Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TORSTI on taas, SYYSystäväiset ***

19.01.2006 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6203820&t=6203338&appid=&…

Laitetaan varoiksi uusi aloitus tälle päivälle :)

Linkistä aamun ekat, saa siis tänäänkin syödä keksiä!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä myöntää, että on kylmä. Päivän aikana huiteli pakkanen yli kolmessakympissä, parinkymmenen kilometrin päässä päästiin neljäänkymmeneen asteeseen. Tämä ei tosin ole vielä mitään verrattuna siihen, kun esikoinen vietti aikoinaan yksivuotissynttäriään historiallisessa, yli viidenkymmenen asteen pakkasessa (hmmm.. siis sisällä lämpimässä, kun ulkona riehui tuo pakkanen):)

Esiuhmaa, sitä meilläkin piisaa. Esimerkki tältä illalta: Antsa huusi, raivosi ja heittäytyi selälleen lattialle, kun isoveli meni suihkuun ja jätti hänet kylpyhuoneen ulkopuolelle. Mehukkaat huudot aiheuttaa, jos Antsa ei saa mitä haluaa (haluaa=ihan mitä vain maan ja taivaan väliltä).

Eilen jäi pino lukematta ja äsken sitten aloin tuota keksiviikon pínoa lukemaan. Hiukan lyhyyttä kummastelin ;)

Nyt kaipaa mies seuraa :)))

Moi!

SaaMa, pakkasessa (nurkista vetää)

Vierailija
42/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin että nyt on tuotannossa käynyt joku moka kun tälläisen sain=)

Jos en kiinnitä huomiota pieneen,menee mun keittiön laatikoihin ja repii kaiken alas.Tunkee käden puurohiutaleihin ja ravistaa ympärilleen.

Jollei saa tahtoaan läpi heittäytyy lattialle ja räkä vaan lentää kun räyhää.

Tai sitten tulee ja läimäyttää tai puree.

Huitoo lautasen pöydältä lattialle jos ruoka ei ole sitä mistä tykkää.

Yritinkin miehelleni vihjaista että josko laitettaisiin jotain " lukkoja" kaappeihin.Mutta hän oli sitä mieltä että kun ei oo edellisille neljälle tarvittu niin ei tällekkään=)joopajoo!!!

Jätskiauton rallatus sotki meidän nukkumaanmeno rutiinit(nämä uudet systeemit pikkasella)

Ja niin minä kiisin hakemaan pakkasen täyteen jätskiä.Itsekseni hymyilin kun ainoa hullu olin pakkasessa(tänään täällä -20 astetta+viima)jäätelöä törsäämässä....

Viikon ellei yli,lupaavat pakkasten kestävän!KÄÄK!!!!

L+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ruokavinkeistä, paljon tuli hyviä vinkkejä. Meillähän poika ei ole enää vähään aikaan syönyt purkkiruokia, joten sieltä ei tule helpotusta.Illalla kävin Espoon Minimanissa ja siellä olikin hyvät valikoimat mm. gluteiinittomia tuotteita. Mukaan tarttui mm täysjyväriisijauhoja. Osaatko muuten Pile tai joku muu sanoa että kuinka tarkkaa on noiden viljojen kanssa. Ostin tattarihiutaleita ja paketissa luki että saattaa sisältää muiden viljojen pölyä. Onko huono juttu? Yritin etsiä myös " puhtaita" riisihiutaleita, mutta en löytänyt. Onkohan sellaisia olemassa? Löysin vaan riisijauhoja.

Mimmuli, ootko tehnyt lihapullia sellasella ohjeella johon tulee mm perunaa? Sellasen löysin netistä ja ajattelin että voisin huomenna kokeilla. Sun sämpyläohjetta pitää myös kokeilla.Kinkkupihvitkin kuulostaa kiinnostavalta. Löytyyköhän ohje siitä Suomalaisen kirjasta vai jaksaisitko laittaa sen? Lempparikin taisi siitä olla kiinnostunut.

Lemppari, uskallan paljastaa että asutaan Haukilahdessa, täällä Länsiväylän puoleisassa osassa. Toivottavasti ei enää kauaa asuta. Haluisin tän kaksion tilalle isomman asunnon ja täältä ei sellaista saada:( Muuten täällä ois kiva asua. Espoosta en kuiteskaan haluis pois.

Aavis, laitan sulle meiliä josko jotain ohjetta tarvitsen. Maksan kyllä sitten sulle postimerkkirahat.

Hyviä öitä kaikille ja kiitos vielä ohjeista. Ootte ihania:)

Helli

Vierailija
44/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nealla kävelytreenit meneillään, äsken otti 16 askelta! :-) Ihan itse innostui lähtemään! Kunnes äsken kupsahti aika pahasti, toivottavasti ei säikähtäny liikoja, et tuli treeneille loppu!

Vierailija
45/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan sanoa että 16 askeltahan on jo pitkä matka. Hieno juttu!

