Miksi Emmerdalessa
Hei Emme-fanit! Saataisiinko me Emmerdalesta tänne samanlainen ketju kuin Salkkareista jo on? :) :D
Miksi Bobin lapsia ei juuri koskaan näytetä?
Miksi kaikki osaavat aina tuurata kiireapulaisena esim. kahvilassa, kuten Rodney vasta? Kassan käyttö ja kaikki hallussa.
Miten Sharman karkkitehdas pärjää kilpailussa niitä tehtaita vastaan, joissa koneet pakkaavat karkit?
Miksi väellä on aikaa istua pitkään pubissa lounastauolla töistä?
-Kaisa-
Lisää ihmettelyjä, kiitos! :)
Katso lähetysajat : Emmerdale - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (44653)
Toiset menee virallisten sääntöjen mukaan, toiset sydämmellään. Dawnin puolella olen.
Vierailija kirjoitti:
Toiset menee virallisten sääntöjen mukaan, toiset sydämmellään. Dawnin puolella olen.
Jos itselläsi olisi ollut pelko työpaikan menettämisestä (Harriet) niin olisitko vieläkin sydämen puolella?
Itsekin ymmärrän pointin, mutta Dawn teki kuitenkin väärin ja riskeerasi muidenkin elämää. Touhuaa nyt ihan päämäärättömästi kyselemättä muiden (Billy,Lucas) mielipiteitä. Tietääkö oikeasti ettei Clemmiellä ole sukua? Missä isä? Isän suku? Voihan olla ettei isä/isän suku edes tiedä tytön olevan olemassa. Nämä asiat eivät kiinnosta Dawnia yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itselläsi olisi ollut pelko työpaikan menettämisestä (Harriet) niin olisitko vieläkin sydämen puolella?
Itsekin ymmärrän pointin, mutta Dawn teki kuitenkin väärin ja riskeerasi muidenkin elämää. Touhuaa nyt ihan päämäärättömästi kyselemättä muiden (Billy,Lucas) mielipiteitä. Tietääkö oikeasti ettei Clemmiellä ole sukua? Missä isä? Isän suku? Voihan olla ettei isä/isän suku edes tiedä tytön olevan olemassa. Nämä asiat eivät kiinnosta Dawnia yhtään.
Jos pieni lapsi viruu jossakin huumehörhön kotona niin ei taida mahdollista isää tai sukua kiinnostaa pätkääkään hänen olemassa olonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pieni lapsi viruu jossakin huumehörhön kotona niin ei taida mahdollista isää tai sukua kiinnostaa pätkääkään hänen olemassa olonsa.
Jos ei edes tiedä, että on lapsi tai lapsenlapsi jossain, niin vaikea on kaivatakaan. Uskoisin, että ainakin isovanhempia kiinnostaisi kovastikin jos saa asian tietoonsa.
Ollaan siis sarjassa heinäkuun puoliväli v2022 Suomessa. Jokos Amlien huolimaton raskus on tullut julki? Tyhmä idiootti Amelie on täysi tuholainen muille. Dan ei ole edes hänen isänsä. Juoni on hänen itse keksimä ja tuotanto toteutti. Toinen rasittava on Mackenzie ja vanha torttu Charity jota ei voi sietää. Epäuskottavaa. Ja mikana vahvasti syksy kuvioissa luin juuri. Chasilla menossa Al juttu ja sitä rataa. Jotenkin överiä. Kukahan seuraava mies just puheenaiheena.
Mitään muuta sarjaa ei edes Kirsi seurata ja Ed on kehnoa laatua kaikki nykyään.
Ihmettelin, kun mulla ei ole kantaa Dawn ja Harriet juttuun.
Ketjua lukiessa tajusi, että johtuu siitä, kun mun mielestä kumpikin on oikeassa.
Dawn menee sydän (oma kokemus) edellä ja Harriet järki (ja ammatillisuus). Mä voisin helposti tehdä kummankin ratkaisun.
Yksi kysymysmerkki tulee olemaan Billy. Eilisessä jaksossa sivuttiinkin aihetta jo. Dawn on ryhtymässä Clemmielle vanhemmaksi, puhumatta Billyn kanssa.
Billy halus niitä omiakin lapsia. Vasta Dawn selitti, että haluaa keskittyä Lucakseen ja nyt se hieno ajatus joutui romukoppaan, kun tuli tuntematon lapsi eteen. Menis oman lapsen ja miehen edelle.
