LOKALAHJAT keskellä viikkoa, 18.1.2006
Kommentit (53)
lisätä painon pudotuslistaan, vaikka tuolla Team PP.ssä olenkin Saapahan tukea useammalta taholta. LP:65 ja TP:60.
Täällä etelässä pakkasta -15. Ja kova tuuli eli ei viitsi ulos lähteä.
Luennolla käväisin, mutta tyttö oli sen verran jo väsyny, että ei jaksanut kauaa olla hiljaa. Ja pari kertaa vein oven ulkopuolelle ettei ihan koko ajan häiritse, mutta lopulta oli pakko lähteä. Kiva kun toistasataa ihmistä kattoo kun tyttö huutaa. =) Luulen, että en nyt käy noilla luennoilla vaan luen luentomatskun kotona ja meen tenttiin. Eiköhän siitä toivottavasti sillä tavoin läpi pääse.
Jos olisi vain kotona niin aikataulut menisi ihan hyvin, mutta jos illalla on menoja ja tyttö mukana niin johan menee nukkumisaikataulu sekaisin, kun nukkuu autossa sen verran että on sitten pirteä kun tullaan kotiin.
Laiton tuosta tkmiehestä kyllä asiaton ilmoituksen menemään. Vaikka hauskaa on kommentoida, niin ei ole joka paikassa ihan asiallista, esim pinossa jossa toinen kertoo tytön leikkauksesta. Kaikkia ääliöitä maa päällään kantaakin. :(
josko palaisi tuonne opiskelun pariin.
j+beibi
...Kylläpäs meikä tänään mokailee!!! =) Siis keskiviikkoa, tuulista semmoista! Aivan kamala ilma täällä etelässä!
Aika nopsaa tuun nyt pinoutumaan ku Lotta ei nuku vielä. Mut voi kans lisätä laihdutusryhmään, LP:81kg, TP:65-68. Kiva ku tommonen keksittiin tähän meijän omaan pinkkaan!
SINILAINEN kyseli mihin lähetään reissuun, noh Teneriffalle me. Ja joku kyseli aiemmin et lähetäänkö koko perhe, juu minä, mies ja tyttö. Lisäks lähtee myös äiti ja sit siskot perheineen. Tän reissun takii en sit pinoudu kahteen viikkoon ja tuo laihdutusjuttu ehkä ei ihan onnaa siellä mut sit heti takas tullessa taas herkuttelut minimiin.
Lotta rupee olee nyt aikas väsy, tuun kai paremmalla ajalla takas...Hei nyt!
Moikka!
Hemulii_i: Meillä on juuri tuollaista, ollut jo pidemmän aikaa. Eilenkin nukahti pari kertaa tissille ja knu nostettiin omaan sänkyyn, kauhea huuto ja pitkään. Haluaisin siis nukkua tissi suussa. Se nyt ei kuitenkana oikein sovi mulle... On siis taistelua joka ilta toi yöunille meneminen. Sinänsä outoa, koska päivällä nuhaktaa ihan mukavasti ja nopeasti vaunuihin.
nasuli78 kyselit TUTTIPULLOsta. Täällä huolitaan, onneksi. On pari kertaa annettu tuttelia, kun mä olen ollut kampaajalla tmv, ja on tullut kova nälkä.
Täällä on pakkasta miinus 20 ja tuulee. En uskaltanut laittaa pihalle nukkumaan. Nukkuu nyt kevyessä vaatetuksessa toppapuvussaan (ilman toppapukua ei vaunuissa nuku, rituaaliko?) tuulikaapissa, ikkuna auki.
vauvanluenteesta: Jos merkit pitäät paikkaansa, tästä pojasta tulee seurallinen ja vaativa. Sama juttu, eli kauhea raivohuuto, jos ottaa kesken syönnin tisun/pullon pois. Kun väsyttää tai on tylsää, itkettää, mutta kun menee juttelemaan, niin nauru raikaa. Tuntuu, että omaa tahtoa löytyy jo nyt. Mitenköhän uhmaikäisenä, voi voi...
Nyt leipomaan sämpylöitä, kun ei päivittäisestä vaunuttelukävelystäkään tule tänään mitään :(
Mä tarttisin kyllä itsekin sen happihyppelyn, ehkä illalla sitten, kun mies kotiutuu.