Vierailija
46/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idalle nousi kuume heti hoitopäivän jälkeen, illalla oli jo 39 astetta. Huomenna ei siis tarvitse poistua kotoa mihinkään. Turun seudulle on huomenna luvassa pakkasta reilut 20 astetta ja siihen päälle 15m/s puhaltava tuuli, se aiheuttaa jo paleltumisvaaran. Toi tuuli on pahinta täällä, aamulla oli posket aivan tunnottomat n. 15min ulkonaolon jälkeen. Onneksi olinkin sit jo koulun ovella...

Stockkan lisäalessa tuli käytyä kun oli yllättäen taloushallinnon tunnit peruttu eikä Idaa voinut hakea klo 13. Löysin sitten Idalle juhlakengät, 16e ja normaalihinta 50!!!

Selälleen heittäytymiset ym. on meilläkin jokapäiväistä toimintaa. Ida ei (onneksi) ole ihan yhtä notkea kuin Motti mutta koko ajan kiipeää jonnekin. Eilen tuli sohvalta kuperkeikkaa alas, mutta tuli istualleen eikä edes itkenyt. Ensimmäisellä hoitoviikolla päiväkodissa sanoivat et Ida on niin ihana ja rauhallinen, ihmettelin sitä aika paljonkin, et ai rauhallinen.... no nyt sanovat et on hän niin nopea ja ketterä. Kysyin et miten Ida on suhtautunu toisiin lapsiin, eihän vie tavaroita kädestä tai töni, sanoivat et ei Ida ehdi pysähtymään niin pitkäksi aikaa et jotain tollasta ehtis tekemään :)

Tykkään kyllä pakkasesta, mut tosi kypsää kun päiväkotiin on matkaa n.300m ja sitäkin matkaa varten täytyy pistää villapuku, villalapaset kintaitten alle ja kaikki mahdolliset vaatteet. Eilen aamulla lehdenjakaja jäi hissiin jumiin joten hissiä ei voinu käyttää, no meil oli tietenkin rattaat täällä meidän asunnossa. Onneks oli matkarattaat varastossa, mut on ne niin kamalat työntää et koht heitän vesilintua niillä. meiän päiväkodissa rattaat jätetään ulos katoksen alle, joten olin ihan varma et ne hajoo, mokomat muovihökötykset eikä ole edes vanhat... höh. mut ei ne hajonneet, harmi sekin toisaalta.

ihanaa, et Mimmu jaksat käydä kertomassa kuulumisia.

Meillä koulussa on niin paljon hometta et syksyllä ei tarvii enää samaan paikkaan mennä, repivät kuulemma seiniä ym. Ehkä vuoden päästä on sit kunnossa. mies alottaa (jos jaksaa) syksyllä opiskelut (paikka on jo), ens meidän koululaisten piti siirtyä samaan kouluun mihin mieskin menee. Olin jo ihan, et kivaa, päästään samaa matkaa jne. No me varmaan mennäänkin sinne kouluun, mut miehen koulutusohjelma siirtyykin sitten muualle...

No nyt tuli niin paljon omaa napaa, et pakko poistua... mut en myöskään tiedä et kumpaa äänestäisin.

Öitä!

Petra ja Ida

me mennään kyl jo helmikuun lopussa 1,5 neuvolaan, tai siis viikkoa ennen ku " synttärit" on koska mulla on sillon hiihtoloma (ensin kirjotin syysloma:D)

Vierailija
47/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on taas monta sairastupalaista syyspaaperoissa. :-(

Luin pinon, mutta muistini pätkii.. Nuo kiipeilyjutut jaksavat minua aina kiehtoa ja hämmästyttää.. Motin into tietokonepöydälle.. Meillä Sini paukuttaa pienillä käsillään tomeraan milloin sohvaa, milloin tuolia, milloin mitäkin. Se tarkoittaa tietenkin hissiapukutsua äidille. Sinin pienen tuolin laitin sohvaa vasten taannoin ja opetin palloleikillä neidin kipuamaan ihan itse, tuoliaan apuna käyttäen sohvalle mutta se vähensi vain yhden nostelupaikan verran. Siniltä on mielenkiinto samunut rappusiinkin. Ne ovat jo tuttu juttu, mitä niitä enää kiipeilemään. :-D

Äsken katsoin nauhalta aamuisen Sydämen asialla. Meni kyllä nenäliinoja. Niisk! Minulla mitään asiaa ollut, menen pois jorisemasta.

Lila75

Vierailija
48/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään on täytynyt kysyä että Ynis, kokeilitko taannoin sitä suklaamousseohjetta? Oliko se sellaista mitä halusit, jos kokeilit?

Vierailija
49/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄivällä katoinkin kun kulki niiden rattaiden kanssa että ei niistä juurikaan tukea saa..Kävelee kun vaan rohkastuu laskemaan irti :-) Ja hyvät sanavalinnat kaupassa ;-))

Sairastupiin paranemista!!!!

