Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKALAHJAT keskellä viikkoa, 18.1.2006

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä tuli käytyä ja molemmat sai antibioottikuurin. Jospa nuo köhät nyt helpottaa! Ja sitten asiaan:

LAIHDUTUS METODI:

* Herkut pois, tosin tässä kohdassa EN VOI olla niin ' raaka' itseäni kohtaan, ettenkö söisi ollenkaan. Yhtenä päivänä viikossa pidän karkkipäivän, syön PIENEN pussin karkkia tai suklaapatukan tms.

* Ruoka vähärasvaista, ei kermoja, rasvoja jne.

* Ruokaa lautasmallin mukaan/verran.

* Ruoka-ajat säännöllisiä, ettei tarvitse sortua äkkimakeaan ;). Syön siis 3-4 tunnin välein vähän jotakin.

* Ruokalistalla paljon hedelmiä ja kasviksia.

VINKKI HERKKUSUILLE:

Ostakaa kaupasta suklaisia vehnärenkaita (samoja kuin Muumimurot, suklaa sellaset). Niitä kun nappaa pahinpaan makeantuskaan, niin voi helpottaa. Mutta ei saa syödä roppakaupalla, sillä niissäkin on energiaa!!!

VAUVAN LUONNE:

Ihana hymypoika, joka viihtyy pitkiä aikoja yksinkin. Mutta kun hermot menee, ne kans menee! Ruokaa ei odotella, tissi täytyy olla suussa sillä sekunnilla ku nälkä tulee. Ero rauhalliseen, mutta tempperamenttiseen isosiskoon on siinä, että viihtyy vauvana yksinkin. Uskon, että näistä tulee melko saman luonteisia, ainakin kun miettii tytön vauva-aikaa. Aika helppo vauva, paitsi etteä ei meinaa saada päivällä nukkumaan ;)...

TUTTIPULLOSTA VIELÄ:

Meillä on pakkasessa äidinmaitoa. Korviketta ei ole vielä tarvinnu koskaan antaa. Mutta uskon kyllä, että korvikekin uppoais siinä missä omakin maito. Huvituttina ei kelpaa edes luonnonkuminen :(.

MISULI:

Onnistuiko huijaus??? Ja kiitti niistä pullista. Otin vain murusen (>kiitti laihikseni aiheuttaman kurjan elämän ;-/) maistaakseni miltä maistuu ja täytyy todeta, että ovat kerrassaan herkullisia - kyllä susta vielä jauhopeukalo tulee ;-P!

HEMULII_I:

TSEMPPIÄ!!! Täällä taistellaan tuon tuostakin hirveissä makeantuskissa! Suklaata tekis niiiiiin mieli, etten edes uskalla ajatella tuota ajatuksen alkua loppuun - slurp!

MARIJO:

Hihihihiiiiiiiiiiiii - vai että lastensuojelu :D

ÄITI3:lle:

Pöh, se tuotti meille suuuuuuuuuuuuuuuren pettymyksen, jos onkin nainen niinku nasuli kertoi :(. Minäkin oisin tahtonut nähdä miehen bikineissä.... ;D

TIIKERIKALA:

Kyllähän ne ikenet on sieltä kulmahampaiden kohdilta turvoksissa ja asiaan se kuuluu :). Mulla tyttö aikoinaan aloitti kuolaamisen ennen 4kk:n ikää ja ekat hampaat teki vasta vuoden iässä!

TOPPAPUVUSTA:

Tytöllä käytin sitä vasta seuraavana talvena eli ' taapero' talvena. Ikää tytöllä oli silloin siis 1½ vuotta. Muistan, että se oli niin iso vauvatalvena, ettei sitä voinut päälle kuvitellakaan laittavansa. Mutta monet pitivät jo vauvatalvena, riippuu tietysti ihan vauvan koosta :).

Sitten mulla ois oma kyssäri TURVAKAUKALOSTA:

Omistaako/onko kellään turvakaukalona BRITAXin RÖMER BABY-SAFEä??? Mitä tykkäätte? Onko käytössä hyvä?