Kova on pakkanen -22 astetta ja vielä reilu tuuli päälle, niin sehän tekee yht. -44 astetta :-/ !! Kyllä pohjoisessa on mukavaa..... :( Mä i n h o a n kylmää, pakkasta ja vieläpä talvea, se on nimittäin liian pitkä!!!!
HENNAJO:
Voimia ystävällesi ja suojelusenkeleitä pikkuihmiselle! Ystäväsi tarvitsee varmasti nyt kovasti tukea, todella surullista :´(. Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhainpäin.
NASULI:
Meillä kyllä juo tuttipullosta, minun POISSAOLLESSANI! Mutta ei juo, jos tuttipullossa on silikonitutti, kelpaa VAIN luonnonkuminen. Pääasia, että kelpaa ja voin kävästä siellä jumpassa/hiihtämässä tms. Tuttiahan meillä ei laita suuhun, vaikka ois mitä laatua....
Jotain unohtuu, ajatus katkes!
Lähen tästä meikkaamaan, sillä tänään vien muksut lääkäriin. Molemmat on keuhkojen kuuntelun tarpeessa pitkittyneen yskän vuoksi. Onneksi oli oma lääkäri Mehiläisessä tänään paikalla!
*Taas se " liian paksu perhoseksi" kera muksujen*
meillä viihtyy vaavi tosi hyvin itsekseenkin pitkiä aikoja, maassa sekä sylissä ja kääntyi tosi varhain, ja nyt siis pyörii kellona ympyrää, ja yrittää eteenpäin tai jotain sen näköistä ähinää se on. Mutta rauhallinen, seurallinen, kova juttelemaan ja iloinen hymypoika, mitä nyt mahakivut ja atooppinen iho taas ajoittain hankaloittaa ja ikävöittää elämistä.
Esikoinen oli vaativa ja temperamenttinen eikä viihtynyt yksin lattialla noin paljon, ja sitä edelleen.
Tuttipulloa ei huoli vielkään eikä tuttia. Korvikkeetkaan ei sovi, ja pumpata ei viitsis, mutta pitäs kai kerätä maitoa talteen hieman, jos tarvis käydä joskus jossain pikaisesti. Sen kyllä ehtii varmaan saman päivänkin aikana jääkaappiin pistää mitä tarvii yhtä kauppareissua varten..
keli on ikäv ä varsinkin ton 2 v kanssa koko päivä sisällä...
ja se heräsi jo klo 5... ja vauva nukahti puolilta öin. ite en saanut untakaan heti. koko aika pilkin nyt. istualleenkin.
Meillä asunnon mittari näytti 8 astetta pakkasta, auton mittari näyttikin sitten 12 astetta :) Helsingissä siis. Eipä tarvinnu ku Nurmijärvelle mennä niin oli pakkasta jo 17 astetta...
Siispä taisi tämän lokamamman reipas vaunulenkkeilylaihdutus jäädä tältä päivältä. Ny kun yhden vesselin kanssa olis niin helppoa lähteä ulos, kun nukahtaakin siihen ku pipo vedetään päähän ja tutti suuhun :)
Joku kertoili eteiseen nukuttamisesta, olen itse huijannut monellakin kikalla ku vesseli aloittaa yliväsyneenä iltakitinän/-huudon. Paras oli eilenillalla, kun uni ei meinannut tulla (uusia asioita niin paljon, ei malta nukkua) - hain villapipon, se päähän ja tutti suuhun ja iskan syliin. Nukahti melkein heti. *naurattaa* Yleensä nukahdetaan joko tisulle tai sitten ihan äidissä kiinni parisängyllä tutti suussa.
Poju nukahti klo 22, oli valvonu päivällä klo 15 saakka. Oli aivan sippi! Söi 24 maissa, kun vanhemmat yönille. 5 ja 8 syötiin ja 9 ylös.
UNIPÄIVIÄ? VALVONTAPÄIVIÄ?
Onko teillä muilla sellaista rytmiä havaittavissa, että joinakin päivinä vain syödään ja nukutaan? Toisina päivinä sitten valvotaan, syödään ja jutellaan+kitistään?....kaikkea uutta ja jännää kuten värikäs pieni muumikirja meillä eilen sai vesselin oikein yhteen menoon n. puoli tuntia oikein karjumaan ja huutojokeltamaan... AIVAN LIIKUTTAVAN SULOINEN! Poika 2kk 9pv
Niin ja huomenna on neuvola piiiiitkästä aikaa, saadaan paino ja pituus. Jännitää se, et onko täysimetyksellä kasvanu :)
Ihanaa päivän jatkoa Lokamammoille, yritän päivittää edes joku päivä kuulumisia täältäkin...