Leanna...kyllä täällä ehdottomasti saa puhua vauvakuumeesta..sanoo yksi erittäin paljon asiasta jauhanut.Viimeyönä taas mieskin sai osansa aiheesta...

Simam:Piti tosiaan laittaa se numero sillon heti,mut unohtu..yllätys!!

Esiuhmaa kyllä löytyy!!kiukkua ja huutoa ja komennusta ku äiti ei toimi niinku pitäs..Luulen että nyt osaa olla tiukempi jo heti alusta..

Kerppukin kai jo palailee sieltä lämmöstä...

En vie huomenna poikaa tarhaan,en vaan jaksa pukemista!Ja oli kyllä aika väsyn olonen ni hyvä jäädä kotiin...

Nyt syömään,piti vaa lukasta pino..

jatu

Vierailija
50/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P juu tarkka silmäsenä huomasi meiäjn Hilman vauvassa :)

Onskalle paranemista!!

Tänään tuli korvien putkitus esitietolappu.Iiks..

Varmaan huomenna pitää käydä TAAS näyttää korvia kun vähän pieni epäily että oisko jotai..Oisko alkuviikon kuume tulehdusta enteilllyt?

Aika kylmä juu ollu,kattelinkin uutisista että Samariinilla on huurteiset lähikunnat ;) 41.2 astetta,mahotonta!!

Lila juu Sydämen asia oli ihan tosi dramaattinen tänään :(

Omaa tahtoa jees sitä löytyy.

Ja että mulla palaa hermot kun mummot heti periksi antamassa..Esim jos keksiä huuutaa ennen ruokaa yms.Jotai " mahotonta"

En minäkään aravannut että tämä näin aikasee alkaa ;)

Aika paljon naurattaa kyllä kun neiti on kun myrskyn merkki.

Mulla on jotai ihme raskaushormooneja taas kun menee hermo

anopin kanssa 2sekunnissa!Ei normaalisti :D

Hilma on muuten kova höpöttää puhelimessa kans.Mummoa huutaa ja sit kun soittaa niin moi,joo-o,ilma soitti yms höpöttää. Ihqu!

Sanoja on täälläkin paljon,kaupassa nauratti tänään kun huusi Kurkkuu,eipää,aitoo.

Ja kassalla Moikka,ja tietysti Kiitti.(Ainiin Onnea Nekulle askeleista :)

Suukon kun Hilma antaa nii kiittää aina :)

Nyt Unta palloon

Palataa Duuds

R

Vierailija
51/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. jos nyt kukaan enää näin myöhään viestejä lukee.

Enkeli, ei meidän tytöllä ollut mahatautia. Onneksi on terveenä pysynyt (koputtaa puuta). Taisi olla Äitikuun lapsonen vatsataudissa. Onnea Nealle kun on uskaltanut lähteä ilman tukea taapertamaan! Ja vau, mikä sanavarasto!!!

Lemppari ja Helli, minä taas vaikutan täällä Laaksolahdessa. Uskallan myös kertoa täällä sen :) Ja olemme kyllä tykänneet täällä asua tosi paljon. Ihanan rauhallista aluetta.

Aavaliina, teillähän asuu varsinainen sirkustaiteilijan alku :) Liikunnallisesti lahjakas, ilmiselvästi.

Kiva kuulla, että niin monilla on tätä esiuhmaa. Siis en ole ehtinyt pilata lastani ;) vaan tämä on tyypillistä. Helpottavaa!! Kiukku tosiaan kuohahtaa niin pienistä asioista. Kuten Saanamaria sanoi, että kaikkea maan ja taivaan väliltä haluaisi.

Myös minä olen koukussa aamusarja Sydämen asialla. AIna se täytyy ainakin nauhoittaa että voipi katsella myöhemmin. Tämän aamun jakso oli niin kovin surullinen.

Tomeralle piti vielä sanoa, että olen huomannut kuinka hienoja löytöjä osaat tehdä täällä taaperon vaatepuolella. Miten mä en ikinä ....

Menen nukkumaan, joo.

Alli

Vierailija
52/52 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohta tutaamaan.

Alli, tulen huomenna mukeloiden kanssa teidän nurkille synttäreille. Pidän silmät selällään, jos vaikka näkisin uusia syyslapsosia...

Minä vielä pressaintoa täynnä aivan tunnepohjalta. Olenpa innostunut aiheesta ottaen huomioon poliittisen tietämykseni... Niin, en tarvitse " työväen presidenttiä" Niinistöä, kun kuulun siihen joutoväkeen, jonka tulot koostuvat yhteiskunnan rahoituksesta ja maksan (melko) mielelläni veroja silloin kun maksan, että voisin edelleen hoitaa lapseni kotona.

Kukkuu, Poikanen 5v10kk, Kukkanen 1v3kk ja Ihmelapsi 16+