Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Sulla taitaa nyt mennä puurot ja vellit sekaisin.
Palstan spoilerienpoistattajien "uhrit" valittivat että eivät voi keskustella Vauva-palstalla enää.
Hauska: "spoilerienpoistattajien uhrit". :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyr en kestä,milloin ton Lydian itku loppuu.....
Rasittava 😮
Kunhan käsikirjoittaja niin on päättänyt.
Paska käsikirjoittaja, kun jätti tuon Lydian vollotuksen ja huutamisen junnaamaan paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tätä lydia juttua kestä kyllä enää erkkikään, pitkitetään ja pitkitetään
Lause aloitetaan isolla alkukirjaimella. Myös nimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Ole hyvä.
No nyt kun aloit henskeleitäsi paukuttelemaan niin tuo oli kyllä virke, ei lause. Jos tarkkoja ollaan.
Joten keskity sinäkin Emmerdalen monimutkaisiin kiemuroihin vaan.
Mun äidinkielentunneista on jo lähemmäs satavuotta, joten antanet anteeksi höntin kysymykseni. Mä muistan, että virke ja lause ovat sama asia. Joten mikä niiden ero on?
nimim. ihan pihalla
Virke aloitetaan isolla kirjaimella ja se päättyy esim. pisteeseen tai kysymysmerkkiin. Virkkeessä voi olla useita lauseita. Esim. Minä kävelin kotiin, olisin voinut mennä myös bussilla, mutta en halunnut. Siinä oli virke jossa on kolme lausetta. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lause aloitetaan isolla alkukirjaimella. Myös nimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Ole hyvä.
No nyt kun aloit henskeleitäsi paukuttelemaan niin tuo oli kyllä virke, ei lause. Jos tarkkoja ollaan.
Mun äidinkielentunneista on jo lähemmäs satavuotta, joten antanet anteeksi höntin kysymykseni. Mä muistan, että virke ja lause ovat sama asia. Joten mikä niiden ero on?
nimim. ihan pihalla
Virke aloitetaan isolla kirjaimella ja se päättyy esim. pisteeseen tai kysym
Kyllä tuo minun korviin oikealta kuulostaa. Selittää myös "kuulin sivulausessa" konseptin.
Kiitos.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää pysty katsomaan vuorokauden vaihtuessa Katsomosta seuraavan päivän Emmerdale jaksoa? En minä ainakaan. Siis ilman Katsomo+ palvelua. Sillähän näkee vaikka koko viikon jaksot kerrallaan.
Ainakin äsken tämän päivän jakson pystyi katsomaan heti ja huominen jakso on katsottavissa minuutin puolenyön jälkeen ilman Katsomo+ tilausta. Lieneekö ollut joku tilapäinen häiriö.
Calebin ja Tracyn salasuhteesta puuttuu INTOHIMO, koska kysehän on vain kiimasta. Huonosti näytelty, aiheesta saisi paljon herkullisemman ja uskottavammankin.
Tracyn näyttelijä ollut tosin aina surkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nimim. ihan pihalla
Virke aloitetaan isolla kirjaimella ja se päättyy esim. pisteeseen tai kysym
Näin juuri. Ja tänne voi kirjoitella pidemmillä virkkeillä ja lyhyillä lauseilla. Mutta onko jonkun pakko nillittää kielioppisäännöillä jos ei itsekään niitä osaa. Siksi puutuin siihen henskeleiden paukutteluun.
Jatketaan vain Emmerdalen asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikohan tästä toipua? Onko lääkitystä?
Ainoa keino toipua on lopettaa Emmen katsominen.
Ei taida enää auttaa, kun jo tartunnan sain. Pysyyköhän veressä loppuelämän?
Varoitus kaikille: näin voi käydä kelle vaan, oireet ei hälyttäny ajoissa, yks kaks oli tauti päällä :)
Se on välillä tää palstan kirjoitusruutukin, kun tekee huonoa yhteistyötä tiettyjen laitteiden kanssa. Mulla jää usein alkukirjaimet pieniksi (nyt nytkähti vasta ekan kerran, tällä kertaa) jonkun teknisen asian takia, jota en itsekään tajua.
Tekee tavallaan välilyönnin ja siinä sitten vaihtaa kirjaimia tai ottaa pois. Sanon nytkähdyksiksi. Yritin saada koodarimieheltäni jotain vastausta asiaan. "Vauvapalsta on sellainen suo, etten edes vilkase!"
Onhan täällä paljonkin ongelmia toisinaan, etten kaikkea laittaisi äidinkielen osaamattomuuden piikkiin tai typon.
Lainaaminen on haastavaa. Jos pitkiä vastauksia tai monia. JNE.
Kunhan edes yrittää selväpäistä suomea kirjoittaa, niin eiköhän me pärjätä. 🤗
Loppu viikko katottu ja nyt mä maleksin täällä höpöttämässä joutavia, kun aiheesta ei voi puhua. Täytän Emmerdale vajareitani näin.
Tapahtui yhtä ja toista. Hauskaakin oli. Viikosta jäi hyvä mieli. Vähän tuun sitten nurisemaan, kun aika on... Jos muistan.
Vierailija kirjoitti:
Loppu viikko katottu ja nyt mä maleksin täällä höpöttämässä joutavia, kun aiheesta ei voi puhua. Täytän Emmerdale vajareitani näin.
Tapahtui yhtä ja toista. Hauskaakin oli. Viikosta jäi hyvä mieli. Vähän tuun sitten nurisemaan, kun aika on... Jos muistan.
Avaa vähän, mikä erityisesti jätti hyvän mielen?
Vierailija kirjoitti:
Calebin ja Tracyn salasuhteesta puuttuu INTOHIMO, koska kysehän on vain kiimasta. Huonosti näytelty, aiheesta saisi paljon herkullisemman ja uskottavammankin.
Niinpä, nuo kaksi ei vaikuta parilta, mikä siinä tökkii? Mikä Calebissä vetää Tracya?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä mäntti oikein kerjäät spoilereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jimmy ja Bob.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, nuo kaksi ei vaikuta parilta, mikä siinä tökkii? Mikä Calebissä vetää Tracya?
Raha. Onhan Caleb namu.
Mikä Tracyssa vetää Calebia? Semmonen lässyttävä suttura pinkkeine meikkeineen ja hörhellyksineen.
Tracyhan sanoi Calebille, että on pelkkää seksiä. En kyllä silti käsitä, että pelkän seksin vuoksi uskaltaa ja viitsii riskeerata omaa liittoaan.
Calebia vetää nuoruus ja saalistaminen. Kun kokeilee suostuuko Tracy jälleen taas kerran. Kun on toisen kanssa naimisissa ei tarvitse pelätä sitoutumista. Tracy on helppo ja tyytyy siihen kunhan vähän taas hänelle lirkuttelee. Ei tarvita mitään syvällisiä keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha. Onhan Caleb namu.
Mikä Tracyssa vetää Calebia? Semmonen lässyttävä suttura pinkkeine meikkeineen ja hörhellyksineen.
Tracylla on ärsyttävä tapa venyttää sanojaan mutta sängyssä voi olla aika epeli ja se Calebia kiinnostaa ja kiihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida enää auttaa, kun jo tartunnan sain. Pysyyköhän veressä loppuelämän?
Varoitus kaikille: näin voi käydä kelle vaan, oireet ei hälyttäny ajoissa, yks kaks oli tauti päällä :)
Kyllä ja voi siirtyä muillekkin esim. seksin yhteydessä. Tai lapsille saunomisen yhteydessä.
nimim. ihan pihalla