*vilkuttaa*
Tosi pikaseen luin pinon läpi,joten vastailu jäänee vähemmälle..
Joku kysyi pullosta juonnista,meillä kyllä Julius juo pullosta ihan tyytyväisenä silloin harvoin kun sitä on tarjottu.
Meillä noin -11 ja kauhee tuuli.Vein just petivaatteet pihalle kun Julius nukkuu vaunuissa omassa huoneessaan:) Aamupäiväunet saa nukkumaan tuolleen kun ne yleensä vaan tunnin mittaiset.Iltapäiväunet kun hänellä sit on noin 3 tuntia niin pitää pakata kauheesti päälle ja viedä takapihalle.Onneksi siihen niin kauhean kovasti tuuli pääse..
Kohta tulee mulle kaveri kylään niin pitää vähän kiirettä kun yrittää järjestää tätä kauheeta kaaosta:D
Meilläkin illalla nukahdettiin yllättävän hyvin,otin Juliuksen syliin ja tuutti suuhun ja sohvalla rupesin ihan huvikseni sipattamaan korvaan iltasatua ja johan alkoi poikaa väsyttää!Ja kun ei ollu tietookaan väsymyksestä kun aloitin!!!Olin kyllä tosi ihmeissäni!No kello oli siis 22.30 kun nukahti:)
Nyt en kyllä yhtään muista mitä kukakin kyseli mut yritän keretä myöhemmin vielä kirjottelemaan!
Mukavaa päivänjatkoa kaikesta kylmyydestä ja tuulisuudesta huolimatta!
Blacka ja Julius
Sain pojan nukahtamaan meidän sängyn päälle. Olen huomannut, että harso on hyvä unikaveri :) Kun laitan pojan nukkumaan , laitan harson kasvojen lähelle, jota saa hypistellä ja nuuskutella. Se auttaa nukahtamisessa jonkin verran. Tietysti otan harson pois kun on nukahtanut, ettei vaan pääse tukehtumaan. Saapa nähdä malttaako nukkua tunnin verran...
NASULI78 kyselit tuttipullon huolimisesta. Meillä ei ongelmia sen suhteen. Korviketta juo ahnaasti, mutta ilmavaivoja on tullut niistä. Olenkin kokeilemassa eri merkkejä, mikä vähentäis piereskelyä. Tuttelista tais mennä vatsa kovemmalle, nyt vuorossa Nanni.
LUONTEESTA: minustakin tuntuu, että pikkuhiljaa alkaa tulla enemmän pojan luonne esiin. Yleensä on kiltti ja hymyileväinen ja sitten väsyneenä kitisevä ja karjuu tarvittaessa. Rauhallinen vauva muuten.
Joku kyseli, että minkälaisia päiviä saattaa vauvalla olla. Olen huomannut, että kun vatsa ei ole pariin päivään toiminut, niin silloin poika on levottomampi ja kitisevämpi. Sitten taas jaksaa olla aurinkoinen, kun ei ole masussa onkelmia. Yleensä päivät on aika samankaltaisia. Jotkut päivät/illat vaihtelee. Uniasiat menee suurinpiirtein sammallain joka päivä. *koputtaa puuta*
Ette usko kuinka mun tekis mieli saada karkkia just nyt!!!! Olen aikamoinen karkkihiiri ja nyt on mennyt muutama päivä etten ole namuja syönyt. Vieroitusoireita!!!!!
Mua ei huvita tänään ihmeellisemmin kotityöt. Paitsi pakolliset. Taidan roikkua täällä :) Mutta ilman kummepaa asiaa, poistun taas paikalta.
aurora nukkuu edelleen ulkona.kävin kokeilemassa lämpöä ja oli kyllä posketkin lämpöiset!ettei vaan olisi liiankin lämmin..
HEMULII_I:meillä myös toimii rätti(eli harso)hyvin nukkumaan mennessä!sitä möyhii samalla kun lupsuttaa tuttia puoliunessa..
suloista katsottavaa. :)
tutti meillä kyllä huolitaan aina,saa nähdä sen pullon kanssa..
