Onko muita rakentajia väliseinävaiheessa?
Milloin teillä on ajatuksena päästä muuttamaan uuteen kotiin? Haaveilemme kovasti kesäkuusta mutta kun kahdestaan joudumme paljon tekemään, voipi olla että alkusyksyyn menee...
Olisi kiva kuulla muiden jatkosuunnitelmia mitä seuraavaksi ja aikataulusta :)
Kommentit (8)
Meillä oli väliseinät valmiina ja levytettyinä tasoitusta vaille marraskuun lopussa. Tasoituksiin meni yli kuukausi ja nyt on tulleet kalusteet ja suurin osa kaakeloinneista on valmiina (ulkopuolinen laittaa). Me on tasoitettu, maalattu, tapetoitu, listoitettu...ja kattokin oli sisältä valmiiksi paneloitu. Eikä toivoakaan vielä muuttamisesta, joskus maaliskuussa sitten. Älkää ihmeessä laittako itsellenne liian tiukkoja aikatauluja, mekin on oltu joka ikinen viikonloppu töissä, samoin illat ja mukana on ollut myös talkoolaisia. Ei sitä isoa taloa sentään parissa kuukaudessa väliseinävaiheesta muuttovalmiiksi saada, ikävä kyllä. Listoituskin vie aikaa viikkokaupalla. Kalusteasennukset myös (jos teette itse), samoin lattian asennus, puhumattakaan saunan tekemisestä, erilaisista putkien koteloinneista, kaikenlaisista viimeistelytöistä. En kyllä itekään jaksaisi enää tässä evakkoasunnossa...
aika, mutta joka päivä saa jotain aikaiseksi. Meille tulee smyygien valmistumisen jälkeen tasoitusukot töihin, samalla tehdään itse laatoitukset. Osa on jo aloitettu, sillä tekninen tila piti saada valmiiksi koneita ja laitteita varten. Nyt on laatat lattiassa ja itsetasoitettu seinä maalattu valkoiseksi:) Ja pannu odottamassa ensiviikon kytkentää!! Eka takkakin tuli tässä tohinassa pintaa vaille valmiiksi viime viikonloppuna.
Meille ei onneksi tule kotelointeja ollenkaan sillä kaikki putket menee joko " valeseinän" sisällä tai alaslasketuissa kattorakenteissa. Niiden väsäämisessä meinasi edellisessä talossa mennä hermot!
Mutta tosi on, tekemistä on enemmän kuin osaa taaskaan kuvitella:D
Alakerran harkkoseinät on tasoitettu ja kaipaavat siistimishiontaa, pohjamaalia ja maalia, no, vessan seinät ovat nyt tekovaiheessa (levy). Ilmanvaihtoputket ovat vielä alakertaan laitettavina. Pesutilat, joissa urakkaa varsin paljon, vaiheessa.
Yläkerrassa kaikkia väliseiniä ei ole villoitettu ja siis tietenkään molemmin puolin levytetty, kun odottelemme sähkömiestä. Katot paneloimatta, seinien saumat tasoitettu käsitelty siltä osin kuin ovat valmiina, mutta paljon on siis tekemättä niissäkin. Suurimman osan teemme itse ja hyvänä apuna appiukko ja lankomiehiä.
Haaveilemme silti muuttavamme joskus touko- kesäkuun liepeillä, mutta pahaa kyllä pelkään että ei ole kovin realistista. Jokainen maksettu vuokra kuitenkin kirvelee ja pahasti, joten taidamme muuttaa aikanaan keskeneräiseen...
väliseiniä alettiin pystyttää. Mekin erehdyttiin ajattelemaan liian positiivisesti aikataulusta, sehän tuntuu siltä, että enää noi ja noi ja sitten päästään asumaan.
Meillä meni aika tasan puoli vuotta siitä kun seinien pystytys aloitettiin, siihen että päästiin muuttamaan taloon sisälle. Tehtiin itse kaikki nuo lopputyöt ja viimeiset pari kuukautta todella kovalla tahdilla. Sitä löytyi puhtia valtavasti, kun tiesi, että kohta päästää muuttamaan. Mutta siis yllättävän kauan se vaan kesti.
Tsemppiä vaan kaikille ja vaikka homma tuntuu etenevän hitaasti, niin etenee kuitenkin. Ja älkää väsyttäkö itseänne ihan hirveesti, ottakaa päivä kerralla, älkääkä tehkö liian tiukkaa aikataulua.
ollaan kohta aloittamassa väliseinien tekoa. Tosin osa seinistä on kantavia, jotka on tehty jo runkopystytysvaiheessa.
Silti meilläkin tavoite saada talo valmiiksi kesäkuuksi. Saas nähdä kuinka käy.
väliseinät on pystyssä ja viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä smyygit ja roilojen täytöt itse. Eka takkakin muurataan viikonloppuna! Kuunvaihteessa alkaa tasoitustyöt ja olisi täysin mahdollista saada talo asumiskuntoon jo maaliskuun lopussa. Itse tehdään tuon tasoituksen jälkeen kaikki sisustustyöt; laatoitukset, maalaukset ja parketit. Ja myös kalusteasennukset mm. keittiö ja khh.
Mutta koska meillä ei ole kiirettä niin todennäköisesti tehdään löysemmällä tahdilla ja muutetaan vasta toukokuussa.
katto, ikkunat, ovet ja kevyet väliseinät vielä puuttuvat, mutta kyllä mekin haaveilemme kesäkuussa pääsevämme. Tämä ei perustu mihinkään tietoon vaan vain meidän toiveeseen. Olisikin kiva kuulla kauanko oikeasti kestää, että tönö on valmis. Me ei paljon mitään tehdä itse ja neliöitä on 201.
viikonloppuna sain tehtyä 2 ikkunan smyygit, tätä vauhtia iltaisin ja viikonloppuisin olen valmis helmikuun lopussa (24 ikkunaa). Siihen vielä ne roilojen täytöt, verkotukset.... ilmastointiputkien asennus....kattolevyjen asennukset. No, jos tasoitushemmo pääsisi töihin vaikka maaliskuun alussa olisimme vielä toukokuun vauhdissa. Tietenkin voisimme teettää nuo hommat mutta siitä saa maksaa n. 6000 euroa - iso raha - niin iso että yritämme ensin itse.