Mulla itselläni semmonen on ja se on mun mielestä ihan pyllystä, KOSKA siinä vauva joutuu olemaan niin linkkuveitsi-asennossa. Meillä ainakin Eemil on ihan raivona kun sen siihen laittaa. Nyt jouduinkin hakemaan varastosta vanhan, tytöllä käytössä olleen kaukalon käyttöön tuon ' huonomallisuuden' vuoksi. Kertokaa ihmeessä tuon omistavat tai tuosta jotain tietävät kokemuksia, sillä mäkin haluaisin sitä kaukaloa kuitenkin käyttää. On lähes uusikin vielä :(...............

Jaksokohan kukaan edes lukea??? Lähenpä taas häiriköimästä kaffelle. Mies toi leipomosta ihania pomadamunkkeja ja joudunhan minä niistä kieltäytyyn....syvä huokaus.....

*Vallu kera liika kilojen*

Vierailija
42/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas pinot täällä kasvanneet :)Eilista en ole kerkenyt loppuun edes viellä lukeen...ja tänäkin jo 5 sivua:)

Taitaa muut täällä vauvanetissa olla kohta kateellisia meille kun pinomme taitaa olla aktiivisin:)

No se on vaan kivaa!Jatkettaan samaa tahtia mammat.

Tuttipullosta...meillä Martha sai alkuun 3 viikoa lisää maitoa tuttipullosta ja onnistui oikein hyviin silloin mutta kun sen jälkeen noin 8 viikkosena kokeilin uudestaan niin oli unohtanut taidon kokonaan,eli huus vaan naama punaisena kun tuttipullosta omaa maitoa tarjosin sille (heheh).

Nyt olen noin kerran viikossa pumpanut täydestä rinnasta ns.päältä pois noin 100-120 ml /kerta.Ja annan sen pullosta jotta pullosta syömis taito säilyisi.Ihaan varmuden vuoksi ...jos vaikka joskus haluaisi viihteelle:)

Imettää aattelin kuitenkin ainakin se puoli vuotta ja toiveet ois siitä jatkaa vuoden ikään ja ehkä vähän ylikin:)Mutta se kun riippuu monesta tekijästä niin yrtettään Marthan kanssa ensin sinne 6kk ikään.

Pojan kans onnistuin 1v2kk imetyksessä:)

Toppapuvusta...olen antamassa sen mun kaverille eestiin,kun sillä on 4,5 kk poika ja meillä on Marthalle haalareita jo 3 eri kokoa.Niin enpä tarvi.ja poikani aikana se äp.pakkaus haalari ei mahtunut meidän topatuun vaunuun niin ei tullut silloinkaan käyttöön.Annoin silloiseen mun veljelle kun heillä oli sille tarvetta.ja meillä samat vaunut edelleen kun edellisellä kerralla.

Taidoista:)meillä Martha on oppinut tarttumaan esineisiin käsillä:)

On kiva katsella kun ne jopa pysyvät neitin kädessä hetken ja sitten se tutkii niitä vakavin ilmein:)

No niin ja sitten laihiksesta...:O onko niin ettei kukaan sitten hauku jos sortuu ....Nameihin ja muuhun syöpötteluun??

meinaa oon kans herkkupeppu ja karkki ahmatti(heh).

mulla on kans lievää ylipainoa mutta enemminikin haluaisi kiinteyttää ja selkä ja vatsalihakset kuntoon.

oon154pitkä ja painan 64kg hetkellä.

pömppömaha on ja omista 38 koon housuista menee 3 .

ops pitää mennä palaan myöhemmini asiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivät jatkuvat huomennakin, joten ehtiihän sitä siivota sittenkin... seliseli.

Andromeeda, ja muutkin jotka ootte imettäneet lähelle/yli vuoden ikään:

Kuinka vieroitus silloin onnistui, oliko ongelmia, jäikö lapsi kaipailemaan kovinkin rintaa? Vai menikö ihan luontevasti tavan maitoon siirtyessä?