VALLUn tapaan taidan minäkin kokeilla luonnonkumista tuttia,on ainakin jollain meidän isommista onnistunut paremmin sillä.
olis ihana päästä vähän tuulettumaan pitkästä aikaa!
en ole kertaakaan yhtä syöttöväliä pitempään ollut missään ilman auroraa.(ei ole siis saanut yhtäkään ateriaa vielä pullosta..)
onko ketään muuta yhtä mökkiytynyttä?! :/
-nasuli
ja esikoinen on haettu kerhosta kotiin. kyl nyppi oikeasti aamulla se tyhmä mies täällä,tulin koneelle toivossa saada vastauksia pulmaan ja sit toi mut ei asiasta enää tämän enempää.
muakin tympii kun ei oikein voi olla ulkosalla ton sään takia ja joel nukkuis parhaiten ulkona vaunuillen,huomiseksikin on luvattu kylmää niin taitaapi olla tiedossa kaksi känkkä päivää..
jos nyt jatkais poitsu sylissä,kävin syöttää,tällästä tää on,elikkäs
JOPOTITI..meillä vähän samaa miehen kanssa,valittaa et on väsy ja ettei herää vauvan ähräykseen ees, ni hankala herätä syöttää ja sellasta. ymmärrän tunteesi,jaksuja siis sinne.
EMPPU..mä mukana hieman myöhemmin tuolla laihdutuspinossa ku mulla ei ole vaakaa tällähetkellä,laihiksella kuitenkin,pinoudun sinne sitten kun saan jotain ihania kilomääriä,no poitsun neuvola ensiviikolla niin saan siellä ainaski mittailtua jos siihen asti noi mun mitat,iik!
meillä kyl alkaa näkyy tuo perusluonne,tyytyväinen ihmisalku niin kauan kun ei ole nälkä ja väsy YHTÄÄN,ja sitten jos tympii niin vaatii kyl seuraa.aikasamanlainen kuin isoveikkansa eli tyytyväinen vauva mutta aika vaativa osittain.noh sehän on skorppari niinkuin äitinsäkin,heh hee,kivaa tiedossa!
olikohan muuta..no kumminkin kaikille isot terkut!
jonkun teki mieli hirveästi jotain hyvää,no meil toi vieraat aamulla mukanaan kahvileipää ja kyl teki mieli kovasti mutta sain pidettyä näppini erossa pullasta ja vaikeaa teki, siis tsemppiä sinne!
tyttilii ja joel 2kk n.3 vko
Kylläpä nyt onkin kylmä ja tuulinen päivä..tästä harakanpesästä ainakin tuulee läpi niin, että takan lämmityskään ei juuri auta..Mutta jos sitä kohta kuitenkin lykkäisi pökköä pesään..
Aadaa yritän huijata pitkille päikkäreille vaunuhin eteisessä (niinkuin moni muukin), mutta ainakin toistaiseksi siellä käy aikamoinen huiske ja pulina. Pitäis varmaan pukea se johonkin pieneksi jääneeseen potkariin niin jäsenten liikuttelu olisi yhtä kankeaa kuin toppatamineisiin tupattuna..ja unikin saattaisi maittaa yhtä hyvin..;) Ja lastensuojelu olisi oventakana ihan pyytämättä:)
Meidän perheessä tuntuis vallitsevan aamuvirkkuus kaikkien muiden paitsi mun osalta..mies on herännyt jo muutamana aamuna ilman herätystä kuuden aikaan ja lähtenyt tuntia aiemmin töihin kuin yleensä. (tähän asti se on kaivautunut peittoihinsa ja torkku hälyttänyt keskimäärin 5 kertaa:)) Ja Aada on herännyt samoihin aikoihin eikä sitten olekaan enää syötön jälkeen nukahtanut vaan on mitä pirtein ja iloisin tyttölapsi päällä maan..No, 20 asti kun on nukkunut heräämättä niin pistää pirteäksi..
Tuttipullosta juominen sujuu meillä aina kun ovat isin kanssa kahden tai muutenkin jos isi juottaa..Mun juottaessa Aadan pitää olla sitterissä (tai muuten vaan kaukana tisseistä:)) niin silloin juo. Jos yritän kainalossa juottaa niin armoton raivari tulee ja pää pyörii tissiä kohti.. Aadahan saa siis joka ilta parin syötön lisäksi noin 120ml lypsettyä maitoa pullosta, että iltanälkä talttuu..näin vältetään iltaraivarit, jotka johtuivat meillä näköjään nälästä.
