Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exälle kirje

Vierailija
11.01.2015 |

Onko kukaan kirjoittanut kirjettä exälle? Haluan kirjottaa hänelle kirjeen jossa kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja niin. Suhteemme päättyi aikanaan kun hän ei enään rakastanut minua ja ei halunnut elää suhteessa jota kohtaan ei tunne rakkautta. Kertokaa mitä voisin kirjoittaa hänelle negatiiviset vastaukset voi jättää pois

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:24"]

Kyllä hän lähtee, uskoisin ainakin näin, koska halusi olla kaveri eron jälkeen eikä menettää minua.

[/quote]

Luota sitten ystävyyteen. Jos teillä on edelleen hyvät välit, niin lähtee varmasti ystävänä mielellään siinä vaiheessa kun olette molemmat päässeet erosta yli ja aloittaneet uudet elämät.

Vierailija
22/41 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kirjoittaisin kirjeen, jos mulla olisi viälä sanottavaa.

Saat sillä lailla puhdistettua mielesi. Se on se tärkein. Ja kun olet tarpeeksi perusteellinen, etkä jätä arvailuille varaa, niin se toinen osapuoli voi myös olla rehellinen.

Sitten sen näkee onko mitään tai onko ero lopullinen.

kirjoita ihmeessä. 

Se on puhdistavaa ja se on rehellistä ja aitoa.

mitään et siinä menetä, jos kirjoita. Voitat vain.

sitten voit katsoa mitä tapahtuu ja et jää roikkumaan epävarmoihin tunteisiin ja siihen meijereiden, että olitko tarpeeksi selkeä ja ilmaisiksi itsesi kunnolla. vaan voit jatkaa matkaa.

kirje on hyvä kohta nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muut kirjoittaisi sun puolesta sun tunteista...?
Ryhtiä nyt, sanota edes itse rehellisesti omat tunteet, jos saat niihin vastakaikua niin voin jotain mahkuja vielä olla.

Vierailija
24/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe on varmaan jo loppuun käsitelty, mutta koska itsellä samanlaisia kokemuksia/tuntemuksia että pitäisi kirje kirjoittaa vastaan tähän. Itselläni on erosta aikaa n. 3kk mutta edelleen häntä ajattelen ja minulla tunteita häntä kohtaan. Erossa minä olen se jätetty osapuoli. Eroon johti vain muutama sana jotka hieman loukkasi häntä kun menin sanomaan ilkeyksiä stressin ja paineen alla joita silloin kouluasioiden tiimoilta oli päällä. Hän ei suostunut keskustelemaan asioista vaan käyttäytyi lapsellisesti jota itsekkin sitten tein kun olin surun ja suuttumuksen sekaisissa tuntemuksissa jätetyksi tulon takia hetken aikaa. Mutta nyt kun aikaa on kulunut olen itse vieläkin todella vahvoin tuntein mukana koko jutussa ja selvittänyt päätä, haluan todella vain hänet. Vaikka en voi toista "pakottaa" rakastamaan ja tuntemaan minua kohtaan samoin kuin minä häntä kohtaan, enkä tiedä onko hänellä mitään tunteita minua kohtaan aion hänelle silti kertoa ajatukseni ja tunteeni kirjeen muodossa vielä lähiaikoina. Jos ei siitä mitään muuta hyötyä ole niin ainakin se että minä saan ajatukseni kerrottua johti ne sitten jatkossa uudelleen yrittämiseen tai ei.

Ärsyttää lukea näitä "älä kirjoita, ihan typerää" kommentteja, todellakaan se ei ole typerää! Typerää on olla kirjoittamatta ja kertomatta tunteistaan ja ajatuksistaan jos niitä vielä kerran exää kohtaan on. Toki en sitä sano etteikö se ole vähän tilanteesta riippuvaa, eroon johtaneet syyt ym. ne on puntaroitava ensin ennen kuin voi sanoa onko se vain provoa ja toiselle pahanmielen tuottamista vai oikeasti tunneperäistä ja itselle tärkeää.

Niin ja kun kerroin koulujuttujen aiheuttamasta stressistä ja paineesta, olin siis silloin viimeisiä hetkiä koulunpenkillä amkissa. Stressaavimmat hetket sen koulunaikana!

Tämä kirjoitus varmaan herättää jonkinlaista närkästystä taas joissain ihmisissä, mutta meitä on moneen junaan joten se suotakoon.

Vierailija
25/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:24"]

Kyllä hän lähtee, uskoisin ainakin näin, koska halusi olla kaveri eron jälkeen eikä menettää minua.

[/quote]

Helvata. Jos olet mun exä niin anna tulla se kirje. Sillä tunteita on vielä..

Vierailija
26/41 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollaisen avautumiskirjeen (tai oikeastaan kolmetoista + kaikki viestit) eron jälkeen saanut, vaikka ilmoitin etten halua olla yhteyksissä.
Antakaa niiden eksien olla, jos haluavat olla rauhassa.