Minä olen imettänyt kahta vanhempaa lastani puolivuotiaaksi, sitten olen antanut korviketta. En siksi että maito olisi loppunut vaan siksi että olen alkanut pelätä niin paljon puremista että kun hampaat tulivat, en uskaltanut imettää! Hävettää tunnustaakin...

Nyt kuitenkin oon ajatellut että jos onnistun niin jatkaisin imetystä kunnes voi siirtyä tavan maitoon eli sinne vuoden ikään. JOS siis uskallan kunhan hampaat puhkeaa...

Päippy

Vierailija
44/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juuri viestin kirjoitettuani sitä ei ollutkaan missään. VOi voi. Nyt ymmärrän kuinka se voi harmittaa!

PÄIPPY -imetys+hampaat ei ollenkaan ole mahdoton yhtälö. Meillä hampaat tulleet aikaisin, ja kukin on muutaman kerran näykännyt, mutta olen kiireesti avittanut poskesta venyttämällä otteen irti ja pakannut tisun pois. Näin vauva on ehdollistunut siihen, että kun näykkää ei saa ruokaa!! Toimii! Esikoinen lopetti imemisen 10kk iässä ihan itse (olimme pitäneet unikoulua) ja keskimmäinen lopetti 1v1kk iässä kun olin jo raskaana (maidon maku kai muuttui). Varsinaisesta vieroittamisesta mulla ei ole kokemusta. Sampo kun on mun viimeinen vauva niin varmaan annan sen lupsuttaa kaksivuotiaaksi ;)

Mä olin VALLU pettynyt että kovamies olikin joku höyrähtäny akka.. sääliksi käy ihan oikeesti.

NAMUja munkin tekis mieli :-P ei auta.. sit kun alkaa olla tavoitepainossa niin vois ottaa karkkipäivän. Olin odotusaikana ihan mahdoton herkkupylly!

Nyt ei muistu muuta mieleen. Ketuttaa niin se viestin katoaminen..

Öitä.

Vierailija
45/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mä oon siis 154/64 ja omiiin 38 housuihin ois tavoite päästa mutta en kuitenkaan haluaa mitään rajua dietiä pitää kun imettään ja on aikeissa jatkaa pitkään mutta halusin teiltä ketkä aloitte laihiksen kysyä että miten kiinteys ...miten lisätte sitä ??

Mä kun oon hukanut täysin selkä ja vatsalihakset ja jopa kärsin selkäkivuista.ja nyt on ilmennyt myös muuta kolotusta joka johtuu varmasti siitä että lihaskuntoa ei käytännössä oo:(..joo tiedän oon itse syypä siihen.Mutta suositelkaa ihmessä mulle jotain hyviä liikkeita jolla saisin selkäni kuntöön ja vatsasta pömpön pois..:)

päippy71...(meniköhän oikein)...meillä poika yritti kans alkuun purra tisua mutta otin poskesta *kovaa* kiinni(ei nyt ihan mustelmille sentään )ja sanoin tiukkaan sävyyn *ei saa*ja poika lopeti kun alkoi itkeä.Eikä enempään edes kokeillut.Oli silloin noin 6kk.

Ja meillä ei tissin jälkeen huolinut muuta juotava kun maitoa ja se oli yhessä vaiheessa ongelma,kun ei halunut sitte syödä.Mutta oli siinä mun omaa laiskuuttakin kun annoin periksi liian helposti enkä pitänyt pintaani ja siirtynyt heti alkuun mukiin eikä nokkamukiin:)

nyt aattelin tehä toisiin:)

Nautin silloin tosiaankin pitkästä imetyksesta ja minusta se oli sikälikin hyvää kun pojallani todettiin 8kk iässä infektioastma ja oltiin jopa sairaalassa joten se oli hyvä tapa saada poika rauhoittuun kun *kiusattiin*taas lääkärin toimeesta:)

Noh nyt täytyy mennä kun neiti väänsi niskakakat:)

Andromeeda ja Martha 3kk ja 2pvä

Vierailija
46/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Luukas poika on syntynyt 25.10.

