Clomifen + terolut kokemuksia
Hei, laitan tän saman kun tonne vauvakuume puolelle. Haluaisin kuulla clomifen ja terolut kokemuksia. Oletteko tulleet raskaaksi? Voiko puolikas clomifen auttaa raskaaksi tulemiseen? Söin kierron 5. -9.päivinä ja tänään menossa kp 13.
Kommentit (28)
eli raskaaksi tulin ekalla kierrolla!
toivottavast tärppää!! :)
Mukava kuulla, että tuo yhdistelmä toimii. Itse otin nyt tässä kierrossa 1 kokonaisen. Nyt mennään kp 12. Toivottavasti tästä kierrosta tärppää! Toiveet korkealla :)
eli raskaaksi tulin ekalla kierrolla!
toivottavast tärppää!! :)
Tänään 27/25. Onko teillä terolut + clomit yhdistelmällä miten tullu vuoto? Mulla eka kierto oli tuo 25.
Mulle ei ainakaan tepsinyt tuo yhdistelmä. Söin eka terolutia kiertojen säännöllistämiseen en muista kyllä kuinka kauan.. Ne toimivat ja kuukautiset alkoi tulla säännöllisesti. Mutta raskaaksi en tullut. Sitten lisättiin clomit ja niistä tulin kerran kuukaudessa tosi kipeeks. En päässyt sängystä ylös. Lääkäri sanoi että silloin ovuloin. Mutta kärsin sitä kipua noin puoli vuotta. Eikä tärpänny. Joten päätimme että lopetan niiden lääkkeiden ottamisen koska se kipu oli ihan sietämätöntä ja se alkoi myös vaikuttamaan hermoihin.. Olin tosi pahalla tuulella koko ajan. Lääkäri sanoi että ei ne kaikille sovi.. Nyt sit otan disperiniä joka päivä 50 mg ja katsotaan loppu vuoteen asit että auttaako se..:)
Meneillään tällä hetkellä elämäni 9. clomi-kierto. 7 clomiavusteista kiertoa esikoista tehdessämme oli yhtä hel.... ttiä. Clomit aiheuttivat huonoa oloa, kuumia aaltoja ja mikä pahinta; pistivät pään aivan sekaisin. Kuurin aikaan olin totaalisen masentunut ja halusin vain kuolla, pelkäsin sekoavani ja hullujen ajatusten jäävän päähäni pysyvästi. Tunsin menettäväni kontrollin itseeni täysin. Oikeasti olen positiivinen ihminen jolla elämässä kaikki mallillaan. Lopulta tulin raskaaksi ja kaikki meni hyvin.
Nyt yritämme uudelleen lasta, ensimmäisestä clomikierrosta tulinkin heti raskaaksi, mutta se meni kesken. Nyt yritellään taas. Nyt näissä kahdessa kierrossa ei ole ollut lainkaan tuollaisia sivuvaikutuksia kuin ennen, ei kuumia aaltoja eikä pään sekoamista. PIentä kiukkua vain, sekä nyt tässä kierrossa viimeisen clomin jälkeisenä yönä jonkinlaisia näköhäiriöirä. Ei hyvä=(
Terolut minulle on määrätty kp 15-24. Testien mukaan ovuloin kuitenkin vasta n. kp 20 tienoilla, joten olen siirtänyt terolutien aloitusta myöhemmäksi. Eikös ne kuulu ottaa vasta ovulaation jälkeen? Keskenmenoon johtanutta raskautta yrittäessä en käyttänyt terolutia lainkaan (lääkärin määräys), epäilen että ehkä vaikutti asiaan.... Olisko jollain tietoa tästä aiheesta enemmän?
hermot tiukilla ollut noiden aikaan. Siis ihan sekoa. Kierto veny tällä kertaa kp 32. Tuhrua 3-4 päivää ja sit vasta vuoto alko. Mut ei nyt hirveesti vuoda. Eli ei lasta vieläkään tässä kierrossa! :(
sit ensin tuhruvuotoa rusehtavaa ja sit kahden päivän verinen vuoto. Outoa?
