis naapureiden takia, mutta siis kaiken syypää on tuo minun " älyllinen halvaus" , joka alkaa kuin nappia painamalla...

Vierailija
2/2 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on melkoisella varmuudella lievästä hyperventilaatiosta, jolle juuri tuollainen kihelmöinti ja sormien asento (ns. lapsenpäästöasento) jossa peukalot vetävät kämmentä kohden on tyypillistä. Ilmiö on vaaraton ja melko yleinen, esim. jännitettäessä.

Hyperventilaatio johtuu väärästä hengitystavasta, eli hengität lyhyesti ja tiheään jolloin aivoista poistuu hiilidioksiidia. Aivot säätelevät hengitystä hiilidioksiidimäärän avulla (vaikka käyttävätkin happea).

Voit testata asian siten, että seuraavalla kerralla kun ilmiö tapahtuu hengität vaikkapa 10-20 sekunttia paperipussiin (siis hengität samaa ilmaa edestakaisin). Koska uloshengityksessä on enemmän hiilidioksiidia kuin sisäänhengityksessä lisääntyy kehosi hiilidioksiidi pitoisuus samaa ilmaa hengitettäessä ja tuntemukset (kihelmöinti ja sormien asento) häviää.

Eiköhän tuolla sanalla hyperventilaatio löydy netistäkin jotain lisätietoa niin voit vielä tarkistaa sopivat löydökset ilmiöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla