Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIhurmurien keskiviikko!!!

18.01.2006 |

Aloitanpa nyt pinon kun ei vielä näkyynyt olevan pystyssä...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala viima täällä etelässä, aamulla tuntui että jäätyy kerta kaikkiaan kun kävelin bussille. HURRR! En edes katsonut paljonko pakkasta oli, mutta tuo kamala tuuli saa ilman tuntumaan aivan järkyttävän kylmältä!

Hjolle (tiovottavasti muistin nikin oikein...), kyllä raskausdiabeteksesta selviää, kurjaahan se on mutta vaikka joutuisit pari kuukautta pistämään niin ei ole enää paljon jäljellä! Ja pistäminen on ihan varmasti pienempi vaiva kun 5-kiloisen (tai yli) vauvan synnyttäminen!!! Osa raskausdiabeteksesta hoituu myös ilman insuliinia, pelkällä ruokavaliolla. Koita jaksaa!!!

Omaan massuun ei kuulu ihmeempiä. Liikkeitä tuntuu säännöllisesti, ja mikä mukavinta, yöt ovat aika rauhallisia. Toivonkin todella että rytmi jatkuisi tälaisena myös syntymän jälkeen. Täytynee yrittää viikonloppuna houkutella vauvelia kääntymään pää alaspäin kun on enmmän aikaa, varsinkin jos neuvolalääkäri on kanssani samaa mieltä vauvan perätilasta. Hassua, kun esikoinen oli ' oikein' päin tosi varhaisilta viikoilta. No, onhan tässä vauvalla vielä aikaa kääntyä. (Ja toivottavasti kääntyy, en aio synnyttää alateitse perätilassa olevaa tyyppiä, vaikka toinen raskaus onkin!)

Lala76 27+4

Vierailija
2/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun osanottoni Käärölle!!!

Kylmä on täällä etelässä! Tuon viiman kanssa pakkanen taitaa kiriä reilusti yli -20. Esikoinen piti topata oikein kunnolla päiväkotiin ja itsekin vetäisin ison ja lämpimän toppatakin niskaan. Onneksi sellainen löytyi syksyllä vanhempien varastosta. Mahtuu tuo masukin hyvin. :)

(.) on ilmeisesti sitten nyt (taas) kasvanut ja kunnolla. Naapuri eilen sitä ihmetteli ja tänä aamuna työkaveri tuumasi, että kyllä sinä sitten oikeasti olet raskaana. Olen onnistunut masun vaatteilla peittämään aika lahjakkaasti. Jotain siis oppinut edellisestä raskaudesta, kun silloin ei työkuvan vuoksi huvittanut masua esitellä. No, olisihan se kumma, jos tuo ei jo näkyisi :D :D :D

Ens viikolla neuvola, joten sitten ollaan taas hieman viisaampia. Kovaa tunkemista on tuosta vatsanahan läpi ollut. Onneksi viime yönä nukuin kuin tukki. Pari edellistä on mennyt siihen, että asentoa vaihtaessa herää jatkuvasti eikä kunnon asentoa löydy millään...

Lueskelin tuossa eilistä pinoa ja joku mietti tuota turvavyön alenninta. Minulla se on, enkä kyllä kykenisi olemaan ilman. Aika paljon ajamme pitkää matkaa, jolloin se kyllä helpottaa olo huomattavasti. Käytän sitä kyllä myös lyhyillä matkoilla, kun tuntuu, että kaikki ylimääräinen masun päällä kiristää. Maksoin siitä aikoinaan jotain 40¿, mutta mielestäni tuo on pieni hinta turvallisuudesta. Muistelisin, että MLL niitä saattaisi jopa vuokrata...

Tällaisin aattein tänä aamuna.

S 29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brrr, Keski-Suomessa mittari näyttää kahtakymmentä pakkasastetta ja huomiseksi on luvattu vielä viisi astetta kylmempää. Ja minun pitäisi talsia neuvolaan huomenna, täytyy vissiin kaivaa toppahousut esiin. =)

En mutamaan päivään ole jaksanut kirjoitella, joten muutamia " kommentteja" .

Ensiksi Käärölle lämmin osanotto isäsi poismenon johdosta!