Luonteessa on hyvin paljon samoja piirteitä kun minulla oli vauvana..eli kaikki hyvin niin kauan kun kaikki on hyvin..sitten jos joku asia ei miellytä niin temperamentti kuohahtaa:) Ja vilkas ja iloinen tyttö kyllä on kuin mikä ja äänessä sen ajan kuin hereilläkin..
Nyt taisi eteinen hiljentyä, toivottavasti useammaksi tunniksi..
Meilläkin on tänään Mehiläisen reissu Aadan pitkittyneen nuhan takia. Rs-virus tuli joulukuun alkupäivinä ja sen jäljiltä on vieläkin nuhainen. Tai sitten jossain vaiheessa on tullut uusi nuha jatkoksi. Mutta käydään nyt kuitenkin tarkistuttamassa.
Huomeniltana pääsen taas bodypumppiin ja toivon mukaan en tule niin kipeäksi kuin viimekerralla..no, silloin olikin edelliskerrasta enemmän kuin puoli vuotta aikaa.
Viikonloppu ollaankin kahdestaan kotona kun isi lähtee Tallinnaan..saa nähdä kuin uneton yö tulee täällä maaseudun rauhassa kun olen vähän arkajalka-ainesta kuitenkin..Ehkä me hypätään autoon ja paetaan vaikka mummolaan:)
Mutta joo, nyt en yhtään muista mitä muuta puhetta pinossa oli, eli parempi lopettella nämä porinat tällä erää.
Kivaa loppuviikkoa vaan kaikille!!
MariJo ja unten maille huiputettu Aada
Pakko oli tulla jäähylle kun olen tunnin yrittänyt hoittaa pojille aikaa hammashoitolaan. Ensin (ajanvaraus aukes 12:lta siis) soitin ja jouduin maksulliseen jonotukseen sijalle 4, en jonottanut. Vartin päästä olin sijalla 3, en jonottanut. Puolelta sit olin sijalla 2 ja jäin jonoon.. no täti kiltti ilmoittaa vähän väliä että nyt olet ensimmäisenä jonossa. 15 min päästä kuuluu naks ja tuut-tuut-tuut-tuut. Mulle lyötiin luuri korvaan. PRKLE että ottaa aivoon! Muutama euro kankkulan kaivoon ja v*tutus kaupan päälle.
Nyt en saa sanotuks mitään mukavaa, paitsi että hauskaa et saadaan ystävällistä miesväkeä mukaan lokakuuhun. Eihän kerrota sille että nyt on oikeesti kesä, eihän?? =D
Sampo nukkuu ulkona. Pakkasin peittoja päälle ja suuaukolle, et ei pitäis tulla kylmä. Asioille lähtisin kaupunkiin jos saisin ne hammashoitolan ämmät puhelimeen *yrittää käyttäytyä nätisti ja maksaa puhelinlaskun*
Illemmalla asiaan uudemman kerran. Heipähei.
Äiti kolmelle ja pikkuhurmuri 3,5kk
Huh huh mikä taistelu taas päikkäreille menosta.Aada on niin tottunut ulkona nukkumiseen,mutta laitoin omaan sänkyyn ja harso naaman viereen kyllä toimi myös meillä.Jollain muullakin näytti olevan sama keino.
Pikasesti tulin vain moikkaamaan teitä on nimittäin siivouspäivä ja kaikki peti ym. vaatteet on ulkona.
Luonteesta sen verran,että ollaan huomattu Aadan olevan oikeen tulisielu.Kiihtyvyys raivossa on sitä luokkaa että jäis varmaan moni auto perään.Jos noin voi kuvata.Mieheni vaan kuvailee asioita vähän omalaatusella tavalla:)
Mutta toisinaan osaa olla oikea päivänsäde.Kyllä siinä sulaa kylmempikin sydän.Ihanan raivostuttava pikku-neiti,joka tulee tietämään mitä tahtoo.
Meillä ei tuo pakkasmittari näköjään laske lainkaan alle -20.Tekee tuo tuuli vaan aika purevaksi.Onneks huomenna se th tulee kotiin,kyllä Aada pärjäis hyvin vaunussa,mutta äidillä vois tulla vilu.
Jaaha neiti taas kitisee siihen malliin et pitää mennä hyssyttelee...
