Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette itse hampurilaisia?

Vierailija
18.01.2006 |

Tekee mieli kokeilla tehdä itse hampurilaisia illaksi. Mites te teette niitä? mitä väliin? Lähden kohta kauppaan ostaa ainekset....Ainakin hampurilaissämpylöitä, naudan paistijauhelihaa, tomaattia.....Millainen kastike ketsupin lisäksi?

Suolakurkkuja löytyy kotoa.

Millaista se väliin tuleva juusto on?

Kaikki vinkit tervetulleita!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tavallista juustoa. Parastahan on, jos tekee itse sellasia suuria sämpylöitä :) Ja jäävuorisalaattia väliin, on ihanan rapeaa.

Pitäisköhän alkaa sämpylän leivontaan...slurps!

Vierailija
2/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesia, salaatinlehtiä, tomaattia, suolakurkkua, ketsuppia.... Eipähän niissä mäkkäreitten hamppareissa juuri muuta oo. Voihan väliin laittaa myös muutakin, mielikuvitusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Valmiita hampurilais-sämpylöitä

-Väliin pihvi joka paistettu itse,pelkkää jauhelihaa ja mausteita, ei kananmunaa tms.

-Salaattia

-Suolakurkkua

-Sipulia

-Ketsuppia

-Hampurilais-kastiketta

Joskus käytän myös kasvispihvejä tai kalapihvejä ja Reissumies-leipää jonne väliin Remoulade-kastiketta...

Vierailija
4/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksittäispakattuja.Semmoisia keltaisia viipaleita, 10 kpl:een paketti. Ja Hampparikastikettakin on monelaisia, majoneesihyllystä löytyy.

Vierailija
5/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hampurilais sämpylöiden väliin laitamme kananfilepihvin, cheddarjuustoa( tai miten sitten kirjoitetaankaan), salaattia , sipulia, tomaattia, kurkkua ja ketsuppia. Emme käytä majoa joten on vähän kevyempikin.

Vierailija
6/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tvallinen cheddar myydään kyllä ihan paloina, kuten tav. juustokin..

Vierailija
7/7 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat hampurilaissämpylät ovat minusta ihan tavallisia vehnäsämpylöitä tai tuhdit ranskanleivän viipaleet. Valmiit " hampurilaissämpylät" ovat ylihinnoiteltuja kestopullia.

Väliin laitetaan mitä kaapista löytyy: salaattia, tomaattia, sipulia (kuullotettua ), suolakurkkuja, juustoa (tavallinen tai cheddar), majoneesia, sinappia, ketsuppia, pekonia.. Ja tietysti ne pihvit (ihan vain naudan jauhelihaa, suolaa ja pippuria).