Hjo, niin kuin varmasti jo useampaan kertaan on käynyt ilmi, niin minä joudun piikittämään itseäni kerran päivässä hyytymishäiriön aiheuttavan geenivirheen takia. Minun piikkini ovat samanlaisia kuin insuliinipiikit (tai ainakin niiden kanssa, mitä olen nähnyt) eli piikki on todella lyhyt ja ohut. Itse en tunne koko piikkiä pisätessäni, ainoastaan aine kirpaisee vähän, mutta siinä se. Minun pitäisi pistää lähelle napaa, mutta en saa siitä ihopoimua, joten pistän tuonne sivuun, mistä saan jotain sormien väliin. Itsekin epäröin alkuun sitä piikittämistä. En pysyty esimerkiksi verikoetta otettaessa katsomaan toimenpidettä, mutta tuohon piikitykseen kyllä todellakin tottui todella nopeasti, kohta on jo viikko kulunut ensimmäisestä piikistä ja homma menee jo ihan rutiinilla. Joten tsemppiä, tämä on vain väliaikaista.

Vaikutat olevan melko samanlaisessa tilanteessa kuin minä olin seurusteluni alkuaikoina nykyisen mieheni kanssa, tosin lastahan meille ei vielä silloin ollut tulossa. Reilut kuusi vuotta sitten minä luin kirjoituksiin ja mies oli Tampereella, välimatkaa yli 200 km. Nähtiin siis ehkä kerran kuussa ja ensimmäisestä seurusteluvuodesta 10 kk asuttiin eri paikkakunnilla. Myös seuraavat kaksi kesää asuttiin niin, että nähtiin vain viikonloppuisin. Lisäksi asuimme reilu vuosi sitten noin puoli vuotta eri paikkakunnilla miehen työn takia. Ikävä oli kova, mutta se vähäinen yhdessä vietetty aika oli sitten sitäkin parempaa ja ainakin meidän suhde syveni todella paljon. Muistan kyllä miten odotin kuin kuuta nousevaa seuraavaa tapaamista ja aika tuntui vain matelevan. Muistakaa nauttia siitä yhteisestä ajasta, mitä teillä on. Varmasti tuo inttiaika tuntuu nyt pitkälle, mutta kyllä se nopeasti menee.

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Vointi on pysynyt hyvänä ja masuasukki tuntuu olevan melko vilkasta sorttia. katsotaan mitä huomenna neuvolassa sanotaan.

Nyt täytyy lähteä katsoman Aamu-tv:tä, siinä on museoita (=omaa alaa) koskeva juttu.

Mukavaa päivää kaikille!

Elliina 27+3

Vierailija
4/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa herätä omasta sängystä=)

Tänään pitäisi aloitella sitä liikkeiden seurantaa,toivottavasti nyt aina tulisi edes se 6,niin saisin olla kotona.Sairaalassa olo ei ole mitään juhlaa=(

Tänään tulee kaveri lapsineen pojan synttärikahville,kun ei halunut viikonloppuna tulla mummojen ja pappojen sekaan.Ei olisi mitään pystynyt edes juttelemaan.

Pitäisi lähteä tuosta lähikaupasta hakemaan vähän naposteltavaa.

Ensi viikolla menen sinne sokerirasitukseen.Piti mennä jo ennen uudenvuoden aattoa,mutta peruttavahan se oli,kun olin vähähn huonovointinen.Nyt on sen verran hyvä olo,että enköhän saa sen " ihanan" liemen alas.

Ounastelen vähän,että sokerit olisi koholla janon ja väsymyksen vuoksi.

Nyt aamukahville ja KUNNON aamupalalle.Eilen aamulla sitä sairaalan aamupala leipää ihmetellessäni tuli ikävä omia aamiaisia,kunnon kuitupitoista syötävää=)

Nikus29+4

Vierailija
5/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pakkasta -28c ja siihen viiltävä viima päälle, niin eipä taida tänään tarvita ulos kuikuilla! Mitäköhän keksisi koko päiväksi sisällä tekemistä? Temppunsa sinänsä on saada nuorimmainen sisälle päikkäreille; on sellaista vaununukkuja sorttia :)

Hjolle voimia; toivottavasti tänään tuntuu paremmalta ja mieli hiukan keveämmältä.:)