Tsempitykset vielä kuitenkin laitan laihisryhmikselle.Alku voi olla kamalaa,mut kyllä se siitä.
johannu ja aada
Toinen yö peräkkäin taas heräilyä max.2h välein. Tuntu, et tissitkin on tyhjät rukkaset, kun koko aika söi, et sain JEssen nukahtaan.
Täällä kans -17 astetta ja kova tuuli. Ei tarvi ulkoilla. Kypsää...Tietää taas et isompi (3.v) ei nuku päikkäreitä ja Jessenkin unet on max.1h kerrallaan. Laitoin sen äsken mahalteen sänkyyn, jos vaikka vaikuttais asiaan...
Aamupäivästä kävin parturissa vähän pätkäseen tukkaa. Sainpahan oltua 1,5h pois kotoa tänään. Jahuu! Tullessa mies yritti just syöttää Jesseä TUTTIPULLOSTA, mut eipä tuo näyttänyt maittavan, kun vaan kitisi. Kokeiltiin about 4 eri pullo/tuttimallia (avent,ainu,merritots...) Eikä mitään.. Äippä kyllä kelpas, kun lopulta tarjosin. Kypsää sinänsä, kun tietää, et ei tarvi tuntia kauempaa kotoa olla pois. Toissa perjantainahan me oltiin elokuvissa ja syömässä yht.3h ja oli kitissyt koko ajan. Jotenkuten oli kyl pullosta syönyt, mutta...Kait se siitä pullosta sit hoksaa, et mamma ei oo täällä...=/
Nyt ois päikkärit poikaa...mut ei voi kun isompi poika ei nuku. Mieskin lähti just sopivasti iltavuoroon, et tiedän olevani poikien kans kolmistaan klo 22 asti sisällä. *aargh!*
TÄytyy nyt tarkkailla vaikka viikon verran noita yöheräilyjä, jos jatkuvat yhtä tiheään, niin jos alkais sit vaikka MAISSIVELLIÄ antamaan iltasella.
IKENISTÄ: onkos muiden paaperoilla kulmahampaiden kohdalta ikenet kohollaan? Mietin vaan, et kuuluuko asiaan (en muista esikoisesta), vai oisko Jesselle puhkeemassa ekaks kulmahampaat? (dragula...heh!) Kuolaa kyl ihan älyttömästi ja syö sormiaan ja purulelua järsii innolla. Voishan ne yöheräilyt tietty johtua niistä ikenistäkin, jos on hampaita pukkaamassa. Mut ei se kyl itkeskellyt ole, ähisee vaan yöllä.
Jaahas, pitänee mennä komentaan isompaa poikaa ja sit vaikka soffalle hyvän kirjan pariin hetkeks ennen kun Vellikello taas herää...=))
ps. Saa nähdä meneekö koko loppuviikko sisällä, ainakin ennusteet lupailee vaan kylmenevää.
Mistä tosikovasta miehestä te puhutte?! *ei jummarra*
No mutta pikana taas kommenttia:
[b]Sinilainen:[/b] Aaargh, muistakaahan nyt tosissaan huolehtia käsihygieniasta, inhoja ne matoset meinaan :-/
[b]hennajo:[/b] Voi itku mikä tilanne sun ystävällä :´( Tuota ei tosissaan toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle!! Itku kyllä pääsi kun tuosta kerroit. *snif*
[b]äitikolmelle:[/b] Tuota mä just vihaan! Ensin jonotat tuntitolkulla jonnekin ja lopulta kukaan ei sitten edes vastaa!! [b]AAAARGH!![/b] Tsemiä sinne v*tutukseen!!
[b]Hemulii_i:[/b] Herkkuja tekis täälläkin mieli ;-P Taitaa kuitenkin olla parasta jättää ne syömättä.... tshih!!
Kiitos kun muistutitte mua tuosta [b]luonnokumista[/b]! Mä ensi tilassa ostan Pinjalle sellasen tutin, josko se kelpais paremmin!! Vaikka vähän kyllä epäilen....... mutta yrittänyttä ei laiteta :)
[b]tyttilii:[/b] Mä pidän sut siinä listalla kuitenkin mukana, ilmoittelet tietoja kun pystyt. Pääasia että oot mukana remmissä, tsempataan sit toinen toisiamme!!