Ei ole Dawnkaan kummosta apua lastensuojelussa saanut, kun hänen pitää pelastaa lapsi sossulta. Hän ei luota systeemiin.
Sitten vielä Kim ja hänen hullunkurinen perheensä. Kuinka paljon vakautta tämä skenaario toisi Dawnille? Clemmielle?
Kim herkästi lupaa kaikkea kaunista, mutta teeppä yksi pienikin virhe, niin lennät ulos ja saat tuta Kimin kiukun.
Onko uusi pehmeä Kim totta ja toimisko tuo Kartano kuvio oikeesti?
Tietääkö se Alex että Clemmie on hänen tyttärensä?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö se Alex että Clemmie on hänen tyttärensä?
Voi olla että tietää, jos siis on isä. Mutta se on varmaa että me emme tiedä.
"Ei ole Dawnkaan kummosta apua lastensuojelussa saanut, kun hänen pitää pelastaa lapsi sossulta. Hän ei luota systeemiin."
No ihan just sai oman muksunsa takaisin kenen muun kuin lastensuojelutoimen tuella ja avulla.
Tässä useimmat nyt keskittyy siihen, kumpi oikeassa, Dawn vai Harriet. Mitäpä jos miettisi mikä parasta Clemmien kannalta. Vakavasti kaltoinkohdeltu, todennäköisesti traumatisoitunut ja eritasoisista terveysongelmista kärsivä, juuri äitinsä menettänyt lapsi.
Dawnko hulkunkurisen perheensä kanssa hänelle tarjoaisi tämän tarvitsemaa tukea ja apua? Hyvinpä huolehti kun Clemmie ehti jo kertaalleen kadotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, että yhden yön jälkeen saa totaalihermoromahduksen kadulla kun muksu vietiin, kuitenkin sijoituskotiin eikä takaisin Jaden luo. Oikeesti?!
No se oli vaan taas yksi Emmerdale-esimerkki siitä, että kun itse mokataan, niin kilahdetaan jollekin toiselle. Dawn itse sössi sossuille soittamisen, niin yhtäkkiä se olikin hänen mielestään Harrietin vika.
Dawn oli kyllä soittamassa ihan itse, mutta Harrietin oli pakko sotkeutua asiaan.
Mielestäni Harriet sotkeutui asiaan, joka ei varsinaisesti hänelle edes kuulunut. Dawn olisi kyllä asian hoitanut.
Kyllä se nyt näytti vähän venyvän ja vanuvan. Vielä kun sosiaalityöntekijä tuli ovesta sisään, tyhmänä ihmetellä että mitäs te nyt täällä teette, onko Lucaksen asioissa nyt jotain ongelmaa? Olis sanonut, että hyvä kun tulitte, olin just soittamassa teille, niin olis voinut vähän tilannetta auttaa. Nythän se sosiaalityöntekijälle näyttäytyi juuri siten, että oli salailemassa asiaa.
Joo ihan samaa mieltä ettei Dawn kovin kummoista kiirettä asian kanssa pitänyt. Inhaa tuollainen vetkuttelu, Dawnista on muutenkin tullut silmissäni sellainen venyvä, saamattoman tuntuinen hahmo.
Kyllä tuo vaikuttaa ihan topakkaotteiselle hahmolle kun vei lapsenkin mukanaan hautajaisreissulla vaan käydessään. Joku saamaton tyyppi olisi vaan antanut tytön jäädä niihin oloihin kärvistelemään. Dawnilla on hoivavietti näköjään voimakas.
Dawnilla taitaa olla itsellään niin traumaattiset kokemukset, kun isä joutui vankilaan ja Harriet häipyi, missähän Dawnin bioäiti on? Liekö kuollut.
Sitten kadulla elämistä, huumeita, prostituutiota.
Beth saattoi olla Dawnille rakas ja tärkeä, eikä hän halua Bethin lapsen joutuvan enempää kurjuutta kokemaan.
Clemmie on vielä niin pieni ja olihan se koiran pedillä kyhjöttävä lapsi niin surkea näky, pahalta tuntui katsoa.
Siksi juuri, kun itse on niin traumatisoitunut omasta elämästään, ei pysty ajattelemaan tilannetta mitenkään järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Caininkin puolia on pidetty siinä, että on katkera äidilleen.