Joku mietti noista liikkeiden laskemisesta. Mun täytyy tunnustaa, etten ole ikinä niitä tarkkaan laskenut.. Kaikki vauvat vain eivät liiku saamaan tahtiin. Meidän kakkonen esim. oli TOSI hiljainen masussa. Ykkönen, ja nyt tämä kolmonen, taas vallan vauhdikkaita tapauksia! Tietenkin, jos aivan tuntuu, että liikkeitä ei tunnu, niin ehdottomasti kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan. Sieltä ne sit laittaa ä-polille ultraan ja käyrään. Mäkin kävin kerran juuri tän kakkosen aikana, kun tuntui, et liikkeet kertakaikkiaan loppui. Mutta neiti olikin vain masussa kontillaan, enkä yksinkertaisesti tuntenut liikkeitä.

(.)oloon ei uudempia. Kävin eilen oikein reippaan lenkin, kun lääkärikin oli sitä mieltä, että " antaa palaa vaan" . No oli mulla sit illalla hiukan tukala olo, mutta ei kummempia. Jotenkin mä olisin toivonut lääkäriltä jo hiukan " armahdusta" , mutta kun viesti on aina, että " kunto niin hyvä, että eikun jatka vain samaan tahtiin" .. Ja minä neurootikkohan jatkan.. Onneksi on tuo mies hiukan jarruttelemassa. (Kuulostaa tyhmältä, tiedän.) Josko mä ton helmikuun vielä jaksaisin jumppailla, ja sitten jäisin mammalomalle, ihan kirjaimellisesti. Eihän tässä sit olis enää kuin 1½ kuukautta tsempattavaa.

Mullakin on se turvavyönalentaja autoon. Kaverilta on tainnut olla jo 2½ vuotta lainassa..! Mutta nyt se on taas tarpeen. Kyllä se hyvä on, koska pienikin kolarointi voi tehdä vatsalle pahoja, jos turvavyö pahasta paikkaa pääsee kiristämään. Turvallisuustekijä siis. Kannattaa tosiaankin kysäistä, josko esim. MLL vuokrais. Tai sit jos sen ostaa, niin varmasti saa tarpeettomana hyvällä hinnalla myytyä!

Mutta nyt ryhdistäydyn ja vien petivaatteet ulos ->kuolema pölypunkeille!

Mukavaa keskiviikkoa, ja muistakaahan pukea lämpimästi ulos, masu suojaan!:)

tilda 26+3 (eilen muutes laitoin samat luvut, mut nää on nyt oikein!)

Vierailija
6/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista Hjolle! Vaikka insuliinipiikkien kanssa pelaaminen kurjaa onkin, hyvä että nykyään nämä löydetään ja voidaan hoitaa. Ja se kynä on kai melko helppokäyttöinen kapine, ainakin mitä serkkuani olen seurannut (hänellä 1-tyyppi). Voimia vielä kerran!

Oli juu melkoisen kylmä, kun vielä tuulta pukkaa... ensimmäinen ajatukseni oli eilen illalla sääkarttaa katsoessa että onneksi tuli ostettua ne silkkivillapitkikset. Ne ei onneksi ole tukalat näin täällä töissä sisälläkään, hengittävät.

Tilpehöör se taisi olla joka siitä lantiovyön alentimesta puhui. Sain 40 eurolla, muutaman euron alennusta kun kysyin :). Kuuluu ainakin Lastentarvikkeen ja sen valtuutettujen jälleenmyyjien valikoimiin.

Olen käyttänyt sitä tällä viikolla työmatkallakin, kuitenkin 20 kilsaa suuntaansa ja aamupöpperössä voi tapahtua mitä vaan. Tutuissa nurkissa liikkuessa on vähemmän varuillaan! Kohtuullisen helppokäyttöinen, toivon että kimppakyydissäkin jaksan sitä käyttää vaikka vaihdellaan autoa. Ajatus hankinnasta syntyi kyllä kun kotiseudulleni matkataan aika usein, ja vauhtia pidetään yllä... Emme tosin tienneet, että markkinoilla edes moista vehjettä on, ja löysin sen netistä sattumalta kun surffasin Lastentarvikkeen sivuilla. Siinä meni sekin liikeidea ;)

No, nyt töiden pariin. Ei enää montaa viikkoa jäljellä, nimim. työtön 1.3 alkaen.