[b]Laihismuodosta vielä:[/b] Eli mä koitan nyt vähän laskea pisteitä ettei ylittyis ihan hulluna päivässä, ja lisäks jätän ainakin [b]enimmät[/b] herkut pois.. vaikeeta tulee olemaan, mutta ehkä siten saan myös toivottuja tuloksia aikaiseksi *bd*
No nyt poitsu heräs.. Laitan taas päivitetyn listan matkaan...
[b][color=fuchsia]beibi0905[/b] LP 65kg TP 60kg
[b][color=darkviolet]blacka[/b] LP 87kg TP 65-70kg
[b][color=fuchsia]Emppu[/b] LP 67kg TP <60kg VMP 66,6kg
[b][color=darkviolet]hennajo[/b] LP 62,1kg TP 55kg
[b][color=fuchsia]Minski-78[/b] LP 60kg TP 55kg VMP 59,7kg
[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b] LP 81kg TP 65-68kg
[b][color=fuchsia]NikkeH[/b] LP 66,3kg TP 60kg
[b][color=darkviolet]Päippy71[/b] LP 70kg TP 65kg
[b][color=fuchsia]Sinilainen[/b] LP 62,8kg TP 55kg VMP 60kg
[b][color=darkviolet]tyttilii[/b] Vielä ilman vaakaa :)
[b][color=fuchsia]Vallu[/b] LP 72kg TP n. 60kg VMP 72kg
[b][color=darkviolet]Waimo72[/b] LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg
[b][color=fuchsia]äitikolmelle[/b] LP 68kg TP 60-63kg
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino
tosikovamies nickillä joku aamusta tuli kettuilemaan tähän(kin)
pinoon.on poistettu,täytyy myöntää että minä ainakin kantelin kun alkoi pännimään!
oli laittanut omankin aloituksen että älkää vetäkö herneitä nenään,on kuulema joku vakikävijä(eri nickillä) joka tämän päivää heittää raakaa kommenttia koska on saanut yhden vapaapäivän 11-kuisista kaksosistaan..huomenna lupasi olla taas" oma asiallinen itsensä" .
hei HALOO?!!!!säälittävää kyllä jos on yksi vapaapäivä eikä parempaa tekemistä.voi toista.
eli se tosikovamiehestä! :)
Täälä mittari näyttää -15 ja on tuulista, eli KYLMÄ! Siis oliko tosikovamies nainen? Säälittävä tapaus, myös kantelin.
EMPPU: Minä tyyris tyllerö myös mukaan laihduttemaan. Eli LP 106,4, TP 90 ja VMP 103,3. Mä laihdutan painonvartioiden pisteiden avulla.
Koira tuos ulisee, pitäis päästää pihalle, mut odottakoot nyt hetken ku kirjotan ensin. Meillä poika nukahti kaukaloon ja nukkuu eteises ettei tuu kuuma. Näyttää olevan samat nukutuskeinot monella. Meillä poika huolii tuttipullosta maitoa, on ollut jo kauan osittaisimetyksellä. Käytetään silikonisia pullotutteja ja huvitutteja. Esikoisella käytin aikanaan kumisia, jotka kyllä muistuttaa enemmän rinnanpäätä, joten kumiset voisi tosiaan kelvata tutista kieltäytyjille.
Ootteko käyttäny jo äitiyspakkauksen toppapukua? (Sitä paljon haukuttua turkoosia). Oon nähnyt monella pikkuvauvalla sen päällä ja ekaa kertaa ajattelin laittaa sen meidän pojan päälle. No, sehän on aivan valtava. Ei ainakaan kaukalossa hyvä, vaunuissahan sitä vois pitääkkin. Pojalla on erikseen 62 cm toppahaalari, joka on ollut tosi hyvä ja onneksi vielä se mahtuu.
Apua, en muista yhtään enää mistä ootte puhunu...Niin NANnista oli puhetta omassa ketjussa (olikos se tyttilii?) mut vastaan tässä. Meillä s-marketeis Nanni maksaa 39 senttiä kpl ja prismas 45 senttiä. Ja taitavat olla vanhoja purkkeja vielä. Pitääpä käydä s-marketista ostamas useampi laatikko varastoon, päiväykset ku on ainakin kesälle. Tosi kallista, jos nostavat purkin hinnaksi 50 senttiä! Sitten pitää jo kokeilla tuttlin sopivuutta pojan masulle. Typerää rahastaa korvikkeella, sitä kun on joidenkin pakko antaa!