Vierailija
27/41 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähetin eksälleni kirjeen/ viestin, jossa selitin syitä miksi minä halusin lopettaa aikanani suhteen... Se vaivasi minua, koska itse suhteen lopetin äkkiseltään ilman selityksiä, ja sen jälkeen yhteydenpito loppu kokonaan. Halusin tavallaan jälkikäteen selittää syitä miksi suhteemme loppui itselleni ja hänelle. Vastausta ei ikinä tullut, mutta sitä en kaipaakkaan. Halusin vain tehdä päätöksen niille muistoille mitä minulle jäi suhteesta, enkä halua mitään negatiivisia muistoja jäämään mieleen, oli tosi helpottavaa lähettää eksälle kirje, ja päästää itse irti vanhoista tunteista ja muistoista.

Suosittelen sitä kaikille, joita muistot eksästä vaivaavat :) Se ei juurikaan satuta eksää, koska aikaa on jo mennyt. Mutta se voi olla tärkeää itselle sanoa asiat jotka vaivaa ääneen/ kirjoittaa ne paperille.

Vierailija
28/41 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:04"]Ja henkilö on nainen jolle tämän kirjoitan -Ap
[/quote]

Hei, älä ole nyt noin 'fag'. Ihan vitun himoa ja noloa kirjoitella jollekin ex-muijalle jotakin ruikutuskirjettä. Luuletko oikeesti, että ottaa sut takas, kun olet noin tarvitseva ja nolo? Jatka elämääs. Uusia naisia ja uusia seikkailuja.

Vierailija
29/41 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:53"]

Onko kukaan kirjoittanut kirjettä exälle? Haluan kirjottaa hänelle kirjeen jossa kerron mitä tunnen häntä kohtaan ja niin. Suhteemme päättyi aikanaan kun hän ei enään rakastanut minua ja ei halunnut elää suhteessa jota kohtaan ei tunne rakkautta. Kertokaa mitä voisin kirjoittaa hänelle negatiiviset vastaukset voi jättää pois

[/quote]

"suhteemme päättyi aikanaan"... siitä on siis jo vuosia?

Vierailija
30/41 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kirjoittaa kirje. Mutta kun olet kirjoittanut sen, anna sen olla viikon tai kaksi ja lue se sitten uudelleen. Ja kirjoita kirje uusiksi - olen varma, että haluat korjata jotain. Ja odota taas viikko tai jopa kaksi. Ja lue kirje sitten uudelleen. Jos siinä on edelleen ne asiat, jotka haluat exällesi sanoa ja kirjeen lähettäminen tuntuu yhä välttämättömältä, anna mennä.

Vierailija
31/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti. Älä ole mikään simp. Keskity tekemään itsestäsi paras mahdollinen versio ja kohti uusia seikkailuja.

Vierailija
33/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole tehokkaampaa exän takaisinsaantiin kuin pistää kaikki kommunikaatio exän suuntaan poikki. Kaikki exäni ovat kuukaudessa olleet ihan polvillaan, vaikka olisivat minut ihan itse jättäneet. En vaan suosittele kenellenkään normaalille, itse olen läheisriippuvainen. Mitään hyvää yhteenpaluista ei ole ole tullut ja olen itse päätynyt jättämään nämä palaajat.

Vierailija
34/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna menneiden olla menneitä. Ei kannata kirjoittaa. Haluaisitko että joku on kanssasi säälistä? 

Kasvata selkäranka ja suuntaa katse eteenpäin.

Vierailija
35/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sut jättänyt, niin ei sitä kiinnosta sun tunteet eikä se itse tunne samoin. 

En kirjoittaisi.

Vierailija
36/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että tuo on vainoamista ja aiheuttaa siinä sun exäss ahdistusta. Jätä vainoaja ihmiset rauhaan, ei on ei. 

Vierailija
37/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita se kirjeesi, mutta älä lähetä sitä.

Vierailija
38/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä kirjoitti muinoin exälleen joka ottikin ystäväni takaisin ja mies on kohdellut ystävääni kuin kynnysmattoa siitä saakka. (n 20 vuotta)

Ihminen joka ottaa jättämänsä tyypin takaisin koska tämä anelee, on luultavasti narsisti joka nauttii vallasta,  jätetty on selvästi osoittanut että sillä on olematon itsetunto ja on täysin hyväksikäytettävissä. 

Vierailija
39/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole tehokkaampaa exän takaisinsaantiin kuin pistää kaikki kommunikaatio exän suuntaan poikki. Kaikki exäni ovat kuukaudessa olleet ihan polvillaan, vaikka olisivat minut ihan itse jättäneet. En vaan suosittele kenellenkään normaalille, itse olen läheisriippuvainen. Mitään hyvää yhteenpaluista ei ole ole tullut ja olen itse päätynyt jättämään nämä palaajat.

Näinkin. Me erottiin riitaisasti, piti vielä yrittää ja käydä terapiassa ym, mutta sitten mies ilmoittikin ettei edes harkitse jatkoa enää. Ohi on. Ja pian seurusteli toisen kanssa. Jonkin aikaa yritin puhua hänelle koska olin aivan rikki, mutta turhaan.

Sitten kun erosta oli mennyt 5 kk, itse aloin päästä jaloilleni ja hoksasin että elämä jatkuu sittenkin, ja vielä ihan hyvänä kaikesta huolimatta. Siinä kohtaa mies sitten romahti, kun tajusi mitä oli menettänyt.

Palattiin yhteen ja hyvin kävi.

Vierailija
40/41 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä L Ä .