Hauskaa päivää kaikille!

Huliana ja nupero 26+2

Vierailija
7/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kovasti kaikille tsempanneille!!olo ei oikeastaan ole keveämpi kuin eilen..tai kyllä sen diabeteksen kanssa mut ei muuten.niin kovin mietityttää et joutuuko mies olee vuoden vai päästääkö ne sen puolella vuodella intistä kotiin.pelottaa oko ajan että,jos taas jotain kävisikin,niin mieheni ei olisi paikalla.viimeksi tyttömme sai vain vajaan vuorokauden elää ja olla täällä..isä kerkesi pitää kädestä ja olla teholla tytön kanssa.jos jotain taas menisi vikaan ja vauvamme meiltä pois otettaisiin(tiedän,ei saa ajatella negatiivisesti,mutta kyllä sitä jo yhden lapsen menettäneenä ajattelee:()niin isi ei olisi paikalla...kaikki lapsen kanssa vietetty aika on niin korvaamatonta ja arvokasta että kenenkään ei pitäisi joutua tekemään päätöstä oman lapsen ja jonkun muun asian välillä.varsinkaan jos se päätös tehdään sun puolesta!

masuun kuuluu hyvää..kultapieni on koko illan eilen heilutellut ja aamulla taas heräsin hurjaan mönkimiseen=)ihanaa=)yön sain muuten nukkua hyvin,mutta jostain syystä sitä on unitokkurassa niin pöljä ettei tajua kääntyä suosiolla kyljelleen.koko yön oli vaikeaa kun yritin mahalleen kääntyä,mut aamul olin jo sen verran tajuissani että hoksasin kääntyä=)heti helpotti,mut sit ei enää nukuttanu.

kiukuttaa jo valmiiksi et pitää tonne viimaan lähteä.se huono puoli on satamakaupungissa et KOKO ajan tuulee!=(on niin pirun hyytävä tuo pakkastuuli.

pitäs mennä nyt sit kaikkea vähärasvaista ja kuitupitoista ostamaan tänään kaappeihin...oma isi tulee auttamaan kun en saa kannettua kasseja ja kissanhiekkasäkkejä itse kotiin.mutta nyt aamupala kutsuu minua ja pikkuista...mukavaa pakkaspäivää kaikille!

hjo ja rakas 28 tasan!!!

Vierailija
8/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä turvavyön alentimesta piti sanoa...tilasin itse huuto.netistä ja 7,50 maksoi + postikulut

Vierailija
9/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja henkisiä halauksia,

Huliana

Vierailija
10/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on 25 astetta pakkasta joten eipä tarvii paljon nokkaa ulos näytellä. ukko meni vihdoin sinne lääkäriin kun valvoi viime yön kun otsalohkoa särki..piti voivottelullaan ja pyörimisellään mutkin hereillä=/. aamulla ilmotin että sinähän menet lääkäriin nyt...pakkohan sen oli sitten lähteä=)

eilen illalla sitten supisteli, juuri kun pääsin sanomasta että mua ei ole supistellut. oli aika napakoita, mutta ne meni sitten ohi. mulla neuvola vasta 26 päivä..saa nähä paljon paino noussut kuukaudessa, maha näyttää ainakin valtavalta vaikka viikkoja vasta 25 ja risat.

eilen iski suklaanhimo, ja sit tulikin paha olo kun mässäilin liikaa=/. lähdenpä tästä välipalalle.

T:peetu 25+4

Vierailija
11/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin mittari huitelee n. -25 asteessa, ja lisäksi tuulee pirun kylmästi... Täällä sitten jahkailen, että tarkenisko vähän käydä ulkona vai ei. Ehkä puen monta kerrosta lämmintä ylle ja käyn vähän kokeilemassa. Voinhan tuota tulla pian sisälle takaisin, jos tuntuu siltä. Ei kerran äippälomalaisena ole juurikaan noita pakottavia menoja, voi tehdä niin kuin hyvältä tuntuu.

