Ehkäisyvinkkejä imettäjälle?!
Neuvolassa suositeltiin kierukka mutta jotenkin se arveluttaa... Kertokaa plussia/miinuksia!
Kommentit (6)
helppo ja yksinkertainen käyttää, harmi vain ettei sopinut minulle (laukaisi migreenikohtauksia). Kyselepä lääkäriltä lisää!
Minusta se kumen laitto on todella kiihoittavaa. Imetyksen jälkeen otan hormonikierukan, sillä haluan luotettavan ehkäisyn, mutta senkin jälkeen käytämme varmasti usein kondomiakin, koska inhoan sitä alapäästäni valuvaa spermaa.
Ei ole oikeastaan mitään negatiivistä sanottavaa. Varoitellaan, että menkat muuttuvat runsaiksi ja kivuliaiksi, mutta ei ole ainakaan mulla pitänyt paikkaansa. Kierto lyheni parilla päivällä (28 -> 25-26), mutta muuta poikkeuksellista en ole huomannut. Vuotokin kestää vain 3 päivää.
Ehkäisy on niin helppoa ettei sitä tarvitse edes ajatella, ja hinta on edullinen kun kierukan käyttöaika on kuitenkin peräti 5 vuotta.
Jos raskaus olisi sinulle katastrofi ja maailmanloppu, silloin en kierukkaa suosittelisi sillä raskaaksitulon mahdollisuus on 1-2 %.
Onko se eri kuin ehkäisyrengas, jota ei kuulemma voi käyttää imetyksen aikana?
Mä olen kanssa kuullut vain runsaista menkoista ja kovista kivuista kuparikierukan kanssa mutta jospa silti kokeilen, saahan sen pois jos ei sovi. Ja raskaaksi tulo ei ole mikään hirveä asia mutta onko kierukasta jotakin haittaa vauvalle jos " vahinko" sattuu?
jospa sit kumminkin se kierukka