Koira raukka päästää kohta allensa, meen päästämään sen pihalle. Heippahei!
Emily
eli LP 66.1kg, TP 55kg, VMP 63.5kg.
Voisin kanssa liittyä tuohon laihdutuskerhoon. Painoa onkin paljon pudotettavana!!
LP 82kg ja TP 65kg
Ihana tunne, kun poika nukkuu nyt toista päivää jo kunnon päikkärit ja omassa sängyssään!! Meni nukkuun tossa 13.25 aikaan ja nukkuu edelleen!!
Sekä on nukkunut jo kolmena yönä omassa sängyssä yöunet. Oli silloin alussa helpompaa, kun nukkui vieressä ja imetin niin usein yöllä.
Poika nukkui silloin paremmin vieressä ja mä nukuin paremmin kun se ei huutanut koko ajan omassa sängyssä. Nukkuisi kai vieläkin
välissämme, mutta mulla alkoi tuleen selkä niin kipeäksi että oli parempi laittaa hänet omaan sänkyyn.
Tänään ekaa kertaa sain tehtyä ruokaakin. Ja itse tein! =) Ihana tunne!!! Pitänyt ennen syödä aina niitä valmisruokia, kun ei oo kerenny tekeen.
Tai sitten mies teki ruuat.
Muistankin joidenkin mua alussa lohdutelleen, että kyllä se siitä helpottuu, kun vauva on 3kk ikäinen. Ja näinhän se on.
KYSYMYKSEEN...NASULILLE Meillä syö tuttipullosta korviketta. Oppi siihen jo 1,5kk iässä. Silloin annettiin kyllä vielä mun maitoa, mitä
olin pumpannu. Nyt on annettu kuukauden ajan jo korviketta, koska mulla ei tuu riittävästi omaa maitoa. Ja enää en siitä tunne kamalaa
syyllisyyttä, kun ei tuu. Alkuun se olikin kova pala, kun tajusin ettei riittävästi tuu. Mut onneksi edes jonkun verran tulee, että ei ihan täysin
korvikkeen varassa vielä ole.
LUONTEESTA Niko on tosi iloinen ja juttelevainen poika. Mutta nyt on tullut jo selkeesti komentava äänensävy myöskin. Ja kovia kiljahduksiakin
päästelee. Kerran säikähti sitä omaa ääntänsä :) Väsyneenä ja nälkäisenä tulee itkua ja kun on vaipan vaihto edessä, muuten eipä juuri. Komentelua vaan jos ei äiti
heti huomaa tai ota syliin! =)
TOPPAPUVUSTA Juu mä oon käyttänyt sitä, vaikkei niin " kaunis" olekkaan. Mut on lämmin ja se on tärkeintä. =) Ja on ollut se päällä kaukalossakin.
Kaisa ja Niko (tasan) 3kk
Tämä äiti on väsynyt... Vauva nukahti normaaliin tapaan tissille kymmenen jälkeen, mutta heräsi sitten yhdeltätoista ja takaisin tissille. Äiti toimii siis tuttina : ) Nukkui sitten kuuteen asti ja söi, jatkoi unia tuonne kymmeneen asti. Eli vauva nukkui ihan ok. Mutta äitiä valvottikin esikoinen, jolle iski yskä yöllä.
Tuttipulloa ei meilläkään huolita, paitsi jos on tosi nälkäinen niin sitten... Eikä myöskään tuttikaan kelpaa, äiti kun on ihan hyvä korvike sille : )
Niin ja ne tiedot laihdutusryhmään... En ollut yllätykseni sittenkään lihonut, vaan itse asiassa laihtunut. Aamulla ennen kun en ollut syönyt painoin 65,3 kg! Mutta nyt äsken näytti jo sitten 66,3kg, litran veden ja kahden leivän jälkeen : )
Eli mulla LP 66,3kg TP 60 kg
Kova tuuli tuolla ulkona ja pakkasta yli kymmenen astetta, mutta meinaan kyllä laittaa meidän pojan ulos nukkumaan. Tosin hyvin vuorattuun vaunuun ja lämpömittari mukaan, josta meinaan sitten seurata sitä lämpötilaa. Ja suuaukolle tietysti harso...
Täytyy tästä mennä viihdyttämään meidän pikku poikaa : )
Mukavaa päivää kaikille!
T: NikkeH ja vauva 3kk3vkoa