Meillä on isukki tänään koko päivän koulussa, joten täällä saankin yksin keksiä puuhaa tälle päivälle. Suunnittelin, että tuota pakkassäätä voisi ainakin sen verran hyödyntää, että tuulettaisi petivaatteet ja sulattaisi pakastimen. Meillä kun on sellainen pieni kaappipakastin, joten on näppärintä sulatus hoitaa näin talvella, kun saa kaikki pakasteet nostettua parvekkeelle siksi aikaa, että kone sulaa.

Niistä liikkeistä eilen ihmettelin. Meillä vauva ei taida olla ihan hirmuisen aktiivinen liikkuja, mutta kyllä säännöllisiä liikkeitä onneksi joka päivä tuntuu. Pirteänä jumppahetkenä liikkeitä suorastaan satelee kylkiluihin ja kutittavia hipsuja alemmas. Ihmettelin vain sitä 10 liikettä tunnissa, kun kyllä meidän vauvalla ainakin on pitkiä lepojaksoja, jolloin tuntuu ehkä vain ihan yksittäisiä liikkeitä. Mutta sinällään en ole huolestunut, kun liikkeet ovat pysyneet samanlaisina koko ajan. Voimaa potkuihin on kyllä tullut lisää. :)

Ja ultrassahan kävimmekin viime viikolla tarkastamassa kohdunsuun tilannetta, ja lääkärin mukaan vauvalla oli silloin kaikki kunnossa. Ainoastaan koosta sanottiin, että vähän keskiarvovauvaa pienemmältä vaikuttaisi, mutta ei siinäkään huolestuttavan pieneltä. Mahtui siis normaalikäyrien sisäpuolelle, syntymäpainoksi arvioitiin samalla kasvutahdilla 3200 g.

No, ryhdynpä tässä toppaamaan niitä vaatteita päälle, että ennätän käydä haistamassa ulkoilmaa ennen auringonlaskua!

Kissankello 28+6 (eilen taisin olla vähän päivistä jäljessä, nyt päivitin itseni keskiviikkoon, ja oikeaan päivään)

Vierailija
12/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratiritirallaa vaan täältäkin, olipas siellä Tildalla päin kovat lukemat! Meillä pakkasta vain -16 ja aivan kalikkana olen vaikka oltiin autolla perhekahvilassa. Tänään päikkäreiden jälkeen lähdemme kyllä uimaan.

Missähän muuten mymlan lymyilee? Ei ole näkynyt hänen kirjoituksiaan pitkiin aikoihin.

Peppinetta 29+2

Vierailija
13/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli aamutuimaan sokerirasitustesti ja eipä ne kummosia lukuja saaneet,eli kokista ja karkkia,kiitos!Melkeen ku kokistahan se litkukin on joten ko.aineen juomisesta ei suurta numeroa tarvinnut tehdä,treenattu on.Pakkasta oli tosin niin pirusti että teki mieli jättää auto parkkipaikalle käyntiin siksi pariksi tunniksi minkä testi kesti.Lähti se kuitenkin suosiolla käyntiin seisottuaankin.

Saatiin eilen sisarusrattaatkin haettua postista(kyllä,postimyynnin uhreja) ja niistä riitti jo hankituille lapsille rutosti rattoa.Innostuin kyllä itekkin kun ajattelin mitä kaikkea me kesällä voidaan tehdä kun on niin kätevät vempeleet hommattu...toteutus voi olla sitten toinen juttu.

Voikaa paksusti(heh heh?)

ktr 27,tasan

Vierailija
14/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä heti kertoa, että täälläkin on kylmä :o) Mutta muuten mukava päivä ollut ja toivottavasti jatkuu myös, mielialaa ei laske edes se, että ikää tulee lisää. Mihinkä nämä vuodet on oikeen menny, justhan sitä oli 15 vuotias... *huoh*

Pitäis kans tuo pakastin sulattaa, alkaa olemaan sen verran jäässä ja kuurassa, ettei sinne kohta muuta mahdukkaan kuin ne jäät. Ehkä saisin tyhjättyä kaapin pesukoriin ja heitettyä korin ulos. Jää nähtäväksi.