Faithilla ja Harrietilla kuitenkin ollut aika erilaiset metodit sovitella asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Dawnilla ei ollut muuta tietoa siitä, kuka Clemmie on, kuin ihan pöllyissä olevan Jaden sepustukset. Lapsi olisi voinut päätyä Bethille jostain muualta eikä välttis olisi ollut Bethin lapsi ollenkaan vaikka pölly-Jade niin luuli.
Toisaalta huippu juttu, että herättää näin pal keskustelua.
Kyllä Billynä ottaisi päähän ja huolella. Ensin puoliso sanoo, että en halua lapsia sun kanssa mutta sitten ominpäin aion nyt vaan ottaa meille tän uppo-oudon muksun. Saati kun saavat tietää että se on myös Alexin. Billylle ihan ok olla Alexin aisankannattaja tai mikä oikea termi sitten oliskaan?
Voi Billy boy parkaa, näytti jo niin unelmaliitolta mutta Dawn menettikin sitten samantien sen vähänkin järjen, mikä hänelle annettu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin, kun mulla ei ole kantaa Dawn ja Harriet juttuun.
Ketjua lukiessa tajusi, että johtuu siitä, kun mun mielestä kumpikin on oikeassa.
Dawn menee sydän (oma kokemus) edellä ja Harriet järki (ja ammatillisuus). Mä voisin helposti tehdä kummankin ratkaisun.
Yksi kysymysmerkki tulee olemaan Billy. Eilisessä jaksossa sivuttiinkin aihetta jo. Dawn on ryhtymässä Clemmielle vanhemmaksi, puhumatta Billyn kanssa.
Billy halus niitä omiakin lapsia. Vasta Dawn selitti, että haluaa keskittyä Lucakseen ja nyt se hieno ajatus joutui romukoppaan, kun tuli tuntematon lapsi eteen. Menis oman lapsen ja miehen edelle.
Ei ole Dawnkaan kummosta apua lastensuojelussa saanut, kun hänen pitää pelastaa lapsi sossulta. Hän ei luota systeemiin.
Sitten vielä Kim ja hänen hullunkurinen perheensä. Kuinka paljon vakautta tämä skenaario toisi Dawnille? Clemmielle?
Kim herkästi lupaa kaikkea kaunista, mutta teeppä yksi pienikin virhe, niin lennät ulos ja saat tuta Kimin kiukun.
Onko uusi pehmeä Kim totta ja toimisko tuo Kartano kuvio oikeesti?
Kimille kun selviää Jamiesta jotain, niin sitä ei enää siinä kohtaa kiinnosta Dawnin asiat enää kärpäsenkakan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole Dawnkaan kummosta apua lastensuojelussa saanut, kun hänen pitää pelastaa lapsi sossulta. Hän ei luota systeemiin."
No ihan just sai oman muksunsa takaisin kenen muun kuin lastensuojelutoimen tuella ja avulla.
Ja ihan hyvää työtä näyttää lastensuojelu ja sijaisvanhemmat tehneen Lucasin kanssa, kun vaikuttaa oikein täysijärkiseltä poikaselta, vaikka Meenakin häntä hetken piinasi. Että ennemmin luulis Dawnin olevan kiitollinen että hänen pojastaan on huolehdittu kun itse sekoili. Nyt kuitenkin käyttäytyy kuin lastensuojeluihmiset olisi suoraan s****nasta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Tuo ei käynyt mielessäkään. Lucas tuli sossun toimesta takas. Kiitos.
Tarkoitin Dawnin omaa lapsuuden kokemusta. Hänen lapsuuden traumat jääneet purkamatta.
Eli Dawnin olisi pitänyt vain lähteä Bethin luota ja jättää Clemmie sinne oman onnensa nojaan? Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Eli Dawnin olisi pitänyt vain lähteä Bethin luota ja jättää Clemmie sinne oman onnensa nojaan? Asia selvä.
On tullut huomattua miten pieniä lapsia kuolee vaikka lastensuojelu on "tehnyt parhaansa".
Vierailija kirjoitti:
Täh? Menee aivot solmuun kun mietin missä kommentissa noin on sanottu? Hyvä alku olis ollut ottaa lapsi kainaloon ja soittaa kadulta sossulle.
Se lutunen emme-poliisi(joka kävi Nicolaa puhuttamassa) sopisi erinomaisesti Wendylle. Siinä olisi kylän kiltein pariskunta. Liittokin kestäisi hamaan loppuun asti.