Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoisia vaatteita ostatte vauvalle valmiiksi ennen syntymää?

17.01.2006 |

Lähinnä mietin, että kuinka suuria vaatekertoja kannattaisi varata valmiiksi, vai ostaako vasta sitten myöhemmin kasvun myötä? Olen ostanut tähän mennessä pääasiassa 62 senttisiä, kai jotain pienempiäkin pitäisi alkuun, mutta kannattaako ostaa saman tien myös 68cm vai jopa isompiakin? Toisaalta sukupuolenhan näkee varmuudella vasta sitten, jolloin pystyisi helpommin tekemään valintoja..

save 27+6

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siis kuit. 56-68 -senttisiä. Tälle ensi kuussa syntyvälle olen lähes kokonaan hommannut kaikki uusiksi ja ne olen ostanut päsääntöisesti kokoa 56 ja 62. Olen hommannut sellaisia perusvaatteita, kun en sukupuolesta tiedä ja ajatus on pärjätä niillä ekat viikot, kunnes kauppaan selviä ja voin ostaa enemmän tytön tai pojan vaatteita. Meidän vauvat ovat olleet isokokoisia (4000-4500 g), joten nuo 56-senttiset eivt ole mahtuneet kuin ensimmiset viikot. Musta on mukavampi etenkin ihan pieni vauva pukea sopiviin vaatteisiin.

Vierailija
2/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se on itsestä kiinni haluatko ostaa jo isompiakin vaatteita jemmaan, vai vasta sitten kun tiedät varmasti sukupuolen jne. Meillä on ostettu 56cm-80cm vaatteita, LA 7.2.2006. 56cm vaatteet ostin kun olivat tarjouksessa jo ajat sitten, mutta tarpeeseen tulevat ensikuukausina. Isommat vaatteet on äitiypakkauksesta tai sitten olen ostanut, kun on sattunut hyvä tarjous kohdalle. Ehtishän nuo myöhemminkin, mutta olen jo valmiiksi ostellut. Sen isompia en vielä ole ostanut ja ehkä hyvä niin ;) Ostan sitten kun tietää enemmän mitä vauva tarnii jne.

Kaikki värit meidän ostamissa vaatteissa on neutraaleja, ehkä hieman enemmän poikamaisia.

Eli ihan se on omasta halusta kiinni mitä ostaa, milloin, kuinka palon ja minkä kokoisia.

JJ rv 37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilu kolme viikkoa sitten sain tuon tuhisevan poikavauvan ja sille mahtuu vieläkin 56 senttiset ja jotku 50 senttisetki on sopivia.. onneksi ostin ennen vauvelin syntymää noita pieniä 50cm vaatteitakin.. 62cm olis laitokselta tullessa kyllä hukkunut;)

pikku-ukko painoi syntyessään 3410g ja pituutta tasan puoli metriä

sinuna varaisin muutaman pienenkin nutun, paitsi jos tiedät, että vauvasi on isokoinen..

nano ja tenava:)

Vierailija
4/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä raskauden aikana pikku hiljaa hankkinut tulevalle (Brunon mukaan) tyttövauvalle vaatteita ja eilen juuri lajittelin pitkästä aikaa näitä pikkunuttuja paikoilleen.

Minä olen hankkinut kokoa 50 muutamia vaatepareja, ihan yksinkertaisia ja mukavia bodeja, potkareita, puolipotkareita ja yhden joggariasun. Näitä on siis ihan muutama bodeja n.5 potkareita 2, puolipotkareita 3. Ja kokoa 50 on myös asu, jolla ollaan tulossa synnäriltä kotiin..toivottavasti mahtuu.

Kokoa 56 löytynee sitten noin puolet enempi kuin edm. Myös tähän kokosarjaan olen hankkinut muutaman yöasun. Bodeja on kuitenkin eniten, niiden vaihto varmaankin aika tiuhaa tässä vaiheessa.

Kokoa 60 tulikin äitiyspakkauksessa. 62 olen alkanut pikkuhiljaa hankkimaan, vaikkei olis nioin kiirus. Niihin on vaan himo. Kerkeää keväällä tulla kauppoihin vaikka mitä mukavaa. Tätä kokoa olen sitten hankkinut käytännöllisen lisäksi, ei niin käytännöllistä, kuten muutaman mekon, pehmoiset farkut ja yhdet tennarit. Saas nähdä tuleeko pidettyä vai pidättäytyykö väsynyt äiti kaikessa mahdollisimman simppelissä.

Kokoa 68 olen hankkinut vasta yhden bodyn. Mikäli vastaan tulee, saattaa jotakin lähteä mukaan, mutta luulen että ennätän sitten neidin ulostulon jälkeenkin hankkimaan tätä kokoa. Silloin täytyy varmaan keskittää ostokset keveimpiin varusteisiin, koska on jo kesä pitkällä.

Elisa ja Typy 30+5

Vierailija
5/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin ajatellut, että tuollaiset lähemmäs 60cm riittää jo ihan hyvin alkuajankin vaatteiksi. Toisin kävi, meidän tyttö on hitaasti kasvavaa sorttia, syntyessä 49 cm ja 60 cm tuli täyteen vasta nelikuisena. Eli vauvan syntymän jälkeen mulla oli vain yhdet sopivat potkuhousut varastossa. No, kyllä liian suuriakin ihan hyvin saattoi käyttää, mutta aluksi varsinkin ärsytti, kun kaikki hihat ja lahkeet oli liian pitkiä ja lapset raajat jäi kokonaan vaatteen keskiosan sisään (siis kädet ei edes yltäneet hihoihin). Varsinkin suomalaisissa vatteissa on melko leveä mitoitus, ja niissä on meillä toi ongelma että ne on mahan kohdalta liian leveitä. (meillä esim. Marimekon 60cm paita on vasta nyt sopiva, kun tyttö jo 76cm pitkä!)

Mutta näitä asioita ei voi tietää ennenkuin lapsi on syntynyt ja näkee, minkä mallinen lapsi on ja miten se kasvaa. Ja sitten lapsen kasvaessa voi ostaa uusia sopivia vatteita. Eli ehkä ei kannata kauheesti etukäteen varastoon ostaakaan, sillä aika pienellä vaatevalikoimalla pärjää ensialkuun.

Ensi kerralla otan kyllä myös sairaalaan 50cm vaatekerran. Viime kerralla 56-senttiset olivat pienen vauvamme päällä ihan valtavat :)

Vierailija
6/6 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis kolme muksua ja syntymäpainot on ollu 3150-4080 välillä.

Isoimmalle 62 senttiset ei mahtunu kuin kaksi kuukautta, pienemmät ei ollenkaan. Pienimmälle vauvalle 62 senttiset oli ihan passeleita alusta asti, mutta 68-kokoon siirryttiin vasta lähempänä kolmea kuukautta. En oo siis ostanu 62 -kokoa pienempiä ja 68-kokoakin valmiiksi muutamia (valkoisia " alusvaatteita" ). Lahjaksi on saatu joitain 56-senttisiä, mutta ne ei mahtunu ollenkaan päälle etes pienimmälle vauvalle.