Lue keskustelun säännöt.
Teutonia vai Hartan?
Kommentit (2)
Esikoille ostin Hartanin Skaterit ja tykkäsin niistä niin paljon, että ostimme uudemmat Skaterit myös kakkoselle vuosi sitten. Minä henk.koht. en tykännyt Teutonioiden ulkonäöstä, kuomusta enkä työntöaisasta.
Suuria eroja ei noiden välillä todellisuudessa ole, menee ihan ulkonäkökysymykseksi - kumpi miellyttää enemmän.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse pähkäiltiin aivan samaa. Lopulta päädyttiin kavereiden kokemusten ja omien vertailuiden perusteella kolmipyöräiseen Teutoniaan (toisella kaverilla Hartan ja toisella Teutonia). Vielä emme ole saaneet vaunuja (tilattu Saksasta), joten omakohtaisia kommentteja en sinällä voi kertoa. Päädyimme kuitenkin Teutoniaan mm. seuraavista syistä:
- kaikki kiinnitykset tuntuivat jämäkämmiltä
- Teutoniassa käsijarru menee " takarenkaisiin" eli kahteen renkaaseen (Hartanissa " eturenkaaseen" eli yhteen renkaaseen) => jämäkämpi jarrutus
- Teutonian etupyörän lokasuojan saa " napsauttamalla" pois esim. lumen puhdistusta varen (Hartanissa kiinni ruuveilla)
- siskolla Teutoniat, joten niitä tullut aika paljon työnneltyä ja työntöominaisuuksissa siltä kokemuksella ei ole minulla valitettavaa (siskonikaan ei ole muusta valittanut, kuin huonosta mukana tulleesta sadesuojasta, mutta paremman hankkiminen ei ole kovin kallista, joten se ongelma ei ole suuri)
- ulkonäkö miellytti meitä enemmän
- värivaihtoehdoista löysimme helpommin mieluisen
Tuossa nyt listattuna joitain noita syitä, miksi me päädyimme Teutoniaan. Kokemusta ei omassa käytössä tosiaan ole, mutta ajattelin kirjoittaa nämä asiat sinulle nyt kuitenkin, koska itse ainakin tuskailimme tosi paljon vaunujen hankinnan kanssa ja olisi ollut kiitollinen jokaisesta vinkistä :)