Vierailija
47/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh,kun on kiirusta pitänyt..pyykkiä ja siivousta riittämiin.

en nytkään ehdi juoruilemaan,tulin vaan pikaisesti kurkkimaan ja toivotan kaikille kauniita unia,niin mammoille kuin pikkuisillekin! :)

(jos tästä joskus nukkumaan pääsee.. ;) )

-nasuli

Vierailija
48/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meitä on mukava porukka ja keskustelua syntyy, niinku varmaan viestien määrästä olet nähnytkin ;).

Nyt tää lähtis laittaan iltapalaa ja sitten lapset nukkuun, toivottavasti Eemil suostuu tänäänkin aikasten *bd bd*!!!

Annu ei tänään ole pinoutunut :-O?!?

Heippa!

*Vallu*

Vierailija
49/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ottaa päähän kun olen aloittanut tuossa pari viikkoa sitten ratsastuksen ja juuri kun tänään olisi nyt illalla ollut este tunti ni pitää olla sika kova pakkanen(-22astetta).ei tarkene mennä kyllä olenkaan.YHYY=(.se siitä asiasta meillä oli tänään pakkasesta ja tuulesta huolimatta neuvola lääkäri.3kk tarkistus ja rokotus.Aada on kasvanut tosi hienosti pelkällä rinnalla.paino 5235g(synt3310g)ja pituutta 61.1cm(synt52.5cm).rokotus hieman harmitti.täällä on ollut kovasti puhetta yö unista,meillä nukutaan yleensä 8-9 tuntia yhteen menoon ilman väli syöntejä.n.klo 22-23 nukkumaan ja klo6-7 herää tissille,syö ja jatkaa unia klo 9-10.meillä on unet parantuneet kun pukki toi unipussin.illalla kylvetään ei joka ilta mutta kylvyn jälkeen tissi ja siitä suoraa sänkyyn ni nukkuu tosi hyvin.kyllä äiti tykkää.sitte pullosta ja tutista.meillä kelpaa kumpikin kun sairaalassa oli heti tumpattu tutti suuhun ja keskolassa sai maidon pullosta,kun eivät antaneet siellä imettää kun korkeintaan 15min.Aada tarttuu jo leluihin ja juttelee niille kovaan ääneen,olen odottanut että milloin alkaa nauramaan ääneen kun nyt jo niin kovasti yrittää.joku sanoi aiemmin että heillä varmaan käännytään lokakuisita viimeisenä mutta ei meilläkään ole vielä yritystäkään vaikka kuin olen pitänyt lattialla.

tulipas taas läpistyä asiaa ja asian vierestä.

oikein hyvää pakkasillan jatkoa.

poistuu takavasemmalle.

t:gity ja aada 4päivän päästä 3kk

Vierailija
50/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallu: onnistui huijaus! Kahet päikkärit nukkui tänään sillälailla et laitoin eteiseen ja kodinhoitohuoneeseen (molemmissa viileetä) vaunuihin villavaatteissa nukkumaan. Kummallakin kerralla nukkui reilut 2 h! Ja oleppas hyvä vaan, pääasia että maistui, edes vähän :)

Ja noista namuista: siis uskokaa tai älkää, kävin äsken kaupassa ja arvatkaapa vaan pääsinkö karkkihyllyn ohi nappaamatta mitään? No en tosiaan, mukaan tarttui vain 3!!!! pussia namuja. Täytyy taas opetella tuo itsekuri uudestaan :)

Nyt en muista enää muuta... *anteeksi*

Misuli

Vierailija
51/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mein tyttö syntynyt samana päivänä..paikkana ekks. missä itse synnytit?

Vierailija
52/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tää lähtee samantien nukutushommiin....

Emppu *vee-tutus päällä*

Vierailija
53/53 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tuo huima kolmen kuukauden ikä neidillä lähestyy ja saa sen ekan piikin, mietiskelin täällä, et mitäs kaikkea tuo piikki sitten sisältää? Rokotusohjelma on muuttunu vissii aika paljo siitä mitä se oli neljä vuotta sitte. Koska se seuraava piikki sit ton jälkeen tulee? Mä oon ihan pihalla:)