Mahaan asukille kuuluu hyvää vain. Kaveri sielä kovasti potkuttelee ja ilmottelee itestään. Mutta päällisin puolin tuntuu siltä, että vattanahka alkaa olemaan kokoa liian pieni. Sen verran oli eilenkin töiden jälkeen ahdas olo, ettei oikeen tienny mitenpäin olis ollu. Ja nyt kun sain syötyä lounaan. Pitää istua selkä suorana, että vähä helpottais. Ruoka-annostaki yrittäny vähä pienentää, mutta eipä taida olla vaikutusta. Tuskinpa tämä olo tästä mitenkään enää kevenee kun loppua kohden mennään... Noooh, eiköhän sitä kestä.

Eilen tuli postissa tuo Uusi Vauva Huoltajan opas kirjanen. Tilasin sen " isyyspakkaukseen" , jonka ajattelin tulevalle isälle tehdä. Olin vähä pettyny kirjan sisältöön, kun se oli mielestäni turhan negatiivinen. Melki joka sivulla huudeltiin sitä, että hyvästi rahat ja hyvin nukutut yöt. Oon mielestäni hyvinkin huumorintajunen. mutta jotenki tuntu että liika on liikaa. Muuten hyvä kirjanen ja hauskasti keksitty idea. Ehkä odotin vaan liikaa ja sen takia tämä pettyminen. Toivottavasti iskä ymmärtää vitsin paremmin. :o) ...valivalivali.

Ootteko muut ajatellu laittaa isukille mitään pakkauksen tynkää?

Nyt täytyy jatkaa tätä työntekoa, vaikka onki vain oppilaiden neuvomista tällä hetkellä kun tekevät omatoimisesti tehtäviä.

Iloset keskiviikko terkut, Sande ja Kaveri 29+0

Vierailija
15/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osanotosta. Vaikka ei tunneta tämän henkilökohtasemmin, niin täällä tuntojen purkaminen ja myötäeläminen ovat kyllä todella iso asia.

Suuren surunkin keskellä elämän on jatkuttava, siitä muistutuksena satelee sellasia potkuja kylkiluihin että. Eilen joku ihmetteli niitä kääntöyrityksiä kotikonstein. Se olin minä joka aioin sunnuntaina makoilla tyynypino pyllyn alla. Sen teinkin, n. ½h ajan. Ja illalla sintti potki kylkiluihin. Tosin kääntyi takaisin perätilaan illalla, mutta eilenillalla ihan vapaaehtoisesti taas pää alaspäin. Se idea siinä pyllynkohotuksessa on se, että lantioon saadaan näin lisää tilaa ja toivotaan, että vauvelia kiinnostais pitää päätänsä siellä tilavammassa paikassa. Tiedä sitten onko siitä oikeesti mitään taikaa, muuten vaan taitavat kuperkeikkaa heittää kohdussa miten sattuu. On siinä kuitenkin semmonen hyvä puoli, että mullakin on alamaha välillä tosi kipee, painaa toi reppu sen verran paljon vaikka tukivyötä käytänkin. Tolleen saa myös painoa pois hetkeksi siltä alhaalta.

Kakkonenhan meillä oli perätilassa vkolla 35, käännösyritys sairaalassa ei onnistunut, makolin kotona parina iltana tyynypino pepun alla ja yöllä sitten vauva oli kääntynyt raivotarjontaa. Sen takia sitä kait tuli nytkin kokeiltua...

palaillaan taas, käärö3 ja sintti 29+0

Vierailija
16/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sande, minä olen jotain keräillyt isyyspakkaukseen. Toteutus on kyllä vielä pahasti kesken, mutta onhan tässä vielä aikaa. Lisäksi olen miettinyt tapaa, millä sen antaa tulevalle isukille. Ideoita otetaan vastaan. =)

Elliina

Vierailija
17/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli siitä miehesi armeijasta pääsystä. Hän pääsee sieltä kyllä pois puolenvuoden jälkeen, jos vain haluaa. Ei siellä ketään väkisin pidetä. Mun mieheni oltaisiin silloin joskus haluttu puoli väkisin siellä pitää vuosi ja RUK:hon olisi kovasti käskytetty, mutta mun terveys oli silloin vähän huonolla tolalla, ja mies piti päänsä, eikä jäänyt pidempään. Joten usko pois; kyllä se teidän isukkikin sieltä pois tulee! Enkä edes usko, että tapausta, jolla on kotona pieni vauva, edes yritetään väkisin vängetä pidemmäksi aikaa. Kesällä sun mies on jo hoivaamassa sua ja teidän tervettä, ihanaa lasta!:)

tilda

Vierailija
18/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut taitavat olla eri mieltä, mutta minusta talvella kuuluu olla lunta ja pakkasta -ja paljon! :)