Tiesithän, että clomeilla on suuri mahdollisuus kaksosraskauteen. Mitä jos sulla olikin kaksi hedelmöittynyttä ja kiinnittynyttä joista toinen vaan ei jaksanut pidemmälle ja tuli pois. Ja monella kuulostaa olevan alkuraskaudessa vuotoa. Pitäisiköhän sinun tehdä testi, ennekuin alat uutta lääkekierrosta.
Ihan uteliaisuuttani kysyn, minä päivinä otit clomit ja minä päiviän terot? Miten lääkäri perusteli sulle tuon yhdistelmän raskauttavan paremmin? Meilläkin on ollut ongelmia ainakin kiinnittymisen suhteen kun munasoluja ollaan IVFssä aina saatu hyvin ja moni on hedelmöittynytkin mutta kiinnittyminen on ollut hankalaa. PASseissa alkiot ovat myöskin selvinneet sulatuksesta kaikki. Niin että auttaako tuo terolut siihen kiinnittymiseen.....sekavaa tekstiä. On meillä onnistunutkin, viides siirto (ja kuudes vuosi) toi tuloksen. Siihen tarvittiin monta clomikiertoa, pari inssiä ja 2 IVFää tuoresiirtoineen. Ekasta IVFstä lisäksi 2 PASsia, molemmilla kerroilla muistaakseni kaksi alkiota ja tän viimesen IVFn ensimmäinen PAS tuotti siis tuloksen.
Pidän sulle peukkuja jospa siellä kuitenkin olisi elämää bd bd bd
Tiedän, että on riski monisikiöisyyteen. Eli clomit 5.-9.päivinä ja terolutit 15.-24.päivinä. Clomit alotettu nyt kierron 5.päivä taas. Tänään menossa 7/32. Ajattelin jos jätänkin tässä kierrossa terolutit pois ja katson onnistuuko ilman niitä!
Tässä kun on yrittänyt pistää nuo harmaat aivosolut taas töihin, niin muistelisin lääkärini kertoneen clomien säännöllistävän kierron pituuden 28vrk. Joten voi olla että terot on määrätty ihan oikeaan aikaan jos määrätty 15.-24. Koska oletushan silloin on, että ovulaatio on kierron puolivälissä elikkäs kp14.
Tarkastelin myös vanhoja reseptejä (kun jäi niin itseä vaivaamaan) niin mulle clomit on määrätty aina kp 3.-7.
En tiedä mikä merkitys sitten on jos on määrätty eri päiville. Tää nyt on vaan mun horinaa ja spekulaatiota....
Toivottavasti tärppää ja pääset ihmettelemään sitä tuplaviivaa myös raskaustestiin.
Mä tein niitä ainakin kolme, en vähemmällä uskonut ;o)
Onnea sinulle plussasta! Kiitos paljon kannustuksesta. Kyllä se vielä joku päivä mullekin se pikkunen siunaantuu! :x
olis kp 18/32 tänään. Yhdyntä "sattunut" kp 9 lähtien, kun ollaan tehty. Tulehdus vai? Nyt oon ilman terolutteja eli pelkät clomit tässä kierrossa. Kellään vastaavaa?
Ja sainki tälläsen http://www.aijaa.com/v.php?i=2628868.jpg Viiva ihan tossa vasemmalla kontrolliviivan vieressä? Eihän viel vois näkyäkä oikeesti mitään vai?
28/32 testi negaa. Oksettava olo ja rinnat arat sivuilta vähän.
vuoto alko. 5/32 mennään. 4.clomikierto ja viimenen. Nyt tässä kierrossa otan 2, 2, 2, 1, 1/2 tabua. Millon se ovulaatio tapahtukaan clomeilla? Ja pitikö terolut ottaa ennen vai jälkeen ovulaation?
17/32. Tänään vihlasuja alamasus vasemmalla tuntunu. Sellasia teräviä sykäyksiä. Liekkö se sitten ovulaatio yrittää tulla? Vähän oksettava olokin ollu. Varsinkin automatka.
meinasin alottaa terolutit kp 21/32. Tueksi aattelin ottaa tässä kierrossa. Viime kierrossa ei ollut noita.
Raskaaksi tulin ekasta clomi+terolut kierrosta eli kyllä voi tulla ja varmasti jo puolikas clomi voi auttaa! Itse söin 1 kokonaisen ja muistaakseni kp 3 -7! Paljon onnea kiertoon! :D