Lauantaina olisi mummon 70vuotis synttärit. Pitää miettiä mitä laittaa päälle, kun pitkän ajomatkankin takia pitää olla mukavat. Varmaan johonkin hameeseen kallistuu, mutta sitten pitää paitaa miettiä. Ei kuitenkaan viitsi samoja taas laittaa kuin jouluna.

Maha- asukille ei uutta kuulu. Alkaa vissiin tuo yksiön vuokrasopimus ahdistaa tai paremminkin tila, kun pitää navasta yrittää ulos :)

Saisi olla kyllä tyttö... kun pitää pitää muutaman vuoden tauko ja sitten yrittää sitä 3tta, jos on silloin enään mahdollista. Pitäisi kai alkaa vähän laittelemaan paikkoja uuteen järjestykseen, ettei jää viimesille viikoille. Ens viikolla, jos jaksaa, niin voi aloittaa esikon 1vuotis synttärijärjestelyjen ohessa. Jannu on muuten oppinut kävelemään ja saunaan mentäessä voisi sanoa juoksuksi :)

Aamusella oltiin ulkona niin käytiin kävellen ostamassa maitoa tuosta lähisiwasta. Hidasta oli matkanteko, mutta tekemällä oppii ja kaikkea ohimenevää katella, kun eihän vaunuista näe ollenkaan niin hyvin :)

Hjo:lle voimia ja haleja! Valmistuin lähihoitajaksi 12/04. Koulussa oli hoitotyöntunteja missä harjoiteltiin pistoksia (lihas yms.) keittosuolalla pariin, samoin kuin verenpaineenottoa. Se oli ns. pakollista (ei päässyt läpi kurssia, jos ei osallistunut), joten piikkikammoiset joutuivat myös pistämään. Töissä taas joutuu insuliinia piikillä tai kynällä pistämään ja itse olen ollut niin monta kertaa piikitettävänä kaikenmaailman kokeiden takia, että pystyn jopa katsomaan :)

Kynä on nykyään helppokäyttöinen ja piikkikin niin pieni ettei sitä edes huomaa. Parin viikon jälkeen et edes huomaa asiaa. Kaverin kaveri kyllä selvisi molemmista raskauksista pelkän dieetin avulla.

Toivottavasti sivulla ei ole enään häiriöitä, kun on saanut pitkän turinan aikaiseksi :)

-viivi_84 ja maha- asukki 27+4

Vierailija
19/19 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppinetta taisi tuossa aikaisemmin ihmetellä, missä Mymlan mahtaa luurata. Minä olen ihan samaa ihmetellyt, niin aktiivinen kirjoittaja hän on ollut aiemmin. Hänhän oli tulossa Suomeen joululoman ajaksi, enkä ainakaan minä ole bongannut yhtään viestiä siltä ajalta. Olisiko hän nettipimennossa täällä Suomenmaassa oleillessaan? Ja mitenhän pitkät ne lie joululomat ulkomaantyötä tekevillä? Toivottavasti hänellä on kuitenkin kaikki hyvin.

Minä puin päivällä monen monta kerrosta vaatetta päälle, ja lähdin ulos. Tuli itse asiassa ihan reipas lenkki tehtyä sitten kuitenkin, kävin äänestämässä ja marketissa ruokatäydennystä hakemassa. Matkaa varmaan yhteensä 5-6 km, joka tuossa säässä oli ihan hyvä suoritus omasta mielestäni. :)

Pakastimenkin sain sulatettua, nyt on itse asiassa jo viilenemässä uudelleen. Ehkä ennen nukkumaanmenoa saan kantaa pakasteet vielä takaisin sisälle. Vaikka eipä sen suhteen mitään kiirettä, kun pakkaset taitavat vain jatkua.

Kissankello